Galaxy s3 jelly bean 4.1.2 strömförbrukning

Permalänk
Medlem

Galaxy s3 jelly bean 4.1.2 strömförbrukning

Tjena!
installerade jelly bean 4.1.2 igår och märkte direkt idag att strömförbrukningen har stigit något radikalt!
laddar alltid mobilen över natten, även denna. Efter normalt bruk ( ungefär lika mycket varje dag) så har jag runt 60% kvar av batteriet vid en viss tid på dagen (när jag kommit hem från jobbet.)
Men idag, har använt den t.om lite mindre, så fick jag meddelande om låg strömförbrukning redan ca kl. 15-15.30 (~6h efter den tagits ur laddningen, fulladdad.)

Har efter varje användning raderat minnet och stängt av onödiga processer ( gör inte det vanligtvis)
Startat om enheten för att vara säker på minimalt med program körs i bakgrunden ( gjorde det efter att jag märkte hur fort den var ner på 50% batteri)

Detta stör mig då något otroligt, har tappat humöret helt pga. detta idag, den laddar förövrigt även batteriet något fruktansvärt trögt märkte jag nu..

Har någon annan råkat ut för detta? hoppas det kommer någon fix! började direkt efter uppdateringen jag gjorde igårkväll innan läggdags.

Visa signatur

Maskinen:
[ASUS Maximus Ranger VII][Intel I5 4690K @ 4.6Ghz 24/7 med Noctua NH-U14S]
[16Gb Gskill 2400Mhz 2x8Gb][MSI GTX 770 Gaming i SLI][XFX PRO 850w PSU]
[Kingston HyperX 240Gb SSD + 2Tb HDD]
[Windows 7 Ultimate][CoolerMaster Silencio 650 PURE][+ massa noctua fläktar]

Permalänk
Medlem

När jag uppdaterade min HTC IncredibleS till 4.0 så var batteriet helt värdelöst under 2-3dagar. Dog efter 4h eller nåt och laddade något otroligt långsamt. Men efter nån dag så var problemet borta och mobilen fungerade som vanligt igen. Kanske är så i början av en större uppdatering?

Visa signatur

Musik rigg: | R5 2600 | RTX 2070 | 32GB | 34" 144Hz |
Gaming rigg: | Xbox Series X | 55" gammel lcd | ikea soffa |
Min musik på Spotify: https://open.spotify.com/track/6JMTNoPXVuMjHkCO2pSA6S?si=8efa...

Permalänk
Medlem

kollat så batteriet är kalibrerat? dvs så telefonen inte tror det är fullt laddat när det bara är 50%

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av saabcool:

Tjena!
installerade jelly bean 4.1.2 igår och märkte direkt idag att strömförbrukningen har stigit något radikalt!
laddar alltid mobilen över natten, även denna. Efter normalt bruk ( ungefär lika mycket varje dag) så har jag runt 60% kvar av batteriet vid en viss tid på dagen (när jag kommit hem från jobbet.)
Men idag, har använt den t.om lite mindre, så fick jag meddelande om låg strömförbrukning redan ca kl. 15-15.30 (~6h efter den tagits ur laddningen, fulladdad.)

Har efter varje användning raderat minnet och stängt av onödiga processer ( gör inte det vanligtvis)
Startat om enheten för att vara säker på minimalt med program körs i bakgrunden ( gjorde det efter att jag märkte hur fort den var ner på 50% batteri)

Detta stör mig då något otroligt, har tappat humöret helt pga. detta idag, den laddar förövrigt även batteriet något fruktansvärt trögt märkte jag nu..

Har någon annan råkat ut för detta? hoppas det kommer någon fix! började direkt efter uppdateringen jag gjorde igårkväll innan läggdags.

Det är inte 4.1.2 som skickas ut nu (den har funnits länge). Se här för mer information.

Dock upplever jag, precis som du att telefonen har börjat sluka lite mer batteri sen uppdateringen. Kan även tycka att den blivit lite rappare men det kan lika väl vara placebo.

Permalänk
Medlem
Skrivet av saabcool:

Tjena!
installerade jelly bean 4.1.2 igår och märkte direkt idag att strömförbrukningen har stigit något radikalt!
laddar alltid mobilen över natten, även denna. Efter normalt bruk ( ungefär lika mycket varje dag) så har jag runt 60% kvar av batteriet vid en viss tid på dagen (när jag kommit hem från jobbet.)
Men idag, har använt den t.om lite mindre, så fick jag meddelande om låg strömförbrukning redan ca kl. 15-15.30 (~6h efter den tagits ur laddningen, fulladdad.)

Har efter varje användning raderat minnet och stängt av onödiga processer ( gör inte det vanligtvis)
Startat om enheten för att vara säker på minimalt med program körs i bakgrunden ( gjorde det efter att jag märkte hur fort den var ner på 50% batteri)

Detta stör mig då något otroligt, har tappat humöret helt pga. detta idag, den laddar förövrigt även batteriet något fruktansvärt trögt märkte jag nu..

Har någon annan råkat ut för detta? hoppas det kommer någon fix! började direkt efter uppdateringen jag gjorde igårkväll innan läggdags.

Skrivet av jika:

Det är inte 4.1.2 som skickas ut nu (den har funnits länge). Se här för mer information.

Dock upplever jag, precis som du att telefonen har börjat sluka lite mer batteri sen uppdateringen. Kan även tycka att den blivit lite rappare men det kan lika väl vara placebo.

Den har blivit rappare (om jag inte märker i syne ).

Tycker dock att batteriet håller i alla fall i två dagar. 12 och 3 minuter nu när jag laddade den till kl 6 i morse (är 76% kvar):) Dock spelar jag en del så det går åt en del batteri.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Har iof en s2 men fick 4.1.2 uppdateringen igår och idag tänkte jag på hur mycket batteri som hade gått åt utan att jag gjort något utöver det vanliga.

Om några dagar vet man om den slukar mer batteri eller inte men det känns så.

Visa signatur

NZXT H2 Vit| i7 2600 + Hyper 212 | Fractal Design Newton R2 650W | Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 | G.Skill Ripjaws X 2x4GB | SSD A-Data 511 120 GB | 1TB WD Caviar Blue | Gigabyte GTX670 Windforce 3X OC | 2 x DVD | Corsair Vengeance K60 & Razer Imperator & Steelseries Siberia V2 USB

Permalänk
Medlem

Tja har också märkt försämring av batteri tiden när jag installerade jelly bean och de satt det skulle förbättra batteritiden, Men nej det blev bara sämre. Utan jelly bean hade minst 1 dag om jag använde telefonen mycket och nu har jag max 15 timmar. Tog bort facebook appen och det hjälpte inte heller och även platstjänster så nån som har nåt tips jag kan prova för att förbättra batteritiden?:)

Permalänk
Medlem

Kan vara så att ni måste göra en systemåterställning efter uppdateringen. Jag var tvungrn att göra det efter att jag uppdaterade, telefonen var jäkla seg..

Visa signatur

Fractal Sesign R5 | i5 2550K @3.5GHz CM Hyper 612 | ASUS H61 M-F | Crucial 8Gb 1333MHz | MSI R9 390 Gaming | Aerocool Integrator 600W | Dell Ultrasharp U2212HM | ASUS MG278Q | Mionix NAOS 8200 | Filco Majestouch 2 Ninja MX Brown | Edifier C2 2.1 | Steelseries 5Hv2

Permalänk
Medlem
Skrivet av netbuddy:

Kan vara så att ni måste göra en systemåterställning efter uppdateringen. Jag var tvungrn att göra det efter att jag uppdaterade, telefonen var jäkla seg..

Åh, men vet du nåt program som kan göra en backup för kies funkar inte:)

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av MeckarN:

När jag uppdaterade min HTC IncredibleS till 4.0 så var batteriet helt värdelöst under 2-3dagar. Dog efter 4h eller nåt och laddade något otroligt långsamt. Men efter nån dag så var problemet borta och mobilen fungerade som vanligt igen. Kanske är så i början av en större uppdatering?

Hoppas det är så, att kapaciteten kommer tillbaka!

Tack alla för svaren hittils! Tyvärr vet jag inte var man citerar flera i samma meddelande men men.

DR_Spackel- Det borde vara rätt med kalibrerin osv. den gick ju trots allt till 100% ?

jika- Exakt dendär uppdateringen har jag gjort! märker inget att den skulle bli snabbare, bara att den drar va 450-500mb minne helatiden och slukar batteriet tomt på max 8h om den inte går i energisparläge. förut höll det ju 1,5 dygn vid normalanvändning.

Kan tillägga att om jag bara använder nätet, facebook och whatsapp. så när den är i laddningen så dras det mera batteri än vad den orkar ladda in.

Kan det vara så att man måste göra systemåterställning? får vänta och se..

Annars, har jag märkt att den inte kan hantera mitt micro sd minne heller, kan inte flytta saker från datorn dit längre ( står att det är skriftskyddat) lägger jag det i SD adaptern åck lock, sen unlock så ka njag t.ex kopiera en låt till minnet men inget annat går. fotona jag tar med mobilen sparas i mobilminnet osv..
Det är väl fel på micro sd minnet då antar jag och har inte med mobilen i sig att göra

Visa signatur

Maskinen:
[ASUS Maximus Ranger VII][Intel I5 4690K @ 4.6Ghz 24/7 med Noctua NH-U14S]
[16Gb Gskill 2400Mhz 2x8Gb][MSI GTX 770 Gaming i SLI][XFX PRO 850w PSU]
[Kingston HyperX 240Gb SSD + 2Tb HDD]
[Windows 7 Ultimate][CoolerMaster Silencio 650 PURE][+ massa noctua fläktar]

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av saabcool:

Hoppas det är så, att kapaciteten kommer tillbaka!

Tack alla för svaren hittils! Tyvärr vet jag inte var man citerar flera i samma meddelande men men.

DR_Spackel- Det borde vara rätt med kalibrerin osv. den gick ju trots allt till 100% ?

jika- Exakt dendär uppdateringen har jag gjort! märker inget att den skulle bli snabbare, bara att den drar va 450-500mb minne helatiden och slukar batteriet tomt på max 8h om den inte går i energisparläge. förut höll det ju 1,5 dygn vid normalanvändning.

Kan tillägga att om jag bara använder nätet, facebook och whatsapp. så när den är i laddningen så dras det mera batteri än vad den orkar ladda in.

Kan det vara så att man måste göra systemåterställning? får vänta och se..

Annars, har jag märkt att den inte kan hantera mitt micro sd minne heller, kan inte flytta saker från datorn dit längre ( står att det är skriftskyddat) lägger jag det i SD adaptern åck lock, sen unlock så ka njag t.ex kopiera en låt till minnet men inget annat går. fotona jag tar med mobilen sparas i mobilminnet osv..
Det är väl fel på micro sd minnet då antar jag och har inte med mobilen i sig att göra

Knappen "Citera flera" sedan "Citera"

Jag hade inga somhelst problem, men jag flashade ny rom via Odin, du/ni kanske har uppgraderat?

Permalänk
Medlem

Hade kaliberringsproblem när jag ägde en ZTE Blade som jag lekte med ROMs på. Även om batteriindikator sade 100% var det inte fullt laddat. Kanske blir så när man kör customroms och flashar in de manuellt när batteriet inte är fullt laddat.

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk
Medlem

Uppdaterade min Galaxy SII igår, har märkt av hur batteritiden har försämrats markant. Jag undrar vad det beror på, telefonen är också alltid varm, något jag sällan la märke till innan uppdateringen.

Permalänk
Medlem

Uppdaterade min Galaxy SII igår jag också, men för mig verkar batteritiden vara (lika usel*) som förut. Den är lika sval som tidigare.

* inte sämre än någon annan smartphone, men alla smartphones har usel batteritid

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av M.A.W.S.:

Uppdaterade min Galaxy SII igår, har märkt av hur batteritiden har försämrats markant.

Skrivet av backfeed:

Uppdaterade min Galaxy SII igår jag också

Notera: Det gäller Galaxy S3 och därför även:

Skrivet av jika:

Det är inte 4.1.2 som skickas ut nu (den har funnits länge till S3). Se här för mer information.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Knappen "Citera flera" sedan "Citera"
Tack! underligt nog fanns inte "citera flera" där när jag citerade första gången men nu!
Jag hade inga somhelst problem, men jag flashade ny rom via Odin, du/ni kanske har uppgraderat?

Jag iallafall skulle vela hålla mig ifrån att flasha om och sätta i ny rom osv. Hade inte tänkt börja leka med denna grej 'också'

Skrivet av Ctrl:

Hade kaliberringsproblem när jag ägde en ZTE Blade som jag lekte med ROMs på. Även om batteriindikator sade 100% var det inte fullt laddat. Kanske blir så när man kör customroms och flashar in de manuellt när batteriet inte är fullt laddat.

Skrivet av M.A.W.S.:

Uppdaterade min Galaxy SII igår, har märkt av hur batteritiden har försämrats markant. Jag undrar vad det beror på, telefonen är också alltid varm, något jag sällan la märke till innan uppdateringen.

Detta var ju förståss till S3 men min är också lite varmare i viloläge än vad den brukar vara, efter ett telefonsamtal är den mycket mera än ljummen varm.

Lade den på laddning nu kl: 20:30, den är nu 00:12 (Finsk tid) och batteritillståndet ligger på 20% nu när den laddats från helt tom. Borde ligga på över 50% nu tycker man...

Noterade en sak nu..
Inställningar\Batteri.
Media ligger på 81%, skall det vara så?
Skärm~8%
Android system 4%
WhatsApp 2%
Android OS 2%

Detta borde kunna vara mitt problem isåfall. undrar vad som orsakar så hög media "konsumption" då..

Visa signatur

Maskinen:
[ASUS Maximus Ranger VII][Intel I5 4690K @ 4.6Ghz 24/7 med Noctua NH-U14S]
[16Gb Gskill 2400Mhz 2x8Gb][MSI GTX 770 Gaming i SLI][XFX PRO 850w PSU]
[Kingston HyperX 240Gb SSD + 2Tb HDD]
[Windows 7 Ultimate][CoolerMaster Silencio 650 PURE][+ massa noctua fläktar]

Permalänk
Medlem
Skrivet av saabcool:

Noterade en sak nu..
Inställningar\Batteri.
Media ligger på 81%, skall det vara så?
Skärm~8%
Android system 4%
WhatsApp 2%
Android OS 2%

Detta borde kunna vara mitt problem isåfall. undrar vad som orsakar så hög media "konsumption" då..

Media?
Hur använder du telefonen? Det vanligaste för mig är att skärmen dragit mest (30%+) men har du grejer igång som går när inte skärmen är aktiv (musikspelare etc) så är dina siffror inte så konstiga. Har du INTE det så bör du nog kolla över aktiva processer lite grand.

Permalänk
Medlem

telefonen ska hålla i 3 dagar utan att man rör den men min dör innan dagen är slut....om ja inte rör den då
min telefon är ca 2 månader gammal och jag ska lämna in den redan i morgon faktiskt och se vad de kan vara för fel

ps : jag har inget antivirus på luren så det är inte det som slukar batteri och har skärmen på lägsta ljus

Visa signatur

CPU: i7 9700k GHz |GPU:GTX 2070 ROG |Moderkort: ASUS ROG Strix Z390-F |Kylning: Corsair H115i PRO |RAM: Corsair ddr4 32GB 3000 mhz |SSD:m.2 90 evo plus |OS: windows 10 Pro
Online:| Overwatch(master) | CS:GO | APEX | VR-SPEL | PUBG |
Bredband | Fraktfritt Inet | hemsida| swec bb-koder

Permalänk
Medlem
Skrivet av saabcool:

Har efter varje användning raderat minnet och stängt av onödiga processer ( gör inte det vanligtvis)
Startat om enheten för att vara säker på minimalt med program körs i bakgrunden ( gjorde det efter att jag märkte hur fort den var ner på 50% batteri)

Bara så att du vet sedan android 2.2 förlorar du bara batteri på att stänga av processer/program. Nu för tiden cachas program i minnet, för att snabbare och enklare startas upp. Rensar man det krävs det mer ström för att starta programmet helt från början.

Gå in på Swedroids forum, där kommer du garanterat få fler och bättre svar i redan befintliga trådar om ämnet!

Edit: PS, att ladda batteriet över natten är inte bra. Dagens batterier mår bäst av att laddas kortare perioder, och hellst oftast mellan 25-75%.

Visa signatur

Gigabyte Z68X-UD3H-B3 Rev 1.3 | G.Skill 8GB CL9 1600Mhz Ripjaws Gaming | Intel Core i5 2500K @ 4,2GHz | Gigabyte GeForce GTX 670 2gb OC @ 1100 | Samsung SSD EVO 840-Series 120GB | 1TB Samsung Spinpoint F3 HD103SJ | Corsair HX 750W 80+ Silver Modulär.

Battlefield 3 profil: Brexour

Permalänk
Medlem
Skrivet av HypnoToad420:

telefonen ska hålla i 3 dagar utan att man rör den men min dör innan dagen är slut....om ja inte rör den då
min telefon är ca 2 månader gammal och jag ska lämna in den redan i morgon faktiskt och se vad de kan vara för fel

ps : jag har inget antivirus på luren så det är inte det som slukar batteri och har skärmen på lägsta ljus

Om det är smartphone så är det inte konstigt. Min utan appar tog slut på ca två dagar (gör den nu också i för sig). Så tre dagar låter inte ovettigt. Kan nog pressa ut det med.

Om du har en S3 så kommer det snart goda nyheter http://www.swedroid.se/samsung-kommer-slappa-officiellt-3000m....

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Läs instruktionerna nedan från Samsung!!
Framförallt vid versionsbyte..

Att tänka på vid uppdatering
Genomför en säkerhetskopiering, därefter en fabriksåterställning
Uppdatera enheten via KIES eller FOTA (Firmware Over the Air)
Genomför en fabriksåterställning
Återställ säkerhetskopierad information

http://www.samsung.com/se/info/update.html

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av HypnoToad420:

telefonen ska hålla i 3 dagar utan att man rör den men min dör innan dagen är slut....om ja inte rör den då
min telefon är ca 2 månader gammal och jag ska lämna in den redan i morgon faktiskt och se vad de kan vara för fel

ps : jag har inget antivirus på luren så det är inte det som slukar batteri och har skärmen på lägsta ljus

Ska hålla i 3 dar? Sjysst, får ut mer än 4 dar själv om jag bara använder den som väckarklocka och lite whatsapp:)

Hur ser det ut i cpu spy och wheres my droid power? (Gratisappar)

Permalänk
Medlem

Problemet är löst!

efter sista updaterigen, tror jag. så har mobilen slutat kunna 'kommunicera' med micro SD minnet, där alla bilder, musik och videos ligger.. den fortsatte att skanna det precis som när man lagt till något nytt dit.. fast jag t.om tog ut minnet!
-kom ju ihåg att från en viss tid började bilderna sparas i mobilminnet istället för sd kortet. samt då jag inte kunde kopiera dit mera musik!

Det var ju något skumt mellan mobilen och minnet alltså, gjorde backup på allt och formaterade minnet med mobilen, kopierade in det viktigaste på nytt (nu gick det!).
Sen gick jag och la mig, när jag kollade morgonen efter så var inte "media" igång över huvudtaget, den verkade helt normal igen.
Det som drar mest nu är skärmen som går mot 40% ibland. Jag hade 63% batteri idag när jag kollade samma tid som jag brukar. hade dessutom använt enheten mer än vanligt! success!

Skrivet av jika:

Media?
Hur använder du telefonen? Det vanligaste för mig är att skärmen dragit mest (30%+) men har du grejer igång som går när inte skärmen är aktiv (musikspelare etc) så är dina siffror inte så konstiga. Har du INTE det så bör du nog kolla över aktiva processer lite grand.

Vanligt bruk, facebookande, surfande. Har spotify Premium så kör det ibland, spelar lite musik från minnet ibland med.
Jag har såklart allt avstängt direkt jag "släcker" skärmen. Det visade inga direkt processer som kördes, förutom att "media" drog väldans massa ström.

Skrivet av Brexour:

Bara så att du vet sedan android 2.2 förlorar du bara batteri på att stänga av processer/program. Nu för tiden cachas program i minnet, för att snabbare och enklare startas upp. Rensar man det krävs det mer ström för att starta programmet helt från början.

Gå in på Swedroids forum, där kommer du garanterat få fler och bättre svar i redan befintliga trådar om ämnet!

Edit: PS, att ladda batteriet över natten är inte bra. Dagens batterier mår bäst av att laddas kortare perioder, och hellst oftast mellan 25-75%.

Tack för tipsen! men jag anser att det inte är någon över huvud taget som helst risk att ladda batteriet över natten. Mobilen har väl likadan funktion som t.ex laptopen att när batteiet är fullt så slutar det ladda själv Iallafall hoppas jag det..

Visa signatur

Maskinen:
[ASUS Maximus Ranger VII][Intel I5 4690K @ 4.6Ghz 24/7 med Noctua NH-U14S]
[16Gb Gskill 2400Mhz 2x8Gb][MSI GTX 770 Gaming i SLI][XFX PRO 850w PSU]
[Kingston HyperX 240Gb SSD + 2Tb HDD]
[Windows 7 Ultimate][CoolerMaster Silencio 650 PURE][+ massa noctua fläktar]

Permalänk
Medlem
Skrivet av saabcool:

Problemet är löst!

...

Gott att det löste sig!

En bekant till mig använder sin S3:a mer "utan skärmen igång" än tvärtom. Ständigt någon ny app på G som samlar data, ftp-servrar som körs etc.. Androidanvändare har en förmåga att använda sina telefoner på mer egendomliga sätt än andra. Det var därför jag frågade

Det ska inte vara någon fara att ladda över natten, precis som du säger. Batteriet maxas inte utan kommer laddas nära fullt för att sedan laddadas ur en aning innan laddcykeln sätter igång igen. Att det sen står att den är fulladdad hela tiden är en annan femma

Permalänk
Medlem
Skrivet av jika:

Gott att det löste sig!

En bekant till mig använder sin S3:a mer "utan skärmen igång" än tvärtom. Ständigt någon ny app på G som samlar data, ftp-servrar som körs etc.. Androidanvändare har en förmåga att använda sina telefoner på mer egendomliga sätt än andra. Det var därför jag frågade

Det ska inte vara någon fara att ladda över natten, precis som du säger. Batteriet maxas inte utan kommer laddas nära fullt för att sedan laddadas ur en aning innan laddcykeln sätter igång igen. Att det sen står att den är fulladdad hela tiden är en annan femma

Jag blev riktigt lättad, och nöjd att det funkade efter en stunds research på nätet!
Jag förstod inte allt helt vad du skrev i första stycket. men att något nytt program eller någon ny app som startar av sig själv i bakgrunden och börjar käka ram-minne och sådant. tror jag att du menade men inte att använda på mer egendomligt sätt (att man kan starta och stänga av nestan allt precis hur man själv vill?)

Exakt, laddningen är inte nå farlig, men att den kanske lämnar på t.ex 96% men det står 100% ?

Visa signatur

Maskinen:
[ASUS Maximus Ranger VII][Intel I5 4690K @ 4.6Ghz 24/7 med Noctua NH-U14S]
[16Gb Gskill 2400Mhz 2x8Gb][MSI GTX 770 Gaming i SLI][XFX PRO 850w PSU]
[Kingston HyperX 240Gb SSD + 2Tb HDD]
[Windows 7 Ultimate][CoolerMaster Silencio 650 PURE][+ massa noctua fläktar]

Permalänk
Medlem

"Media" seglade upp rejält för mig idag med, 30% såhär på kvällen, med displayen på dryga 40%.
Tror inte jag sett "media" tidigare, ny symbol för mig där i listan liksom, så googlade lite och det är mest en enda röra det man hittar.
En del har problem med m4a-filer på SD-kort, men jag har inga m4a där.
Andra har SD-kort som är trasiga, men mitt är bara någon vecka gammalt, och inte märkt något som inte funkar med det.
Andra har google-program eller mediastreamingsprogram eller andra saker jag inte alls känner igen eller använder.
Andra har någon musik-synk igång eller nåt, men jag har all synk, och alla andra features också, av för att få batteri som räcker hela dagen.

Får se om detta håller i sig, eller om det bara var något tillfälligt.
Det roliga är att idag har jag snålat på batteriet och inte använt något alls nästan utöver SMS/MMS - framförallt inte spelat video/mp3 från SD!

S4 Mini.

EDIT: Intressant, råkade faktiskt ta en screenshot på batteristatus för några timmar sedan, och då fanns inte "Media" med överhuvudtaget, men sedan på några timmar, utan att jag gjort något speciellt alls, så seglar den upp i hela 30%.
Bara SMS/MMS under den tiden, ingen wifi på hela dagen, inga filmer, inget youtube, typ inget internet överhuvudtaget!
Kanske bara en tillfällig bugg, får hoppas på det.

EDIT2: De flesta när man googlar har problem med media-service, vilket är en annan process som jag sett lååååångt ner i botten på min mobil ibland, men den jag talar om här är den som bara heter "media", och den är det svårare hitta något på när jag söker.

Visa signatur

MCP - MCTS - CCNA (expired)

Permalänk
Medlem

Jag hade en hög strömförbrukning på min Note2 efter jag kört in 4.3, provade allt möjligt för att få ordning på det men ingen direkt skillnad, tills jag körde en systemåterställning efter det räckte batteriet mycket längre. Jag brukar vara noga med att inte ha massa skit igång men tydligen var det nått som blivit lite knasigt efter updateringen.

Visa signatur

- Det var inte bättre förr, det var bara roligare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ASBR:

"Media" seglade upp rejält för mig idag med, 30% såhär på kvällen, med displayen på dryga 40%.

Idag har den där media-processen inte körts alls visst, så kanske är något som kickar in nångång ibland för att köra något underhåll/scan/whatever.
Får hoppas på det i alla fall, för den sög ju batteri utan att det gick att påverka eller förstå var den kom ifrån.

Snålat idag, mest SMS/MMS och lite kort surf.
83% efter 9 timmar nu, känns rätt dugligt ändå.

Visa signatur

MCP - MCTS - CCNA (expired)

Permalänk
Skrivet av 100mbit:

Jag hade en hög strömförbrukning på min Note2 efter jag kört in 4.3, provade allt möjligt för att få ordning på det men ingen direkt skillnad, tills jag körde en systemåterställning efter det räckte batteriet mycket längre. Jag brukar vara noga med att inte ha massa skit igång men tydligen var det nått som blivit lite knasigt efter updateringen.

Fick samma på min S3 efter 4.3. Utan att röra telefonen drar den nästan 50% batteri fram till lunch. Får se om det blir bättre med en systemåterställning.