Vet någon anledning till dessa konstiga fyrkanter?

Permalänk
Medlem

Vet någon anledning till dessa konstiga fyrkanter?

Hej, jag får dessa konstiga fyrkanter då och då på skärmen. När jag öppnar ett fönster över dem eller drar ett fönster över dem så försvinner de (som om man skrubbar bort dem). Vet ni varför de uppstår och vad som kan vara fel? Ny hårddisk och nyinstallerad dator sedan 3 veckor sedan och uppdaterade drivrutiner (Dell XPS15)

Permalänk
Medlem

Bilden som du länkar ligger på ett forum som kräver inloggning därför verkar den inte visas här, släng upp den på Tinypic eller någon liknande sida.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BAPEsta:

Bilden som du länkar ligger på ett forum som kräver inloggning därför verkar den inte visas här, släng upp den på Tinypic eller någon liknande sida.

My bad Justerat!

Permalänk
Hedersmedlem

Fel på grafikkortet. Det är typiska grafiska artefakter

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk

Hej

Lyder meget som fejl på grafikkortet som #4 siger. Har du opdateret de seneste BIOS, Grafik & Chipset drivere? Og havde du samme problem før re-installationen?

Prøv at test maskinen med en ekstern monitor, for at sikre at det ikke er selve LCD'en fejlen ligger på.

Med venlig hilsen

Karina Hansen
Dell | Social Media & Communities Professional
Følg os på Twitter: @DellLyssnar og Facebook

Visa signatur

Vi på Dell Sociala Medier hanterar frågor som gör gällande befintliga beställningar och produkter som kunder fortfarande har garanti på.

Tyvärr kan vi inte svara på sälj- och marknadsföringsfrågor.

Det går utmärkt att kontakta oss på Facebook, Twitter (@DellLyssnar) och här på forumet - både i trådar och genom privata meddelanden.

Permalänk
Medlem

Tack för input, jag ska få moderkortet med GPU utbytt i samband med utbyte av processor och heatsink så jag återkopplar med om jag märker av något efter det!