Nokia Lumia 920, 4.5-tums display & PureView

Permalänk
Medlem

Nu dök Nokia Music+ upp också för mig (efter en omstart av telefonen och ny inloggning med Nokiakontot)
Bye bye Spotify!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mansion:

Purity Pro verkligen? Dags att sätta kurs mot Borlänge isf haha.

Hittade bara denna schiten på hemsidan http://www.phonehouse.se/Mobiltelefoner/Mobiltillbehor/Headse...

Må väl.
- Mansion.

Man får ta det med en nypa salt men testa att ringa, har de dem inne kanske de kan skicka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HerrGoreMann:

Nisse-Tuta är överallt!
http://puu.sh/26e1L

He he, ja jag fick ett mail från Twittern, Microsoft twittrade samma inlägg.

Hade tänkt filma en mer djuplodande film om hörlurar med "Mr-Ljud" imorn men det visade sig att vi var lediga och sen kan det bli tight i två veckor.
Har en annan video på g så länge men den är mer för att testa trycket i min nya redigeringsdator.

Permalänk
Medlem
Skrivet av csjaunja:

Inte för mig, är det kanske operatörsberoende?

Hos tele2 finns också

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nisse-Tuta:

Man får ta det med en nypa salt men testa att ringa, har de dem inne kanske de kan skicka.

Precis. Mailat och klart! Du får gärna höra av dig om du får höra att någon annan leverantör fått in dem

Mvh. Mansion

Visa signatur

NCASE M1
CPU 5800X w/ NH-U9S MB ROG STRIX B550-I GAMING
GPU RTX 3070 VENTUS 3X OC M.2 2TB Samsung 970 EVO Plus
RAM Corsair 32GB 3200MHz PSU Corsair SF750 750W 80+ Platinum
LJUD ATH-AD1000X w/ Pro-Ject Head Box S BILD Acer XB271HU @ 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nisse-Tuta:

He he, ja jag fick ett mail från Twittern, Microsoft twittrade samma inlägg.

Hade tänkt filma en mer djuplodande film om hörlurar med "Mr-Ljud" imorn men det visade sig att vi var lediga och sen kan det bli tight i två veckor.
Har en annan video på g så länge men den är mer för att testa trycket i min nya redigeringsdator.

En video med "Mr-Ljud" och "Mr-Som-Blir-Tweetrad-Facebookad-WPCentralad-etc" ska göra en video tillsammans igen. Trevligt

Visa signatur

Ryzen 3900X
ASUS GTX 1080 Ti Strix OC
32 GB Corsair Vengeance RGB RAM
Samsung CF791 3440x1440 @ 100 Hz

Permalänk
Medlem

Avundsjuk på er med en browser som har adressbar i botten.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk

Går det att se fartkameror med "Nokia Drive+ Beta" ?

Permalänk
Medlem

Finns så mycket puckade appar och funktioner som är vitala men inte är där. Vet inte om det är min telefon som är knas.
Prövat 5-7 facebook klienter, alla är ju värdelösa.

-Så fort man "går in på ett inlägg" och går tillbaka, hamnar man längst upp i listan och måste scrolla ner en massa. Det problemet är i många klienter har jag märkt, aldrig haft det problemet med iphone/mac
-Kunna tagga folk/grupper via @ i inlägg

Sen är jag på jakt efter en app som låter mig ladda upp filer (bilder 97% av fallen) till någon sida där jag har konto som man kan komma åt från mac/windows. Hittils har jag skickat email till mig själv med bilderna, men vore smidigare och bara kunna trycka på "dela" och välja nån app.

Finns verkligen mängder med funktioner jag saknar och rent idiotiska sådana även där. Känns som många appar är väldigt underutvecklade...sen att massor saknas är ju tråkigt.

Att man inte kan sortera hur låtarna i spotify ska sorteras (eller spola i låten?!) är trist.

Permalänk
Medlem
Skrivet av linppan:

Finns så mycket puckade appar och funktioner som är vitala men inte är där. Vet inte om det är min telefon som är knas.
Prövat 5-7 facebook klienter, alla är ju värdelösa.

-Så fort man "går in på ett inlägg" och går tillbaka, hamnar man längst upp i listan och måste scrolla ner en massa. Det problemet är i många klienter har jag märkt, aldrig haft det problemet med iphone/mac
-Kunna tagga folk/grupper via @ i inlägg

Sen är jag på jakt efter en app som låter mig ladda upp filer (bilder 97% av fallen) till någon sida där jag har konto som man kan komma åt från mac/windows. Hittils har jag skickat email till mig själv med bilderna, men vore smidigare och bara kunna trycka på "dela" och välja nån app.

Finns verkligen mängder med funktioner jag saknar och rent idiotiska sådana även där. Känns som många appar är väldigt underutvecklade...sen att massor saknas är ju tråkigt.

Att man inte kan sortera hur låtarna i spotify ska sorteras (eller spola i låten?!) är trist.

Spara bilder kan du väl iaf. göra till skydrive?

Visa signatur

/a

Permalänk
Medlem
Skrivet av atiradeon:

Går det att se fartkameror med "Nokia Drive+ Beta" ?

Nej jag hittar inte den funktionen iaf. Men det går att aktivera så att den varnar ifall man överskrider rådande hastighetsgräns, du kan även ställa in hur mycket du måste överskrida med för att den ska varna. Men kör försiktigt där ute.

Skrivet av linppan:

Finns så mycket puckade appar och funktioner som är vitala men inte är där. Vet inte om det är min telefon som är knas.
Prövat 5-7 facebook klienter, alla är ju värdelösa.

...

Finns verkligen mängder med funktioner jag saknar och rent idiotiska sådana även där. Känns som många appar är väldigt underutvecklade...sen att massor saknas är ju tråkigt.

Att man inte kan sortera hur låtarna i spotify ska sorteras (eller spola i låten?!) är trist.

Om jag vill komma åt mer avancerade grejer på facebook brukar jag gå in på deras datorhemsida(desktop versionen) tycker det funkar hyffsat smidigt att. Angående Spotify så är det trotts att en beta, så man tycker att den fullständiga versionen borde fixa till det mesta som strular nu.

Jo du har rätt det finns utrymme för förbättringar, men jag tycker det är mycket som funkar bra också. Tycker det ska bli spännande att följa deras utveckling av wp8 från början.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Ture6600:

Om jag vill komma åt mer avancerade grejer på facebook brukar jag gå in på deras datahemsida tycker det funkar hyffsat smidigt

Du menar väl den webbaserade sidan?

Permalänk
Medlem
Skrivet av stelex:

Du menar väl den webbaserade sidan?

Nja det finns väl två webbaserade sidor och jag syftar alltså deras desktop version av facebook.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Skulle behöva lite support

Mina batteritid har blivit riktigt dålig på senaste tiden, räcker cirka 24 timmar och då har jag knappt använt telefonen. Kör 4g via halebop, har senaste uppdateringen.

Appar:

Vädret
Spotify
Avanza
Bankhubben
BAconite
Prisjakt
SR play

Ingen app är tillåten att ligga på i bakgrunden

Wifi är av, nfc av.

Telefonen känns varm trots att den ligger oanvänd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lindahlj:

Skulle behöva lite support

Mina batteritid har blivit riktigt dålig på senaste tiden, räcker cirka 24 timmar och då har jag knappt använt telefonen. Kör 4g via halebop, har senaste uppdateringen.

Appar:

Vädret
Spotify
Avanza
Bankhubben
BAconite
Prisjakt
SR play

Ingen app är tillåten att ligga på i bakgrunden

Wifi är av, nfc av.

Telefonen känns varm trots att den ligger oanvänd.

Har du provat starta om telefonen?
Fungerade för mig en gång när min telefon hade väldigt dålig batteritid.

Permalänk
Medlem
Skrivet av betan:

Har du provat starta om telefonen?
Fungerade för mig en gång när min telefon hade väldigt dålig batteritid.

Får testa det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lindahlj:

Skulle behöva lite support

Mina batteritid har blivit riktigt dålig på senaste tiden, räcker cirka 24 timmar och då har jag knappt använt telefonen. Kör 4g via halebop, har senaste uppdateringen.

Appar:

Vädret
Spotify
Avanza
Bankhubben
BAconite
Prisjakt
SR play

Ingen app är tillåten att ligga på i bakgrunden

Wifi är av, nfc av.

Telefonen känns varm trots att den ligger oanvänd.

Spotify snodde batteri i en rasande takt för mig, någon här i tråden som tipsade om att ställa Spotify i offline läge när du inte streamar, kan vara värt att testa.

Permalänk

Jag hade dåligt batteri sen jag fick mobilen så ett par dagar sen slog jag på batterisparfunktion "alltid på".
Så batteriet höll i 2 dagar utan problem men sen i morse så slog jag av den och skulle se hur länge batteriet höll pga att jag skulle lämna in den och kände att jag kunde skriva ca tid vid användning.
Men nu har den varit igång i ca 7 timmar jag har pratat ca 30 min, spelat lite samt surfat och jag har 89% kvar
Hur är detta möjligt??

Permalänk
Skrivet av Herr kanin:

Jag hade dåligt batteri sen jag fick mobilen så ett par dagar sen slog jag på batterisparfunktion "alltid på".
Så batteriet höll i 2 dagar utan problem men sen i morse så slog jag av den och skulle se hur länge batteriet höll pga att jag skulle lämna in den och kände att jag kunde skriva ca tid vid användning.
Men nu har den varit igång i ca 7 timmar jag har pratat ca 30 min, spelat lite samt surfat och jag har 89% kvar
Hur är detta möjligt??

Lämna in den pga dåligt batteri? Funderar nämligen på att göra just det men undrar om det är värt det. Vill ju inte vara utan telefon i 3 veckor och sedan få den tillbaka i samma skick. Man vet ju inte riktigt hur dåligt det ska vara för att de verkligen ska göra något åt saken.

Permalänk

Det finns ingen funktion för att låsa skärmen så den inte vrider sig när man vinklar den?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Spelburk: Fractal Design R4 * AMD Ryzen 1600X kyld av H80i V1 * ASUS GTX770 DCII * Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 2666MHz * ASUS PRIME B350-PLUS * EVGA Supernova G2 750W * 1TB HDD * Samsung EVO 250GB SSD
Tillbehör: Steelseries Rival 300 * SweC Qpad Musmatta * BenQ XL2411T 144hz * BenQ 24" * Qpad MK-50 * Hyper X Cloud *

Permalänk
Skrivet av MrPhilicorda:

Lämna in den pga dåligt batteri? Funderar nämligen på att göra just det men undrar om det är värt det. Vill ju inte vara utan telefon i 3 veckor och sedan få den tillbaka i samma skick. Man vet ju inte riktigt hur dåligt det ska vara för att de verkligen ska göra något åt saken.

Samma tanke här faktiskt för har väldigt dåliga erfarenheter med just service och skit för man lämnar in den den kommer tillbaka värre än va den va eller så står det på lappen att dom inte hittar något fel så därför va jag väldigt skeptisk av att skicka iväg den men den verkar ju ha lagat sig själv

Permalänk
Medlem
Skrivet av lucifer579:

Det finns ingen funktion för att låsa skärmen så den inte vrider sig när man vinklar den?

Skickades från m.sweclockers.com

Nej tyvärr =/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nisse-Tuta:

Ja jag har ju dom sen gammalt, Katshing fick in fler än en eftersom vi var två på SC som hann få dem.
Det var samma när jag köpte Luna 220W av dem, sen dess har jag fått svinmånga PMs på youtube och WPC där folk frågar vart fan jag köpt skiten.
Min misstanke är att Katshing får in demo-ex tidigt men att de då helt enkelt landar i vanliga sortimentet.
Efter att jag fått Lunan på på det sättet visste jag att det var Katshing som skulle bevakas och mycket riktigt, en morgon fanns de där.

Idag var det iofs en kille som kommenterade min youtube-review och sa att de fanns för 1999 på Phonehouse i Borlänge.

Wtf wtf wtf! Då kanske man skulle satt sig i bilen och kolla upp om det är sant! Det handlar ju trots allt bara om cirka 500m bilväg.. (:

Permalänk
Skrivet av Reyintaz:

Nej tyvärr =/

Ganska konstigt ändå, det känns som en väldigt grundläggande inställning. Är detta något som ligger på Microsoft eller Nokia att fixa?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Spelburk: Fractal Design R4 * AMD Ryzen 1600X kyld av H80i V1 * ASUS GTX770 DCII * Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 2666MHz * ASUS PRIME B350-PLUS * EVGA Supernova G2 750W * 1TB HDD * Samsung EVO 250GB SSD
Tillbehör: Steelseries Rival 300 * SweC Qpad Musmatta * BenQ XL2411T 144hz * BenQ 24" * Qpad MK-50 * Hyper X Cloud *

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mubaslat:

Wtf wtf wtf! Då kanske man skulle satt sig i bilen och kolla upp om det är sant! Det handlar ju trots allt bara om cirka 500m bilväg.. (:

Ja verkligen, du kan ju nästan skrika o fråga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mubaslat:

Wtf wtf wtf! Då kanske man skulle satt sig i bilen och kolla upp om det är sant! Det handlar ju trots allt bara om cirka 500m bilväg.. (:

Om de svarta finns måste du köpa ett par till mig med! Kan ju typ, föra över pengar? pls

Mvh. Mansion

Visa signatur

NCASE M1
CPU 5800X w/ NH-U9S MB ROG STRIX B550-I GAMING
GPU RTX 3070 VENTUS 3X OC M.2 2TB Samsung 970 EVO Plus
RAM Corsair 32GB 3200MHz PSU Corsair SF750 750W 80+ Platinum
LJUD ATH-AD1000X w/ Pro-Ject Head Box S BILD Acer XB271HU @ 165Hz

Permalänk
Medlem

Nåt är ju helt knas med min telefon, har förbrukat 0,5 gb data sen i måndags utan annat än lite forumssurfande, Aftonbladet m.m. , fyllde på lite extra eftersom jag kommit upp i mina 3 gb efter ca 2 veckor in i månaden. Och enda alternativet att få i närheten av acceptabel batteritid är att stänga av det mobila nätverket när jag inte använder telefonen. Gör jag inte det får jag en batteritid på ca 7h.

Den börjar bli billig nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lucifer579:

Ganska konstigt ändå, det känns som en väldigt grundläggande inställning. Är detta något som ligger på Microsoft eller Nokia att fixa?

Framför allt på MS skulle jag tro.

Tyvärr är det ju bara en punkt där WP ligger långt efter, det värsta är väl volymkontrollen. Förstår inte att man kan missa så grundläggande funktioner.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av miklon:

Framför allt på MS skulle jag tro.

Tyvärr är det ju bara en punkt där WP ligger långt efter, det värsta är väl volymkontrollen. Förstår inte att man kan missa så grundläggande funktioner.

Skickades från m.sweclockers.com

Ja, man kan fråga sig vad anledningen är, finns det något possitivt med det

Permalänk

Hej, är detta skal något att ha? Letar efter ett snyggt skal som kan skydda min fina "lilla" röda L920- ägodel men ändå inte täcka för den så vackra röda färgen.
Är tacksam för svar.
MvH

http://www.ebay.com/itm/Belkin-Black-and-Red-Surround-Case-Bu...