Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av MjO:

Klart att man minns folkracet i Hallsberg 2003, jag blev ju 2:a

Personligen var jag inte så aktiv i själva forumet, men mer på sidan i sig. Jag letade i arkivet och kom fram till att jag skrivit 131 artiklar, recensioner och moddningar från den gamla goda tiden. Mest känd blev nog Jumbo H2O-Server och xXx-BOX (som för övrigt snabbt överbelastade sidan efter den hamnade på Shashdot. Synd att inte allt gammalt finns kvar online, dock har jag personligen kvar allt offline såklart. Har även bilder från Folkracet och våra små aktiviteter på Dreamhack.

Jag var ju gammal redan då, nu har jag hunnit bli 36 och jobbar fortfarande med IT.

Hahaha vafan??? jag trodde du var 36 när vi träffades på dreamhack och hade "swec strasse", jag är ju 32 i år, jag var övertygad om att du var tio år äldre typ

sorry mårten,:P

Visa signatur

PSN: SoL-WiK (PS3 250gb + 1000gb My Book + 500gb My Book @ Sony BRAVIA + Logitech Z-5500 + PS Vita)
Eigenbrötler - I dont give a FööK, cant fail if i dont try.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av MjO:

Klart att man minns folkracet i Hallsberg 2003, jag blev ju 2:a

Personligen var jag inte så aktiv i själva forumet, men mer på sidan i sig. Jag letade i arkivet och kom fram till att jag skrivit 131 artiklar, recensioner och moddningar från den gamla goda tiden. Mest känd blev nog Jumbo H2O-Server och xXx-BOX (som för övrigt snabbt överbelastade sidan efter den hamnade på Shashdot. Synd att inte allt gammalt finns kvar online, dock har jag personligen kvar allt offline såklart. Har även bilder från Folkracet och våra små aktiviteter på Dreamhack.

Jag var ju gammal redan då, nu har jag hunnit bli 36 och jobbar fortfarande med IT.

MjO för fan det var inte igår. Folkracet var epic.

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk

<--- Veteran lurker

Permalänk
Skrivet av P-NILZ:

Det handlar inte om ålder, det handlar om antalet inlägg

Okej, ju mer skit man häver ur sig alltså (skojar )

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Kebabrulle

Desktop = AMD A10-6800K, 8GB, AMD R9 290 4GB

Permalänk
Medlem

Hoho, jag hittade hit igen av misstag (troligen kombinerat med verifieringsleda) när jag plötsligt fick en Flashback och googlade på Da_Bear Hittade en tråd någonstans, klickade på en länk, ombads logga in på Swec och upptäckte till min gränslösa förvåning att min gamla login faktiskt funkar! Blev ännu mer förvånad när min gamla avatar var kvar, liksom signaturen

Jag var också med på folkracet i Hallsberg 2003 och hade då varit medlem ett rätt bra tag (som jag kan minnas). Jag och Maxizor betalade extra för en sväng till i 343:an Jag minns, som tidigare nämnt, Da_Bear-tråden, "Sy med Castor" och en del annat. Försökte bli spamkung i gamla ÖÄ men gav upp när jag fick en varning..

Jag var senast aktiv ungefär när datorn i min signatur var fräsch, fan vet när.. Pensionerade förresten den i våras, stabila och bra grejer, vattenkylningen hade gått rätt många år då.

Fast jag har varit borta härifrån så känner jag fortfarande någon form av tillhörighet, jag kan inte se "Con Air" utan att dra på smilbanden när de nämner Castor Troy och Garland Greene, jag blev riktigt ledsen när jag läste (i aftonbladet av alla ställen) om Bijan..

Vad gör man idag då? Jobbar på kontor, är gift, har tre år gamla tvillingar, är för fet, äter fel (kan ha ett samband) och spelar piratat minecraft. Dricker dyr Whisky (för sällan) och skruvar med gamla bilar eftersom jag aldrig har vett att köpa nyare. Datorer har jag tappat i princip all koll på eftersom jag har bättre saker för mig.

Kul att så många av det gamla ÖÄ-gänget ändå är kvar (mer eller mindre)

(kanske veckans mest ofokuserade inlägg, men jag försvarar mig med tidigare nämnd leda, kombinerad med tilltagande hunger)

Visa signatur

[size="1"]ASUS A7N8X | XP2200+ @ 2030 (försiktigt, försiktigt..) | 1 gig PC333 | Innovatek Flat Flow | RADEON 9600 PRO
"Of course these stories are horrific, disgusting, tasteless. They're about human beings-what are we to expect?"
Vattenkylning|Moddning|Bilsidan[/size]

Permalänk
Medlem

Hej på er!

Unge nr 1 är nu en liten 2,5årig terrorist, älskar henne mer än allt!
Unge nr 2 kommer i mars, jag är en fet valross och orkar inte mycket mer än att ligga på soffan och surfa. Så då hamnar jag här...

Jag börjar känna mig gammal.
Människor kring mig är ju födda på 90-talet men de ska också vara vuxna...

Visa signatur

Asleep in my casket, all rotting and gory. Now, watch me dance in the purgatory!
I waltz with the devil, "Till death do us part". I tango with demons, eating my heart.
They feast on my soul, they feed on my fear. Hugs and Kisses, I wish you were here!

Permalänk
Medlem
Skrivet av No:

Hej på er!

Unge nr 1 är nu en liten 2,5årig terrorist, älskar henne mer än allt!
Unge nr 2 kommer i mars, jag är en fet valross och orkar inte mycket mer än att ligga på soffan och surfa. Så då hamnar jag här...

Jag börjar känna mig gammal.
Människor kring mig är ju födda på 90-talet men de ska också vara vuxna...

Haha, får väl dela med mig av att du inte behöver känna dig gammal själv, min dotter är redan 3.5år

Visa signatur

W10 - Fractal Design Define S - Asus ROG x570f
3700x @ 4.25GHz - 2x16GB Corsair Dominator @ 3733c16 - Asus VG279QM
Asus RTX 2070 Super Dual EVO - RM750x - G305 - G533 - DuckyOne2Mini

Permalänk
Skrivet av No:

Hej på er!

Unge nr 1 är nu en liten 2,5årig terrorist, älskar henne mer än allt!
Unge nr 2 kommer i mars, jag är en fet valross och orkar inte mycket mer än att ligga på soffan och surfa. Så då hamnar jag här...

Jag börjar känna mig gammal.
Människor kring mig är ju födda på 90-talet men de ska också vara vuxna...

90-talister blir aldrig vuxna.

Permalänk
Medlem

Närmar sig 10 år sen man blev medlem, dock inte varit speciellt aktiv förrän sista halvåret drygt då dator intresset fick sig en uppsving.

Träffade damen för 2 år sen så nu är man inte ute o härjar utan kan spendera pengar på datorer igen

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem

Även jag fyller tio i år men känner mig inte ett dugg äldre än när jag gjorde kontot

Måste säga att detta forum är ett av få där stämningen aldrig har blivit dålig.

Visa signatur

R7 7800X3D | 4070Ti | 32GB DDR5 6000mhz | 1TB SSD | 1TB M.2

Permalänk

10år nu i forumet, så får jag också kalla mig veteran nu?

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk

Borde väl va veteran. Har slutat med överklockning och 3Dmark. Jag hade ju 8 WR samtidigt. I dagens läge satsar jag på hundar och har just nu 10st.

Visa signatur

Lycklig ägare till denna fattigmanslaptop. Nypris under 4000:-
Asus 1215B 500GB 4GB minne och W7 Ultimate tweakat
och nerbantat till max Så datorn är riktigt pigg

Permalänk
Medlem
Skrivet av Farenheit:

<--- Veteran lurker

Låter snarare som en medlem med inlägg av stor kvalité istället för kvantitet, den bättre sorten alltså.

Snart inne på mitt 7:e år, eller 8:e om jag får räkna med mitt första konto: http://www.sweclockers.com/profil/apa+med+vapen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arne Anka:

Borde väl va veteran. Har slutat med överklockning och 3Dmark. Jag hade ju 8 WR samtidigt. I dagens läge satsar jag på hundar och har just nu 10st.

Ti4200-mannen.

Visa signatur

R7 5800X | Asus ROG Strix X570-I Gaming | 16 GB RAM | RTX 3080 | 2 TB SSD | CM NF200P | Corsair SF600

Permalänk
Avstängd
Skrivet av PreacherMan:

Ti4200-mannen.

Arne anka är anledningen till att jag köpte ett albatron ti4200 och började med oc goodtimes

Visa signatur

[i7 8700K@5.4Ghz] [Asus GeForce RTX 2080 Dual OC][3500Mhz@Corsair RGB DDR4][MSI Z390 MEG ACE][Customloop][Sony AF9 65" Oled] [Predator X34A] [Dark Power Pro 1000W][Beyerdynamic 1990 pro] [Sound BlasterX AE-5] [Astro mixamp]{

benchmark http://www.3dmark.com/spy/7331357
8700k@5.4Ghz https://valid.x86.fr/2ff8a4

Permalänk
Medlem
Skrivet av cht:

Appropå ditt inlägg om strippar så hittade denna när jag kikade igenom min Sweclockers-katalog jag fortfarande har kvar.
http://formstudio.se/swec/serier-1.gif

Antar att vissa hade den perceptionen av mig.

Vad många gamla nicks man känner igen - fantastiskt roligt! Än bättre att många inte bytt avatarer!
Många minnen väcks. Tyvärr kunde jag inte medverka, men vem minns de IRL-aktiviteter som swec bidrog till - tänkte specifikt på Folkracet (2003-06-14).

För att svara på Nos frågor:
- Privat: Lyckligt gift, två små barn. Jobb: Hamnat på tillverkarsidan, jobbar med PR på Samsung i Norden.
- Nej, finns inte med tyvärr.
- Minns dig, med massor av fler i denna tråd!

Precis så jag ser moderatorerna här fast livstidsbannen har jag inte fått ännu

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Medlem

Jag var aldrig aktiv, men SweC har varit en trygghet som funnits där när tekniksuget blir för stort.
Har investerat i en ordentlig PC nu vilket gör forumet superaktuellt på nytt. En sak jag minns var det gamla övrigt forumet med stackars bamse med kepsen. Om jag minns rätt iofs sorry, ser nu DEC 2003, det är ju knappt nån ålder

Permalänk
Medlem

Tänkte att jag skulle tillhöra skaran som varit här bland de längre men icke, jag är brädad hårt!
Kul att se folk man känner igen från förr, även om jag inte alltid skrev så mycket på den tiden.

Visa signatur

"Happiness is only real when shared"

Permalänk
Medlem

Oj, 11 år här nyligen. Ingenting vettigt har man heller bistått med under tiden.

Förut vet man vars varenda riksdal gick. Samt tid.

Permalänk
Medlem

skriver inte så ofta men varit med ganska länge nu och har aldrig slutat läsa swec. Tycker det har blivit grymt nu när dem börjat med podcast och fredagspanelen

Visa signatur

Mess with the best and die like the rest.
MSI Mortar Max B450, AMD 3700x, PowerColor 5700 XT

Permalänk
Medlem

sweclockers har ju utvecklat sig en hel del sen början. då var det verkligen nichat

jag minns att jag snackade om det på mitt sommarjobb, sundsvall energi. de hade en datorsupport som inte alls gillade idén om att överklocka. "det går väl men det finns ingen vinst i det". nu är överklockning nått vem som helst kan göra, direkt i windows genom att slidea en bar.

en rolig grej med det här forumet, jag vet inte om jag nämnt det redan men det skadar väl inte att säga det igen. när edin och fook (tror jag) fixade med det så blev nåra av oss inbjudna att regga innan allt var klart. jag hade nr 3 (ni kan se vilket nr ni har om ni hoovrar över erat nick)

sen när jag slutade på swec, eller swegamers som jag fixade lite med, och ID hade blivit något av en status på forumet så haxxade crewn och tryckte in lägre nummer på några som jobbade vid swec. bara för att

typ årets kuriosa :S hoppas nån tyckte det var lite intressant

för den som vill lurka efter riktiga oldies kolla medlemslistan efter misko och blunder

Permalänk
Hedersmedlem

Jobbar och sliter, idlar mest både här och på irc numera, när man inte är på jobbet blir det en hel del SWTOR eller något annat uppbyggligt och karaktärsdanande

Visa signatur

Little white flowers Will never awaken you. Not where the black coach of Sorrow has taken you. Angels have no thoughts
Of ever returning you. Wouldn’t they be angry If I thought of joining you?

Not only did I disturb your precious Angels, I also shredded their silken wings and drank their holy icor

Permalänk
Medlem

Hallå gamlingar!
(Och No <3)

Permalänk

Vad hände med Castor?

Visa signatur

» Well, tough titties...

Permalänk
Medlem

Den här tråden har jag missat
Själv har jag alltså varit medlem i 12 år nu.. Tror inte jag varit borta från forumet någon längre tid, utan varit mer eller mindre aktiv hela tiden

Äldre har man ju blivit. Utbildad och färdig och jobbar med systemutveckling. Datorer är alltså fortfarande ett stort intresse. Dock kanske inte lika mycket byggande längre som det var förr när man hade tid med sånt. Kul att se så många rävar hitta hit till denna tråd. Bläddrade igenom hela denna tråd precis nu

Edit: verkar kvala in inom de 1000 iaf
Verkar ha medlemsnummer 754

Edit2: Har nog haft samma avatar i väldigt många år. Fruktansvärt outdated design på den, men man kan ju inte byta

Visa signatur

WS: Mac Studio M1 Max | 32 GB | 1TB | Mac OS
WS: Intel i5 12600K | 64 GB DDR4 @3600 Mhz | 2x1TB nvme 2x1TB SSD SATA | Windows 11 & Manjaro Linux
Bärbar: Macbook Pro 14" | M1 Pro | 16GB RAM | 512GB SSD | Mac OS
Servrar: Intel i7 10700K | 64 GB DDR4 @3600Mhz | 3 TB SSD + 22TB HDD | Unraid |
4x Raspberry pi 4b 8Gb | Dietpi |

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av kvack!:

Hallå gamlingar!
(Och No <3)

Tjo bre

Skrivet av Ben_Dover:

Vad hände med Castor?

Ingen som vet. Han har ju alltid vart ett mysterium.

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Skrivet av Ben_Dover:

Vad hände med Castor?

Han är på symöte i ett fjärran land...

Permalänk
Medlem

Ses vid 20-års jubileet

Visa signatur

Datorer - M1 MacBook Pro 14"
Hörlurssystem - Scarlett 4i4 / Objective2 / Beyerdynamic DT 770
Ljudsystem - NAD C356BEE > DALI Mentor 6
Bilpark - Porsche 718 Spyder

Permalänk
Medlem
Skrivet av SanTeoX:

Edit2: Har nog haft samma avatar i väldigt många år. Fruktansvärt outdated design på den, men man kan ju inte byta

Känner precis samma sak... denna avataren jag har nu gjorde jag när vi hade en tävling för en herrans massa år sedan om vem som kunde ha den "juligaste" avataren... orginalavataren, utan tomteluva och julgran i bakgrunden, har jag faktiskt kvar på en 3.5" IDE disk någonstans i någon låda

Snubben på bilden är inte ens jag (som någon trodde för ett tag sedan!) utan karaktären i TV-serien Pointman som handlade om en person som åkte runt och hjälpte folk i nöd. http://www.imdb.com/title/tt0112125/
Dock inte därifrån nicket kommer utan det kommer från gamla goda Quake 2, där fanns ett skin som hette Pointman... körde alltid det så det fastnade

Eh... ja... lite OffT...

Visa signatur

Intel i7 6700K @ 4,4 Ghz | MSI Z170 KRAIT GAMING 3X | be quiet! Dark Rock 4 | 16 GB Kingston HyperX Fury 2133 Mhz | Asus RTX 3060 OC | PNY XLR8 CS3030 500 GB | Samsung 860 QVO 1 TB

Permalänk
Medlem

Ja snart har väl ungarna konto här...