Playstation 4 - Vad tyckte du?

Permalänk
Medlem

Playstation 4 - Vad tyckte du?

Vi som fortfarande är vakna såg förmodligen presentationen av PS4. Personligen så är jag glatt förvånad av vad de har gjort med den.

Men jag vill veta vad ni tycker!

Både bra och dålig kritik är välkommen.

Visa signatur

Bara för att du inte hittar ett virus så betyder det inte att det inte finns där.

Jag anmäler mina egna kommentarer för att någon ska läsa dem.
<!-- Sad Smiley -->

Permalänk
Medlem

Bullshit, typ. Men hade inga höga förväntningar.

Permalänk
Medlem

Man fick ju inte veta så mycket så det finns inte mycket o säga om den.
Spelen däremot verkar bli som det alltid blir, helt awesome. Grymma spelstudios som gör grymma spel

Permalänk
Inaktiv

Det såg definitivt mycket lovande ut. Jag själv fastnade särskilt för nya Killzone, såg sinnessjukt vackert ut. Flexibiliteten som frekvent omnämndes kan bli intressant i ett senare skede, själv är jag mest nöjd över möjligheten att stänga av/starta upp konsolen mer eller mindre ögonblickligen. Riktigt skönt om de faktiskt lyckas minimera uppstartningstiden.

Det enda jag rent spontant är besviken över är att man väljer att inte visa upp själva konsolen, trots att man håller i vad som närmast kan kallas för ett lanseringsevent. Specifikationerna ser på pappret ut ungefär som väntat, och många hardcore pc-entusiaster kommer onekligen häva ur sig att prestandan inte alls är anmärkningsvärd. På pappret skulle de ha rätt, men i praktiken är jag övertygad om att maskinen kommer vara potent nog. Det är trots allt ganska stor skillnad på pc-arkitektur och konsolernas arkitektur (x86 till trots=).

Överlag såg det ut som att Sony kommer ha ett flertal exklusiva titlar att stötta sig på vid lanseringen, och många av de exklusiva titlarna har definitivt potential att bli riktigt grymma spel.

Permalänk
Medlem

Jag tappade hakan när de visade ansiktet på den gamle mannen. Hade svårt att se om det var riktigt eller ej.
Men det är sannt att man inte fick veta några specefika prestanda specs, förutom att det skulle vara 8GB ram.

Visa signatur

Bara för att du inte hittar ett virus så betyder det inte att det inte finns där.

Jag anmäler mina egna kommentarer för att någon ska läsa dem.
<!-- Sad Smiley -->

Permalänk
Entusiast

Det lilla de sa som specifikationerna såg riktigt bra ut.
Watch Dogs såg sjukt nice ut också, blir att hålla ett öga på det. Trodde dock att de skulle visa upp en teaser av BF4, gick ju rykten om det, vill verkligen se hur nästa generations Battlefield ser ut.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem

Inget ännu som fick mig o bli hypad att köpa den I rather save for a TITAN!

Permalänk
Medlem

Hoppas man kan installera windows på den hackers get to work.

Streama direkt från konsolen var ju riktigt coolt däremot, låta någon annan spela åt dig och se vad vänner spelar direkt över konsolen. Spela från remote från ps3 till klienter på vitan kanske till och med telefoner? Fränt.

Det håller nog massor med saker till E3.

Permalänk

Var inte mycket "Det här är PS4" förutom att man kunde dela med sig av klipp snabbt. Känns som många av spelen som imponerande kommer inte exklusivt till PS4, i nuläget vet jag inte om de blir att köra konsoll + PC eller uppgradera PC:en och köra fullt ut där.

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel i5 2500K 4.4 GHz| Processorkylare: Corsair H80 | RAM: Corsair 8GB 1600MHz VENGEANCE | Grafikkort: XFX Radeon 6970 Crossfire | Nätaggregat: Corsair AX1200
Skärm: Samsung S27A950D | Tangentbord: Razer Lycosa | Mus: Razer Deathadder Respawn (Lefthand edition) | Musmatta: Razer Goliathus

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrAdde:

Det lilla de sa som specifikationerna såg riktigt bra ut.
Watch Dogs såg sjukt nice ut också, blir att hålla ett öga på det.

Håller med, Wach Dogs ser snyggt ut och har ett bra konsept. Men vad jag såg, ite mycket till handling. (Kan också vara att de inte har en handling än).

Visa signatur

Bara för att du inte hittar ett virus så betyder det inte att det inte finns där.

Jag anmäler mina egna kommentarer för att någon ska läsa dem.
<!-- Sad Smiley -->

Permalänk
Avstängd

Inget som gör att jag vill köpa konsolen...

MEN! Roligt att spelen blir X86-baserade

Lägger hellre summan på ett high-end grafik kort till PC.

Visa signatur

-Thuban X6@3,9GHZ + NH-D14

-HD7950@1300/6000MHZ + Accelero Extreme

-Corsair TX850W

Permalänk
Medlem

Jag tyckte det var en bra presentation, självklart av taktiska skäll så avslöjade de inte allt för mycket.

Kan mycket väl tänka mig att skaffa en ps4 när det är dags, men jag tror inte microsoft har legat och sovit direkt så man kan nog räkna med saftiga saker därifrån med.

Visa signatur

GTX 670 - 3570K - 8GB CORSAIR LP

Permalänk
Medlem

Tydligen kördes Watch Dogs "live-demot" inte på PS4, utan på en PC som hade liknande hårdvara som PS4. Detta sa nån snubbe på det direktsända eftersnacket, kommer inte ihåg vad han hette.

Visa signatur

Chassi: Cooler Master MasterBox NR200P CPU: Intel Core i5 10600K CPU-kylare: Noctua NH-U12A Moderkort: Gigabyte Z490I Aorus Ultra RAM: Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3600MHz 2x8GB Disk: WD Blue SN550 M.2 2280 1TB GPU: Gigabyte Aorus GeForce RTX 3070 Master PSU: Corsair SF600 Platinum 600W Skärm: Acer Nitro XV282KKV Tangetbord: Corsair Gaming K70 RGB Cherry MX Brown Mus: Logitech G Pro Wireless

Permalänk
Medlem

Något som jag ser som det mest positiva är att den skall vara x86-baserad så att vi förhoppningsvis ser en bättre kompabilitet mellan konsolen och PC.

Permalänk
Medlem

Watch dogs spelades ifrån en pc med liknande setup som ps4s hårdvara
eftersnack http://www.gametrailers.com/netstorage/psmeeting/index.html

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jesper943:

Var inte mycket "Det här är PS4" förutom att man kunde dela med sig av klipp snabbt. Känns som många av spelen som imponerande kommer inte exklusivt till PS4, i nuläget vet jag inte om de blir att köra konsoll + PC eller uppgradera PC:en och köra fullt ut där.

Jag är nog den som hade kört PC + konsoll. Men kollade för någon dag sedan och då låg prislappen på ca 7k. Min dator kostade ca 6k...

Visa signatur

Bara för att du inte hittar ett virus så betyder det inte att det inte finns där.

Jag anmäler mina egna kommentarer för att någon ska läsa dem.
<!-- Sad Smiley -->

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hawkeyee:

Bullshit, typ. Men hade inga höga förväntningar.

Utveckla gärna.
Jag ser ingen entusiasm i din kommentar.

Tycker det var ett roande event men självklart vill jag se själva konsolen, men jag hade lite föraningar att de inte skulle visa upp den nu.

Permalänk
Entusiast

Mina förhoppningar är endast att Playstation 4's och Xbox "720"'s hårdvara kommer att likna PC's hårdvara så att portarna blir bättre men att vi samtidigt får uppleva mycket bättre grafik

Att jag köper en ny konsoll finns nog inte på kartan...

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem

Mitt stående krav är att PS4 slår Xbox, men vill inte blanda in PS4 VS Xbox 720.

Visa signatur

Bara för att du inte hittar ett virus så betyder det inte att det inte finns där.

Jag anmäler mina egna kommentarer för att någon ska läsa dem.
<!-- Sad Smiley -->

Permalänk
Medlem

Väldigt konstig att EA inte var närvarande under evenemanget.

Visa signatur

Chassi: Cooler Master MasterBox NR200P CPU: Intel Core i5 10600K CPU-kylare: Noctua NH-U12A Moderkort: Gigabyte Z490I Aorus Ultra RAM: Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3600MHz 2x8GB Disk: WD Blue SN550 M.2 2280 1TB GPU: Gigabyte Aorus GeForce RTX 3070 Master PSU: Corsair SF600 Platinum 600W Skärm: Acer Nitro XV282KKV Tangetbord: Corsair Gaming K70 RGB Cherry MX Brown Mus: Logitech G Pro Wireless

Permalänk
Medlem

Tänker aldrig skaffa en konsol med en sån där fjuttig kontroll

Permalänk
Medlem

Skulle vart kul att få se hur Ps4:an såg ut:/

Permalänk

Playstation is bringing their A game... detta är konsollen som skulle kommit för ett par år sedan .. grafiken såg iofs ut som high end pc .. via en dålig stream så vet inte exakt. interfacen ser jobbig ut som fan ... men denna kan defenitivt krossa microsoft om dom inte skärper sig.

Visa signatur

dator: Intel Core i5 3570K | Noctua NH-D14 | MSI Z77A-GD65 ATX | Corsair 16GB 1600MHz VENGEANCE LP | XFX Core Edition 850W 80+ Bronze | Corsair Carbide 500R | Sapphire Radeon HD 7970 GHz 3GB | Samsung SSD 840 Series 250GB | 2st. 2TB Seagate Barracuda 7200rpm SATA 6Gbit/s | DVD±RW Samsung 24X DL
Kringutrustning: ASUS MX279H 27" | Microsoft sidewinder x4 | Func MS-3 v2

Permalänk

Gillar precis som någon sagt innan att det blir x86! Åh vad bra det kommer att bli med konvertingen pc/konsol! Skillnaden som det alltid är med konsol vs pc är ju att spelen blir optimerade efter hårdvaran. Tänk ändå hur snygg grafik de fick ut ur de prestandamässigt fruktansvärda grafikdelarna som finns på ps3/xbox 360.

Sätter man på ett 7870 på konsol lär grafikprestandan bli som dubbla 7950 i en dator!

Visa signatur

Ny burk: 7600x, X670E-plus, RTX3080, 32GB DDR5, 2 TB NVMe, 8TB 3.5"
Pensionerad burk: x5650@3.5 GHz, GTX 670, 12 GB DDR3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sisyfos:

Mina förhoppningar är endast att Playstation 4's och Xbox "720"'s hårdvara kommer att likna PC's hårdvara så att portarna blir bättre men att vi samtidigt får uppleva mycket bättre grafik

Att jag köper en ny konsoll finns nog inte på kartan...

Jag håller med dig att det är positivt för PC spelarna men man (Jag) kan inte komma ifrån att Konsolupplevelsen är betydligt smidigare och mer anpassa för att spela och ha riktigt kul på ett bekvämt sätt. Att endast ha värsta grafiken gör inte spelet roligare i sig det är ju 100 andra grejer som spelar in.

Dagens konsoler 360 och ps3 i nutid är dock så jäkla sunkiga både i grafik och upplösning så det blir inte roligt hur de än gör.

Permalänk
Medlem

vart hitta ni länken?

Visa signatur

NZXT Phantom Special Edition Red Stripes & I5 4670k 4.4ghz & Noctua D14 & Asus Z87-A ATX & Samsung 840 EVO 250GB & Sapphire R9 390X & OCZ FATAL1TY - 750 W & W10 PRO 64x & R.A.T 7 & Saitek Cyborg
LOL (WEST) Norowner!!! inte den bästa men inte den sämsta heller!

Permalänk
Medlem
Skrivet av norowner:

vart hitta ni länken?

Om du vill se eftersnack så finns det en länk lite högre upp, men annars så har du missat det.

Visa signatur

Bara för att du inte hittar ett virus så betyder det inte att det inte finns där.

Jag anmäler mina egna kommentarer för att någon ska läsa dem.
<!-- Sad Smiley -->

Permalänk
Entusiast
Skrivet av leafbranch:

Jag håller med dig att det är positivt för PC spelarna men man (Jag) kan inte komma ifrån att Konsolupplevelsen är betydligt smidigare och mer anpassa för att spela och ha riktigt kul på ett bekvämt sätt. Att endast ha värsta grafiken gör inte spelet roligare i sig det är ju 100 andra grejer som spelar in.

Dagens konsoler 360 och ps3 i nutid är dock så jäkla sunkiga både i grafik och upplösning så det blir inte roligt hur de än gör.

Jag vet inte vad du är ute efter men det enda jag saknar från konsoller på PC är att styra ett spel med en handkontroll istället för mus+tangentbord och att spela ett spel på en TV istället för en datorskärm men detta kan ju PC's göra ändå så för mig så ser jag ingen direkt anledning till att köpa en konsoll.
Vad är det du saknar från konsoller som inte PC's har?

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skingken:

Om du vill se eftersnack så finns det en länk lite högre upp, men annars så har du missat det.

aj, jo jag såg bilderna, men var är själva "konsolen", spelade för mycket lol :/

Visa signatur

NZXT Phantom Special Edition Red Stripes & I5 4670k 4.4ghz & Noctua D14 & Asus Z87-A ATX & Samsung 840 EVO 250GB & Sapphire R9 390X & OCZ FATAL1TY - 750 W & W10 PRO 64x & R.A.T 7 & Saitek Cyborg
LOL (WEST) Norowner!!! inte den bästa men inte den sämsta heller!

Permalänk

Ingen bild på åbäket, och d3? Vad är det om? Alla som vill spela d3 har väl redan tröttnat sen länge.