Permalänk

green screen + belysning

Hej! Jag undrar om någon skulle kunna hjälpa mig att hitta en billig green screen och belysning.
Har kollat lite på dom här:

http://www.kjell.com/sortiment/ljud-bild/foto-video/fototillb...

http://www.clasohlson.com/se/Halogenbelysning-med-stativ/Pr36...

Vet någon om det finns andra/billigare ställen man kan köpa det på?

Permalänk
Medlem

Tycker det inte är så särskilt dyrt,man får vad man betalar för,det är dumt att köpa för billigt,vet dock inte om en bygglampa är så bra men kanske funkar.

Permalänk
Medlem

Kan flika in med att dessa belysningar är väldigt gula i skenet, totalt värdelösa för fotografering/filmning om du inte vill efterredigera allt senare. Dock vet jag inte hur den reagerar i green screen situationer.

Visa signatur

Mitt modermodem är trimmat!

Permalänk
Medlem

Varöfr inte bara köpa ett gäng lysrör? Då vet du vilken färgtemp du får också

Permalänk
Medlem

Bygglampor är inte att föredra. Det blir snabbt väldigt varmt i rummet och jag blir då tillsammans med det konstiga ljuset illamående och får huvudvärk.

Visa signatur

Om ni vill ha svar får ni Citera mina inlägg =)

Permalänk
Medlem
Skrivet av HCP:

Kan flika in med att dessa belysningar är väldigt gula i skenet, totalt värdelösa för fotografering/filmning om du inte vill efterredigera allt senare. Dock vet jag inte hur den reagerar i green screen situationer.

Man kan ju faktiskt vitbalansera

Visa signatur

:: fisk

Permalänk
Medlem
Skrivet av fisk:

Man kan ju faktiskt vitbalansera

Har försökt.
Wee, väggen blev vit, men nu är datorlådan brun istället.
Tweak tweak
Wee, väggen vit och datorlådan svart... Men min hud ser ut att ha hudcancer av nittonde graden

Man kan såklart trixa till det i kameran eller i redigeringen efteråt, men ska man göra flera videos är det bättre att köpa nåt som lirar direkt.
Time is money.

Visa signatur

Mitt modermodem är trimmat!

Permalänk
Medlem

Vitbalansering är något jag gör oavsett belysning, och ja, jag gör det i kameran.

Visa signatur

:: fisk