Permalänk
Medlem

Vattenkyla 2500k och hd7970 med 240mm rad?

Har beslutat mig för att fixa vattenkylning till datorn och då jag har ett Sugo sg07 så har jag väldigt ont om plats.. men har beslutat mig för att köra på ett swifttech h220 men frågan är om den radiatorn kommer klara av det? eller om jag ska skaffa en till 240mm/200mm radiator?

hade tänkt köra radiatorn ovanpå chassit dvs så att radiatorn är utanför och fläktarna är inuti chassit. och ha en ovanpå och den andra om det nu krävs på sidan av chassit

så kommer det räcka med den radiatorn som kommer med h220 eller är det ett måste att fixa en till?

Visa signatur

here we go!

Permalänk

Personligen tycker jag att det är för lite yta, jag skulle inte tro att det kan bli bra värden om man inte väljer en tjock rad om ens det. Jag skulle inte göra det.

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk
Medlem
Skrivet av JeagerMeisterSWE:

Personligen tycker jag att det är för lite yta, jag skulle inte tro att det kan bli bra värden om man inte väljer en tjock rad om ens det. Jag skulle inte göra det.

okej så då bör jag köra på en extra 240mm rad eller 200mm rad då ?

Visa signatur

here we go!

Permalänk

Ja, jag skulle säga att du behöver runt 300mm. Beror på om du skall klocka eller inte. Men om du ska köra mindre rad så måste du ha en tjock sådan.

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk
Medlem
Skrivet av JeagerMeisterSWE:

Ja, jag skulle säga att du behöver runt 300mm. Beror på om du skall klocka eller inte. Men om du ska köra mindre rad så måste du ha en tjock sådan.

okej men då blir det nog en extra 240mm eller 200mm radiator utöver den som är med i h220 kittet

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem

hd7970 =TDP 210W
Intel 2500k =TDP 95W

Den där radiatorn är 29mm tjock och har PWM fläktar som kan gå upp i 1800rpm vid ca 33dB

Om du nöjer dig med ett delta på 10C och bara klockar CPU lite så klarar du dig med fläktarna på max vid max belastning (när du tex spelar)

Om jag varit du hade jag först köpt kittet och block till GPU samt de slangar du behöver. Tagit av chassie plåten och testat loopen utan att ha sönder chasie. Om du tycker att det låter för mycket eller vill ned i temperatur så köper du en till radiator. Tänk på att du kommer få lite högre temps när allt sitter i den "trånga datorn"

Visa signatur

I've somehow been WASDing my whole life

13th Intel 8P@6GHz E-cores off Kraken X73 360mm DDR5 m.2@7000MB/sek Gigabyte Z690
Alltid över AMD 3D med överklocking i fakefikans (swefaker) grafer med intel :)