Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninotramp:

Är det någon som kan förklara för mig vad dom tjänar på att ha online-only? Jag menar det måste kosta massa pengar med servrar och tekniker. JAg ska inte bryta mot reglerna igen men hoppas snart rättvisa skipas mot detta djävulskap.

Förmodligen för att göra det svårare att cracka och att kunna streamlinea in DLC osv direkt i spelet.

Visa signatur

Intel 7700K @ 5,1ghz (Binned) | Custom H2O Loop | Asus Maximus IX Hero | 32GB Corsair @ 3200mhz | GTX 3080 | Samsung 960 EVO 500GB | Samsung 870 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 2TB | Soundblaster Z-Xr | Asus ROG Swift PG279Q | Corsair 850W-HX | Thermaltake The Tower 900

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fissure:

Förmodligen för att göra det svårare att cracka och att kunna streamlinea in DLC osv direkt i spelet.

Haha. Cracken kommer ändå ut på nätet snarast (kanske redan är ute).
Men jag kommer köpa ändå. Roligare att spela med kompisar.

Permalänk
Medlem

Har fått komma in nu och köra intron. sen nu när jag skapar en region och försöker välja vilken yta jag vill börja med så får jag upp.
"Kan inte skapa din region just nu. Återvänd till huvudmenyn och försök igen"

Visa signatur

Plata o plomo.

Permalänk
Medlem

Releasefest på Inferno Online 7-9e Mars där man får chansen att prova spelet. Skulle vara guld om spelet inte funkade där heller, då skulle jag skratta av lycka.

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Medlem

Kunde lira i 20 minuter, de bästa 20 minuterna idag! Jäklar vad roligt det är!

Blev sedan d/c:ad ner i menyn. Nu kan jag inte spela min stad står det.

Visa signatur

CPU » AMD Ryzen 7 1700x @ 3.80GHz RAM » Corsair DDR4 3000MHz 16GB MOBO » ASUS PRIME B350-PLUS GPU » RTX 2060 CASE » Fractal Design Define R5 Black HDDs » Samsung 830 Series 128GB PSU » be quiet! Pure Power 10 600W

Permalänk
Medlem
Skrivet av foxzox7:

Haha. Cracken kommer ändå ut på nätet snarast (kanske redan är ute).
Men jag kommer köpa ändå. Roligare att spela med kompisar.

Det kommer mest troligt inte att crackas, i alla fall inte i första taget. Till skillnad från många andra spel så ligger många av spelets resurser på servrarna. Man behöver alltså hacka sig in i servrarna och få tag på källkoden där och allt som körs. Räkna inte med en crack i år. Se på Diablo 3 som har liknande och ännu inte har en crack. Detta är ett drm som faktiskt fungerar mot piraterna i det att det inte går att cracka enkelt. Däremot så har det nackdelen i att det totalförstör för kunderna.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Skrivet av foxzox7:

Haha. Cracken kommer ändå ut på nätet snarast (kanske redan är ute).
Men jag kommer köpa ändå. Roligare att spela med kompisar.

Jag brukade cracka mina köpta spel för att slippa drm och skiva. Men det var innan jag började med steam.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av flyawaynille:

Det kommer mest troligt inte att crackas, i alla fall inte i första taget. Till skillnad från många andra spel så ligger många av spelets resurser på servrarna. Man behöver alltså hacka sig in i servrarna och få tag på källkoden där och allt som körs. Räkna inte med en crack i år. Se på Diablo 3 som har liknande och ännu inte har en crack. Detta är ett drm som faktiskt fungerar mot piraterna i det att det inte går att cracka enkelt. Däremot så har det nackdelen i att det totalförstör för kunderna.

Då är det på tiden att alla kunder lär sig till nästa gång, och inte köper och inte spelar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av flyawaynille:

Det kommer mest troligt inte att crackas, i alla fall inte i första taget. Till skillnad från många andra spel så ligger många av spelets resurser på servrarna. Man behöver alltså hacka sig in i servrarna och få tag på källkoden där och allt som körs. Räkna inte med en crack i år. Se på Diablo 3 som har liknande och ännu inte har en crack. Detta är ett drm som faktiskt fungerar mot piraterna i det att det inte går att cracka enkelt. Däremot så har det nackdelen i att det totalförstör för kunderna.

jasså? Är inte så jätte kunnig om detta men kan de inte bara släppa en singelplayer kopia. Eller var det de du menade och jag är dum i huvudet?

Permalänk
Medlem

Nu blev det nån uppdatering på Väst2, kötimer.. 19 minuter yay. 99%chans att man ändå inte kan lira efter det

Permalänk
Medlem
Citat:

UPDATE: Thursday 03/07/2013 (10:48 EST / 15:48 GMT / 07:48 PST )

While we continue to do everything we can to fix server issues, we're currently in the process of deploying a Hotfix to all servers. This includes various improvements.

However please note that we also have to disables a few non-critical Gameplay features:
Leaderboards
Achievements
Region filters
Disabling these features will in no way affect your core Gameplay experience.

We will continue to let you know as we have more information. Again, getting you playing is our highest priority and we greatly appreciate your continued patience.

https://help.ea.com/article/why-cant-i-connect-to-simcity

Visa signatur

CPU » AMD Ryzen 7 1700x @ 3.80GHz RAM » Corsair DDR4 3000MHz 16GB MOBO » ASUS PRIME B350-PLUS GPU » RTX 2060 CASE » Fractal Design Define R5 Black HDDs » Samsung 830 Series 128GB PSU » be quiet! Pure Power 10 600W

Permalänk
Medlem
Skrivet av foxzox7:

jasså? Är inte så jätte kunnig om detta men kan de inte bara släppa en singelplayer kopia. Eller var det de du menade och jag är dum i huvudet?

Problemet är att spelet hämtar information från EAs servrar när det körs. För att cracka måste du förmodligen skapa någon form av lokal EA server som ger dig den information spelet förfrågar. Är inte heller någon expert men misstänker att det är något sådan. Vilket i regel brukar betyda att ingen grupp på scenen orkar ta sig an det då det förmodligen skulle ta rätt stora resurser. Kanske inte ens har kunskapen för att kunna göra det.

Såg att de börjat stänga av vissa funktioner i spelet nu också. Blir bara bättre och bättre detta. Efter den multitud av online spel som släppts borde de verkligen veta bättre, de har iaf resurserna till det.

Fas 1. Spelsläpp
Många många servrar
Fas 2. Några veckor efter spelsläpp
Servermerges
Fas 3.
Inga förbannade kunder som inte kan spela

Visa signatur

Intel 7700K @ 5,1ghz (Binned) | Custom H2O Loop | Asus Maximus IX Hero | 32GB Corsair @ 3200mhz | GTX 3080 | Samsung 960 EVO 500GB | Samsung 870 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 2TB | Soundblaster Z-Xr | Asus ROG Swift PG279Q | Corsair 850W-HX | Thermaltake The Tower 900

Permalänk
Medlem
Skrivet av flyawaynille:

Det kommer mest troligt inte att crackas, i alla fall inte i första taget. Till skillnad från många andra spel så ligger många av spelets resurser på servrarna. Man behöver alltså hacka sig in i servrarna och få tag på källkoden där och allt som körs. Räkna inte med en crack i år. Se på Diablo 3 som har liknande och ännu inte har en crack. Detta är ett drm som faktiskt fungerar mot piraterna i det att det inte går att cracka enkelt. Däremot så har det nackdelen i att det totalförstör för kunderna.

Du vet att det redan fanns emulator serverar ute redan när beta till D3 fanns ute - Gunde svan: Inget är omööjligt

Permalänk

funkar nu för mig

Permalänk

är det någon som kommer in på västeuropa 1?

Visa signatur

GPU: XFX 7950 1100Mhz/1375Mhz | RAM: Corsair 1600Mhz 2x4GB | CPU: i5 4670K @4.5GHz 1.230v| Kylare: Corsair H80 | Lagring: Samsung 840 250Gb SSD + 1Tb Caviar HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Myllerman:

Nu blev det nån uppdatering på Väst2, kötimer.. 19 minuter yay. 99%chans att man ändå inte kan lira efter det

Efter 19minuter kommer man in i spelet och möts av.. servern nere..

Permalänk
Medlem

Finns anledningar till att man bojkottat köpa spel från EA senaste 5 åren. Skitföretag.

Permalänk

försökt att spela i 4 timmar nu och har kommit till huvudmenyn två gånger... Fuck you ea

Visa signatur

GPU: XFX 7950 1100Mhz/1375Mhz | RAM: Corsair 1600Mhz 2x4GB | CPU: i5 4670K @4.5GHz 1.230v| Kylare: Corsair H80 | Lagring: Samsung 840 250Gb SSD + 1Tb Caviar HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av planta:

Du vet att det redan fanns emulator serverar ute redan när beta till D3 fanns ute - Gunde svan: Inget är omööjligt

Det är inte omöjligt. Men det är såpass svårt och tar så lång tid, så det kommer troligtvis aldrig komma någon fungerande crack. D3 har fortfarande ingen som fungerar för hela spelet. Säga vad man vill om såna här drm system, men de håller piraterna borta. Jag är dock väldigt säker på att det även håller bort många kunder i detta fall.

Vore ju kul att åtminstonde få lira lite idag. Jag har fått igång ett game, men då stod det att nätverket tappades och så stod det så i typ 10 min. Sen slutade jag för jag orkade inte köra om inget skulle sparas. Sen dess har jag inte kommit in.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

The Verge skriver att EA ska lägga till fler servrar och stänga av ej-kritiska funktioner som Achievements och Leaderboards.

Med andra ord, DRM-skyddet däremot är en kritisk funktion och det är bara att vänta på fler servrar de närmaste två dagarna. Och då får du glatt starta om dina städer på en ny server.

Visa signatur

Whales are nice!

Permalänk

Någon som tog ledigt från jobbet eller skippade skolan idag? :/

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninotramp:

Någon som tog ledigt från jobbet eller skippade skolan idag? :/

Yes, skippa jobbet Haha känns riktigt värt...

Visa signatur

G750JX - Processor: i7-4700HQ - Memory: 16384MB RAM - NVIDIA GeForce GTX 770M

Permalänk
Skrivet av Ninotramp:

Någon som tog ledigt från jobbet eller skippade skolan idag? :/

självklart.....

Visa signatur

GPU: XFX 7950 1100Mhz/1375Mhz | RAM: Corsair 1600Mhz 2x4GB | CPU: i5 4670K @4.5GHz 1.230v| Kylare: Corsair H80 | Lagring: Samsung 840 250Gb SSD + 1Tb Caviar HDD

Permalänk
Medlem

Nu fungerar det, iaf för mig på WE 1.

Visa signatur

CPU » AMD Ryzen 7 1700x @ 3.80GHz RAM » Corsair DDR4 3000MHz 16GB MOBO » ASUS PRIME B350-PLUS GPU » RTX 2060 CASE » Fractal Design Define R5 Black HDDs » Samsung 830 Series 128GB PSU » be quiet! Pure Power 10 600W

Permalänk
Medlem

Spelet i sig är jättekul tycker jag, har spelat i 2 timmar ungefär ( är helt rookie förutom lite youtube video / tips ) och har EN stad på över 40k pers. inga höghus än dock. skulle starta min andra stad när servrarna krashade för mig, blev lite besviken men det finns fler spel. Jag förväntade mig inte felfritt idag utan räknar med att det blir bra till helgen.

Lirar west 2 DecievedMoose ( privat region dock )

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

Någon som faktiskt lyckats invita någon till sin private region? Verkar vara helt omöjligt. Kan ej lägga till vänner och man kan bara lägga till vänner. Verkar dock inte importeras vänner från origin då det står att jag har 0 friends, i origin är 5+ vänner online och spelar Sim City >___>

Visa signatur

Gaming: CPU: 2600k@4.4GHz GPU: ASUS GTX780 RAM: 16GB HDD: SSD+Lagring Chassi: Fractal Define R4
Kamera: Nikon D600 Wide: 14-24/2.8 Normal: 24-70/2.8 Tele: 70-200/2.8
Övrigt: League of Legends > Cosplayer > Fotograf > IT-Tekniker > pryl***

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Spelet i sig är jättekul tycker jag, har spelat i 2 timmar ungefär ( är helt rookie förutom lite youtube video / tips ) och har EN stad på över 40k pers. inga höghus än dock. skulle starta min andra stad när servrarna krashade för mig, blev lite besviken men det finns fler spel. Jag förväntade mig inte felfritt idag utan räknar med att det blir bra till helgen.

Lirar west 2 DecievedMoose ( privat region dock )

Förvänta dig inget i helgen Räkna med nästa vecka

Permalänk
Medlem

Kom hem från jobbet för en timme sedan efter att ha längtat ihjäl mig. Har nu försökt att komma in i en timmes tid och känner mig så jävla frustrerad. Tur var väl att jag inte tog en ledig dag. Det har jag däremot imorgon och jag kommer hoppvrålskalla väggen om jag inte kommer in i skälig tid imorgon.

Visa signatur

MSI P67A-G45 REV B3 | Intel Core i7 2600K 3.8GHz | Geforce GTX 1060 6GB DUAL | Corsair HX 750W 80+ | Corsair SSD Force 3 Series 120GB | Samsung SSD 850 EVO 500GB | 1TB Seagate Barracuda 7200rpm | Corsair 8GB CL9 1600Mhz XMS3 | Fractal Design Define R3, Titanium

Permalänk
Medlem
Skrivet av Qwal:

En stad var, inte en ihop. eller flera städer var.

Aw va fan... man borde ju knappt få kalla att skiten är multiplayer då. Trams.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Myllerman:

Nu blev det nån uppdatering på Väst2, kötimer.. 19 minuter yay. 99%chans att man ändå inte kan lira efter det

Mysko, kom hem från jobbet vid 17 och har varit inne på Väst2 sen dess och spelat felfritt.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.