Permalänk

LG Optimus G Testpilot

Tjena

Jag är en av LG:s testpiloter för deras nya smartphone som ska lanseras i sverige snart LG Optimus G.
Jag kommer att göra I princip alla möjliga tester som finns , benchmarks , spelprestanda , kamera tester , och mycket mera .

Har gjort en hemsida där jag lägger upp bilder ,videoklipp,reviews allt möjligt som har med att göra med LG Optimus G.

Om ni har några frågor eller tester ni vill att jag ska göras så tveka inte att fråga något
hemsida länk:
http://testpilotoptimusg.weebly.com/

twitter: @TestpilotLG

Mvh / Daniel

Permalänk

Vacker:)

Visa signatur

Lian Li PC-B25FB | Gigabyte P67A-D3-B3 | i5 2500k @ 4.3GHz | Vengeance 8GB | Asus 970 Strix DirectCu II | Corsair AX 750W | Crucial m4 64GB | DarkRock Pro C1 | O2+ODAC portable mod | Beyerdynamic DT 880 Pro 600Ω

Permalänk

självklart

Permalänk
Medlem

Batteritid?

Visa signatur

"Early to bed and early to rise, makes a man healthy, wealthy and wise."

Permalänk
Skrivet av kanto64:

Batteritid?

har inte testat ut batteritiden till 100 procent ännu men , men på ett ungefär så har jag fått cirka5-6 timmar skärm tid , med 4G på.
Men kommer att testa batteriet ordentligt idag och posta det på min hemsida .

Om ni har några frågor eller tester ni vill att jag ska göras så tveka inte att fråga något
hemsida länk:
http://testpilotoptimusg.weebly.com/

Permalänk

En snabb genomgång på hårvaran och mjukvaran på LG Optimus G
http://www.youtube.com/watch?v=YTDoWs3Wm9M

om ni har några förslag på tester så fråga på

Permalänk
Medlem

Såg mysig ut
Du har ingen tystnadsplikt eller något alltså? Och får säga vad du vill om telefonen, även att den är dålig?

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Skrivet av Rydisen:

Såg mysig ut
Du har ingen tystnadsplikt eller något alltså? Och får säga vad du vill om telefonen, även att den är dålig?

jag har fått instruktioner från LG att använda telefonen ur en konsuments synvinkel och ge både positiv ,negativ och konstruktiv kritik , självklart så får jag tycka och säga om något inte är bra med den, inga telefoner är ju perfekta ,
men mer videos kommer in kort
har ni några tester ni vill att jag ska köra ?

Mvh/ Daniel

Permalänk
Medlem
Skrivet av daniel-daniel95:

jag har fått instruktioner från LG att använda telefonen ur en konsuments synvinkel och ge både positiv ,negativ och konstruktiv kritik , självklart så får jag tycka och säga om något inte är bra med den, inga telefoner är ju perfekta ,
men mer videos kommer in kort
har ni några tester ni vill att jag ska köra ?

Mvh/ Daniel

Även dela med dig öppet av allt sånt också utan att t.ex gå genom LG först?

Du kan ju försöka hålla koll på när 3DMark kommer för mobiler!

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Skrivet av Rydisen:

Även dela med dig öppet av allt sånt också utan att t.ex gå genom LG först?

Du kan ju försöka hålla koll på när 3DMark kommer för mobiler!

Absolut , jag ska försöka att vara så öppen som möjligt som det går
3D mark kommer att bli en intressant benchmark när den lanseras för android .
Men benchmarks ska man ta med en nypa salt , det är inte alltid en benchmark bestämmer användarupplevelsen för användaren/konsumenten.
Jag ska försöka hålla denna tråd så aktiv som möjligt .
Mvh/ Daniel

Permalänk
Medlem
Skrivet av daniel-daniel95:

Absolut , jag ska försöka att vara så öppen som möjligt som det går
3D mark kommer att bli en intressant benchmark när den lanseras för android .
Men benchmarks ska man ta med en nypa salt , det är inte alltid en benchmark bestämmer användarupplevelsen för användaren/konsumenten.
Jag ska försöka hålla denna tråd så aktiv som möjligt .
Mvh/ Daniel

Härligt.
Lite kritik på videon, det var väldigt dåligt ljus på telefonen så man såg inte riktigt hur den såg ut när du vände och vred på den, något att tänka på tills nästa video kanske.

Lite första intryck om mjukvara etc skulle vara trevligt

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Skrivet av Rydisen:

Härligt.
Lite kritik på videon, det var väldigt dåligt ljus på telefonen så man såg inte riktigt hur den såg ut när du vände och vred på den, något att tänka på tills nästa video kanske.

Lite första intryck om mjukvara etc skulle vara trevligt

tack för din kritik ska absolut tänka på det i nästa video
i nästa video blir det första intryck på mjukvaran , funktionerna som medföljer och hur man använder och navigerar i gränssnittet
mvh/ Daniel

Permalänk
Medlem

Kul!
Träna lite på att prata i en mic så det inte blir så hackigt, och bättre video så man ser något.

Ser fram emot uppdateringar.

Permalänk

En snabb benchmark på Quadrant mellan Optimus G vs Galaxy S3
http://www.youtube.com/watch?v=dzY2NpwxE8U&feature=youtu.be

Jag har tyvärr haft lite problem med kameran idag , mina inspelade klipp på Optimus G raderade sig själva så jag har inte haft möjlighet att lägg upp videon om mjukvaran på LG Optimus G. Så jag ska försöka fixa det tills imorgon.
Mvh / Daniel

Permalänk
Medlem

Mottar gärna mer info om hur batteritiden är!

Visa signatur

Intel e6400 @ 3200mhz@1,55v - Asus P5B - ATi x1800GTO - 2Gb DDR2 - 1,2Tb - Corsair HX520W@Antec Solo.Quiet!.Viewsonic 37" LCD.
3dMark05: 8165p.

Permalänk
Skrivet av yuioN:

Mottar gärna mer info om hur batteritiden är!

Generellt så är jag inte så imponerad på batteritiden, men då har jag inte kört med någon batterispar funktion på

jag fick maximalt en skärmtid på 3,5 timmar med 50 procent i ljusstyrka med 4G UPPKOPPLING och 30 minuters spelande med lätt till tungt användande innan den gav sig
även en udda sak som jag märkte till är att batteri indikatorn visade att jag hade cirka 15 procent kvar på batteritiden men på plötsligt så efter kanske 2-3 minuter så droppade den till 5 procent om gav sig

enligt mig så har den en sämre batteritid om man jämför den med en galaxy s3 , men jag ska göra flera batteritester inom kort så jag kanske ändrar min åsikt om batteri tiden.
mvh/ Daniel

Permalänk
Medlem
Skrivet av daniel-daniel95:

Generellt så är jag inte så imponerad på batteritiden, men då har jag inte kört med någon batterispar funktion på

jag fick maximalt en skärmtid på 3,5 timmar med 50 procent i ljusstyrka med 4G UPPKOPPLING och 30 minuters spelande med lätt till tungt användande innan den gav sig
även en udda sak som jag märkte till är att batteri indikatorn visade att jag hade cirka 15 procent kvar på batteritiden men på plötsligt så efter kanske 2-3 minuter så droppade den till 5 procent om gav sig

enligt mig så har den en sämre batteritid om man jämför den med en galaxy s3 , men jag ska göra flera batteritester inom kort så jag kanske ändrar min åsikt om batteri tiden.
mvh/ Daniel

Är det en S3 LTE du jämför batteritiden med?

Permalänk
Skrivet av Keng:

Är det en S3 LTE du jämför batteritiden med?

nej det är en galaxy S3 3G

Permalänk

Ett snabbt inlägg om batteritiden på LG Optimus G

Som sagt så har jag redan testat batteritiden innan men var inte nöjd med batteritiden
så jag bestämde mig för att köra ett nytt batteritest för få konkreta svar och se hur batteritiden funkar i praktiken under en dags användande.

I dagens test så använde jag telefonen som en heavy/power user , ingen batterisparfunktion var på, utan den användes flitigt under dagen.

# ljusstyrkan var satt på 50 procent under hela testet , 6 samtal och 20 sms skickade under dagen.
# 4G uppkopplingen var nästan på hela tiden, spelade cirka 20-30 min spel som inte är så prestanda krävande( temple run 2, subwaysurfers och angrybirds)

Resultat : Total användning 11h 51m på batteri med 4 procent batteri kvar SKÄRM: skärmtid 3h 18 29s med 4 procent batteri kvar. ( efter cirka 10 minuter så gav sig batteriet.

Min slutsats är att om man är en heavy/power user som behöver konstant Internet uppkoppling och använda telefonen flitigt under dagen ,så klarar man sig med nöd och näppe. Men jag rekommenderar att man har med sig laddaren till hands eftersom det det inte finns något utbytbart batteri. Självklart
så kommer batteriet att vara längre om aktiverar batterisparfunktionen ,sänker ljusstyrkan, och stänger av 4G uppkopplingen när man inte behöver det.
Annars så tycker jag att batteritiden inte får mer än ett godkänt resultat om man jämför mot Galaxy note 2 och Droid razer hd Maxx med deras gigantiska batterier
Jag hoppas att detta test har gett er en inblick på hur Batteritiden är på LG Optimus G

Om ni har några frågor eller tester ni vill att jag ska göras så tveka inte att fråga något
hemsida länk:
http://testpilotoptimusg.weebly.com/

twitter: @TestpilotLG
instagra: @testpilotlg

Mvh/Daniel

Permalänk

Real Racing 3 Speltest på LG Optimus G

http://www.youtube.com/watch?v=IC4jlHN47p4

Det flöt på bra och grafiken var grymt bra , prestandan i LG Optimus G var fantastiskt ,
för er som vill köpa en android smarphone som klarar att spela dom senate spelen , med bra flyt och ingen lagg
så rekomenderar jag LG Optimus G.

Om ni har några frågor eller tester ni vill att jag ska göra så tveka inte att fråga något
hemsida länk:
http://testpilotoptimusg.weebly.com/
twitter: @TestpilotLG

Mvh / Daniel