Jag vet inte om jag ska välja 3G eller 4G...det skiljer sig, om man säger så!!!

Permalänk
Medlem

Jag vet inte om jag ska välja 3G eller 4G...det skiljer sig, om man säger så!!!

Tänkte automatiskt att, hell - 4G är ju grymt!

Men där jag bor i obygden får jag följande resultat med Tele2. Har Large, vilket är max 25mbit.

4G:
Ping ca 25ms
Ner 2-5mbit
Upp 3-6mbit
(ska nämnas att jag fick lite bättre siffror igår, men summan av kardemumman är densamme)

3G:
Ping ca 45-50ms
Ner 17-18mbit
Upp jobbar sig sakta upp och stannar på 1mbit

.........sååå.....jag spelar inte, så pingtiderna, är dom så viktiga här?
Jag lutar åt att aktivera 3G only i modemet faktiskt. Hur hade du gjort egentligen?

Känner mig villrådig och vill veta hur andra hade gjort.

Tele2 vill inte bistå med gratis antenn, resultaten är "för" bra.
Är för övrigt riktigt osugen på att köpa antenn själv, för ekonomin är i BOTTEN.

Visa signatur

Antec P180 + Noctuafläktar | 2500k | P8P67 Pro | Corsair 32GB RAM | 2 x SSD Intel 330 RAID0 | Noctua NH-U12F | Geforce 560 | ESI Maya XTe | Edirol PCR-800 | Novation Zero SL MK II | Akai MPD24 | Benq 27" + LG 27" IPS <-------- fan vad jag älskar prylar! :D

Permalänk
Medlem

Spelar du inte så kan jag inte se att pingtider mellan 20-60ms skulle spela någon större roll.
T.om med 50ms kan det ju vara spelbart om det inte gäller snabb och seriös FPS-gaming i multiplayer.

Personligen hade jag lätt tagit 3G, i ditt fall med dina exempel.

Permalänk

Som ovanstående sa är pingen skit samma om du inte ska spela. Vet du om du får ladda hem lika mycket data på 3G resp. 4G uppkopplingen? Om du ska streama mycket film från youtube, netflix, osv. så vill du ju ha så hög kvot som möjligt. Är inte ADSL ett alternativ för övrigt?

Permalänk
Medlem

Uploaden på 3G är ju så fasanfullt värdelös, det är det som stör mig mest. ADSL är inte ett alternativ då tjejen band upp sig 18 månader på det här crappet... Se här, på kvällens resultat:

Med 4G:

Med 3G:

Visa signatur

Antec P180 + Noctuafläktar | 2500k | P8P67 Pro | Corsair 32GB RAM | 2 x SSD Intel 330 RAID0 | Noctua NH-U12F | Geforce 560 | ESI Maya XTe | Edirol PCR-800 | Novation Zero SL MK II | Akai MPD24 | Benq 27" + LG 27" IPS <-------- fan vad jag älskar prylar! :D

Permalänk
Medlem
Skrivet av bwoy:

Uploaden på 3G är ju så fasanfullt värdelös, det är det som stör mig mest. ADSL är inte ett alternativ då tjejen band upp sig 18 månader på det här crappet... Se här, på kvällens resultat:

Med 4G:
http://s4.postimage.org/i80sfmugd/image.jpg

Med 3G:
http://s4.postimage.org/atbgn98kt/image.jpg

Ja, du får ju ställa dig frågan själv? Behöver jag mer upload? Ska du skicka mycket och stora filer dagarna i ända så är givetvis hög upload av intresse.
Skickar du mycket och stora filer? Om nej, välj det med bäst download.

Permalänk
Medlem

Yepp, det blir bli 3G. Fan, jag har just flyttat. Att gå till detta från 100/100 fiber är jobbigt. Blir avundsjuk på alla i större städer som får ut 80mbit på sina 4G också...Oh well..............!

Visa signatur

Antec P180 + Noctuafläktar | 2500k | P8P67 Pro | Corsair 32GB RAM | 2 x SSD Intel 330 RAID0 | Noctua NH-U12F | Geforce 560 | ESI Maya XTe | Edirol PCR-800 | Novation Zero SL MK II | Akai MPD24 | Benq 27" + LG 27" IPS <-------- fan vad jag älskar prylar! :D