Permalänk
Medlem

Någon som faktiskt lyckats att spela spelet samt SPARA det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av flyawaynille:

Jag fick min nyckel direkt från GMG.

Inte lyckats spela än... står "checking for updates" nu. Kul spel....

Testat detta antar jag?
http://answers.ea.com/t5/Updater/Checking-for-Updates-Issue/m...

Såg att någon förlorat sin stad när de gjorde ovan, så tänk på att göra en backup av userdata innan.

Permalänk
Skrivet av Burrex:

Någon som faktiskt lyckats att spela spelet samt SPARA det?

Vad jag har hört så sparas det automatiskt medans man spelar (en utav anledningarna till att man måste ha internet uppkoppling när man spelar)

Permalänk
Medlem
Skrivet av krythorian:

Vad jag har hört så sparas det automatiskt medans man spelar (en utav anledningarna till att man måste ha internet uppkoppling när man spelar)

Jo jag vet men har läst flera inlägg om att all data raderats pga serverproblemen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blofeld:

Tänkte samma sak, står lite här:
https://greenmangaming.zendesk.com/home

Läste på FZ att GMG (och webhallen) inte hade fått tillräckligt med nycklar. Tyvärr ingen källa till det påståendet dock.

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.5Ghz | 32Gb DDR4@3600Mhz | Geforce RTX 4070 :: >

Permalänk
Skrivet av jerseph:

Man får key direkt från greenmangaming, köpt där många gånger, det kommer upp på ens konto som man skapar där:)

kan bekräfta att man får key direkt på sidan om man köper nu. härligt..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blofeld:

Testat detta antar jag?
http://answers.ea.com/t5/Updater/Checking-for-Updates-Issue/m...

Såg att någon förlorat sin stad när de gjorde ovan, så tänk på att göra en backup av userdata innan.

Det där med att förlora en stad påverkar mig inte särskilt mycket, har ju inte lyckats skapa en stad än.....

Tricket fungerade dock verkar det som. Tackar

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Skrivet av RepZi:

Exakt, ganska sur att man köpte deluxe edition..

Varför det om jag får fråga ^^,? Limited edition för 350kr

Visa signatur

"I awoke, only to see the rest of the World was still asleep" - Leonardo Da Vinci

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robster1986:

har inte ens fått min key..beställde från g2play.net =( dom skyller på EA/Origin och nån multilanguageversion inte finns eller nåt..väldigt märkligt!

Det hade blivit nåt fel med språken sa dom till mig med.

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.5Ghz | 32Gb DDR4@3600Mhz | Geforce RTX 4070 :: >

Permalänk
Medlem
Skrivet av flyawaynille:

Det där med att förlora en stad påverkar mig inte särskilt mycket, har ju inte lyckats skapa en stad än.....

Tricket fungerade dock verkar det som. Tackar

Snyggt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robster1986:

kan bekräfta att man får key direkt på sidan om man köper nu. härligt..

Tack så mycket för infon!

Permalänk
Medlem

Hade uppskattat en inbjudan med, mitt namn på origin är detsamma som här på swec.
Kommer som sagt in när de väl fått ordning på saker o ting så man faktiskt kan komma in på en map!
Mvh Andreas

Visa signatur

CPU i7 3820 3.6GHz | CPU kylare av Corsair H100 | GPU 2x Gigabyte HD 7970 CF | MB MK Asus Sabertooth X79 | RAM 16Gb Corsair Vengeance LP 1600MHz | PSU NZXT Hale90 1000w | SSD Corsair 120 Gb | Chassi Bit Fenix Shenobi XL | Monitor Dell UltraSharp 27" |

Nuvarande status på sytem - Bootar ej!

Permalänk
Medlem

Är det inte så att det även släpps i Storbritannien i morgon? Det hade ju varit kul med lite mer belastning.

Visa signatur

"Anger dwells only in the bosom of fools."
- A. Einstein

Permalänk
Medlem

Någon som vet hur man gör för att det ska byggas med fransk, tysk eller engelsk arkitektur?

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

Tänkte köpa simcity men de kostar ju 550 kr någon som vet ett billigare alternativ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av TrueCroj:

Tänkte köpa simcity men de kostar ju 550 kr någon som vet ett billigare alternativ?

Kolla i tråden, folk skriver ju hela tiden om att dom köpt på olika ställen, greenmangaming t.ex.

Visa signatur

G750JX - Processor: i7-4700HQ - Memory: 16384MB RAM - NVIDIA GeForce GTX 770M

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av GaMeR2K5:

Oerhört trist att det i många fall är utvecklarna som får ta mycket skit för något som deras utgivare står för.

Tror det är dags för Maxis att förlora sin legendary stämpel.

Var väldigt längesedan SimCity 4 kom ut, och sedan dess har dom väl gjort Spore, Dark Spore (eller vad det nu heter), och sen en massa The Sims. Var ju bara korkat av mig och alla andra o tro att detta skulle vara något annat. "Min" målgrupp är inte i närheten av dom som Maxis vill sälja till. Är ju inte så att onda stora EA (även om EA suger något katastrofalt) bara styr Maxis o tvingar dom att släppa uppföljare och prylpaket under tio år, hade dom velat göra något annat hade dom ju brutit sig loss nu.

Dvs inget jätteimponerande, även om försäljningssiffrorna för The Sims är episka.
Visst dom gjorde episka saker, men det är över tio år sedan nu, nu är dom bara ytterligare ett EA hus.

Betyget på metacritic sjunker också, både användarnas och journalisternas betyg. 80 (90+igår/förrgår)från pressen och 2.0 från användarna..ska bli intressant o se var detta hamnar på till slut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TrueCroj:

Tänkte köpa simcity men de kostar ju 550 kr någon som vet ett billigare alternativ?

för en miljonte gången http://www.greenmangaming.com/s/se/en/pc/games/simulation/sim... med rabattkod GMG20-P4DLK-FKYRS så kostar det dig 350 kr

Visa signatur

Thanks for the party, the house, the girls, the press, and..
Oh yeah, doing my laundry

Permalänk
Medlem

En dinosaurie åt just upp mina hus, sprutade eld på några industrier och grävde sen ner sig i mina sophögar efter att ha käkat sig mätt på dem :I Sen kraschade spelet och det sparades ej.

WOoohooo!

Visa signatur

Gaming: CPU: 2600k@4.4GHz GPU: ASUS GTX780 RAM: 16GB HDD: SSD+Lagring Chassi: Fractal Define R4
Kamera: Nikon D600 Wide: 14-24/2.8 Normal: 24-70/2.8 Tele: 70-200/2.8
Övrigt: League of Legends > Cosplayer > Fotograf > IT-Tekniker > pryl***

Permalänk
Medlem

Det här får väl helt enkelt sammanfattas som det absolut sämsta släppet av ett spel genom tiderna.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Skrivet av flyawaynille:

Det här får väl helt enkelt sammanfattas som det absolut sämsta släppet av ett spel genom tiderna.

spelade inte diablo 3 själv men men tanke på hur mycket folk klagade så verkade det vara värre än det här

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Medlem

Spelat en stund nu innan det dog, spelet i sig är rätt underhållande. Men katastrofalt ostabila servrar. Köpte genom Origin med och betalade 550kr, svider lite och se att man kan köpa det för 350:-.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boozfob:

spelade inte diablo 3 själv men men tanke på hur mycket folk klagade så verkade det vara värre än det här

Jag spelade Diablo 3 vid launch. Det fungerade mycket bättre än det här.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boozfob:

spelade inte diablo 3 själv men men tanke på hur mycket folk klagade så verkade det vara värre än det här

Diablo 3 hade fler spelare, men spelet gick felfritt ca 3 timmar in på kvällen efter släppet. Detta är bra mycket värre, nu kan man inte spela alls och det har snart gått ett dygn.

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Medlem
Skrivet av flyawaynille:

Jag spelade Diablo 3 vid launch. Det fungerade mycket bättre än det här.

ingen spelade Diablo 3 vid launch dem fick skjuta upp launch 1 dag pga serverfel och ostabilt osv,OnT; detta suger fett hårt, jag installerade nyss spelet , körde beginning saken "träningen" när jag skulle gå till den andra npc's stad så krashade spelet och jag hamnade i huvudmeny, då skulle jag starta nytt spel solo, men nej nej varje gång jag tryckte på välj region så tappade jag uppkopplingen. någon som vet något, några förslag?

Visa signatur

"I awoke, only to see the rest of the World was still asleep" - Leonardo Da Vinci

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ziggy_:

ingen spelade Diablo 3 vid launch dem fick skjuta upp launch 1 dag pga serverfel och ostabilt osv,OnT; detta suger fett hårt, jag installerade nyss spelet , körde beginning saken "träningen" när jag skulle gå till den andra npc's stad så krashade spelet och jag hamnade i huvudmeny, då skulle jag starta nytt spel solo, men nej nej varje gång jag tryckte på välj region så tappade jag uppkopplingen. någon som vet något, några förslag?

Inte sant, jag spelade också på launch.

Permalänk
Medlem

Konstigt att det kan skilja så, jag samt andra som jag spelar med har mellan 8-12 speltimmar. Jag med endast två disconnects men jag kom in direkt igen.

Mitt största problem atm är att flera av mina origin vänner inte syns ingame trots att vi spelar på samma server... Så kan inte bjuda in dem till regionen.

Visa signatur

Console: Xbox Series X TV: Samsung Q70T 4K 120HZ Headset: Turtle Beach Stealth 700 Gen 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

Inte sant, jag spelade också på launch.

Håll dig till topic plz skulle vara bättre med tips på någon lösning till mitt problem, är det någon annan som har problem samt har hört något nytt från EA?

Visa signatur

"I awoke, only to see the rest of the World was still asleep" - Leonardo Da Vinci

Permalänk
Medlem

alltså detta är inte sant.....

köpte spelet i morses och har inte kunnat ens STARTA det än?!?!?!

wtf

Visa signatur

"Plata talks"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ziggy_:

Håll dig till topic plz skulle vara bättre med tips på någon lösning till mitt problem, är det någon annan som har problem samt har hört något nytt från EA?

http://forum.ea.com/eaforum/posts/list/9340500.page

Visa signatur

CM STORM | SP 500W | AMD FX-4100 | Gigabyte GA-970 | GeForce GTX 560 | 1TB HDD | WIN7 | DUCKY SHINE 3 | QPAD 5K | QH-90