Permalänk
Medlem

LAN historier

Hejsan , nu vill jag höra era värsta saker som har hänt på ett LAN, t.ex. att spilla cola i datorn eller att routern börjar brinna. För mig var det på ett LAN på 1 år sedan , vi var 5 st killar som spelade bf3 , sen åt vi en kebabpizza , allt gick som det skulle tills alla började spy :S Vi trodde det var kebab köttet. Vi ska aldrig äta mer kebabpizza på LAN!
Hoppas ni har några roliga historier!

Ha det bra , hej!

Edit: Jag ser att den här tråden har fått mycket "attention" , vilket jag tycker är skitkul. Jag skrattar som en ko när jag läser era historier. Hoppas det kommer in fler roliga!!!

Visa signatur

Intel i5 3570K @3.4GHz - ASUS P8Z77-V - Corsair Vengeance 16GB - GTX 670 2GB- TX750W - CM Storm Scout II Gaming

Permalänk
Medlem

Ja det var mycket småhyss på de som sov bl:a tandkräm i öronen, raklödder fulla ansiktet etc. lossade nån stolsits. plockade ur datorkomponenter bytte skärmkablar och annat. Men det var nog inte sånt du var ute efter.
Tror de flesta lan jag var på förr klarade sig undan större olyckor, eller ja vi hade ett lan 9/11-2001, då hände det ju en liten olycka, som tur var inte något som drabbade oss

Jofan, på ett lan var det nån stackars unge som var dum nog att dricka ur en colaflaska som inte var hans egen. Vad pojken inte visste om den halvfulla flaskan var att den flaskan hade åtskilliga lössnusar i sig (improviserad papperskorg). Han spydde ganska ordentligt.

Visa signatur

Min favorit bland "e-nummer" är 948 <3

Permalänk
Medlem

Jag satt med fyra polare och LAN'ade för cirka 6 år sedan, jag var EXTREMT oerfaren vad gäller datorer och jag skulle in och flytta en kabel som hade lurat fast sig vid en fläkt.

Idiot som jag var, använde jag mig utav en sked.

Jag hade givetvis glömt dra ur strömkabeln så datorn small och vårat elnät gick ner. ^^

Visa signatur

In Win 503 | i7-6700k | ASUS GTX 1080 Strix | 32GB Corsair Vengeance 2133MHz | Samsung EVO 850 500GB | WD Blue 1TB | EVGA Supernova G1 750W | ASUS Z170 PRO Gaming

Permalänk
Medlem

Sprang gatlopp naken klockan 5 på morgonen

Visa signatur

[ i7 3930k @ 4,1GHz. Asrock x79 Extreme4. Team Group Red 16gb DDR3 2133MHz. EVGA GTX 1070 Hybrid. Adata 120gb SSD. Corsair AX850. Be Quiet! Dark Base Pro 900. Asus ROG Swift PG279Q. Harman Kardon 730. Fostex T20RP. Technics SL-1200MK3D]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lucce11:

Sprang gatlopp naken klockan 5 på morgonen

Grymt.. "Let's go streeeeeeekingg"

Visa signatur

Citera gärna om du vill att jag ska hitta tillbax.

Permalänk

Något som många säkert varit med om men roligt ändå:
Var på LAN i våran högstadieskola på helgen och passade på att gå ut och festa lite samtidigt. (jag hade börjat gymnasiet) När jag kom tillbaka från drickandet så satte jag mig en stund vid dator för att Lana lite. Gick med i ett game starcraft med några polare och när jag satte upp min första pylon så tryckte motståndaren upp två photoncannons bredvid min pylon. Man tänker långsamt med alkohol i kroppen.

Ett annat LAN utan alkohol så skulle jag åka bil till affären för att köpa något, troligtvis mer chips och cola. 500 m senare längs vägen kl 00:00 på natten insåg jag att jag körde på fel sida vägen. Man ska nog inte köra bil när man är så trött.

Visa signatur

Lägenheten: i72600k @ 3.4 GHz; HD 7970; 8 GB ram; Cooler Master HAF 922.
Frugans: AMD phenom2 X4 955 @ stock; HD5850; 4GB ram; antec skitchassi
Sommarstugan: i3 540 @ 4.3 GHz; HD 5850; 4 GB ram; Cooler Master CM storm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oaky:

Grymt.. "Let's go streeeeeeekingg"

Vi gick även igenom stan med bara kalsongerna på och tog ett dopp i en "sjö" snarare damm naken

Visa signatur

[ i7 3930k @ 4,1GHz. Asrock x79 Extreme4. Team Group Red 16gb DDR3 2133MHz. EVGA GTX 1070 Hybrid. Adata 120gb SSD. Corsair AX850. Be Quiet! Dark Base Pro 900. Asus ROG Swift PG279Q. Harman Kardon 730. Fostex T20RP. Technics SL-1200MK3D]

Permalänk
Medlem

Trådlös mus och tangentbord är förmodligen mitt bästa inköp. Otroligt roligt att jävlas med polarna när de kör till exempel bf3. Göra lite ryck med musen när de är i närfight.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alstern:

Trådlös mus och tangentbord är förmodligen mitt bästa inköp. Otroligt roligt att jävlas med polarna när de kör till exempel bf3. Göra lite ryck med musen när de är i närfight.

Skickades från m.sweclockers.com

Dags att införskaffa en billig trådlös nu då

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 1TB|

Permalänk
Avstängd

Vi hade en jävligt jobbig kille på våra LAN som som alltid gick runt och flottade ner andras möss och tangentbord och spelade på andras datorer bara för att han ville känna hur det var att spela Quake 3 på någon annans dator med deras config. Detta gjorde han så fort man hade lämnat dator för att gå på stan och käka eller för att sova etc. Han fattade ju inte heller fastän man sa åt honom att man inte ville att han pillade på ens saker hela tiden.

Så det slutade med att vi började jävlas med honom och hans dator varje gång han kom på våra lokala LAN. Vi fyllde hans dator med trojaner och skit och sen satt vi och pingade sönder honom när han skulle spela eller gjorde så att hans cd-rom åkte ut och in hela tiden. Han fick helt enkelt formatera om datorn varje gång han hade varit på våra LAN och han kunde verkligen inte förstå varför hans dator alltid var så jävla seg på LAN så han skulle köpa en ny inom en mycket snar framtid.

Good times!

Visa signatur

:¨·.·¨:
`·.  Det spelar ingen roll vad du än säger för min Mac är bättre än din PC.

Permalänk
Medlem

Skulle vara på ett episk tredagars lan mitt ute i skogen i en fin herrgård. hade nyligen uppdaterat datorn och skulle installera Windows på LAN:et, då händer detta,
http://www.sweclockers.com/forum/74-chassin-och-nataggregat/1...

Blev ganska långtråkigt....

Visa signatur

CPU: AMD FX-8350 @ 4,20 GHz GPU: ASUS ROG Matrix R9 290X
RAM: 4x2GB Corsair Dominator CL8 1600Mhz SSD: Samsung 840 250GB
PCB: ASRock 990FX Extreme9 SPU: Xonar D2 PSU: Corsair AX 750 W
Jag har högre V-core än dig! http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=2427150

Permalänk
Entusiast

Var på ett Lan en gång och skulle iväg till statoil å köpa lite snacks. På samma lan var en herre som var en före detta kompis som jag inte hade sett på 4 år. Han hade en massa ny vänner och betedde sig allmänt spydigt hela tiden mot mig och mina vänner ( som också var hans gamla vänner).

Hur som helst så frågade jag sällskapet i rummet om dem ville ha något från statoil när vi ändå skulle dit.
Denne herre som vi kan kalla "Anders" slängde spydigt fram en 2 tjugor som landade på golvet och sade att vi kunde köpa vad som helst till honom. Jaha ok... Man blev ju mäkta irriterad på hans attityd.

Nåväl vi kom till statoil och jag köpte det som jag skulle ha. Sedan så kom jag till hans 2 tjugor. Hm vad skall jag köpa..... jo nu vet jag! En burk med kattmat (sheba) och lite vispgrädde som på sprejburk.

Vi kom tillbaka till Lanet, och jag slängde in sheban i micron på 2 minuter. Sedan så dränktade jag kattmaten med fluffig grädde. Anders satt framför skärmen upptagen med Cs. Sade inte ens tack när jag ställde fram tallriken framför honom. Han släppte spelet lite och tog tag i skeden jag ställt fram och börjar förvirrat gräva i grädden tills sheban bolmande kommer fram. Sedan så börjar han och alla i närheten vråla å skrika för den doften som kom fram var inte av denna världen.

Så i andra sidan rummet sitter vi och viker oss av skratt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrutalSwede:

Dags att införskaffa en billig trådlös nu då

Skaffa en med en liten usb-sticka. Lättare att komma undan med det då.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

För länge länge sedan var jag på ett "LAN" som hette Remedy (kommer inte ihåg vilket år det var).
Där var det en snubbe (~13) som gick i sömnen, klädde av sig och hade morgonstånd. Som tur var för honom var detta innan kameratelefoner.

Permalänk
Medlem

Är inte trådar som dessa mer lämpade för fragbite än sweclockers?

Visa signatur

▪ R5-5600x - Aurous x570 elite - 32 GB DDR4 - MSI RTX 3060ti OC
▪ Nintendo Switch - iPhone XR

Permalänk
Medlem

Koppla in musen i datorn som sitter på andra sidan (man sitter ju oftast i rader)
Sedan är det bara att röra musen lite, roligaste resultatet var ju när dom skrek på "crew" att någon hackade deras dator

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Medlem

Har lyckats hålla i ett LAN mitt ute i skogen, allt fungerade bra. Året var 2005.. och Januari... Stormen Gudrun härjade friskt. Internet dog först, sen dog även elen. Smart som man var så tog jag bilen för att se om jag kunde hitta orsaken. Sagt och gjort hittade man snart ett träd rakt över vägen som plockat el och teleledningen så där hade vi orsaken. LAN:et kunde ju dessvärre inte fortsätta och ingen kunde heller åka hem eftersom vägen var totalblockerad. Så där satt vi i ett hus, mitt ute i skogen, 10 pers och snurrade flaskan och åt alldeles för mycket äckliga saker och pimpla vin ur flaskan. På morgonen när stormen lagt sig så var det dags för deltagarna att åka hem vilket tog ett slag då sammanlagt 9 träd låg rakt över vägen och blockerade alla möjligheter till transport därifrån. Det var nog mitt mest intressanta LAN ändå

Visa signatur

Intel i9-12900KS | Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate | Corsair 32GB | Asus Strix Z790-F | ASUS ROG THOR 1200w | FD Meshify 2 |

Permalänk
Medlem

Remedy i Stockholm någon gång under sent 90-tal, Peaces spelade live. Hade just fått en IceMat som var ny då, ville testa den.

CS 1.6 semi final, vi leder och torskar deras eco, blir "lite" irriterad och slår "lite" för hårt i mattan. Slutar med att jag får sitta och plocka glas bitar ur handen redan av den dagen :/

Visa signatur

Que sera, sera

Permalänk
Medlem

Haft folk som värmt gorbys på elementet.

För många år sedan hade vi Xbox lan i våran slalomstuga och det var en som inte skulle sova över och ta mopeden hem när vi var klara för dagen.

4-5 på morgonen när det är kolsvart går han ut för att starta mopeden och han står där och kickar i säker 20 minuter medans vi står och skrattar åt honom i fönstret, efter han såg oss så kom han in för att började slå på alla och skrika att vi skulle sluta skratta.

Vi hjälpte han med mopeden så den startade och han började åka iväg, efter typ 150-meter ser vi hur ljuset från mopeden dör och vi hör ett vrål samtidigt som man hör att han står och sparkar/hoppar på något.
Hoppa sönder mopeden.

Det blev att han sov över iaf.

Permalänk
Medlem

Jag skulle åka och hälsa på min dåvarande flickvän under ett LAN med en gammal cykel, lite myspys sådär, skulle svänga förbi affären också och köpa med mig pizza på tillbakavägen.

Värt och nämna är att cykeln är lite smått trasig, så när man bromsar, så fortsätter pedalerna att åka framåt.

Kommer ner lite fort i nerförsbacke, möter en äldre gubbe också på cykel, och den JÄVELN svänger mitt framför mig samtidigt som vi har ögonkontakt! Jag får panik, försöker bromsa, pedalerna vevar framåt, jag tappar fäste med pedaler och ramlar av från sitsen till ramen på cykeln, kan inte styra och åker full fart rakt in i ett träd med huvet före och utan hjälm. En gren/pinne som stack ut från trädet rev upp överdelen av mitt öra och jag svimmar av smällen med huvet mot det stabila trädet.

Vaknar upp några sekunder senare, ser gubben cykla längre bort och kolla på mig, ser mig vakna och cyklar fort därifrån.

Helt groggy är jag, tänker "Fan jävlar va ont jag har". Rättar till mössan och känner hur hela vänstersidan av ansiktet är blött, är helt jävla groggy och tänker att det bara är ett skrubbsår. Fortsätter vingla på cykeln som ett fyllo hemåt/mot affären. Möter en kille som går i samma skola som mig, han blir panikslagen, ser mig blöda, och jag fattar fortf inte vad som hänt. Han tar mig hem till honom, lägger om papper på såret och får mitt hemnummer för att ringa min far.

Far kommer med bil, vi åker till akuten, och får sitta där ~5 timmar för att vänta på en doktor att sy, ungefär då jag börjar bli någorlunda vettigare i huvet. Det var nästan på gränsen att de hade gått för länge, blev iaf sydd, fick ett band runt hela huvudet för att stoppa blödningen från örat.

Väl klar på akuten, bestämmer jag mig för att jag ska fanimig på lanet! Hade ju bara varit där några timmar, hade börjat samma dag.

Cyklar till ICA och ska köpa en pizza, står i kön när polarna från lanet ringer och frågar vart fan jag är någonstans. Berättar att jag varit på akuten, ingen jävel trodde på mig, de trodde jag ljög och trodde jag hade legat o "myst" med tjejen i alla dessa timmar.

Kommer fram till lanet strax därefter och alla tappar hakan. Ingen jävel trodde mig innan, nu när de fick se allt så trodde de mig. ^^ Jävlar va ont i örat jag hade de lanet, var pain in the ass att försöka ha hörlurar på sig.

But, a gamer gotta game!

Visa signatur

HTPC - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/album/?id=2902
HTPC - Galleri; http://www.sweclockers.com/galleri/6562-htpc-galleribilder
42U - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/galleri/7862-42u-rackskap-i-hemmet
i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070

Permalänk
Medlem

Vi var ca 18st hos en kompis, alla satt i källaren, jag råkade vrida av huvudströmbrytaren ist för taklampan...

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk

Drämde till bänkskivan på något Dreamhack så en läskburk flög rakt ner i någon grendosa och kortslöt lite prylar. Skäms över det än idag...

Annars har jag t.ex kört LAN med en polare då vi höll oss vakna i ungefär 4 ½ dygn för att sedan gå till en närliggande pizzeria kl 9 på morgonen och äta lite god frukost. Problemet var bara att vi var så jävla trötta att vi somnade under ett träd på väg dit och sov utomhus fram till 16-17.

Visa signatur

Du har redan tackat ja!

Permalänk
Medlem

Jag hade en klasskamrat i högstadiet som alltid skulle snylta på andras godis och drickor under lan.
Tillslut fick jag och mina polare nog och en dag innan lanet köpte jag tillsammans med min vän en flaska laxerande medel i flytande form på apoteket.

Kassörskan frågade vad vi skulle ha det till, och jag svarade att det var till min far som hade problem med magen. Kassörskan log lite och sa inget mer.

Under lanet bestämmer vi oss för att åka iväg på våra mopeder för att köpa dricka och godis. Vi vet att vår klasskamrat kommer snylta lite cola under kvällen, så vi bestämmer oss för att köpa en helt egen till honom.
Vi dricker upp en fjärdedel av innehållet och fyller resten med laxerande medel.

Väl på lanet igen så får vår girige klasskamrat sin egna cola, nu är det bara att vänta och se..

Ca tjugo minuter senare upptäcker vi hur vår girige vän börjar röra sig fram och tillbaka i stolen framför datorn. Tillslut säger han, "Jag måste gå på toa" lite tyst för sig själv. Efter det såg vi honom inte på nära en timma.

Han kommer senare ut, sätter sig i sin stol som inget hade hänt. Vi är allihopa tysta och väntar på att han ska säga något. Men inget händer på en stund. En av mina vänner frågar denna girige klasskamrat om han kan få lite hjälp med ett spel, och han svarar, "Inte nu, måste sitta här en liten stund". Inte långt efter reser han sig upp, börjar löpa mot toan, men tyvärr, han hinner inte fram i tid och det olyckliga har skett. Det luktar skit i hela garaget vi sitter i.. Han säger lite blygsamt att han behöver åka hem och hämta en sak. Och vi lådsas som inget och säger okej. Efter det såg vi honom inte på hela kvällen. Han hämtade datorn dagen efter.

Han fick igen för så han betett sig, vi fick lana i skitlukt.

Visa signatur

For those about to CLOCK! We salute you!

Permalänk
Skrivet av Tobb0:

Jag hade en klasskamrat i högstadiet som alltid skulle snylta på andras godis och drickor under lan.
Tillslut fick jag och mina polare nog och en dag innan lanet köpte jag tillsammans med min vän en flaska laxerande medel i flytande form på apoteket.

Kassörskan frågade vad vi skulle ha det till, och jag svarade att det var till min far som hade problem med magen. Kassörskan log lite och sa inget mer.

Under lanet bestämmer vi oss för att åka iväg på våra mopeder för att köpa dricka och godis. Vi vet att vår klasskamrat kommer snylta lite cola under kvällen, så vi bestämmer oss för att köpa en helt egen till honom.
Vi dricker upp en fjärdedel av innehållet och fyller resten med laxerande medel.

Väl på lanet igen så får vår girige klasskamrat sin egna cola, nu är det bara att vänta och se..

Ca tjugo minuter senare upptckäker vi hur vår girige vän börjar röra sig fram och tillbaka i stolen framför datorn. Tillslut säger han, "Jag måste gå på toa" lite tyst för sig själv. Efter det såg vi honom inte på nära en timma.

Han kommer senare ut, sätter sig i sin stol som inget hade hänt. Vi är allihopa tysta och väntar på att han ska säga något. Men inget händer på en stund. En av mina vänner frågar denna girige klasskamrat om han kan få lite hjälp med ett spel, och han svarar, "Inte nu, måste sitta här en liten stund". Inte långt efter reser han sig upp, börjar löpa mot toan, men tyvärr, han hinner inte fram i tid och det olyckliga har skett. Det luktar skit i hela garaget vi sitter i.. Han säger lite blygsamt att han behöver åka hem och hämta en sak. Och vi lådsas som inget och säger okej. Efter det såg vi honom inte på hela kvällen. Han hämtade datorn dagen efter.

Han fick igen för så han betett sig, vi fick lana i skitlukt.

Haha, Helt jävla fantastiskt! xD

Permalänk
Medlem

Var på dreamhack för 2 år sedan då en liten grabb på kanske 13-14 år utav modell större hade gått och lagt sig på min madrass. Snubben för oss var helt okänd. Efter lite överläggande över hur roligt man kan ha med honom bestämde vi oss för att bära iväg honom. Slutade med att han låg och sov i en snödriva utanför Elmia. Känner mig ganska så taskig nu i efterhand, men är väl en av dom roligare grejer man gjort.

Visa signatur

13700k-32gb 3200mhz-RTX3080

Permalänk
Medlem
Skrivet av scoorch:

Var på dreamhack för 2 år sedan då en liten grabb på kanske 13-14 år utav modell större hade gått och lagt sig på min madrass. Snubben för oss var helt okänd. Efter lite överläggande över hur roligt man kan ha med honom bestämde vi oss för att bära iväg honom. Slutade med att han låg och sov i en snödriva utanför Elmia. Känner mig ganska så taskig nu i efterhand, men är väl en av dom roligare grejer man gjort.

haha
Rätt drygt dock
Ni skulle lagt honom nedanför trappan eller nått haha

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk

Minns även ett Dreamhack när en random kille bakom oss frågar om han får vara med i vår Serious Sam-slaktning. Självklart säger vi och han hoppar in.

Lite senare så ser vi att någon står och kutar in i en vägg som en jävla bot och kollar på varandra, tills vi kommer på att det var någon annan med. Snubben har alltså slocknat rakt i tangenbordet och hade även musknappen nedtryckt om jag inte minns fel.

Sen är väl en klassiker att man skriver att man är en liten brud på Dreamhacks IRC-kanaler och säger att man sitter på plats XX (där det faktiskt sitter en tjej) och vill att offret skall hälsa på. Blir lite kul ibland faktiskt.

Visa signatur

Du har redan tackat ja!

Permalänk
99:e percentilen

En kompis blev alldeles för inne i BF3 på vårt senaste lan. Tror han stack till Iran eller Paris. Vi har fortfarande inte hittat honom.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av necrodude:

Var på ett Lan en gång och skulle iväg till statoil å köpa lite snacks. På samma lan var en herre som var en före detta kompis som jag inte hade sett på 4 år. Han hade en massa ny vänner och betedde sig allmänt spydigt hela tiden mot mig och mina vänner ( som också var hans gamla vänner).

Hur som helst så frågade jag sällskapet i rummet om dem ville ha något från statoil när vi ändå skulle dit.
Denne herre som vi kan kalla "Anders" slängde spydigt fram en 2 tjugor som landade på golvet och sade att vi kunde köpa vad som helst till honom. Jaha ok... Man blev ju mäkta irriterad på hans attityd.

Nåväl vi kom till statoil och jag köpte det som jag skulle ha. Sedan så kom jag till hans 2 tjugor. Hm vad skall jag köpa..... jo nu vet jag! En burk med kattmat (sheba) och lite vispgrädde som på sprejburk.

Vi kom tillbaka till Lanet, och jag slängde in sheban i micron på 2 minuter. Sedan så dränktade jag kattmaten med fluffig grädde. Anders satt framför skärmen upptagen med Cs. Sade inte ens tack när jag ställde fram tallriken framför honom. Han släppte spelet lite och tog tag i skeden jag ställt fram och börjar förvirrat gräva i grädden tills sheban bolmande kommer fram. Sedan så börjar han och alla i närheten vråla å skrika för den doften som kom fram var inte av denna världen.

Så i andra sidan rummet sitter vi och viker oss av skratt.

Jag skulle offra ena armen för att få se där IRL

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk

året var 2006, mitt första dreamhack och jag själv var 12 år. Jag hade inte sovit riktigt på två dygn, endast fått lite snabb sömn på tangentbordet vid datorn. Jag satt vid min dator i någon form av hypnos och kände plötsligt nöden att gå på toa. När jag kommer tillbaka så tar det en stund för mig att hitta min plats igen då jag yrade omkring, halvt sovande i D hallen. Till slut hittade jag min plats (trodde jag) och satte mig framför datorn. När jag satte mig ner så kändes allt väldigt konstigt, stolen var skönare och jag kände inte igen datorns desktop. Jag sitter där en stund och letar förbryllat efter mina program och filer men kan inte känna igen något av dessa.

En stund senare (ca 10 min) hör jag en röst bakom axeln som ställer mig frågan "Vad fan håller du på med? Det här är min plats." Jag reser mig upp förskräckt när jag inser mitt misstag. Datorn jag hade satt mig vid var av precis samma modell (en gammal dell) och han hade likadan skärm som mig. Jag springer varm om kinderna där ifrån och skäms något otroligt. Jag inser också att min plats befann sig endast en rad längre fram. Sedan dess har jag alltid försökt gå och sova när man börjar känna att man inte riktigt är 100% vid medvetande.