Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Fråga angående kylare

Tjena

Då har man bestämt sig, istället för 1 Titan till min 120Hz i 1080 blire ännu en 680 lightning, då man redan har en..frågan här är då, hur länge de kommer räcka pga. Videominnet..men de ger väl bättre FPS än en Titan själv..:3 Lär väl ge mig mina FPS jag kräver för min skärm :3

Så när bestämt sig för de, så kommer frågan angående kylare...
Funderar på Luft kylning denna gång, och då jag alltid använt färdigbyggda vattensystem till CPUn..så är man rätt så newbie inom luft..:)
http://www.inet.se/produkt/6308741/noctua-nh-c14 Denna funderar jag på, då många här rekommenderat den flera gånger..
Men kommer denna få plats på ett p8z77-v pro? Med dessa minnen http://www.inet.se/produkt/5315122/corsair-16gb-4x4096mb-cl9-...

De lär väl bli sista frågan före köpet på allt :3

Permalänk
Entusiast

Jag hade valt en kylare som spottar ut luften mot något utsug. Annars måste du ha ett jäkla blås i chassit för att det inte ska bli ett värmeskåp, så jag skulle rekomendera Noctuas NH-D14, Phanteks PH-TC14P eller Be Quiets Dark Rock PRO 2. Alla dubbeltornkylare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blargmode:

Jag hade valt en kylare som spottar ut luften mot något utsug. Annars måste du ha ett jäkla blås i chassit för att det inte ska bli ett värmeskåp, så jag skulle rekomendera Noctuas NH-D14, Phanteks PH-TC14P eller Be Quiets Dark Rock PRO 2. Alla dubbeltornkylare.

Jo, de sant, nu när du säger de...Jag ska ju ha 2 inblåss på toppen så de går ju inte me detta
Frågan är dock, att dessa du rekommendera..är så jä... stora :3, kommer de ens få plats i ett Refine R4 och på de MB/minnen jag valt?

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Hagge:

Jo, de sant, nu när du säger de...Jag ska ju ha 2 inblåss på toppen så de går ju inte me detta
Frågan är dock, att dessa du rekommendera..är så jä... stora :3, kommer de ens få plats i ett Refine R4 och på de MB/minnen jag valt?

Jag kan inte scara 100% säker men jag tror de får plats, du kan ju kolla vad R4an är speccad för och hur höga respektive kylare är. Och minnena borde vara lugnt med tanke på att alla datorer har ram minnen och du har valt standardstorleken, så att göra en kylare som inte passar med de aspekterna vore rent av efterblivet.
Det jag vet med säkerhet är att noctuan passar i R3an, så det borde inte vara något problem med den bredare R4an.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blargmode:

Jag kan inte scara 100% säker men jag tror de får plats, du kan ju kolla vad R4an är speccad för och hur höga respektive kylare är. Och minnena borde vara lugnt med tanke på att alla datorer har ram minnen och du har valt standardstorleken, så att göra en kylare som inte passar med de aspekterna vore rent av efterblivet.
Det jag vet med säkerhet är att noctuan passar i R3an, så det borde inte vara något problem med den bredare R4an.

Okey, tackar
Tror jag går på Rock pro 2 från be quiet..såg lite coolare ut med de svarta, och metal brickan på toppen eller va de e
Tack för svaren