Permalänk
Medlem
Skrivet av Mooter:

Frågan är, när tycker du man skulle spolat bulldozer? 2005 för att det är en dålig ide från början? 2008 när aktiekursen slog i botten efter 3 års nedgång?

Man tycker de borde sett att det var en dålig idé från början, med tanke på Prescott och Tejas. Men annars skulle de tagit sig en rejäl fundering när de var tvungen att vänta till 32nm för att ens få den att fungera. Och när de fick tidiga tester så skulle de annars kunnat dra i nödbromsen då. Oavsett vilket så tycker jag att det är bättre att sälja en bra eller halvdan produkt än att vägra svälja stoltheten och envisas med en dålig produkt.

Skrivet av Mooter:

Jag vidhåller att bulldozer är en bättre ide, även om den inte fungerade (än så länge, ska väl sägas). Om alla siffror pekar neråt med PH1 och alla siffror pekar neråt med PH2 så hade jag nog som aktieägare hellre sett att de fortsatte med det nya istället för på samma bana.

Det är precis det som satt dem i situationen. Man vill inte se ett stort projekt läggas ner, allra helst inte som aktieägare. Så för att hålla aktieägare glada på kort sikt så vägrade de att ta prestigeförlusten med ett nerlagt projekt. Intel gjorde det med Tejas i sista stund. Då skulle AMD kunna göra det. Det sägs att det var marknadsförare och affärsmän som hade för mycket att säga till om på Intel som ledde till fiaskot med netburst. Och att det var när ingenjörerna fick mer att säga till om som det ändrades. Vet inte hur det ser ut i AMDs styrelse. Men det känns ju inte som att det är så mycket processorarkitekter som sitter där. Vart och vartannat beslut känns ju som om det är ur trångt kortsiktigt aktieägarperspektiv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aleshi:

Man tycker de borde sett att det var en dålig idé från början, med tanke på Prescott och Tejas. Men annars skulle de tagit sig en rejäl fundering när de var tvungen att vänta till 32nm för att ens få den att fungera. Och när de fick tidiga tester så skulle de annars kunnat dra i nödbromsen då. Oavsett vilket så tycker jag att det är bättre att sälja en bra eller halvdan produkt än att vägra svälja stoltheten och envisas med en dålig produkt.

Dålig ide med CMT eller att jaga frekvenser? Det där med frekvenserna är nog lite överdrivet. Enligt vad jag kunnat läsa till mig har bulldozers pipeline ca: 25 steg. Att jämföra med sandy bridge på ca 19 och prescott på 39. Samtidigt som målet för bulldozer lär ha varit ca: 4,4ghz snarare än de 7+ som det talades om för tejas.

Amd kommunicerade ända in på slutet av 2010 att ipc skulle vara högre för bulldozer än k10, de verkade tro det själva. Sen måste nåt gått snett.

Skrivet av Aleshi:

Det är precis det som satt dem i situationen. Man vill inte se ett stort projekt läggas ner, allra helst inte som aktieägare. Så för att hålla aktieägare glada på kort sikt så vägrade de att ta prestigeförlusten med ett nerlagt projekt. Intel gjorde det med Tejas i sista stund. Då skulle AMD kunna göra det. Intel hade en period då det var affärsmän som bestämde företagets riktlinjer. Man säger att det var därför de höll på med frekvensjakt och att det ledde till problemen med Netburst. Sedan lät de ingenjörerna få större roll och de bytte kurs. Jag vet inte mycket om hur AMDs styrelse sett ut sedan 2005. Men det känns ju inte som att det är så mycket processorarkitekter som sitter där. Vart och vartannat beslut känns ju som om det är ur trångt aktieägarperspektiv.

Tror inte att AMD hade råd helt enkelt.

Faktum är att när amd 2008 beslutade att skrota 45nm bulldozer som skulle komma 2010 för att istället satsa på 32nm bulldozer i 2011 så var Dirk Meyer VD på amd, arkitekt för Athlon. Det har spekulerats mycket i vad som hände när Dirk Meyer blev utkastad i början av 2011, vissa tror att det var just av den anledningen du antyder, att han satsade på bulldozer. Andra tror att det handlade om att styrelsen ville satsa på surfplattor och Dirk inte höll med.
Så egentligen är det lite tvärt om för AMD. Bulldozer verkar vara ett riktigt ingenjörsprojekt där affärsmässigheten saknades.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mooter:

Dålig ide med CMT eller att jaga frekvenser? Det där med frekvenserna är nog lite överdrivet. Enligt vad jag kunnat läsa till mig har bulldozers pipeline ca: 25 steg. Att jämföra med sandy bridge på ca 19 och prescott på 39. Samtidigt som målet för bulldozer lär ha varit ca: 4,4ghz snarare än de 7+ som det talades om för tejas.

Du borde veta att pipens längd inte är avgörande i sig självt, en annan sak är cacher. De har verkligen fokuserat på höga frekvenser där. En annan sak är deras designval har lett till att de lider väldigt mycket mer än Intel vid missad branch-prediction.

Skrivet av Mooter:

Amd kommunicerade ända in på slutet av 2010 att ipc skulle vara högre för bulldozer än k10, de verkade tro det själva. Sen måste nåt gått snett.

Nej, AMD kommunicerade inte alls det. Det var tidigt tydligt att något var lurt när de enbart pratade om högre "throughput". De undvek ord som IPC och prestanda. Det pekade på att den skulle bli långsammare per kärna och bara totala prestandan skulle bli högre.
Den enda från AMD som ens nämnde IPC var John Fruehe som var en säljare på serversidan, han sa själv att han inte hade någon inblick alls i det där men att han frågat ingenjörerna som sagt till honom att IPC skulle förbättras. Ur serverperspektiv har det också förbättrats, för då ser man till totalprestandan, inte per tråd som är väldigt mycket mer aktuellt för vanliga datorer. Så indikationerna på prestandan fanns där hela tiden.

Skrivet av Mooter:

Tror inte att AMD hade råd helt enkelt.

Om ett projekt leder till en sämre arkitektur än den du redan har så har man alltid råd att avbryta även i sista stund, om det nu mot förmodan skulle vara så sent som problemen uppdagades. Det är surt att se pengarna kastas i sjön, men det är bara dumt att fortsätta pumpa in pengar efter att misslyckandet är garanterat.

Skrivet av Mooter:

Faktum är att när amd 2008 beslutade att skrota 45nm bulldozer som skulle komma 2010 för att istället satsa på 32nm bulldozer i 2011 så var Dirk Meyer VD på amd, arkitekt för Athlon. Det har spekulerats mycket i vad som hände när Dirk Meyer blev utkastad i början av 2011, vissa tror att det var just av den anledningen du antyder, att han satsade på bulldozer. Andra tror att det handlade om att styrelsen ville satsa på surfplattor och Dirk inte höll med.
Så egentligen är det lite tvärt om för AMD. Bulldozer verkar vara ett riktigt ingenjörsprojekt där affärsmässigheten saknades.

Frågan är hur mycket man kan skylla på en VD. Under den tiden som det beskrivits att Intel styrdes av PR-folk och affärsmän så var VDn ingenjör. När Ingenjörerna fick mer utrymme så var det när de hade den första VDn som var säljare. Beror mycket på hur övriga styrelsen ser ut.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

--
A shark on whiskey is mighty risky, but a shark on beer is a beer engineer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SwedenVirre:

För alla er som säger att det skulle varit bättre med en Phenom III 32nm

AMD gjorde ett val att sumpa "Phenom" arkitekturen. Varför dom gjorde så var för att där fanns en del begränsningar i den arkitekturen!

Llano var Phenom krympt till 32nm... Föratt göra en bil liknelse: TÄnk dig att du har en 100hk motor med enkel kam(phenom 1). Sätter du dit en turbo och laddar ca 0.4bar(Phenom 2)

Det gör att motorn får en boost! Men tänk dig att du sätter en större turbo! och laddar 0.8. Det kommer funka ett tag tills det inte går längre.

som att gör CPR på död person

Det finns inget att hämta i Phenom, dess tid är förbi! skulle du smällt på 8st kärnor så skulle Yeldsen bli väldigt dåliga(kostar mer pengar)

Dom skulle även få sänka klocken för att få det till hålla.

Snälla, kan vi inte strunta i alla de här dåliga bil->IT jämförelserna...?

Permalänk

Finns det några indikationer på att Steamroller kommer ut år 2013? Är tämligen säker på att jag läste något sådant någonstans..

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Skrivet av MyZk0:

Finns det några indikationer på att Steamroller kommer ut år 2013? Är tämligen säker på att jag läste något sådant någonstans..

Det såg ut som det länge, t.ex detta, men senare så verkar det som om de skjuter på Steamroller, detta, där Kaveri ersatts med Richland. För FX tror jag inte att en Steamroller har varit aktuell under 2013 sedan Bulldozer blev lanserad.

Visa signatur

Jag kan ha fel, men jag tror att jag har rätt.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

| ASRock Fatal1ty X370 Professional Gaming | Ryzen 1800X | Sapphire RX Vega 64 | Kingston 4st KVR21E15D8/16 2133MHz ECC, ej buffrad | Seasonic Prime 850w | Xonar STX II 7.1 |

Permalänk
Inaktiv

Inte så konstigt egentligen. I vanliga tester kör man ju bara själva spelet och eftersom spel oftast är dåligt trådade vinner intel för att de har bättre prestanda per kärna. I videon är det ju streaming han testar, och där kommer ju de extra kärnorna hos fx-8350 till nytta och streamingen drar inte ner prestandan lika mycket som den gör hos intelprocessorerna som har färre kärnor.

Permalänk
Skrivet av anon158432:

Inte så konstigt egentligen. I vanliga tester kör man ju bara själva spelet och eftersom spel oftast är dåligt trådade vinner intel för att de har bättre prestanda per kärna. I videon är det ju streaming han testar, och där kommer ju de extra kärnorna hos fx-8350 till nytta och streamingen drar inte ner prestandan lika mycket som den gör hos intelprocessorerna som har färre kärnor.

Intressant här är ju att FX 8350 är bättre än i7 3770K som även den har 8 trådar.
Om saker och ting i dag hade använt många fler trådar så skulle FX 8350 vara ett rätt så gediget val.. Bättre än hyperthreading

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Hjälpsam

Jaha nu är en FX8350 beställd från Netonnet för 1600kr.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ratatosk:

Jaha nu är en FX8350 beställd från Netonnet för 1600kr.

Det var på tiden!

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Viceroy:

Det var på tiden!

Kan bara hålla med.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem

Har nu haft en 8320 sen i november och är nöjd, den kan bli lite varm och att den medföljande fläkten går upp i varv men är ändå under resonabla grader och eftersom det är en speldator så gör ljudet inte så mycket för mig, dock låter den lågt när man inte spelar så.

Däremot har jag en fråga, läste om att man kunde ställa ner volten och på så vis få ner strömförbrukningen rätt så fint, är det någon som har provat det och är det svårt/riskabelt?

Visa signatur

SpelDator: | Asus ROG Strix XG438Q 4K 120hz| AMD Ryzen 5 5600X 3.7 GHz 35MB| B450 I AORUS PRO WIFI| MSI Radeon RX 6800 16GB | Corsair Force MP510 1920GB M.2 NVMe | Samsung EVO 860 2TB | Seagate Guardian BarraCuda 2.5 5TB| Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL18 Vengeance LPX Svart| Ghost S1 MK2| Corsair SF750 750W 80+ Platinum| Logitech MX Sound| WD My Passport V2 USB 3.0 4TB| Buffalo Mediastation Ultra-Thin Portable Blu-Ray writer| Logitech Logitech G604 Lightspeed

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Bewise:

Har nu haft en 8320 sen i november och är nöjd, den kan bli lite varm och att den medföljande fläkten går upp i varv men är ändå under resonabla grader och eftersom det är en speldator så gör ljudet inte så mycket för mig, dock låter den lågt när man inte spelar så.

Däremot har jag en fråga, läste om att man kunde ställa ner volten och på så vis få ner strömförbrukningen rätt så fint, är det någon som har provat det och är det svårt/riskabelt?

Kylaren som följer med är inte så pjåkig, men fläkten är ett skämt, en möjlighet är att helt enkelt byta fläkt.
tex
http://www.inet.se/produkt/6300078/fractal-design-60mm-silent...

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem

Tack för tipset!

Visa signatur

SpelDator: | Asus ROG Strix XG438Q 4K 120hz| AMD Ryzen 5 5600X 3.7 GHz 35MB| B450 I AORUS PRO WIFI| MSI Radeon RX 6800 16GB | Corsair Force MP510 1920GB M.2 NVMe | Samsung EVO 860 2TB | Seagate Guardian BarraCuda 2.5 5TB| Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL18 Vengeance LPX Svart| Ghost S1 MK2| Corsair SF750 750W 80+ Platinum| Logitech MX Sound| WD My Passport V2 USB 3.0 4TB| Buffalo Mediastation Ultra-Thin Portable Blu-Ray writer| Logitech Logitech G604 Lightspeed

Permalänk
Skrivet av Ratatosk:

Kan bara hålla med.

Berätta hur OC'n går sen!

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon158432:

Inte så konstigt egentligen. I vanliga tester kör man ju bara själva spelet och eftersom spel oftast är dåligt trådade vinner intel för att de har bättre prestanda per kärna. I videon är det ju streaming han testar, och där kommer ju de extra kärnorna hos fx-8350 till nytta och streamingen drar inte ner prestandan lika mycket som den gör hos intelprocessorerna som har färre kärnor.

Jo, det är ju det som ger fördelar med fler kärnor tex. AMD presterar helt enkelt bättre med med rätt konfiguration av mjukvara.
Det är ju inte själva processorn som är presterar dålig från AMD det är mjukvaran i många fall som påverkar AMDs siffror negativt där med drar Intel fördelar av det i PC världen.

Alla som ifrågasätter varför det är AMD som kommer köras i de nya konsolerna, om det är bra trådat, optimerat som det kommer bli på de kommande konsolerna är AMD ett briljant val!

Permalänk

Var det så att grafikdelen presterade bättre med snabbt RAM? Och i så fall är det värt att lägga en extra peng på 1866MHz istället för 1600/1333 MHz RAM?

Visa signatur

|En tråkig acer-laptop|

Citera om du vill ha något sagt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cybertomten:

Var det så att grafikdelen presterade bättre med snabbt RAM? Och i så fall är det värt att lägga en extra peng på 1866MHz istället för 1600/1333 MHz RAM?

Det stämmer för APUerna ja! Då grafikdelen får snabbare grafikminne.

Visa signatur

Dator: Fractal Design 650w modulär - Piledriver FX8350 + Arctic Cooling Freezer Xtreme Rev 2 - 4x2 gb Corsair Dominator 1866 mhz 9-9-9-24 - 1x 500 gb sataII, 1x640 Western Black Caviar, 1x Crucial m4 128 GB SSD - Fireface UCX (ljudkort) - SAPPHIRE Radeon HD7870GHZ (överclockat) - ASUS någonting lite över medelklass, 3 st 120mm chassifläktar Windows 8.1 x64

Permalänk
Medlem

Sugen på 8350, men undrar om det är värt att uppgradera min gamingrigg(se sig.), måste ju tjacka nytt moderkort då också.
Vad är o allsmäktiga sweclockers tips?

Visa signatur

MB: MSI B450 Tomahawk MAX| CPU: RYZEN 7 5700X| RAM: 16GB(2x8) Corsair Vengence LPX DDR4@3200Mhz| GPU: Sapphire Radeon RX 6600 XT Pulse 8GB| PSU: Corsair HX 850W 80+ Silver| SSD: Kingston A2000 500GB NVme|Chassi: Fractal Design Define R4| OS: Win 11 pro | CPU-kylning: Noctua NH-U14S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fysman:

Vad är o allsmäktiga sweclockers tips?

Jag har numera ett Asus Sabertooth, men Gigabyte-korten är inte heller dåliga. Det beror väl på vad du ska göra, vill du överklocka så är ett kort med biffiga VRM:er med tillhörande kylning bra. Som Asus Sabertooth tex. MSI vet jag inte så mycket om, mitt senaste MSI-kort brann. Asrock ska väl ha okej kort med vad det låter.
EDIT: Såg i din sig att du redan har ett Asus Crosshair och en 1100T. Blir ju faktiskt inte så stor skillnad med en 8350, beroende på vad du ska göra. Men bara för spel så lär det inte "vara värt det" rent ekonomiskt. Ska du däremot hålla på med rendering, omkodning av video etc så är det en annan femma. Sen är det som bekant alltid "värt det" med ny hårdvara

Skrivet av Ratatosk:

Jaha nu är en FX8350 beställd från Netonnet för 1600kr.

Köpte även jag en 8350 på Netonnet för runt 1600:- i januari. Dock krånglade den, var inte stabil på default o sånt. Så fick bli en retur. Efter drygt tre veckor(!) meddelade Netonnet att de inte ansåg det var värt att reparera CPUn så jag fick en ny. Den verkar fungera utmärkt. Medans jag krånglade med den första defekta CPU:n så hann jag köpa ett nytt moderkort, Asus Sabertooth. Ångrar inte direkt det ändå, mitt gamla Gigabyte UD3 var rev 1.0 så det blev en ganska stor skillnad ändå.

Visa signatur

--
A shark on whiskey is mighty risky, but a shark on beer is a beer engineer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pholostan:

Jag har numera ett Asus Sabertooth, men Gigabyte-korten är inte heller dåliga. Det beror väl på vad du ska göra, vill du överklocka så är ett kort med biffiga VRM:er med tillhörande kylning bra. Som Asus Sabertooth tex. MSI vet jag inte så mycket om, mitt senaste MSI-kort brann. Asrock ska väl ha okej kort med vad det låter.
EDIT: Såg i din sig att du redan har ett Asus Crosshair och en 1100T. Blir ju faktiskt inte så stor skillnad med en 8350, beroende på vad du ska göra. Men bara för spel så lär det inte "vara värt det" rent ekonomiskt. Ska du däremot hålla på med rendering, omkodning av video etc så är det en annan femma. Sen är det som bekant alltid "värt det" med ny hårdvara
.

Jag vet det är ju alltid värt det tycker man, även om allt pekar att det inte är det
Måste ju även ha en ny SSD och en mekanisk HDD så sammanlagt med en 8350 och Sabretooth blir det väl typ 4000-4500 spänn.
Skit... Att uppgradera, eller att icke uppgradera, det är frågan.

Visa signatur

MB: MSI B450 Tomahawk MAX| CPU: RYZEN 7 5700X| RAM: 16GB(2x8) Corsair Vengence LPX DDR4@3200Mhz| GPU: Sapphire Radeon RX 6600 XT Pulse 8GB| PSU: Corsair HX 850W 80+ Silver| SSD: Kingston A2000 500GB NVme|Chassi: Fractal Design Define R4| OS: Win 11 pro | CPU-kylning: Noctua NH-U14S

Permalänk
Medlem

Kollade massa tester och 8350 slår ju både intel i5an i 1550 kr klassen och 1850 kr klassen. Så Den är ju klart prisvärd iaf, särskilt till mig som använder multitrådade program som är byggda för att klara av 8 kärnor redan för flera år sedan (dvs dubbla xeon)

Visa signatur

Dator: Fractal Design 650w modulär - Piledriver FX8350 + Arctic Cooling Freezer Xtreme Rev 2 - 4x2 gb Corsair Dominator 1866 mhz 9-9-9-24 - 1x 500 gb sataII, 1x640 Western Black Caviar, 1x Crucial m4 128 GB SSD - Fireface UCX (ljudkort) - SAPPHIRE Radeon HD7870GHZ (överclockat) - ASUS någonting lite över medelklass, 3 st 120mm chassifläktar Windows 8.1 x64

Permalänk
Medlem

Som den Amd fanboy jag är så har även jag blivit med Piledriver nu, det blev en 8320.
Hittills är jag imponerad, den är 5-6c svalare än min 1100T var, använder en Kühler 920.

Nu till min fråga är det någon ide att ladda hem hotfixen som släpptes till 8150/8120 för win 7?
Är detta onödigt om man har en Piledriver.
Det känns lite som om If it ain't broke, don't fix it...

Permalänk
Medlem

Köpte en 8350 i helgen, inet har redan skickat den moderkortet har glappat länge nu (så fort jag kommer åt något inne i burken så måste jag dra in och ut alla kablar innan det funkar), nu så var jag tvungen att dra ut grafikkortet för att det skulle funka och då fick jag fan nog. Tror moderkortet paja när förra nätagget dog, för mitt förra grafikkort pajja i samband med det också.

Visa signatur

Dator: Fractal Design 650w modulär - Piledriver FX8350 + Arctic Cooling Freezer Xtreme Rev 2 - 4x2 gb Corsair Dominator 1866 mhz 9-9-9-24 - 1x 500 gb sataII, 1x640 Western Black Caviar, 1x Crucial m4 128 GB SSD - Fireface UCX (ljudkort) - SAPPHIRE Radeon HD7870GHZ (överclockat) - ASUS någonting lite över medelklass, 3 st 120mm chassifläktar Windows 8.1 x64

Permalänk

Har 8350 med ett xfx 5830 graffe. Är förvånad hur mycket mina spel förbättrades i.. Specielt ACIII, Far Cry 3 å nu nya Tomb Raider. Är så himmla nöjd!

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av johnhan:

Som den Amd fanboy jag är så har även jag blivit med Piledriver nu, det blev en 8320.
Hittills är jag imponerad, den är 5-6c svalare än min 1100T var, använder en Kühler 920.

Nu till min fråga är det någon ide att ladda hem hotfixen som släpptes till 8150/8120 för win 7?
Är detta onödigt om man har en Piledriver.
Det känns lite som om If it ain't broke, don't fix it...

Den gör iofs väldigt liten skillnad men Pildriver skall precis som BD dra nytta av den.
Jag har faktiskt inte patchat själv ännu.

Skrivet av Aldhissla:

Har 8350 med ett xfx 5830 graffe. Är förvånad hur mycket mina spel förbättrades i.. Specielt ACIII, Far Cry 3 å nu nya Tomb Raider. Är så himmla nöjd!

Kul att höra, vilken processor hade du förut?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Skrivet av Ratatosk:

Kul att höra, vilken processor hade du förut?

Hade Phenom x II 940, den var en jätte bra första processor som gjorde allt man kastade på den. Hade behålt den men ville verkligen komma över 4gig ram så det blev till att köpa AM3 mobo. Hade inte förväntat mig den prestanda ökningen som jag fick.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aldhissla:

Hade Phenom x II 940, den var en jätte bra första processor som gjorde allt man kastade på den. Hade behålt den men ville verkligen komma över 4gig ram så det blev till att köpa AM3 mobo. Hade inte förväntat mig den prestanda ökningen som jag fick.

Precis samma sak här. Gick från Phenom II 940 till FX8350. Kan nu öka allt från medium till high i Hitman3

Visa signatur

Dator: Fractal Design 650w modulär - Piledriver FX8350 + Arctic Cooling Freezer Xtreme Rev 2 - 4x2 gb Corsair Dominator 1866 mhz 9-9-9-24 - 1x 500 gb sataII, 1x640 Western Black Caviar, 1x Crucial m4 128 GB SSD - Fireface UCX (ljudkort) - SAPPHIRE Radeon HD7870GHZ (överclockat) - ASUS någonting lite över medelklass, 3 st 120mm chassifläktar Windows 8.1 x64