Permalänk
Medlem

Datorbygge -Spel -Musik -Film

Hej!
Jag sparar ihop till en dator som huvudsakligen ska köra Ableton, FL Studio, After Effects och kunna spela spel som Far Cry 3.
Jag sitter med en HP ProBook 6560b som jag fått via skolan, men som kommer att krävas tillbaka på sommrarna. Däför ska jag bygga en bättre stationär dator som ska stå hemma.

Laptopens spec är:
CPU: Intel® Core™ i5-2450M CPU @ 2.50GHz (4 CPUs), ~2,5GHz
RAM: 4,00 GB (2,94 GB går att använda)
GFX: Intel® HD Graphics 3000

Datorn jag funderar på att köpa:

MB: ASUS Maximus V Formula, Socket-1155
PSU: Corsair AX 850W PSU
CPU: Intel® Core i7-3770K Processor
RAM: Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 8GB KIT
PCU-F: Corsair H100i Hydro Series CPU Kylare
GFX: XFX Radeon HD 7770 1GB GDDR5
HD: Kingston HyperX 3K SSD 120GB 2.5"
Case: NZXT Phantom Special Edition Röd/Vit
NZXT FS 200RLED 200mm Röd Fläkt
NZXT FZ-140 140mm Röd LED Fläkt

Allt köpes på Komplett (Klicka för att se inköpslistan)

Vad tycker folket på SweClockers? Bör jag byta ut något? Tror ni att komponenterna kommer att fungera bra tillsammans?

Visa signatur

I changed my shape today.
Human, at the break of day.
Dropped my suit without a noise.
The sun gave me no choice.

Permalänk
Medlem

Jag tycker du ska byta GPU om den är ämnad för FC3, nästan lite för ambiöst för 7770. Kanske 7950 eller 7870 för säkerhets skull. 7770 är trots allt ganska gammalt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av TontteJooi:

Jag tycker du ska byta GPU om den är ämnad för FC3, nästan lite för ambiöst för 7770. Kanske 7950 eller 7870 för säkerhets skull. 7770 är trots allt ganska gammalt.

Skickades från m.sweclockers.com

Sant, jag har funderat på Gigabyte Radeon HD 7950 3GB GDDR5 "Windforce 3X" men har inte råd i dagsläget. Jag hade planerat att köpa 7770 för att sedan köpa något bättre när jag får råd.

Visa signatur

I changed my shape today.
Human, at the break of day.
Dropped my suit without a noise.
The sun gave me no choice.

Permalänk
Medlem

Ska du redigera mycket eller? Om int kan du spara in på processorn. Men kom på att du har 8GB ram, redigerings maskiner brukar ha 16gb och socket2011 faktiskt

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av TontteJooi:

Ska du redigera mycket eller? Om int kan du spara in på processorn. Men kom på att du har 8GB ram, redigerings maskiner brukar ha 16gb och socket2011 faktiskt

Skickades från m.sweclockers.com

Jag är inte den rätte för att bedömma men det finns väl inga regler för att det ska kallas redigerings maskiner

Den ska huvudsakligen göra musik och programmet delar ut processorkraften till alla kärnorna, därför väljer jag 3770k istället för 2600k.

De extra 8GB köper jag vid behov...

Visa signatur

I changed my shape today.
Human, at the break of day.
Dropped my suit without a noise.
The sun gave me no choice.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ElectricPulze:

Jag är inte den rätte för att bedömma men det finns väl inga regler för att det ska kallas redigerings maskiner

Den ska huvudsakligen göra musik och programmet delar ut processorkraften till alla kärnorna, därför väljer jag 3770k istället för 2600k.

De extra 8GB köper jag vid behov...

Kan säga att det behovet kommer fort annars har du ett fint system, dock lite fundersam på nätagget...det var väl 850W och 650w räcker gott även om du köper ett 7950 i framtiden.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av TontteJooi:

Kan säga att det behovet kommer fort annars har du ett fint system, dock lite fundersam på nätagget...det var väl 850W och 650w räcker gott även om du köper ett 7950 i framtiden.

Skickades från m.sweclockers.com

Som sagt, jag kör 3GB på laptopen utan några större problem...
Vill ha en starkare PSU eftersom det inte behöver köra 100% hela tiden = mindre fläkt

Visa signatur

I changed my shape today.
Human, at the break of day.
Dropped my suit without a noise.
The sun gave me no choice.

Permalänk
Medlem

tror ditt sytem kommer dra runt 300W med 7970, kanske upp emot 400W om du drar på en ordentlig OC på CPU'n så ett 650W nätagg kommer knappt bli varmt så spara de pengarna. hade även som ovan nämnt satsat på en starkare gpu än 7770. Det är ett gammalt kort som de bara ändrat namnet på. 660ti, 670, 7870, 7950 och 7970 något av dessa hade jag rekommenderat.

far cry är ju ett "nvidia spel" har physX osv hade kanske tittat på ett nvidiakort om far cry är toppspelet för dig :>

Visa signatur

Citera gärna

ASRock Fatal1ty Z77 | i5 3570K @ 4,4 Ghz - Phanteks PH-TC14PE | 2-Way Sli GTX 680 | 16 Gb Corsair vengeance 1600 MHz | OCZ ZX Series 1250W | SSD - 1x128 GB - 1x256 | 2,7 TB - HDD | Antec P280 | G500 | Qpad MK-80 | G35

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaksylt:

tror ditt sytem kommer dra runt 300W med 7970, kanske upp emot 400W om du drar på en ordentlig OC på CPU'n så ett 650W nätagg kommer knappt bli varmt så spara de pengarna. hade även som ovan nämnt satsat på en starkare gpu än 7770. Det är ett gammalt kort som de bara ändrat namnet på. 660ti, 670, 7870, 7950 och 7970 något av dessa hade jag rekommenderat.

far cry är ju ett "nvidia spel" har physX osv hade kanske tittat på ett nvidiakort om far cry är toppspelet för dig :>

Som sagt så tänker jag köpa till grafikkort och ram när jag får pengarna till det, fokus ligger på en bra processor och kylning

Visa signatur

I changed my shape today.
Human, at the break of day.
Dropped my suit without a noise.
The sun gave me no choice.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ElectricPulze:

Som sagt så tänker jag köpa till grafikkort och ram när jag får pengarna till det, fokus ligger på en bra processor och kylning

då kommer du bli nöjd om du byter nätagg,du behöver inte 850W om su inte kör SLI/CF.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av TontteJooi:

då kommer du bli nöjd om du byter nätagg,du behöver inte 850W om su inte kör SLI/CF.

Skickades från m.sweclockers.com

Man vet aldrig hur framtiden ser ut

Visa signatur

I changed my shape today.
Human, at the break of day.
Dropped my suit without a noise.
The sun gave me no choice.

Permalänk

Om du ska köpa ett bättre grafikkort senare när du har råd kan du lika väl köra med det intregrerade grafikkortet tills dess. Du sparar pengar på detta för 7770 är i min åsikt ett av de sämsta gaminggrafikkorten du kan köpa nu. Annars om du tvunget måste ha ett grafikkort nu så köp ett nividia 650.

Visa signatur

I7 2600k. MSI GTX 580. Bitches fuck off. MinecraftServer: lastlife.zapto.org Teamspeak3 Server: 213.65.210.146

Permalänk
Medlem
Skrivet av erik1234567:

Om du ska köpa ett bättre grafikkort senare när du har råd kan du lika väl köra med det intregrerade grafikkortet tills dess. Du sparar pengar på detta för 7770 är i min åsikt ett av de sämsta gaminggrafikkorten du kan köpa nu. Annars om du tvunget måste ha ett grafikkort nu så köp ett nividia 650.

eller inte. 650 är sämre än 560ti.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av TontteJooi:

eller inte. 650 är sämre än 560ti.

Skickades från m.sweclockers.com

Har inte råd att köpa ett 560ti + jag har läst att 7770 är bättre än 650

Visa signatur

I changed my shape today.
Human, at the break of day.
Dropped my suit without a noise.
The sun gave me no choice.

Permalänk
Medlem
Skrivet av erik1234567:

Om du ska köpa ett bättre grafikkort senare när du har råd kan du lika väl köra med det intregrerade grafikkortet tills dess. Du sparar pengar på detta för 7770 är i min åsikt ett av de sämsta gaminggrafikkorten du kan köpa nu. Annars om du tvunget måste ha ett grafikkort nu så köp ett nividia 650.

Jag hade tänkt köra på det integrerade grafikkortet men mid MB hade tyvärr ingen DVI/HDMI/VGA output...

Visa signatur

I changed my shape today.
Human, at the break of day.
Dropped my suit without a noise.
The sun gave me no choice.