Sim City 5 - Greenmangaming

Permalänk
Medlem

Sim City 5 - Greenmangaming

Tja!
Jag och min polare tänkte börja lira Sim City 5 idag. Vi planerar att köpa det från Greenmangaming - (http://www.greenmangaming.com/s/se/en/pc/games/simulation/sim...). Där kostar spelet 53 dollar (Om man räknar in rabatten på 20%), vilket motsvarar 350 kr. Från Origin kostar spelet 550 kr, det är alltså 200 kr skillnad på ett spel som inte ens har varit släppt i 24h..?

Så jag undrar om någon har köpt spel från Greenmangaming förut, är de trovärdiga? Eller är det scam..?
Tacksam för snabba svar!

/Mvh Nunch

Visa signatur

Asus 3090 TUF OC | Asus Rog Strix Z790-F | i7 13700K | Corsair 32GB DDR5 5600MHz CL36 Dominator Platinum | Samsung 980 Pro 2TB | Corsair iCUE H150i Elite LCD | Corsair HX 1200W | Corsair iCUE 5000X

Permalänk
Medlem

Jag och 3 kompisar köpte därifrån, fungerade perfekt, även många andra på SweC som köpt därifrån.

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

Perfekt, tack så mycket! Då surfar jag in och köper det nu.

Visa signatur

Asus 3090 TUF OC | Asus Rog Strix Z790-F | i7 13700K | Corsair 32GB DDR5 5600MHz CL36 Dominator Platinum | Samsung 980 Pro 2TB | Corsair iCUE H150i Elite LCD | Corsair HX 1200W | Corsair iCUE 5000X

Permalänk
Medlem

3 spel inhandlade (inc Sim City5). Billigt & bra, seg hemsida dock.

Visa signatur

Dator:|Gigabyte GA Z170X-game7|i7 6700k Noctua D15|Gtx 1070 Palit Jetstream| 16GB@3200MHz Corsair Vegenance|Corsair AX750|Fractal Design R5|Crucial MX100 256GB + 128GB|WD Red 4TB x2 | WD Green 2TB|W10 Pro|

Permalänk
Medlem

Greenmangaming är en helt legit sida. De är lika lagliga som Webhallen, gamestop och alla andra vanliga butiker. De köper sina nycklar direkt från utgivaren. Till skillnad från g2play och liknande som köper billiga kopier i u-länder och tar koden från fodralet, och sen förhoppningsvis slänger det utan att sälja koden i fodralet.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

Köpte även jag min kopia av SimCity där och det funkade perfekt... till skillnad mot EA egna skräpservrar... DRM ftw

Visa signatur

My sole companion is my weapon. I must care for it better than any hunter has ever cared for his beast. I must master it more than any warlock has ever mastered his demon. Without me, it is useless. Without it, I am nothing.
I am the Warrior. Death is my business. Be it yours...or mine.

Permalänk
Medlem
Skrivet av flyawaynille:

Greenmangaming är en helt legit sida. De är lika lagliga som Webhallen, gamestop och alla andra vanliga butiker. De köper sina nycklar direkt från utgivaren. Till skillnad från g2play och liknande som köper billiga kopier i u-länder och tar koden från fodralet, och sen förhoppningsvis slänger det utan att sälja koden i fodralet.

Skrivet av ZaRreE:

3 spel inhandlade (inc Sim City5). Billigt & bra, seg hemsida dock.

Skitgött att höra, tack för svaren grabbar!

Visa signatur

Asus 3090 TUF OC | Asus Rog Strix Z790-F | i7 13700K | Corsair 32GB DDR5 5600MHz CL36 Dominator Platinum | Samsung 980 Pro 2TB | Corsair iCUE H150i Elite LCD | Corsair HX 1200W | Corsair iCUE 5000X

Permalänk
Medlem

greenmangaming är väldigt legit det enda som är att dom försöker få alla titlar att säljas i dollar istället för euro. många företag bryr sig inte och låter dom göra det.

Permalänk
Medlem

Handlar nästan allt där.

Visa signatur

Intel i7 10700k - Noctua NH-D15 chromax - Asus Maximus XII Hero - G.Skill 32GB 3600MHz Trident Z Neo - MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO - Corsair RM750x V2 - Phanteks P600S - Asus ROG Swift PG329Q - Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

Felklick.. e trött idag

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk

Origin är inte så dyrt om man handlar från rätt land, t.ex. så kostar det 247kr med mexikansk proxy.

Visa signatur

ASUS Sabertooth P67, i7 2600k, 4xKingston HyperX 4GB 1600MHz, Intel 520 120gb, WD Green 1,5TB, 2xWD Green 2TB, Sapphire R9 290, Corsair HX 750W 80+ Silver, Cooler Master HAF X, Corsair H100, Asus Xonar Esscens STX
Beyerdynamic DT990 Premium 250ohm + Snowball mic
Ducky Shine 2 MX Red

Permalänk
Medlem

Har handlat där ett par gånger och har aldrig haft något problem där i alla fall :). Rekommenderas

Visa signatur

Chassi : Corsair iCUE 465X RGB Processor : Intel Core i9-11900F Stock Moderkort : ASUS ROG Strix B560-F GAMING WIFI Cpu Kylare : CM ML240L V2 ARGB Ram : Kingston FURY Beast RGB DDR4 16GB 3200 MHz Gpu : Gigabyte GeForce RTX3080 GAMING OC LHR SSD : Kingston A2000 1TB NVMe M.2 Nätagg Corsair RM750x, 750W Consoller: PS4

Permalänk
Medlem
Skrivet av svekriale:

Origin är inte så dyrt om man handlar från rätt land, t.ex. så kostar det 247kr med mexikansk proxy.

På allvar?

Visa signatur

Asus 3090 TUF OC | Asus Rog Strix Z790-F | i7 13700K | Corsair 32GB DDR5 5600MHz CL36 Dominator Platinum | Samsung 980 Pro 2TB | Corsair iCUE H150i Elite LCD | Corsair HX 1200W | Corsair iCUE 5000X

Permalänk
Skrivet av Nunch:

På allvar?

Japp

Visa signatur

ASUS Sabertooth P67, i7 2600k, 4xKingston HyperX 4GB 1600MHz, Intel 520 120gb, WD Green 1,5TB, 2xWD Green 2TB, Sapphire R9 290, Corsair HX 750W 80+ Silver, Cooler Master HAF X, Corsair H100, Asus Xonar Esscens STX
Beyerdynamic DT990 Premium 250ohm + Snowball mic
Ducky Shine 2 MX Red

Permalänk
Medlem
Skrivet av svekriale:

Nice haha, har redan köpt det men fan vad fett

Visa signatur

Asus 3090 TUF OC | Asus Rog Strix Z790-F | i7 13700K | Corsair 32GB DDR5 5600MHz CL36 Dominator Platinum | Samsung 980 Pro 2TB | Corsair iCUE H150i Elite LCD | Corsair HX 1200W | Corsair iCUE 5000X

Permalänk
Inaktiv

Köper nästan alla spel jag har är, fantastisk sida

Permalänk
Inaktiv

Jag köpte där, det stog på proccessing i ungefär 15min innan jag fick min cd-key.

Permalänk
Medlem

Jag och en annan polare köpte där ifrån. gick ganska smidigt, har även köpt hela The elder scrolls Skyrim och alla dlc's på greenman

Visa signatur

"I awoke, only to see the rest of the World was still asleep" - Leonardo Da Vinci

Permalänk
Medlem

Kompis beställde för första gången därifrån igår han fick sin key direkt

Visa signatur

-PC- HAF932 - i7 920d0 oc 3.8ghz - P6TDELUXE v2 - Asus 7950 3GB TOP - Samsung 830 128gb - 2xWD 1TB Black - Asus Xonar Essence STX - Logitech G400 - Sennheiser pc360G4me - Logitech Z5500 - S27a950d 120hz - 2233RZ 120hz
GAME | Dota2 | Age of Conan
Youtube: http://www.youtube.com/user/b4nto

Permalänk

Tackar för denna tråden! Beställde även jag från den sidan och det gick riktigt enkelt och snabbt. Fick koden direkt och bara att registrera den på origin

Permalänk

GreenManGaming är auktoriserade av Steam, så ja, de är väldigt legit som nån sa.
De har ju t.o.m. avtal med EA osv (av EA får de inte sälja i dollar till oss, därför vi måste köpa i dyrare pund)

Permalänk
Medlem

Jag letar också efter ett billigt SIM CITY. men jag vill jätte gärna ha SVENSKT språk till spelet. Vart finner man detta billigast?

Är det svenska på greenmangaming som ni har köpt?

Visa signatur

CPU: Intel Core i7 8700K 3.7 GHz | Mobo: Asus ROG Strix Z370E Gaming ATX | Minne: G.Skill Ripjaws V Black DDR4 3200MHz 2x8GB C14 | GPU: Asus GeForce GTX 1080ti Strix Gaming 11GB | SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB SSD | HDD: 3TB Seagate Barracuda | Nätagg: Corsair HX750i 750W 80 Plus Platinum | CPU-kylare: NZXT Kraken X62 v2 | Chassi: Fractal Design Define C Temp G | Chassi-fläktar: 2st 120mm fläktar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crill333:

Jag letar också efter ett billigt SIM CITY. men jag vill jätte gärna ha SVENSKT språk till spelet. Vart finner man detta billigast?

Är det svenska på greenmangaming som ni har köpt?

Ja språket beror på vad du har för språk inställt i origin när du sen laddar hem spelet. Ställ in origin på svenska så får du svenska versionen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av svekriale:

Origin är inte så dyrt om man handlar från rätt land, t.ex. så kostar det 247kr med mexikansk proxy.

Jag betalade 169:- för mitt på Origin.
Tack Indien.

Permalänk
Medlem

Proxy eller vpn-tunnel? Proxy är ju en aning riskabelt då de kan suga åt sig både kreditkortsuppgifter och eventuellt lösenord till Verified by Visa eller Mastercard Secure Code. Https/ssl hjälper inte.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Skrivet av backfeed:

Proxy eller vpn-tunnel? Proxy är ju en aning riskabelt då de kan suga åt sig både kreditkortsuppgifter och eventuellt lösenord till Verified by Visa eller Mastercard Secure Code. Https/ssl hjälper inte.

Finns ju ett antal lösningar på det
Ex med proxy: använd en beprövad ev en som du tom betalar för.
Kreditkort: Skapa ett e-kort just för detta.

Ser ut som att EA har tagit bort spelet ifrån origin indien för att hindra folk från att köpa det billigare ^^
http://gengame.net/2013/03/ea-removes-simcity-from-origin-sto...
http://n4g.com/news/1189979/ea-pulls-simcity-from-indian-orig...

uppdatera om läget med att köpa sim city ifrån indien
Permalänk
Medlem
Skrivet av backfeed:

Proxy eller vpn-tunnel? Proxy är ju en aning riskabelt då de kan suga åt sig både kreditkortsuppgifter och eventuellt lösenord till Verified by Visa eller Mastercard Secure Code. Https/ssl hjälper inte.

Absolut inget av det.
Finns absolut 0 risk med det då du beställer som normalt på origin, bara att det inte är svensk valuta.
Många har gjort detta med ex Battlefield 3 etc på origin.

Som optimist länkade så tog dom bort det ifrån India storen, dom gjorde även samma med battlefield3 när folk köpte det typ för halva priset i annan valuta.

Permalänk

Köpt två kopior av Sim City 5 Limited Edition hos GreenManGaming utan problem, fick nycklarna inom 5 minuter.

Permalänk
Medlem

Försökte precis köpa via GMG med paypal men får inte igenom ordern. Står att min "bank" inte är godkänd att handla av GMG.
Irriterande..

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nunch:

Tja!
Jag och min polare tänkte börja lira Sim City 5 idag. Vi planerar att köpa det från Greenmangaming - (http://www.greenmangaming.com/s/se/en/pc/games/simulation/sim...). Där kostar spelet 53 dollar (Om man räknar in rabatten på 20%), vilket motsvarar 350 kr. Från Origin kostar spelet 550 kr, det är alltså 200 kr skillnad på ett spel som inte ens har varit släppt i 24h..?

Så jag undrar om någon har köpt spel från Greenmangaming förut, är de trovärdiga? Eller är det scam..?
Tacksam för snabba svar!

/Mvh Nunch

GMG är en av få väldigt bra och 'officiella' siter att handla keys från. Har själv köpta 5-10 keys, och det har alltid fungerat.

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010