Permalänk

CarPC

Nu är jag i full gång att pilla med min CarPC och tänkte då slänga upp ett galleri här när jag ändå är igång.

Fler bilder på hur allt är monterat i bilen kommer imorgon (2/3-13) när jag monterar tillbaka den i bilen:)

CarPC

Visa signatur

Chassi: CM Storm Scout 2, Modekort: MSI Z77 Mpower, Psu: Cooler Master SILENTPro,
Cpu: Intel i7 2600K, Ram: Kingston HyperX Red 32GB (4*8gb), SSD: 120GB Corsair Force
Bil dator: Chassi: In-Win BQ656, Modekort: Asus P8H61-I LX R2.0, Psu: M2-ATX-HV 140w, Cpu: Intel pentium G645, Ram: Kingston HyperX blue 8GB (2*4gb), SSD: crucial V4,
Skärm: Deltaco 8" TFT-färgskärm (Touchscreen)

Permalänk
Medlem

hur tänker du koppla det i bilen? kommer datorn stängas av när man vrider av tändningen/radioläge?

Permalänk

jag har en psu som ger datorn ström när tändningen har vart igång i 10sec och bryter strömmen efter 2min när man stängt av bilen den ger även datorn av/på signal när man vrider av/på tändningen:)

Visa signatur

Chassi: CM Storm Scout 2, Modekort: MSI Z77 Mpower, Psu: Cooler Master SILENTPro,
Cpu: Intel i7 2600K, Ram: Kingston HyperX Red 32GB (4*8gb), SSD: 120GB Corsair Force
Bil dator: Chassi: In-Win BQ656, Modekort: Asus P8H61-I LX R2.0, Psu: M2-ATX-HV 140w, Cpu: Intel pentium G645, Ram: Kingston HyperX blue 8GB (2*4gb), SSD: crucial V4,
Skärm: Deltaco 8" TFT-färgskärm (Touchscreen)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jimmy3000:

jag har en psu som ger datorn ström när tändningen har vart igång i 10sec och bryter strömmen efter 2min när man stängt av bilen den ger även datorn av/på signal när man vrider av/på tändningen:)

Fiffigt! Hur har du gjort detta?
Och vad är det för skärm? Har du en länk?

Permalänk
Medlem

varför ska man ha en dator i bilen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av macken88:

varför ska man ha en dator i bilen?

Varför inte?
Kör man långa sträckor och måste vila/käka eller vad som helst så är det väl aldrig fel att kunna titta lite film/lyssna på musik eller lira något gött spel?

Kul projekt!

Permalänk
Medlem

Köp däck på burk :), brukar få plats var som helt och är räddaren i nöden vid däcksmällar
Många som kör lite med high end billjud (inkl jag) köper iaf två st för att vara på säkra sidan

Permalänk
Skrivet av biorrith:

Fiffigt! Hur har du gjort detta?
Och vad är det för skärm? Har du en länk?

http://mini-itx.se/m2atxhv140wingaendespanning6v32v-p-408.htm... Där har du länken till nätdelen denna är gjord just för fordon.
http://www.dustinhome.se/product/5010207170/tft-farg-8-touchs... Där är skärmen dock lite lågupplöst så skulle jag köpa en idag så skulle jag leta efter något mer högupplöst

Visa signatur

Chassi: CM Storm Scout 2, Modekort: MSI Z77 Mpower, Psu: Cooler Master SILENTPro,
Cpu: Intel i7 2600K, Ram: Kingston HyperX Red 32GB (4*8gb), SSD: 120GB Corsair Force
Bil dator: Chassi: In-Win BQ656, Modekort: Asus P8H61-I LX R2.0, Psu: M2-ATX-HV 140w, Cpu: Intel pentium G645, Ram: Kingston HyperX blue 8GB (2*4gb), SSD: crucial V4,
Skärm: Deltaco 8" TFT-färgskärm (Touchscreen)

Permalänk
Skrivet av KoSoVaR:

Köp däck på burk :), brukar få plats var som helt och är räddaren i nöden vid däcksmällar
Många som kör lite med high end billjud (inkl jag) köper iaf två st för att vara på säkra sidan

Japp det har jag faktiskt en burk liggande i både denna och min andra bil:)

Visa signatur

Chassi: CM Storm Scout 2, Modekort: MSI Z77 Mpower, Psu: Cooler Master SILENTPro,
Cpu: Intel i7 2600K, Ram: Kingston HyperX Red 32GB (4*8gb), SSD: 120GB Corsair Force
Bil dator: Chassi: In-Win BQ656, Modekort: Asus P8H61-I LX R2.0, Psu: M2-ATX-HV 140w, Cpu: Intel pentium G645, Ram: Kingston HyperX blue 8GB (2*4gb), SSD: crucial V4,
Skärm: Deltaco 8" TFT-färgskärm (Touchscreen)

Permalänk

bra jobbat är oxå helsugen på att ordna en dator i bilen för media osv!

Permalänk
Skrivet av Mickesven:

bra jobbat är oxå helsugen på att ordna en dator i bilen för media osv!

Tycker helt klart att du ska testa att bygga en jag är grymt nöjd med min och den blev inte jätte dyr heller:)

Visa signatur

Chassi: CM Storm Scout 2, Modekort: MSI Z77 Mpower, Psu: Cooler Master SILENTPro,
Cpu: Intel i7 2600K, Ram: Kingston HyperX Red 32GB (4*8gb), SSD: 120GB Corsair Force
Bil dator: Chassi: In-Win BQ656, Modekort: Asus P8H61-I LX R2.0, Psu: M2-ATX-HV 140w, Cpu: Intel pentium G645, Ram: Kingston HyperX blue 8GB (2*4gb), SSD: crucial V4,
Skärm: Deltaco 8" TFT-färgskärm (Touchscreen)

Permalänk
Medlem

Bara jag som inte ser poängen med att ha en dator där istället för en tablet? Tusen gånger smidigare och bättre skärm, prestanda och funktionalitet för ändamålet.

Permalänk
Skrivet av trä:

Bara jag som inte ser poängen med att ha en dator där istället för en tablet? Tusen gånger smidigare och bättre skärm, prestanda och funktionalitet för ändamålet.

Nja jag känner nog att en dator med rätt mjukvara är ett eller ett par strån vassare då jag kan läsa felkoder, lambdavärden och massa annat i realtid med datorn dessutom så var det bra mycket lättare att montera och mycket mer flexibel över lag

Visa signatur

Chassi: CM Storm Scout 2, Modekort: MSI Z77 Mpower, Psu: Cooler Master SILENTPro,
Cpu: Intel i7 2600K, Ram: Kingston HyperX Red 32GB (4*8gb), SSD: 120GB Corsair Force
Bil dator: Chassi: In-Win BQ656, Modekort: Asus P8H61-I LX R2.0, Psu: M2-ATX-HV 140w, Cpu: Intel pentium G645, Ram: Kingston HyperX blue 8GB (2*4gb), SSD: crucial V4,
Skärm: Deltaco 8" TFT-färgskärm (Touchscreen)

Permalänk
Medlem
Skrivet av trä:

Bara jag som inte ser poängen med att ha en dator där istället för en tablet? Tusen gånger smidigare och bättre skärm, prestanda och funktionalitet för ändamålet.

En tablet ökar inte bilens värd det gör detta skulle jag säga.