Permalänk
Medlem
Skrivet av JohanFalk:

"Hen får gärna dela med sig av de kunskaperna då!"

Oh, you 21th century!

Haha ja, vi måste möööta framtiden! ^^

Visa signatur

Intel core i5 4670k 4,4GHz ASUS MAXIMUS VI GENE mATX PRO EVGA GTX 680 Hydro Copper Classified SLI Custom vattenkylning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av astrob0y:

Fint bygge! Har var väldigt nyfiken på att se de korten du köpte i ett galleri
Tack för att du laddade upp bilderna.

Tackr så mycket! :j Mina språkliga kunskaper sviker mig när det gäller att tolka vad du menar med "Har var väldigt nyfiken på att se de korten du köpte i ett galleri " Vad menar du? ^^

Visa signatur

Intel core i5 4670k 4,4GHz ASUS MAXIMUS VI GENE mATX PRO EVGA GTX 680 Hydro Copper Classified SLI Custom vattenkylning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sm0ky:

Han har köpt classified hyrdo copper edition.. vet inte om man betalar 2000 extra för backplates eller om det är någon extra prestanda.

Yup, det är ju som sagt backplate som ingår + vattenblock. Sen så är det lite högre klockat i både kärnklockan, i turboklockan, i minnet och lite marginellt större bandbredd. Sen i och med att det är vattenkylt med block så låter det ju en att överklocka det ännu högre än det luftkylda. Jag fick dock 1500:- i rabbat på varje kort för att komplett strulade till min beställning, leverans och typ det mesta som gick o strula till. Så det gjorde det hela lite mer prisvärt!

Visa signatur

Intel core i5 4670k 4,4GHz ASUS MAXIMUS VI GENE mATX PRO EVGA GTX 680 Hydro Copper Classified SLI Custom vattenkylning.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Lucas50:

TY! Jag har ju sådan UV reaktivt vatten och de lysrören som lyser upp det. Men det där med självlysande västska visste jag inte ens att det fanns släng upp en länk? (:

Nej detta är något jag kom på bara, man tillsätter sådan självlysande färg i kyl vätskan så blir det en grym effekt.
En sak vi testade i polarens rigg.

Har inga bilder nu.

Permalänk
Medlem

Snyggt bygge! vore kul o se lite temps! själv har jag gjort något liknande, om du kollar mitt galleri, dock med en trippel 180mm radiator ist:D vore kul o se skillnaden i temps iaf:D

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro 16ACH6H: AMD Ryzen 7 5800H |16GB DDR4 @3200Mhz |GeForce RTX 3070 | NVMe: WD Blue 1TB + Samsung PM981 1TB | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon200632:

Nej detta är något jag kom på bara, man tillsätter sådan självlysande färg i kyl vätskan så blir det en grym effekt.
En sak vi testade i polarens rigg.

Har inga bilder nu.

Jaja okej, något man får testa på senare då! (:

Visa signatur

Intel core i5 4670k 4,4GHz ASUS MAXIMUS VI GENE mATX PRO EVGA GTX 680 Hydro Copper Classified SLI Custom vattenkylning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Iwar:

Snyggt bygge! vore kul o se lite temps! själv har jag gjort något liknande, om du kollar mitt galleri, dock med en trippel 180mm radiator ist:D vore kul o se skillnaden i temps iaf:D

Tackar så mycket! Okej okej ska ta mig en titt Jag har inte testat tempsen i full load på både CPU och GPU ännu :/ men jag ska ta mig en dag till att göra ett ordentligt test, återkommer med resultat då!

Visa signatur

Intel core i5 4670k 4,4GHz ASUS MAXIMUS VI GENE mATX PRO EVGA GTX 680 Hydro Copper Classified SLI Custom vattenkylning.

Permalänk

Så sjukt nice. Jag funderar på att göra samma sak med mitt RV 03. Problemet är att 5.25" tornet tar så mycket plats. Funderar på att dra fram dremeln och såga, samt köpa HHD-burar separat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinboson:

Så sjukt nice. Jag funderar på att göra samma sak med mitt RV 03. Problemet är att 5.25" tornet tar så mycket plats. Funderar på att dra fram dremeln och såga, samt köpa HHD-burar separat.

OKej okej, det blir säkert bra till slut endå!

Visa signatur

Intel core i5 4670k 4,4GHz ASUS MAXIMUS VI GENE mATX PRO EVGA GTX 680 Hydro Copper Classified SLI Custom vattenkylning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lucas50:

Först och främst, Uppskattar din åsikt! Och för det andra, Ja jo jag har ju förstått att det är en hel del man ska tänka på och kunna om man ska ge sig in på det. Men jag har helt ok baskunskaper om o rita i CAD, och där jag deltidsjobbar 2 dagar i veckan efter skolan så är det just det de håller på med där. Ritar i CAD och sedan CNC fräser ut divierse delar. Men med egen inspiration och ett litet samarbete med dem där så är det hela inte alls omöjligt att det blir av!

Att kunna rita chassit i CAD gör grymt mkt. Men det är en hel som sagt man ska tänka på, allt ligger i detaljerna!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av footy:

Att kunna rita chassit i CAD gör grymt mkt. Men det är en hel som sagt man ska tänka på, allt ligger i detaljerna!

Skickades från m.sweclockers.com

Jajamen Enfors!

Visa signatur

Intel core i5 4670k 4,4GHz ASUS MAXIMUS VI GENE mATX PRO EVGA GTX 680 Hydro Copper Classified SLI Custom vattenkylning.