Permalänk

Gamingtangentbord med "flat" knappar

Hej, skulle behöva lite hjälp då jag söker en ny setup för spel maskinen. Haft nuvarande setup i ca 8 år och numera är det som att trycka i sirap på knapparna.
backup datorn är en laptop "Asus Zenbook uv500" och den har underbara platta knappar. Känns som att var jag än kollar numera så är det 2 cm höga knappar som gäller. Detta funkar ej för mig öht att spela på.

Tacksam för ett par linkar. budget upp mot 1000 pixilades.

tack på förhand

Visa signatur

Fractal Design Define R5 Titanium, Intel 8700K@5GHz, MSI Z370-A PRO, Seasonic FOCUS Plus 750W Gold, Corsair 16GB DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance, MSI Geforce GTX 1080 TI Gaming 11G, NZXT Kraken X62, Samsung 970 EVO 250GB, Samsung Curved S34E790C 34" ,

Permalänk
Medlem

Vad du söker brukar kallas för "slim":
http://www.dustinhome.se/product/5010637656/deltaco-mini-slim...
Men att få exakt samma känsla som i din zenbook kan vara svårt.
Ett tips är att hälsa på närmaste mediamarkt och klämma på allt du hittar där, dom brukar inte heller vara omöjliga att öppna förpackningar om man är nyfiken.

Permalänk
Medlem

Vad är det som skiljer ett gaming tangentbord med ett vanligt?

Permalänk
Inaktiv

Ett Logitech K810 fast med sladd vore ju det ultimata, bara man kan trycka ner ett helt gäng knappar samtidigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hazzemannen:

Hej, skulle behöva lite hjälp då jag söker en ny setup för spel maskinen. Haft nuvarande setup i ca 8 år och numera är det som att trycka i sirap på knapparna.
backup datorn är en laptop "Asus Zenbook uv500" och den har underbara platta knappar. Känns som att var jag än kollar numera så är det 2 cm höga knappar som gäller. Detta funkar ej för mig öht att spela på.

Tacksam för ett par linkar. budget upp mot 1000 pixilades.

tack på förhand

Föreslår LEnovo med Trackpoint

Rätta Lenovo känslan och trackpointen är fantastisk efter ett tag när man vant sig vid att inte flytta handen till musen när man surfar eller håller på med office.

Visa signatur

Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt!

(Huzzbutt Hatar Klubben nästa möte är flyttat till tisdag, men vi ses som vanligt bakom Statoil. Ta med Chips och glatt humör!)

Permalänk

Behöver egentligen inte vara exakt samma fattning som i "asus booken" om man säger, men knapparna ska ha en kort nedslagningsyta. Lite svårt att förklara Alltid varit laughing stock med mitt gamla Fujitsu Siemens keyboard men det har gjort sitt och slagytan är perfekt i mitt tycke.
med vänlig hälsning

Visa signatur

Fractal Design Define R5 Titanium, Intel 8700K@5GHz, MSI Z370-A PRO, Seasonic FOCUS Plus 750W Gold, Corsair 16GB DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance, MSI Geforce GTX 1080 TI Gaming 11G, NZXT Kraken X62, Samsung 970 EVO 250GB, Samsung Curved S34E790C 34" ,

Permalänk
Visa signatur

Fractal Design Define R5 Titanium, Intel 8700K@5GHz, MSI Z370-A PRO, Seasonic FOCUS Plus 750W Gold, Corsair 16GB DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance, MSI Geforce GTX 1080 TI Gaming 11G, NZXT Kraken X62, Samsung 970 EVO 250GB, Samsung Curved S34E790C 34" ,

Permalänk
Hedersmedlem

Jag använder ett Logitech UltraX Premium. Tycker det funkar för mig. Anledningen till att jag har just detta tangentbord är just att jag vill ha ett platt med platta tangenter.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem

Steelseries har ett nytt tangentbord på gång som kallas Apex. Det finns i två varianter, ett lite enklare med vitt ljus och ett med lite mer finesser och ställbart ljus. Ser ut som att det förväntas komma in till butikerna i mars. Jag har ingen aning om kvalitén på det, men det kan vara värt att kolla lite nogrannare på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Extrapaj:

Vad är det som skiljer ett gaming tangentbord med ett vanligt?

Vanliga tangentbord har ofta en max pushdown för antalet knappar, samtidigt brukar de också vara "ergonomiska" så att säga.

Gamingtangentbord har ofta en anti-ghost funktion som låter dig få mer kombinationer att funka samtidigt
(Se: http://www.microsoft.com/appliedsciences/antighostingexplaine... )

Ofta är också de nyare "gaming" tangentborden mekaniska.

( Se: http://www.overclock.net/t/491752/mechanical-keyboard-guide )

Visa signatur

In Win 503 | i7-6700k | ASUS GTX 1080 Strix | 32GB Corsair Vengeance 2133MHz | Samsung EVO 850 500GB | WD Blue 1TB | EVGA Supernova G1 750W | ASUS Z170 PRO Gaming

Permalänk
Skrivet av giplet:

Jag använder ett Logitech UltraX Premium. Tycker det funkar för mig. Anledningen till att jag har just detta tangentbord är just att jag vill ha ett platt med platta tangenter.

Hehe ser exakt ut som mitt gamla fujitsu

Visa signatur

Fractal Design Define R5 Titanium, Intel 8700K@5GHz, MSI Z370-A PRO, Seasonic FOCUS Plus 750W Gold, Corsair 16GB DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance, MSI Geforce GTX 1080 TI Gaming 11G, NZXT Kraken X62, Samsung 970 EVO 250GB, Samsung Curved S34E790C 34" ,

Permalänk
Medlem

Flatknappar var nåt nytt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av hazzemannen:

Hej, skulle behöva lite hjälp då jag söker en ny setup för spel maskinen. Haft nuvarande setup i ca 8 år och numera är det som att trycka i sirap på knapparna.
backup datorn är en laptop "Asus Zenbook uv500" och den har underbara platta knappar. Känns som att var jag än kollar numera så är det 2 cm höga knappar som gäller. Detta funkar ej för mig öht att spela på.

Tacksam för ett par linkar. budget upp mot 1000 pixilades.

tack på förhand

hände samma sak med mitt , ta nåt vasst och peta in under tangenterna så att de poppar upp , sen rengör du dem så bli tangentbordet som nytt

Permalänk
Medlem
Visa signatur

i5-12600KF | Noctua NH-D15S Chromax Black | MSI MAG B660M | 64 GB G.Skill Trident Z | 3 * WD Black SN750 | Asus TUF OC RTX 3080 | Fractal Design Torrent | Corsair RM750W | Samsung Odyssey G9 49" |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Extrapaj:

Vad är det som skiljer ett gaming tangentbord med ett vanligt?

Fräsigt namn och coola lampor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Qarez:

Vanliga tangentbord har ofta en max pushdown för antalet knappar, samtidigt brukar de också vara "ergonomiska" så att säga.

Gamingtangentbord har ofta en anti-ghost funktion som låter dig få mer kombinationer att funka samtidigt

Vissa har t.o.m. NKRO så att de kan registrera ALLA knappar samtidigt.