Permalänk

En Mass Effect Serie

Hej alla glada Swecar.

Ville bara meddela att jag håller på med ett lite projekt av att göra spelet Mass Effect till en serie.
Helt enkelt är det klipp från spelet som jag satt ihop och gett det lite mer flyt än vad andra gamplayserier ger.

Ni som är fans kan gärna kika förbi och lämna någon kommentar.

Blogg: http://seriesmasseffect.blogspot.se/
Youtubelista: http://www.youtube.com/playlist?list=PLtlx841OOlME0isPEJTp32o...

Första episoden saknar en del action, men eftersom min vän så gärna ville ha mer "skjuta SKJUTA!", så har jag även lagt till mer action från episode 2.
3:e episoden kommer troligtvis på fredag.

/Chillarn AB

Visa signatur

Live now! Die later!

Permalänk
Medlem

Såg första och på halva ep2 nu, najs so far.
Det behövs dock lite mer action scener som tar allt framåt, det blir väldigt hoppigt annars och mycket som händer. Men visst, det är mycket cutscenes i början av spelet och inte så mkt action

Ser fram emot kommande avsnitt!

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem

Bra jobbat

Visa signatur

|CPU I5-2500k 3.30GHZ | GPU GTX 970 | Moderkort ASUS P8P67 B3 | Hårddiskar Western digital blue 500GB | Western digtal green 1TB | SSD Intel 120GB | Corsair XMS3 Vengeance 8GB DDR3 PC3-12800 1600MHz | PSU Corsair 600W
Chassi Arc mide R2 | BenQ G2420HDBE | Windows 7 home 64 bit

Permalänk

Tackar! Bra feedback!
Exakt. Håller verkligen med dig, insåg också ganska tidigt att det blev rätt mycket snack. Även om jag älskar snacket så är det inte alla som gör det. Behöver hitta fler sätt och iaf ha 1-2 strider per episode.
Det svåraste är att få känslan att de går från A till B utan att det klipps för hårt. Nog min största utmaning tror jag.

Härligt! Bara kolla bloggen eller tråden här

Visa signatur

Live now! Die later!

Permalänk
Skrivet av Walkx:

Bra jobbat

TACK!

Visa signatur

Live now! Die later!

Permalänk
Medlem

Ska kolla på den när jag får tid, som jag förstått det är det ett sätt att ta del av storyn utan att spela spelet? Eller måste man ha spelat spelet för att få ut något av filmerna?

Visa signatur

Why procastinate now when I can do it tomorrow?

Permalänk
Medlem

Vad säger bioware om sånt här?

Permalänk
Skrivet av Sheik Yerbouti:

Ska kolla på den när jag får tid, som jag förstått det är det ett sätt att ta del av storyn utan att spela spelet? Eller måste man ha spelat spelet för att få ut något av filmerna?

Tanken är att alla ska kunna ta del utav storyn utan att spela spelet.
Jag är ju en riktig nörd när det kommer till Mass Effect, så det gäller för mig att tänka på folk som aldrig har spelat innan. Får inte klippa bort för mycket eller trycka in för mycket som gör allt förvirrande.

Visa signatur

Live now! Die later!

Permalänk
Skrivet av Thermoz:

Vad säger bioware om sånt här?

Förhoppningsvis ingenting. Jag tjänar ingenting på det här och "Lets Play" serier finns det gott av.
Det enda som kan sätta käppar i hjulet är nog musiken

Visa signatur

Live now! Die later!

Permalänk
Medlem
Skrivet av dougremer:

Tanken är att alla ska kunna ta del utav storyn utan att spela spelet.
Jag är ju en riktig nörd när det kommer till Mass Effect, så det gäller för mig att tänka på folk som aldrig har spelat innan. Får inte klippa bort för mycket eller trycka in för mycket som gör allt förvirrande.

Låter bra, får nog ta och kolla igenom dem imorgon. Nu är det dags att hoppa i sängen:)

Visa signatur

Why procastinate now when I can do it tomorrow?

Permalänk

Mycket bra, gillar sättet du klipper för att få en sammanhängande historia. Nu kan jag iofs Mass Effect utan och innan, men förhoppningsvis går det att förstå för någon som inte spelat spelet innan.

Sett båda avsnitten nu

Visa signatur

För övrigt anser jag att Copyswede bör förstöras.

Permalänk
Permalänk
Medlem

Roligt att du ids! Tycker alla borde spela Mass Effect spelen, sjukt bra story

Visa signatur

Ryzen 5 5600, Geforce 1080

Permalänk
Skrivet av Pantsoff:

Roligt att du ids! Tycker alla borde spela Mass Effect spelen, sjukt bra story

Håller helt klart med. Även om jag vill att folk ska titta vill jag mer att folk ska uppleva känslan i spelet.
Även om spelkänslan kan vara lite frustrerande i ettan, så anser jag att storyn är värt det.

Har även redan hittat saker jag kan förbättre i de tidigare avsnitten, får bli en extended directors cut edition ;D

Visa signatur

Live now! Die later!

Permalänk
Medlem

Le very coolt!

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk

Mycket MYCKET bra jobb:)
Mass Effect är enligt mig det absolut bästa storyspelet ever!
Jag uppskattade verkligen det du gör, och jag hoppas du kör ända till slutet inkl Leviathan och The Omega. kanske till och med den nästa DLC:n som kommer ?

Men framförallt tycker jag det var ett riktigt klokt beslut att kör det som FemShep, det ger en sådan mkt bättre känsla genom hela din serie och spelet.
Trött på alla Mainstream macho snubbar som ska rädda världen -.-

Mycket bra jobbat, och jag hoppas få se mer av detta a.s.a.p

Visa signatur

|Corsair Obsidian 800D|i7 4770K @ 3,5Ghz|Phanteks PH-TC14PE|EVGA GTX 780|MSI Z87-GD65 GAMING ATX|Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP|Corsair Force 3 120GB|BenQ 24" G2420HDBE|Corsair PSU 1000W HX ATX 2.2|Logitech G110|Logitech MX 518|Steelseries 7H Fnatic Edition|

Permalänk
Skrivet av Frontlack:

Mycket MYCKET bra jobb:)
Mass Effect är enligt mig det absolut bästa storyspelet ever!
Jag uppskattade verkligen det du gör, och jag hoppas du kör ända till slutet inkl Leviathan och The Omega. kanske till och med den nästa DLC:n som kommer ?

Men framförallt tycker jag det var ett riktigt klokt beslut att kör det som FemShep, det ger en sådan mkt bättre känsla genom hela din serie och spelet.
Trött på alla Mainstream macho snubbar som ska rädda världen -.-

Mycket bra jobbat, och jag hoppas få se mer av detta a.s.a.p

Haha! ASAP är något jag strävar efter. Men det tar sin lilla tid att hitta en cool vinkel på varje episode. Ska försöka få ut ett i veckan och siktar på 11 avsnitt typ. Får jag en lång helg så blir det självklart fler avsnitt.
Yes! Är också lite trött på det, plus att Jennifer Hale är en grym röstskådespelerska.

Börjar med ME 1, sedan får vi se hur långt det går. Men det börjar smyga upp idéer redan hur ME2 ska se ut.
Och tack!

Skrivet av Aldric T:

Le very coolt!

Le Tack!

Visa signatur

Live now! Die later!

Permalänk
Medlem

Kommer titta på det senare någon gång, Jag har inte tid att spela om dem så det här kan vara absolut något för mig!
Kul att du valt en kvinnlig huvudkaraktär.