Permalänk
Medlem

Foderhem sökes

*bort*

Permalänk
Medlem

Lycka till!

Jag tror dock att det kan bli svårt att hitta någon som upplåter serverplats utan att ni sagt ett ord om vad ni tänkt göra.

Permalänk
Medlem

Har haft ett erbjudande, men han hade för ADSL bredband, behöver ju inte ge mycket mer info då jag listat wamp som önskemål, hemsidor utan trafik drar nästintill inget. Tror folk här omkring har man koll på det

Men du har rätt skulle kunna sälja idén bättre, men... tror inte någon tar det för att jag målar upp en fantastisk bild, tror någon tar der för att de har intresse och tycker de är kul att organisera upp och att testa vara leverantörer.

Tack för ditt svar
Mvh

Permalänk
Medlem

kth.se. Har ni kollat upp om det finns möjlighet att få någon liten server från dem? Det borde inte vara helt omöjligt och du lär få mycket bättre stabilitet och uptime där än någon annanstans.

Permalänk
Medlem

Har hittat foderhem håller på att sätta upp en miljö.

Finns inte en chans i värden att kth skulle låna ut serverplats, så länge det inte är ett x-job eller liknade.

tack forumet

Permalänk
Medlem

Vet inte vilken linje du går på KTH eller vad du ska göra för projekt men jag hittade iaf:
http://www.kth.se/csc/it-support-csc/services/misc/services-1...

På CSC har man en personlig sida man kan leka med, som stöd för php samt man kommer åt en postgresql databas(vet ej vilka begränsningar i form av kapacitet som finns)

Permalänk
Medlem

Visste inte om att CSC fick en labmiljö, aja då vet jag det

Permalänk

Jag hade kanske vart (på) om man hade hade grejjor som duger för vad ni tänkt å köra på den? Nu sitter det 4gb ram å q6600+ lite diskar som skulle kunna "offra" en anv dem iaf,Skulle ju köra eran maskin som en vm då Hade upp lite webbservrar å skit för några år sedan på den, Men det rann ut i sanden lite.. Jag tröttnade på wordpress å det där.. Kör. Kör den för övrigt som Mediacenter dator å kollar lite på 720p barnfilm. Men den e utrustad med gigabit kort å sladd fram till routern som har rn 100/100mbit anslutning Telia fiber som det så populärt nämns här på forat..

Visa signatur

Asus p8Z77pro-m|| i7-3770k @ 4.5Ghz||H80i||eVGA GTX260||Corsair Vengeance 32Gb 8-8-8-23-27||SSD FORCE GT 120GB||2x3tb 2X750GB||

Permalänk
Medlem

Kul att du visar intresse, men har redan hittat foderhem. Men nån annan kanske kontaktar dig
Mvh

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Snusfri

Hade kunnat dragit igång min webserver ett tag om det behövts, inget monster men duger för lite simplare saker

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Geeks
SweClockers

Detta är ett diskussionsforum, inte en anslagstavla.

*Låst*

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015