Permalänk
Medlem
Skrivet av Gurrasson:

http://cdkeyshere.com/simcity-limited-edition-cd-key.html

Nån som köpt från denna sida?? Går de lita på då jag inte beställt därifrån tidigare

Se min post typ 10 st tillbaks... Jag beställde därifrån. Jag är övertygad om att det kommer gå bra. Verkar vara seriöst och jag har redan betalat.

Visa signatur

🖥 AMD 5600X (+ Noctua NH-L9a-AM4 chromax.black) | ROG Strix B550-I | 32GB Corsair Vengeance 3600Mhz | Asus TUF RTX 4070 Ti | Samsung 980 Pro NVMe | Corsair SF600 | Lian Li A4-H2O | 2 x Noctua NF-A12x25 | Acer Predator XB271HU | ⌨️ Varmilo VA109M | 🖱 Razer Deathadder V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon4992:

Givetvis sitter inte alla i kö, dom har väl inte stängt ner servrarna? Meningen här, som vanligt, är att betalade kunder inte kan spela sitt spel, inte ens i singelplayer.

Sitter och tittar på flera olika livestream atm, servarna är inte alls nere men ok. VIssa kör med stora zoner med 14 pers samtidigt, en hoppar de in folk pö om pö snart uppe i 10 stycken olika spelare i samma zon. 3 stycken kör helt privata zoner, och bjuder in vänner allt eftersom de köpt spelet.

Ser inga fel på någon LIVE stream alls?

Har ja missat nåt?

Permalänk
Skrivet av Gling:

Se min post typ 10 st tillbaks... Jag beställde därifrån. Jag är övertygad om att det kommer gå bra. Verkar vara seriöst och jag har redan betalat.

Okej, nå då kanske man vågar Får se dock om jag ska köpa spelet, tvekar lite :S

Visa signatur

Desktop: Geforce GTX 770 | 8gb DDR3 1600mhz | Intel i5-4670k | SSD 120gb | OS Win 8.1 |

Permalänk
Medlem
Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Qwal:

Sitter och tittar på flera olika livestream atm, servarna är inte alls nere men ok. VIssa kör med stora zoner med 14 pers samtidigt, en hoppar de in folk pö om pö snart uppe i 10 stycken olika spelare i samma zon. 3 stycken kör helt privata zoner, och bjuder in vänner allt eftersom de köpt spelet.

Ser inga fel på någon LIVE stream alls?

Har ja missat nåt?

Ja det verkar som att den release som krånglar är för nordamerika?
Plus att flera gamingsidor (total biscuit, fz, spelfeber) rapporterar om serverproblem samt problem med att skicka ut keys till alla som har beställt.
SimCity Reddit är fullt av folk som har problem.
"Maxis recently updated the Sim City Reddit with details about the problem. “We’re investigating the problem. I will update you as soon as I have more information. Thank You for your patience.”
(http://attackofthefanboy.com/news/sim-city-hits-speed-bumps-o...)
(http://www.reddit.com/r/SimCity/comments/19ou2z/alright_na_rs...)

RPS:
http://www.rockpapershotgun.com/2013/03/05/gamers-line-up-to-...

Permalänk
Medlem

Okej. Läser inte reviews om du sett min post ett par sidor bak :).

Synd för amerikanerna, jag är jätte spänd för att sätta mig ner å spela detta igen

Permalänk
Medlem

Fasiken va nice! Fick detta mailet nu av GMG!

You are receiving this email because the keys for SimCity Limited Edition that you have been waiting for have been just added to your account.

Visa signatur

Dator: Ryzen 7 3700X@Stock | X570 AORUS ELITE | G.Skill 16GB 3600MHz CL16 | ASUS 3080 TUF V2 NON-OC

Permalänk
Medlem

Tungt att ha fått nyckel men inte kan spela än, de kunde åtminstonde låtit en ladda hem det så man var redo

Permalänk

Vad händer om man köper spelet via VPN ? Går det att göra så, väldigt sugen på att spela det idag.

Permalänk
Medlem

Någon som vet ifall det går att aktivera en nyckel från GMG med VPN? Och hur man gör detta?

Permalänk
Skrivet av Abbs:

Någon som vet ifall det går att aktivera en nyckel från GMG med VPN? Och hur man gör detta?

Funderade också på detta, antagligen går det inte i mitt fall då spelet inte ens dyker upp i biblioteket i Origin (de borde ju vara som med betorna, att det finns där men inte är tillgängligt förens på torsdag/fredag eller när du nu ska släppas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av id_hunter:

Funderade också på detta, antagligen går det inte i mitt fall då spelet inte ens dyker upp i biblioteket i Origin (de borde ju vara som med betorna, att det finns där men inte är tillgängligt förens på torsdag/fredag eller när du nu ska släppas.

Jag har dock inte aktiverat min nyckel på Origin det och man borde kunna lura EA att jag är i USA tycker man.

Permalänk

Löste in min nyckel från GMG i origin, det gick igenom men spelet finns inte i listan. Vad har jag gjort för fel ?

Permalänk
Medlem

Jag fick precis min nyckel också och i min iver lade jag till den på Origin, men nu kan jag inte se mitt spel överhuvudtaget, så får väl vänta tills riktiga europeiska releasen antar jag. För det är väl vad som sker nu antar jag.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D Mobo: Gigabyte x570 UD SSD: PNY CS3030 M.2 NVMe 1TB, Samsung SSD EVO Basic 840 250GB Minne: Corsair Vengeance LPX Black 32GB (2x16GB) @ 3600MHz CPU Kylare: Noctua NH-D15S Chromax.Black Grafikkort: ASUS TUF GeForce RTX 4070 Ti 12 GB Gaming OC Nätagg: ASUS TUF Gaming 850w Chassi: Fractal Design North Svart/Glas Hörlurar: Philips Fidelio X3 DAC: Aune X1s Silver

Permalänk
Medlem

Har alla fått sin nyckel från GMG? 😞

Edit: Fick min ganska exakt 4 sek efter jag skrev de ovan 😃

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Bobokrull:

Löste in min nyckel från GMG i origin, det gick igenom men spelet finns inte i listan. Vad har jag gjort för fel ?

Gjorde samma sak med samma resultat. Får väl se vad som händer.

Permalänk
Medlem

Sista gången jag skriver detta, för vill inte spamma tråden med detta, men jag börjar streama nu. Är dock väldigt trött, så ingen kamera denna gång

Visa signatur

Intel i7 3770k | 32GB Ram | Asus Strix 1080 | Sennheiser HD 650 | O2+ODAC

Permalänk
Skrivet av thexps:

Har alla fått sin nyckel från GMG? 😞

Skickades från m.sweclockers.com

Fick ett mail för en halvtimme sedan med min kod. Så dom har väl börjat skicka ut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DenSammeSamme:

Gjorde samma sak med samma resultat. Får väl se vad som händer.

Samma här.

Permalänk
Skrivet av WildThang:

Vad händer om man köper spelet via VPN ? Går det att göra så, väldigt sugen på att spela det idag.

Det fungerar utmärkt. Köpte mitt från Ryska Origin (Digital Deluxe för ~300 kronor) och aktiverade det i morse över Amerikansk VPN, funkar prima. När det väl är igång kan man köra utan VPN så man får full hastighet. De Europeiska servrarna är igång och av förklarliga skäl stabilare än US Observera att du måste få en kod dock, ville spela under Singapore-releasen igår, men då hade jag bara nyckeln XXX..., fick en äkta nyckel i morse. Om du köper över VPN i en region där spelet inte längre är pre-order bör du dock få nyckeln omgående, eller om du köper utanför Origin.

Permalänk
Medlem

Om man klickar på sitt namn högst upp till höger i Origin så kommer man till sin profil, där ser man Sim City bland våra spel. Dock så ser man det inte i listan där man kan välja spel att spela. Vilket får mig att tro att vi troligtvis kommer få vänta tills den 7:e.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D Mobo: Gigabyte x570 UD SSD: PNY CS3030 M.2 NVMe 1TB, Samsung SSD EVO Basic 840 250GB Minne: Corsair Vengeance LPX Black 32GB (2x16GB) @ 3600MHz CPU Kylare: Noctua NH-D15S Chromax.Black Grafikkort: ASUS TUF GeForce RTX 4070 Ti 12 GB Gaming OC Nätagg: ASUS TUF Gaming 850w Chassi: Fractal Design North Svart/Glas Hörlurar: Philips Fidelio X3 DAC: Aune X1s Silver

Permalänk
Skrivet av Bobokrull:

Löste in min nyckel från GMG i origin, det gick igenom men spelet finns inte i listan. Vad har jag gjort för fel ?

Har samma problem Origin åt mitt spel med...jag får väl o vänta o se vad som händer.

Visa signatur

i7 3770k| Titan X | 16 GB RAM 1333MHZ | P8Z77-V DELUXE | Antec miditower P183

Permalänk
Medlem

Även om du fått keyn från GMG, så är den keyn till UK release den 8e på fredag, så måste ändå vänta tills då. eller om uk var ändrad till 7e

Permalänk
Medlem
Skrivet av SpiritHunter:

Har samma problem Origin åt mitt spel med...jag får väl o vänta o se vad som händer.

samma här

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem
Skrivet av Qwal:

Även om du fått keyn från GMG, så är den keyn till UK release den 8e på fredag, så måste ändå vänta tills då. eller om uk var ändrad till 7e

Det tvivlar jag dock på då det verkar som att GMG sålt nycklar till folk i USA.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

ASUS Commando - E6600 2.40 @ 3.51 GHz - 2GB Corsair 6400C5 @ 780 Mhz 5 . 5 . 5 . 15 - ASUS 8800 GTS

Permalänk
Medlem

Aktiverade min nyckel ifrån GMG nyss... har inte hänt någonting, finns inte i "my games" och koden är använd nu står det.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Aktiverade min nyckel ifrån GMG nyss... har inte hänt någonting, finns inte i "my games" och koden är använd nu står det.

samma här, är inte så orolig dock systemet är nog överbelastat + att vi inte ska kunna spela föränn den 7e

Permalänk
Medlem

Ni som köpt från GMG och använt koden, har ni kört VPN och fått upp den eller med er svenska IP?

Visa signatur

Corsair Obsidian 450D ~ Corsair RM750 ~ Gtx 970 Windforce ~ i5 4670K @ 3,4ghz ~ Asus Z97 Pro gaming ~ 840 Evo 250gb ~ 16gb Corsair lp ~

Permalänk
Medlem
Skrivet av e91a:

Ni som köpt från GMG och använt koden, har ni kört VPN och fått upp den eller med er svenska IP?

Svenska ip'n, för mig

Visa signatur

For those about to CLOCK! We salute you!