Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Qpad lanserar två nya headset med öppna och stängda kåpor

Permalänk
Medlem

Har ett par QH-85, skitnöjd hittills men idag började jag få problem. Helt plötsligt har micen blivit skitlåg. Började då jag kopplade in mina gamla lurar (med trasig mic) för att jämföra ljudet. Kopplade ur dem och in med QH-85:orna och då var mikrofonljudet så lågt att folk knappt kan höra mig i Skype. Självklart full volym i Skype, Windows och (nyinstallerade) drivrutiner. Sätter jag på mic boost i windows så kan folk höra mig, men det brusar extremt mycket. Finns det några andra sätt att höja volymen på, utan att det blir massa brus?

Ska tillägga att jag har haft problem med mitt ljudkort tidigare. Den loopar ljud från micen till hörlurar, och brusar hela tiden i hörlurarna. Det gäller bara när jag kopplar in sladdarna på baksidan, kopplar jag in i frontpanelen fungerar det bra.
Antar att mitt problem är relaterat till det, men skulle vara bra om det gick att lösa mina nuvarande mic-problem utan att behöva köpa nytt ljudkort...

Visa signatur

"Att installera AMD-drivrutiner är lite som en Svensson-variant av rysk roulette.." //Kazuo