En ny extern hdd (köpråd)

Permalänk

En ny extern hdd (köpråd)

Tänkte fråga om köpråd för en ny extern hdd, för min nuvarde är full :S

jag vill att den ska vara stor, men inte allt för dyr. Fundera på att köpa den här http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1405120
Men med min kunskap i ämnet så tänkte jag att det var bäst att fråga de som visste först, så jag inte gör bort mig.
Ber om ursäkt för stav fel eller om jag posta i fel del av forumet.

tack i förhand.

Permalänk
Medlem

Jag antar att du använder en laptop ?

Visa signatur

Phanteks P500A Vitt | R7 5800X | Gigabyte X570S Aero G | Asus Strix 3080 White edition | 32 GB Kingston 3600MHz | AW3423DW
Beyerdynamic DT880 600 & Beyerdynamic DT770 250 | Sennheiser HD 58X | Tin T2 Pro | Samtliga billiga Koss | Sony MDR-1A & WH-1000XM3 | Grace SDAC + Darkvoice 336 | O2+ODAC | JBL LSR305

Permalänk

Nej, jag använder en stationär. Förlåt att jag ger så lite information har aldrig varit bra på skriva saker.

Edit: en intern funkar också antar jag om den är billigare, men jag föredrar nog en extern.

Permalänk
Medlem

Varför föredrar du extern, intern är snabbare ?

Visa signatur

Phanteks P500A Vitt | R7 5800X | Gigabyte X570S Aero G | Asus Strix 3080 White edition | 32 GB Kingston 3600MHz | AW3423DW
Beyerdynamic DT880 600 & Beyerdynamic DT770 250 | Sennheiser HD 58X | Tin T2 Pro | Samtliga billiga Koss | Sony MDR-1A & WH-1000XM3 | Grace SDAC + Darkvoice 336 | O2+ODAC | JBL LSR305

Permalänk

Det är de där OM man behöver flytta den så blir det krångligt. Sen så kommer det var mest video klipp på den så om man vill koppla upp den till blir det lättare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marreboy:

Varför föredrar du extern, intern är snabbare ?

Det bror på vilket användnings område helt.

Visa signatur

Prisa Solen.

Permalänk
Skrivet av xmlcar413:

Tänkte fråga om köpråd för en ny extern hdd, för min nuvarde är full :S

jag vill att den ska vara stor, men inte allt för dyr. Fundera på att köpa den här http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1405120
Men med min kunskap i ämnet så tänkte jag att det var bäst att fråga de som visste först, så jag inte gör bort mig.
Ber om ursäkt för stav fel eller om jag posta i fel del av forumet.

tack i förhand.

Jag skulle köpt en på 3TB istället om du absolut inte behöver 4TB utrymme på 1 disk. 3TB diskarna har fortfarande ett ganska mycket bättre pris/GB. Kanske ganska självklart men satsa på en med USB 3.0

När det kommer till olika märken är det nästan skit samma när det kommer till externa hårddiskar, då det inte finns så många tillverkare av just hårddisken vilket är det viktiga. Skillnaden ligger istället mest i kvaliten på höljet och eventuell mjukvara som följer med. Så länge man håller sig till ett känt märke brukar det inte vara några problem. Jag har själv goda erfarenheter av WD, iOmega och LaCie. Har även en Verbatim, men den kändes inte alls lika kvalitativ som de andra, även om den håller än.

Visa signatur

Chassi: Phanteks Enthoo Evolv ATX | Moderkort: ASUS Z97-AR | CPU: Intel Xeon E3-1270v3 | RAM: Corsair 16GB VENGEANCE LP Grafikkort: 2x AMD R9 290 | PSU: Corsair AX750 | SSD: Intel 730 Series Kylning: Phanteks PH-TC14CS | Scythe Gentle Typhoon | Corsair Air series AF140 | Phanteks PH-F140HP

Galleri: Ash | By SweLingonBerry

Permalänk
Medlem

Köpte den du länka och fick hem den i onsdags. Kan inte säga ngt mer än att jag är väldigt nöjd. Låter mindre än min gamla seagate och mkt snabbare också.

Visa signatur

Asrock B85MPro4 - i5 4670K 4.2 GHz - Cooler Master Hyper 212 EVO - Corsair 8GB 1600Mhz - Gigabyte R9 390 - WD 1TB 7200RPM - BenQ XL2411Z - Fractal Design 650W - Windows 8.1 x64 - Func 460 - Qpad UC-50 - Qpad 5K Pro.
Inet Fraktfritt.
W7 boot through USB.

Permalänk

Det blir ju billigare med en 3TB så man kanske ska köpa två såna istället, fast om priserna sjunker snabbt inom branschen så kanske man bara ska ha en :/