Permalänk

Är det ok att koppla ifrån vpn under nedladdningen? Behöver jag ansluta till vpn när jag ska starta spelet och varje gång därefter?

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 93Clocker:

Tack funkade! men måste man ha igång vpn efter man lagt till de till origin för jag tankar i 42KB/s =/ ?

Nej, jag stängde ner den och nerladdningen fortsatte. Lär dock ta nån 40min innan det är installerat och klart..

Permalänk
Medlem

Har fått hem launchern med VPN i origin. Men när launchern startat får jag konstant servers are unavailable?.
Någon som faktiskt får launchern att koppla upp mot servern och böjat dra hem spelet? Bildbevis gärna

Visa signatur

Intel 7700K @ 5,1ghz (Binned) | Custom H2O Loop | Asus Maximus IX Hero | 32GB Corsair @ 3200mhz | GTX 3080 | Samsung 960 EVO 500GB | Samsung 870 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 2TB | Soundblaster Z-Xr | Asus ROG Swift PG279Q | Corsair 850W-HX | Thermaltake The Tower 900

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fissure:

Har fått hem launchern med VPN i origin. Men när launchern startat får jag konstant servers are unavailable?.
Någon som faktiskt får launchern att koppla upp mot servern och böjat dra hem spelet? Bildbevis gärna

Tror jag stängde av vpn och sen satte den igång. Eller så satta jag på vpn och sen stänge av. Glömt

Permalänk
Medlem

81% av launchern, ska prova när den är klar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anders75:

Har du en Origin nyckel du köpt med svensk ip eller har du köpt en nyckel från en usa sida? (dvs en USA region nyckel) det äör ju det viktiga i sammanhanget.

Skrivet av Goteborgan:

Jag vet inte om det är bara för mig just nu, men jag har såhär typ och tror det är såhär.

Jag måste vara ansluten till usa när jag startar nedladdningen, men direkt när nerladdningen är igång så räcker det för mig att koppla från vpn till usa. Då börjar den tanka från min lina, sen när launchern va klar så fick jag koppla upp mig igen till usa och uppdatera spel listan så jag kunde starta SimCity igen.
Då började jag tanka ner i SimCity launchern, och när den började ladda ner där så dödade jag vpn. Får väl starta upp vpn efter spelet har tankat klart.

Gör jag inte såhär så kan jag inte starta SimCity alls
Får se hur det funkar imorgon när allt är klart, dags för sängen.

¨

Ahh okej, nackdelen är att jag köpte det från svenska origin, så kan inte aktivera det, det e de som e problemet Men nu kvittar de väl, väntar tills imorn

Permalänk
Medlem

Jo när launchern hade börjat laddas hem 260mb stor nånting fimpade jag VPNen så gick det bra mycket snabbare. Starta VPN igen och startade om origin. Launchern startar men som sagt servers are unavailable. Frågan är om det är servern som remnat under trycket. Fan visste att jag aldrig skulle köpt detta skitspelet.

Visa signatur

Intel 7700K @ 5,1ghz (Binned) | Custom H2O Loop | Asus Maximus IX Hero | 32GB Corsair @ 3200mhz | GTX 3080 | Samsung 960 EVO 500GB | Samsung 870 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 2TB | Soundblaster Z-Xr | Asus ROG Swift PG279Q | Corsair 850W-HX | Thermaltake The Tower 900

Permalänk
Medlem

Btw, ni kommer att vara tvungna att ha VPN igång för att starta sims tills det är officiellt ute i Europa. (Jag använder UDP när jag spelar, och fungerar perfekt. Kan mycket väl fungera med TCP med men inte provat).
Och det är bekräftat att bytar ni ut filen som ligger under \Origin Games\SimCity\SimCityData\Locale\*DetSpråketNiHar\Data.package , ni som har spelet på ryska eller annat språk, mot t.ex., som jag har (C:\Program Files (x86)\Origin Games\SimCity\SimCityData\Locale\sv-se) så bytas språket i spelet så ni slipper spela på ryska. Laddade upp min data.package fil till en person som hade det på ryska, och han fick det ändrat till svenska. Behövdes inte ändras i registret.

Behöver ni nya filer eftersom de gamla vpn-serverfilerna från trial kontot har gått ut, så använd en proxy, och en registrera med en ny email.

Visa signatur

Intel i7 3770k | 32GB Ram | Asus Strix 1080 | Sennheiser HD 650 | O2+ODAC

Permalänk
Medlem

Okej testade att stänga av VPN, nu började launchern dra hem spelet verkar det som :S

Visa signatur

Intel 7700K @ 5,1ghz (Binned) | Custom H2O Loop | Asus Maximus IX Hero | 32GB Corsair @ 3200mhz | GTX 3080 | Samsung 960 EVO 500GB | Samsung 870 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 2TB | Soundblaster Z-Xr | Asus ROG Swift PG279Q | Corsair 850W-HX | Thermaltake The Tower 900

Permalänk
Medlem
Skrivet av barspin87:

för er som vill spela nu:
stäng av origin
gå till http://www.justfreevpn.com/
följ guiden http://www.justfreevpn.com/how-to-setup-free-vpn/
anslut och se till att ta den usa baserade servern.
logga in på origin igen spelat skall nu gå och ladda ner, när den väl startat koppla bara ner vpnen och den forsätter, sen är det bara att spela

Bryter man inte mot nån Origin regel om man gör så här?

Visa signatur

Console: Xbox Series X TV: Samsung Q70T 4K 120HZ Headset: Turtle Beach Stealth 700 Gen 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av GizZm0:

Bryter man inte mot nån Origin regel om man gör så här?

Folk gjorde såhär när bf3 släpptes EA skrämde först att folk skulle bli bannade sen sa dom i stil med " vi gillar de inte, men vi bannar er inte"

Har dock ingen källa men jag kommer ihåg att det sas så. Jag gjorde så nu med mitt origin.

Visa signatur

Intel Core i9 12900K@ 5,4 Ghz P & 4.2Ghz E | ASUS MAXIMUS Z690 HERO | Nvidia ASUS RTX 3080 STRIX OC | Kingston Fury DDR5 32GB 4800 Mhz 32GB| BeQuiet Dark Power PRO 1500W | Windows 11 PRO 64 bit | Samsung 980 Pro NVMe 2TB | Edifier S550 5.1 | Sennheiser Game One + ASUS Xonar Phoebus | Steelseries Prime Wireless | Corsair K75| NAS: Synology DS413 4x 3TB WD Red Raid 5

Permalänk
Medlem

Jag är nu inne i spelets "komma igång bana". Behövde ej vpn för att starta sims. Ska fortsätta spela, raporterar om det funkar som det ska.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LinusNeuman:

Hur kan man hata Origin så pass mycket att du inte vill köpa spel som du tycker är roliga, bara för att du måste skriva in en kod i ett annat program än Steam? Jag hade varje dag 365 dagar om året valt Origin före Steam. Steam har låga nedladdningshastigheter, hänger sig, och svarar aldrig.

Låga nedladdningshastigheter? skojar du med mig?
Själv kommer jag upp i 17MB/s

Visa signatur

PSU: Cooler Master V850 SFX Case: Lian Li O11 Mini
GPU:
RTX 4090 TUF OC CPU: Ryzen 5950x RAM: G.Skill 32GB Trident Z Neo Motherboard: Asus ROG Strix X570-i
Onkyo TX-RZ820 | Advance Paris X-A160 EVO | Dynavoice DF-8

Permalänk
Medlem
Skrivet av Goteborgan:

Jag la till min key på svenskt ip. Testa att uppdatera spellistan i origin. Kanske funkar då.

Kanske ska göra de, testade aldrig det med VPNn.

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.

Permalänk
Medlem

Nu kom det upp i origin....

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem

processing large file 4% klart atm, ser inte hastigheten

Permalänk
Skrivet av BrainOfSweden:

Det fungerar utmärkt. Köpte mitt från Ryska Origin (Digital Deluxe för ~300 kronor) och aktiverade det i morse över Amerikansk VPN, funkar prima. När det väl är igång kan man köra utan VPN så man får full hastighet. De Europeiska servrarna är igång och av förklarliga skäl stabilare än US Observera att du måste få en kod dock, ville spela under Singapore-releasen igår, men då hade jag bara nyckeln XXX..., fick en äkta nyckel i morse. Om du köper över VPN i en region där spelet inte längre är pre-order bör du dock få nyckeln omgående, eller om du köper utanför Origin.

Tack! Funkar utmärkt!

Permalänk

Nåja, launchern verkar ladda ner nu, 14 %, och detta lär väl ta ett tag då spelet är på 12 GB. Sen får vi se ifall det går att starta eller inte men det ska nog gå att lösa

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Medlem

Jag kommer inte in, köpte och laddade ner med vpn. Står att min kod redan använts.

Edit: Använde Vpn igen för att komma in i spelet, det gick.

Permalänk
Medlem

Att dom inte släpper det samma datum runt om i världen. Varför ska USA alltid få försprång på allting när det kommer till spel releaser.

Visa signatur

Core i5 9600K | Fractal Design Define Mini C | 16GB Corsair Vengeance | Asus Prime Z390M-Plus | Asus RTX2060 6GB | M.2 970 EVO 500GB | SSD 840 EVO 250GB | Seasonic Focus 650 FX | Corsair H100x

Dell Latitude E7440 | Samsung S10

Epson EH-TW6700 | Kingpin 90" | Canton GLE 496 5.1 | Yamaha RX-V773 | Audio-Technica ATH-M50x | Qpad QH-90

Permalänk
Medlem

Sådär, färdig med tutorial banan nu.
Va som jag misstänkte. Spelet är jävligt nerdummat och känns extremt tunt. Fult som stryk är det också. Hemsk AA och blurringen är buggig som fan. Blurrar på fel ställe osv. Känns rätt tragiskt atm. Känns mer lockande att starta SC4 igen vilket är rätt illa.

Edit: Märkligt kollade storleken på spelet. Tyckte origin sa att det behövdes 12gb ledigt för install men min SimCity mapp är bara 3,8 gb. Kanske såg helt fel?

Edit2: För att bli av med den hemska blurringen när man zoomar in så sätt tilt-shift i video settings på "less"

Visa signatur

Intel 7700K @ 5,1ghz (Binned) | Custom H2O Loop | Asus Maximus IX Hero | 32GB Corsair @ 3200mhz | GTX 3080 | Samsung 960 EVO 500GB | Samsung 870 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 2TB | Soundblaster Z-Xr | Asus ROG Swift PG279Q | Corsair 850W-HX | Thermaltake The Tower 900

Permalänk
Medlem

Jag lyckades installera, i launchern mot slutet av installationen blev det något fel men jag fick ändå igång spelet och det fungerar fint. Det saknas dock grafik i undermenyerna och givetvis kan jag inte reparera.

Eller hmm, kanske måste uppdatera grafikdrivrutinerna? Hur som, jag behöver inte köra med VPN efter jag lyckats installera spelet iaf.

Edit. två omstarter löste problemet...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tauri:

Att dom inte släpper det samma datum runt om i världen. Varför ska USA alltid få försprång på allting när det kommer till spel releaser.

en anledning kan ju vara tidzoner.

Visa signatur

Ny Data NZXT H440--I7 6700K/Kraken x61--Asus Hero Viii--Suprim X 3080--Corsair 2x8Gb--EVGA 1300W 80+gold--Samsung 980 Pro--Asus 27" G-synch
Data 2 MBP13"-15 TBD27" Data 3 HP Z-Book Server HP Micro 8 FreeNAS-11.3

Permalänk
Medlem

Lagom (ironi) pris för stadstilläggen, 99kr per DLC. Så vill man ha alla 3 och inte köpt deluxe edition. 297kr!! Otroliga priser för några extrabyggnader...

Visa signatur

... zzZZzzzZzzzzzZzzz ....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pimmp:

en anledning kan ju vara tidzoner.

Nope, är en gammal sak som sitter kvar för många stora företag, att spel ska börja säljas visa dagar i olika regioner :/

Permalänk

Någon som har spelet på svenska? Klarar inte av ryska..

Visa signatur

i7 4770K | Asus Maximus VII Ranger | GTX 1070 Ti 8 GB | 16GB RAM | Seasonic Prime 550W | Define R3

Permalänk
Medlem

Testade precis Ivacy VPN tjänst, själva tjänsten funkar bra, men kan fortfarande inte ladda ner spelet.
Har testat att ladda om spelen i Origin, testat att installera om Origin, men inget utav detta funkar, har jag missat något ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fade-swe:

Lagom (ironi) pris för stadstilläggen, 99kr per DLC. Så vill man ha alla 3 och inte köpt deluxe edition. 297kr!! Otroliga priser för några extrabyggnader...

Ingen som tvingar dig att köpa
Dessutom vem betalar 300pix för att ens byggnader ska se lite annorlunda ut?

Dock håller jag med dig om att det är hutlösa priser.

Visa signatur

NZXT H440W||Rog Strix X470-4 Gaming || 2700X+Noctua NHD15-SE-AM4||G.Skill Flare X 16GB 3200Mhz||GTX 1080Ti Strix OC||MX100 512gb||3.5TB HDD||Corsair 750W||Steelseries Arctis Pro Wireless||Samsung 49" NEO||Windows 10 Pro||
Bärbar: Samsung Galaxy Book Pro 13.3" i7 & LTE || Mob: Samsung S22 Ultra||

Permalänk
Medlem

Jag spelar spelet, på svenska nu. Genom den VPN som tidigare angavs här. Valde bara en europeisk server in game som var tillgänglig så kom jag in direkt

Visa signatur

Console: Xbox Series X TV: Samsung Q70T 4K 120HZ Headset: Turtle Beach Stealth 700 Gen 2

Permalänk
Medlem

Funkar prima att lira med VPN med key från GMG!