Samsung lanserar Galaxy S4 den 14 mars

Permalänk
Medlem
Skrivet av Batman:

Inte galaxy s3/s2 här iofs, men det faktum att jag kan böja baksidan på min note (1:an) likt en kortlek är skrämmande. Ångrar var dag att jag inte valde One X istället. Har dom inte plast har dom fake-aluminium. Toppmodeller förtjänar en bättre kvalitet, i mina ögon skriker tyvärr Samsung kvalitet på insidan och katastrof på utsidan.

Skickades från m.sweclockers.com

Och baksidan har gått sönder hur mycket? Galaxy S2 har också en mjuk baksida. Den går inte sönder. Telefonen håller för väldigt mycket. Jämför med iPhone där var och varannan baksida är trasig.

Skrivet av TheJepz:

Ska bli intressant att se om folk driver lika mycket samsung för storleksökningen, som folk drev med apple när de förlängde iPhone 5.

Man drev med Apple för att det var i princip det enda de gjorde när de för första gången bytte skärmstorlek, de gjorde bara skärmen extra lång och la till en rad ikoner. Ja sedan bytte de till en helt ny inkompatibel kabelstandard bara för att sätta sig på tvären igen. När andra tillverkare släpper nya flaggskepp så brukar det vara helt nya telefoner.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aleshi:

När andra tillverkare släpper nya flaggskepp så brukar det vara helt nya telefoner.

Vad gör iPhone 5 mindre helt ny telefon än SGS3?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Mycket whine om plast här. Kan hålla med, är överlag nöjd med min S3 men varför är den byggd i samma skitmaterial som ett tangentbord för 100 kr? Släng på lite magnesium och borstat stål för skojs skull, ökar på kvalitétskänslan som fan och folk kommer fortfarande fortsätta betala löjliga summor, oavsett om den kostar 5500 eller 6200? Alla köper väl mobiler för "1 kr" ändå?

Visa signatur

[i7 920 stock] [Asus Rampage II Extreme] [12 GB Corsair XMS3] [Asus GTX 580 Matrix] [Aerocool Extremengine 3T]
[MacBook Pro 2,4 GHz C2D, 2010]

Permalänk
Medlem

Många konstiga kommentarer här enligt mig.

Visst, det är alltid trevligt med snygga telefoner, men vi är väldigt många som är mer intresserade av prestandan. Spelar inte så stor roll för oss om det är plast eller aluminium. Köper jag en ny och dyr telefon så prioriterar jag garanterat hållbarheten över designen. Jag köpte min Galaxy S när den först släpptes och den har hållit för hur mycket som helst. Min son har tappat den i golvet hundra gånger. Den har även ramlat rakt ner på asfalten ett par gånger. Byter man bara ut skalet så är den fortfarande som ny.

Att säga att en telefon är "för bra" är en väldigt ologisk kommentar. Visst, behöver man bara ringa och inte är intresserad av avancerade grejer i luren så duger väldigt gamla telefoner fortfarande, men att säga att bra prestanda är onödigt är ju väldigt ogenomtänkt. Har en lur bra prestanda så kan man vänta mycket längre med att uppgradera luren i framtiden, och man kan ta del av den grafiskt mest avancerade mjukvaran under en längre period.

Permalänk
Medlem

EDIT: verkar som att jag inte var ensam, skulle läst sista kommentarerna.

Om jag inte visste att detta var Sweclockers.com så skulle jag genom kommentarerna tro att det var Aftonbladet eller liknande skvallerblaska.
Varför är man medlem på ett hårdvaruforum när man inte verkar ha något som helst intresse för det?

Det enda folket på det här stället verkar kommentera om är huruvida den kommer vara i plast eller inte.
Ingen, på detta hårdvaruforum, som bryr sig om något av följande:
Minne, Display, GPU, CPU, Radio, Batteri, Kamera, Ljud, Lagring?

Jovisst, två-tre kommentarer om CPU-kärnor har man iofs sett.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aleshi:

Och baksidan har gått sönder hur mycket? Galaxy S2 har också en mjuk baksida. Den går inte sönder. Telefonen håller för väldigt mycket. Jämför med iPhone där var och varannan baksida är trasig.

Man drev med Apple för att det var i princip det enda de gjorde när de för första gången bytte skärmstorlek, de gjorde bara skärmen extra lång och la till en rad ikoner. Ja sedan bytte de till en helt ny inkompatibel kabelstandard bara för att sätta sig på tvären igen. När andra tillverkare släpper nya flaggskepp så brukar det vara helt nya telefoner.

Kan ändå inte böja den, jag betalar gärna extra för en högre standard på min telefon, tyvärr så är den ekvationen omöjlig med just Samsung just pga. den anledningen. Se på HTC som utan tvekan har den bästa finishen på sina mobiler, inte går en One X/S osv. sönder vidare lätt?

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Plast är inte dåligt i sig, men en "plastig" känsla är horribelt. Jag köpte en galaxy S (första gen) direkt när den kom för den skulle vara top top. Aldrig ägt en sådan plastig lur i hela mitt liv, kändes riktigt billig. Baksidan kändes som ett lock till en cola mugg på McDonalds.

Detta har varit sant för alla lurar i Galaxy serien. Det är riktigt tråkigt då de är riktigt imponerande prestanda mässigt.

När jag köpte en ny lur nu i somras så blev det en Xperia S. Den är helt gjord i plast men känns inte plastig, den känns massiv och välbyggd med en tyngd som jag gillar.

Allt detta är väll personal preference men ändå

Visa signatur

i7 8700K | MSI 3080 SUPRIM X | Corsair 32GB DDR4 | STRIX Z370-H | Seasonic FOCUS GX 750W | Phanteks 300A | OS: Windows 10

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Nyhet:

Samsung skickar ut inbjudningar till vad som allt att döma är lanseringen av mobiltelefonen Galaxy S4, som går av stapeln den 14 mars i New York.

Läs artikeln

Varför inte lägga bild på S4an när nyheten handlar om den och inte om S3an?

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500D RGB SE, PSU: Seasonic FOCUS+ 750W Platinum, Mobbo: ASUS ROG STRIX X570-F Gaming, CPU: AMD Ryzen 7 5800x @5050Mhz, CPU Kylning: Corsair H150i ELITE CAPELLIX, GPU: ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3070 Gaming OC 8GB , RAM: G.Skill Trident Z RGB Series 32GB, M.2: WD Black SN850 M.2 SSD - 1TB, SSD: Samsung SSD 850 EVO 1TB[B]: Skärm: Asus TUF Gaming VG259QM, Asus TUF Gaming VG259QR

Permalänk
Medlem

Nu får dom lugna sig lite, Galaxy s3 kom ju ut för bara några veckor sedan!

Visa signatur

Intel 9700 i7@4.7GHz | LG55G920V | Silverstone Raven RV02 | Thermaltake MAX | Asus TUF 3080 OC | g-string 32GB RAM 1833mhz | Hyper 880W Gold | Intel 9700 Pro mNVME 1TB |
Intel 2700K@4.7GHz | VIEWSONIC 4K PROJ | SILVERSTONE HTPC | Zalman 9900CCMAX | MSI GTX970 4096Mb SLi | Kingston 16Gb DDR3 1866Mhz | Windows 8 64 Bit | Hyper 880W Gold | LG BH10LS30 | Asus P8P67 Maximus IV Extreme| Samsung 840 Pro 256GB SSD | Acer

Permalänk
Medlem
Skrivet av xZistence:

Varför inte lägga bild på S4an när nyheten handlar om den och inte om S3an?

För det finns inga bilder på S4an kanske?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av dealerovski:

Nu får dom lugna sig lite, Galaxy s3 kom ju ut för bara några veckor sedan!

Not sure if trolling men "First released 29 May 2012"

Permalänk
Medlem

Verkar bli en bra telefon med den hårdvaran. Tyvärr är den ju alldeles för stor.
Personligen så vill jag inte ha en större telefon än min SGS2.

Visa signatur

Ryzen 5600X | Asus B550-F Gaming | 32GB G.Skill Trident Z 3600mhz | Powercolor 6800 XT | Seasonic Prime TX 850W

Athlon 64, du har alltid en plats i mitt hjärta. <3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hagge:

Ingen som tänkt på batteritiden i en 8kärning mobil?

Själv hoppas jag att Samsung tänkt på detta och har 3300 Mah på original batteriet och
4300-4500 Mah på Extended kit batteriet som man kan köpa till.

på S3 Extended battery kit är det 3000 Mah.

Dom måste satsa mer på bättre och större batterier i Smart phones.

fanns enbart 2000 Mah på min S2 på original batteri att köpa och ger runt 2 dygns batteri eller 1 dygn
om man använder den mycket.

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Medlem

Har en S3 i dagsläget, och jag måste säga att jag tycker verkligen om plasten bättre än tex iPhone 4 och dess glas.
Synd bara att S3an känns så seg i menyerna trots sin potenta processor. (inte rootad)

Permalänk
Medlem
Skrivet av trollhattan:

Not sure if trolling men "First released 29 May 2012"

Tror inte han trollar:p han verkar vara en sån som inte har koll på dagarna^^, du vet, vakna och "woooow" de är 2020^^..

Skrivet av Jonas79:

Själv hoppas jag att Samsung tänkt på detta och har 3300 Mah på original batteriet och
4300-4500 Mah på Extended kit batteriet som man kan köpa till.

på S3 Extended battery kit är det 3000 Mah.

Dom måste satsa mer på bättre och större batterier i Smart phones.

fanns enbart 2000 Mah på min S2 på original batteri att köpa och ger runt 2 dygns batteri eller 1 dygn
om man använder den mycket.

Aa, hoppas de, vill helst inte ha en till mobiltråd där folk bara.."Ahh mobilen dör efter 3 timmar, är den defekt?"...

Permalänk
Medlem

Nåt jag gärna eftersträvar efter att få se är den designen HTC kör med på sina top-notch modeller, dvs. ett unibodyskal utan skarvar. Nackdelen med att inte kunna byta ut batteriet är inte direkt nån nackdel i sig för mig då man tar för givet att tillverkarna inser detta själva och sätter in ett tillräckligt redan från start. Att behöva ladda telefonen 1 gång/dag gör jag ändå som standard, så att behöva fortsätta med den trenden is fine by me.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Avstängd
Skrivet av slusk:

För det finns inga bilder på S4an kanske?

ehmm joo det gör det

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500D RGB SE, PSU: Seasonic FOCUS+ 750W Platinum, Mobbo: ASUS ROG STRIX X570-F Gaming, CPU: AMD Ryzen 7 5800x @5050Mhz, CPU Kylning: Corsair H150i ELITE CAPELLIX, GPU: ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3070 Gaming OC 8GB , RAM: G.Skill Trident Z RGB Series 32GB, M.2: WD Black SN850 M.2 SSD - 1TB, SSD: Samsung SSD 850 EVO 1TB[B]: Skärm: Asus TUF Gaming VG259QM, Asus TUF Gaming VG259QR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aleshi:

Men, återigen, plast ger inte lägre kvalitet. Sämre kvalitetsintryck kanske, men det är inte samma sak. Men Galaxy S2 visade ju genom att vara sinnessjukt hållbar att flexibel plast var mycket bättre än aluminium med dålig design som vidarebefordrade alla stötar till glas och LCD.

Plastmobiler med dålig design pajar ju skärmen också enkelt på, så i det avseendet spelar det ingen roll om det är plast eller aluminium.
Tror du att samsung valt att göra sina mobiler av plast för att det är billigt eller för att det det kan vara flexibelt trots kvalitetkänslan?
jag tror både och.
Av en mobil som kostar 4000 - 5500 kr tycker jag ju ändå att man inte ska göra ett plastmonster av när allt annat är påkostat och bra på den.
HTC och apple, är duktiga på att göra "balanserade mobiler"
där utsidan och insidan av moiblen lever upp till standarden för priset man betalar, där missar samsung poäng.

läste även senare inlägg av dig:

"Och baksidan har gått sönder hur mycket? Galaxy S2 har också en mjuk baksida. Den går inte sönder. Telefonen håller för väldigt mycket. Jämför med iPhone där var och varannan baksida är trasig."

En böjbar mobil för flera tusenlappar stinker dålig kvalité och snålhet, dålig kvalite behöver doc. inte betyda att den inte är robust. Se bara på gamla Nokia mobilerna, skarvar och kanter här och där men de höll ändå bra trots att kvalitén på skalet var dåligt.

Visa signatur

AMD R9 280x @1100/1600Mhz | i5 2500k @4Ghz | 120GB intel 330-series SSD | 8GB 1600mhz RAM

Permalänk
Skrivet av Esseboy:

För plast är ju alltid dåligt....Försök att tappa en iPhone i backen och se hur glaset ser ut Plast = Ja tack, bättre de än spruckna skärmar...

Plasten som Samsung använder i deras S3:a tycker jag verkligen inte om i alla fall. :/ Det skulle säkert gå att få plast att kännas helt OK också, men plasten på den här ser ju ganska lik ut den som används på S3an :/

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50

Permalänk
Medlem

Citerar från en kommentar från Swedroid:

"Fast vem bryr sig, Samsung fantasterna e ju lika enkelspåriga som iphone människor. Själv har jag ägt en s3 samt har en galaxy tab och kan säga jag kommer aldrig nånsin mer ha en Samsung produkt (mobil iaf) Med tanke på deras sönderplottrade gränssnitt samt byggkvalitet som känns som en leksak, halkig billig plast och vitt som inte ens är vitt, snarare gammeldags gräddvit. Och dom fortsätter med sina hårdvaruknappar som alla gjorde 2009. Men värst av allt, som har tillbaka knappen på fel sida! Mest bedrövliga jag vart med om nånsin!!"

Kan det bli mer sant än så? Dom kommer nog utan tvekan sälja det som en "Octa-core" och alla Svenssons kommer "OMG Den har en Octa-Core!!! Jag har ingen aning om vad det är men det är säkert jättebra!!!1", ungefär lite som en Apple-fanboy... Samsung börjar fan tyvärr bli mer & mer som dom

Visa signatur

Alea iacta est.
(mest för att det låter coolt)

Coola kids kan aldrig dö men för mig kan dom göra ett undantag.

Permalänk
Snusfri

Trevligt värre.
Äntligen lite telefoner i vettig storlek och inga pyttesmå bäbisstorlekar.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Avstängd
Skrivet av simonwellander:

Plasten som Samsung använder i deras S3:a tycker jag verkligen inte om i alla fall. :/ Det skulle säkert gå att få plast att kännas helt OK också, men plasten på den här ser ju ganska lik ut den som används på S3an :/

Man kan långtifrån avgöra om en plast är bra eller ej genom att endast titta på den! Kom ihåg att plasten är lite mjuk just för att glaset inte ska spricka! En funktions grej, säker kunde de göra en hård och fin plast men då skulle ju glaset spricka i alla fall :/

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av CoZalon:

Mycket whine om plast här. Kan hålla med, är överlag nöjd med min S3 men varför är den byggd i samma skitmaterial som ett tangentbord för 100 kr? Släng på lite magnesium och borstat stål för skojs skull, ökar på kvalitétskänslan som fan och folk kommer fortfarande fortsätta betala löjliga summor, oavsett om den kostar 5500 eller 6200? Alla köper väl mobiler för "1 kr" ändå?

Grejjen med plasten är ju att den är stöt tålig, du kan ju testa släppa en iPhone I asfalt med korta kanten före så ser du för att spräcka glaset på en Samsung måste de släppa med glaset platt mot marken! (vilket sker typ aldrig...)

så kort och gott, det är en funktion....dessutom är jag ensam om att inte vilja ha ett tangentbord I Metall? jag vill helst att skiten ska hålla...inte sprängas i tusen bitar när du tappar den...

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av GuiceU:

Citerar från en kommentar från Swedroid:

"Fast vem bryr sig, Samsung fantasterna e ju lika enkelspåriga som iphone människor. Själv har jag ägt en s3 samt har en galaxy tab och kan säga jag kommer aldrig nånsin mer ha en Samsung produkt (mobil iaf) Med tanke på deras sönderplottrade gränssnitt samt byggkvalitet som känns som en leksak, halkig billig plast och vitt som inte ens är vitt, snarare gammeldags gräddvit. Och dom fortsätter med sina hårdvaruknappar som alla gjorde 2009. Men värst av allt, som har tillbaka knappen på fel sida! Mest bedrövliga jag vart med om nånsin!!"

Kan det bli mer sant än så? Dom kommer nog utan tvekan sälja det som en "Octa-core" och alla Svenssons kommer "OMG Den har en Octa-Core!!! Jag har ingen aning om vad det är men det är säkert jättebra!!!1", ungefär lite som en Apple-fanboy... Samsung börjar fan tyvärr bli mer & mer som dom

Som jag skrivit tidigare så har plasten en funktion, att den dämpar stötar. Om du nu inte gillar plast kan du köpa en iPhone som faller i bitar om du tappar den eller en annan dylik telefon

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Medlem
Skrivet av xZistence:

ehmm joo det gör det

Vart då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av simonwellander:

Plasten som Samsung använder i deras S3:a tycker jag verkligen inte om i alla fall. :/ Det skulle säkert gå att få plast att kännas helt OK också, men plasten på den här ser ju ganska lik ut den som används på S3an :/

http://youtu.be/ZyhrYis509A?t=19s

Som ägare av SGSII måste jag dock hålla med att jag inte riktigt tycker om den plastiga känslan på Samsunglurarna, jag har känt på en Iphone 4S och jag blev riktigt imponerad av kvalitetskänslan, volymknapparna på Iphone 4S ger ifrån sig en distinkt *klick* känsla och inte som på SII där volymknapparna känns svampiga. Jag har dock ägt en Ipod Touch 2G och kommer aldrig skaffa Iphone p.g.a Itunes. HTC one ser jag som ett bättre alternativ med dess skal av aluminium.

Visa signatur

Compaq suger

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Hagge:

Ingen som tänkt på batteritiden i en 8kärning mobil?

Det är precis det de har tänkt på, de åtta kärnorna är en batterisparfunktion i stil med Nvidias "companion core" i tegra. De har alltså lagt till 4 energisnåla kärnor som tar över arbetet vid låg belastning för att spara ström. Även om den tekniskt sett har åtta kärnor kan bara fyra användas åt gången. Att den kallas "åttakärnig" är bara ett marknadsföringsknep som sweclockers har svalt med hull och hår.

Permalänk
Medlem

hur kan mer kärnor ge bättre batteritid? alla mobiler klockar väl ner sig lite när dom inte används.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Esseboy:

Grejjen med plasten är ju att den är stöt tålig, du kan ju testa släppa en iPhone I asfalt med korta kanten före så ser du för att spräcka glaset på en Samsung måste de släppa med glaset platt mot marken! (vilket sker typ aldrig...)

så kort och gott, det är en funktion....dessutom är jag ensam om att inte vilja ha ett tangentbord I Metall? jag vill helst att skiten ska hålla...inte sprängas i tusen bitar när du tappar den...

Suck, plast gör inte telefonen automatiskt mer tålig. Återigen känns det som läge att ta in mitt inlägg om S3 vs iPhone i hållbarhet:

Citat:

SGS3 vs iPhone 4S:
http://www.youtube.com/watch?v=K7e9ebi41Wc
http://www.youtube.com/watch?v=PbL7ciKmT7g

SGS3 vs iPhone 5:
http://www.youtube.com/watch?v=6M5q5TRuAsY
http://www.youtube.com/watch?v=J4zQKeAEqsQ
http://www.youtube.com/watch?v=36U-hOhTNIw
http://www.youtube.com/watch?v=bLW0HrVeoD8
http://www.youtube.com/watch?v=DuwD7pdxxyo

Här har du de "drop"-tester jag hittar mellan SGS3 vs iPhone. Som du kan se om du titta på dem så klarar sig SGS3 sämre än iPhone i samtliga tester. Det är ju definitivt inte några vetenskapliga tester men uppenbarligen är risken minst lika stor att SGS3 går sönder när du tappar den som när du tappar en iPhone. Har du otur när du tappar din smartphone, vilken det än är, går den sönder helt enkelt...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nefus:

http://youtu.be/ZyhrYis509A?t=19s

Som ägare av SGSII måste jag dock hålla med att jag inte riktigt tycker om den plastiga känslan på Samsunglurarna, jag har känt på en Iphone 4S och jag blev riktigt imponerad av kvalitetskänslan, volymknapparna på Iphone 4S ger ifrån sig en distinkt *klick* känsla och inte som på SII där volymknapparna känns svampiga. Jag har dock ägt en Ipod Touch 2G och kommer aldrig skaffa Iphone p.g.a Itunes. HTC one ser jag som ett bättre alternativ med dess skal av aluminium.

frugans powerknapp på hennes 5 månader gamla iphone 4s är helt död. efter att ha googlat på problemet så verkar det vara rätt vanligt. så, faktisk kvalitet och upplevd kvalitet kanske ska ifrågasättas. sen är det ju bara 1 års garanti på iphone kontra samsungs 2 år vilket är anmärkningsvärt dåligt av apple.

Visa signatur

i5-12600K med Noctua 12A | MSI z690 d4 | 2x16 corsair ddr4 lpx 3200mhz | evga 3060ti xc | samsung 980 m2 | LG 27" GP850 | xfx pro 850w | fractal design r6