Asus GTX 670 x2 eller 1st Asus och 1st EVGA

Permalänk
Medlem

Asus GTX 670 x2 eller 1st Asus och 1st EVGA

Jag vet, jag vet, det finns redan trådar som går att relatera mycket väl till denna. Men så här står det till, jag har ett Asus DirectCUII icke TOP och vill köra SLI. Nu när jag läst hur temperaturen kan bli med två Asus som suger in luften blev jag lite osäker på om jag då ska köra två olika kort som en Evga eller något liknande. Just nu ligger tempsen på max 55-56c i Battlefield 3 efter timmars spelande på 1228MHz pga att jag har två sidofläktar som trycker på luft till det. Hur tror ni det kommer bli med ett extra DirectCUII angående temperaturer? Ska jag hellre satsa på en referenskylare som då låter mer? (Hatar ljud)

Tusentack!!

Visa signatur

Processor: i7 2600K @4,4GHz GPU: GTX 670 Asus DirectCUII OC Minne: 16GB 1600MHz Kylning: Antec 920 H2O Cooling SSD: 55GB OCZ SSD HDD: 1TB 7200RPM HDD Nätagg: Corsair TX 750 80+ Moderkort: ASRock P67 Professional
-- Razer BlackWi

dow Ultimate - Cyborg R.A.T 7 - Nvidia Sourround: 1st. BenQ XL2420T 120Hz 2st. Acer S240HL 60Hz --

Permalänk

det funkar bra du har helt ok mellanrum på pci-e platserna så luft får dom + att du hade två fläktar som blåser rakt imot dom.
lite högre temp kanske det blir men inte nått extremt så länge du har bra ventelation i lådan så go for it

Visa signatur

Silverstone Fortress 2 - Samsung 840 EVO 250Gb - Asus GTX Strixs 970
Asus Maximus VI Formula - Core i5 4670K - Adata 8Gb
CM Hyper 212EVO - Seasonic Platinum 760W

BenQ XL2411Z - Corsair M60 - Corsair K70 - SteelSeries Wireless H

Permalänk
Medlem

Så länge du har ok flöde är det lungt

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken