Geforce GTX Titan hos svenska återförsäljare

Permalänk
Medlem
Skrivet av fantomsmurfen:

Man behöver ju inte köra på högsta inställningarna heller.

Behöver man visst, högsta inställningarna eller ingenting :)!

Visa signatur

CPU Intel Core i9-10900K 4,9GHz - CPU kylare NZXT Kraken Z73 - Chassi Fractal Design Meshify 2 XL - Ram Corsair Vengeance RGB PRO 32GB - GPU MSI GeForce RTX 3090 24GB SUPRIM X - Moderkort ASUS ROG Z490 Maximus XII HERO (WI-FI) - M.2 Samsung 970 EVO series SSD 500GB - SSD 3x Samsung SSD 860 EVO 2TB - PSU Be Quiet! Dark Power Pro 11 850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Avenger80:

Så dessa gäller inte?
http://www.sweclockers.com/nyhet/15806-nvidias-planering-gar-...
http://wccftech.com/nvidia-roadmap-confirms-20nm-maxwell-gpus...

Jag läste allt och det var ju ingen kritik bara min syn på att jag kan gärna betala ca 3000:- extra nu för att lira med prestandan som kanske maxwell kommer ge om X antal månader redan idag.

Gäller? Det vet jag inte. Jag tror inte ens sweclockers eller inte ens nvidia själva för den delen, kan svära på ett datum för lanseringen. Väldigt grov planering på dem där länkarna som med all sannolikhet kan komma att ändras. Det beror på: produktionsprocessen, marknadsutbudet etc.
Det pratas ju om maxwell men också "kepler refresh" (aka gtx 700-series) på nvidia-håll som säkerligen ligger närmast för en lansering så det kan mycket väl vara därifrån jag har hört Q4. Tiden kommer att utvisa om Titan var ett bra köp beroende på hur kep.ref. kommer att prestera.
http://wccftech.com/next-generation-nvidia-amd-gpus-delayed/
Har man dock erfarenheter av sånt här, bör man också veta att inget är skrivet i sten och kommer med all sannolikhet att ändras ändå. Det enda vi kan göra är att spekulera.

Bara lite nyfiken: funderar du på att köpa Titan?

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Skrivet av evgaftw:

Gäller? Det vet jag inte. Jag tror inte ens sweclockers eller inte ens nvidia själva för den delen, kan svära på ett datum för lanseringen. Väldigt grov planering på dem där länkarna som med all sannolikhet kan komma att ändras. Det beror på: produktionsprocessen, marknadsutbudet etc.
Det pratas ju om maxwell men också "kepler refresh" (aka gtx 700-series) på nvidia-håll som säkerligen ligger närmast för en lansering så det kan mycket väl vara därifrån jag har hört Q4. Tiden kommer att utvisa om Titan var ett bra köp beroende på hur kep.ref. kommer att prestera.
http://wccftech.com/next-generation-nvidia-amd-gpus-delayed/
Har man dock erfarenheter av sånt här, bör man också veta att inget är skrivet i sten och kommer med all sannolikhet att ändras ändå. Det enda vi kan göra är att spekulera.

Bara lite nyfiken: funderar du på att köpa Titan?

Den senaste informationen är att det inte kommer komma förräns 2014 sen får vi se.

Självklart trycker man in ett TITAN i datorn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zhrooms:

"Epeen, a 1337-tard (aka computer ricer) uses to make up for their real peen lacking size by dropping rediculous amounts on video cards, and cpus that will be obsolete in 30 min" / "boosting one’s ego."

I Lol'd, 4st GTX680 2GB och 2st HD7970 3GB, definitionen av bortkastade pengar

Ett CaseLabs och Vattenkylning är inte epeen, Cosmos II kostar 3000kr, ett CaseLabs kostar 4000 som är bättre på alla vis och är mycket mer framtidssäkrare, så då är snarare Cosmos II ett skryt noob bygge bara för man ha pengar och inte vet bättre Vattenkylning är tystare och kyler bättre för högre OC, får ut mer prestanda av komponenterna, att i längden ha vattenkylning kan spara pengar t.o.m

Så du har nog fått begreppet epeen lite om bakfoten, du själv är nästan definitionen av epeen, 2st HD7970, 4st GTX680 och typ 10st SSD's

Ozzed hade faktiskt rätt över dig från början, du misstolkade vad han skrev, man måste inte alltid ha rätt

Företag: 6495kr

Jag tror knappast GTX780 3GB 384-Bit (Mest troligt) kommer prestera bättre än Titan, dom senaste generationerna så har 25% prestanda increase varit normalt mellan high end korten, och Titan var 50%, så det är i princip en generation före, skulle GTX780 vara 50% bättre (som titan) än GTX680 så skulle allt rubbas, GTX680 skulle inte ens vara värt 1000kr begagnat om ett år

Men vi får se, det är bara vad jag tror genom att jämföra hur det varit förr, sen så kostade både GTX580 och GTX680 ungefär 4750kr vid release, för dubbelt minne ungefär 1000kr dyrare, så jag antar samma för GTX780

Väldigt bra skrivit allting! Och jag gillade speciellt yttrycket "skryt noob bygge"

Jag klappar ståendes (på riktigt, jag lovar, jag gjorde det) !

citat
Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av zhrooms:

"Epeen, a 1337-tard (aka computer ricer) uses to make up for their real peen lacking size by dropping rediculous amounts on video cards, and cpus that will be obsolete in 30 min" / "boosting one’s ego."

I Lol'd, 4st GTX680 2GB och 2st HD7970 3GB, definitionen av bortkastade pengar

Ett CaseLabs och Vattenkylning är inte epeen, Cosmos II kostar 3000kr, ett CaseLabs kostar 4000 som är bättre på alla vis och är mycket mer framtidssäkrare, så då är snarare Cosmos II ett skryt noob bygge bara för man ha pengar och inte vet bättre Vattenkylning är tystare och kyler bättre för högre OC, får ut mer prestanda av komponenterna, att i längden ha vattenkylning kan spara pengar t.o.m

Så du har nog fått begreppet epeen lite om bakfoten, du själv är nästan definitionen av epeen, 2st HD7970, 4st GTX680 och typ 10st SSD's

Ozzed hade faktiskt rätt över dig från början, du misstolkade vad han skrev, man måste inte alltid ha rätt

Jag har vattenkylning nu och Cosmos köpte jag för jag tyckte det va snyggt och passa mig.
Caselabs med import + extra delar jag vill ha kostar inte 4k kan jag lova dig.

Och för att jag har 4x 680 och sålt 3x 7970 nu till polare billigt, och SSD som jag har fått billigt genom kontakter.

Har inte sagt något om vattenkyling att det skulle vara E-penis men jag har faktiskt 100 % användning av mina 680 då alla sitter inte i min main dator alltid.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av retro123:

Visst kan man plocka ihop en speldator som blir ok för 8k om man vill kunna spela och nöjer sig med grafiken på medium och 1080x1920. Höjer man kraven så blir det naturligtvis dyrare. Om det är "overkill" som du säger kan naturligtvis bara var och en svara på. Hur som helst kommer det att kosta om du vill som det så populärt heter "maxa" grafikinställningarna i både 1080p och speciellt i högre upplösningar. Visst blir inte spelen roligare rent storymässigt för det men dock kan de bli njutbarare att spela, men det är väl upp till var och en att avgöra hur stora summor man vill lägga för att få snygg grafik med bra flyt.

Naturligtvis, men jag tycker ändå det är svindlande att man kan få en hel dator för samma pris. Vad som är dyrt eller billilt är givetvis upp till var och en.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Skrivet av tvelander:

Fan va gött jag vet inte just nu om jag ska köpa 2x Titan, får se men du måste ju lägga upp galleri

Jäss sör, skall bli Min utrustning är nog inte så mycket att se är jag rädd annat än att det då skulle sitta två Titaner där i burken. Tanken är även att jag skall vattenkyla dem så fort jag får tag i blocken men det blir nog en senare fråga.

Så du är inte säker än? Frågan är väl om man får lika bra flyt med två Titaner som med fyra 680, åtminstone så länge de skalar väl då vill säga? Men då lär väl 680x4 klå två Titaner rätt rejält kan jag tänka. Du lär väl däremot vara minnesbegränsad med 2GB per kort så svårt att köra rejäl AA i ditt fall. Men samtidigt läste jag någonstans att vill man *höja upp i taket i exempelvis Crysis 3 så är det tre Titaner som gäller (enligt Nvidia då) och även då så får man visst backa en aning vad gäller AA (prestandatapp så klart, inte minnesbrist) så "höja i taket" med vissa förbehåll m.a.o.

Edit: *Tre skärmar.

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Utgardaloki:

Jäss sör, skall bli Min utrustning är nog inte så mycket att se är jag rädd annat än att det då skulle sitta två Titaner där i burken. Tanken är även att jag skall vattenkyla dem så fort jag får tag i blocken men det blir nog en senare fråga.

Så du är inte säker än? Frågan är väl om man får lika bra flyt med två Titaner som med fyra 680, åtminstone så länge de skalar väl då vill säga? Men då lär väl 680x4 klå två Titaner rätt rejält kan jag tänka. Du lär väl däremot vara minnesbegränsad med 2GB per kort så svårt att köra rejäl AA i ditt fall. Men samtidigt läste jag någonstans att vill man höja upp i taket i exempelvis Crysis 3 så är det tre Titaner som gäller (enligt Nvidia då) och även då så får man visst backa en aning vad gäller AA (prestandatapp så klart, inte minnesbrist) så "höja i taket" med vissa förbehåll m.a.o.

Just nu handlar det om pengar, kanske ska resa bort vet ej än så vill veta innan jag lägger 20k för 2x GPU och block + extra rads etc.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av Utgardaloki:

Jäss sör, skall bli Min utrustning är nog inte så mycket att se är jag rädd annat än att det då skulle sitta två Titaner där i burken. Tanken är även att jag skall vattenkyla dem så fort jag får tag i blocken men det blir nog en senare fråga.

Så du är inte säker än? Frågan är väl om man får lika bra flyt med två Titaner som med fyra 680, åtminstone så länge de skalar väl då vill säga? Men då lär väl 680x4 klå två Titaner rätt rejält kan jag tänka. Du lär väl däremot vara minnesbegränsad med 2GB per kort så svårt att köra rejäl AA i ditt fall. Men samtidigt läste jag någonstans att vill man höja upp i taket i exempelvis Crysis 3 så är det tre Titaner som gäller (enligt Nvidia då) och även då så får man visst backa en aning vad gäller AA (prestandatapp så klart, inte minnesbrist) så "höja i taket" med vissa förbehåll m.a.o.

2 Titaner skalar bättre än 4 st GK104 i Quad SLI.
2GB vram flaskhalsar ganska rejält. FPS drop var namnet.
http://www.tomshardware.com/reviews/geforce-gtx-titan-perform...

Visa signatur

GPU 2080Ti Moderkort ROG Crosshair VIII Formula x570
CPU 5900x Minne Corsair 32GB 3600Mhz Nätagg Corsair AX 1200i
Chassi Lian-Li PC-O7S
Skärm C49RG9x 120Hz Hårddisk Corsair MP600 Kylning husradiator, EK Blocks

Permalänk
Medlem
Permalänk
Skrivet av Tobbbe__:

2 Titaner skalar bättre än 4 st GK104 i Quad SLI.
2GB vram flaskhalsar ganska rejält. FPS drop var namnet.
http://www.tomshardware.com/reviews/geforce-gtx-titan-perform...

Jo det där såg ju rätt hyffsat ut med två Titaner. Men jag undrar hur det ser ut med helheten när det funkar väl med fyrdubbel SLI? Det där var ju ett test. Här är ett annat:
http://www.techpowerup.com/reviews/NVIDIA/GeForce_GTX_Titan_S...

Resultaten blir ju inte de samma och kan i bästa fall ge en fingervisning om vad man "kanske" kommer uppleva på just sin burk. Toms test ser ju bedrövligt ut för 4x680 medan Techs ger en bättre bild av fyra GPUer i SLI. Techpowerup tar ju däremot endast upp FPS och testar därtill bara 2x690 som ju inte alltid leder till samma resultat som 4x680. I slutänden hamnar hur som helst 2x690 för nära 2xTitan i just detta test för att jag själv skulle kunna tänka mig att uppgradera från 2x690 till två Titaner.
Ju fler kort som är inblandade i SLI dess mer verkar resultaten skifta från användare till användare. Och Tvelander vet ju verkligen hur mycket han får ut av sina 680x4 på just sin burk i olika spel.
Om jag själv hade tänkt att uppgradera till tre Titaner inom en någorlunda nära framtid så skulle jag nog kunnat tänka mig att byta till två titaner från 4x680 just nu. Men i fråga om att stanna vid två titaner så vete katten om jag hade bytt.

Tankar och funderingar

Permalänk

Satan! Var är mina då :cry:

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MuLLvaD3n:

Titan säljs inte till folk som inte vill köra på högsta inställningar.

Bara därför borde jag spara till ett titan, spela BF3 i upplösningen 800x600 och lägsta inställningar för att sedan lägga upp bilder på Sweclockers.

Tror nog inte att Nvidia och mellanhanden bryr sig om vad du faktiskt spelar i för inställning bara du köper kortet.

citat
Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk

Ett Gainward Titan + fetaste FX processorn på 4 ghz beställt hos Bolevard Hela kalaset går på 9700 inklusive frakt

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*
På offt, trams m.m.
Om ni ser inlägg som ni tror bryter mot reglerna, anmäl gärna.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.