John Riccitiello avgår som vd för EA

Permalänk
Medlem

Det är fest för tillfället bland gamers och alla som tvingas använda sig av EA's och Origions hemskheter

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

hallelujah

Permalänk
Medlem

Vart kan man lämmna in sin jobb ansökan

Visa signatur

Det är jag som är Stav felet här på forumet (Dyslexi)

Permalänk
Rekordmedlem

Så kan det gå med DRM från helvetet, kunderna gillar kanske inte deras överarbetade DRM och väljer annat.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Har inga problem med EA de gör va de kan för att överleva bättre de än att de försvinner. Förövrigt så testade Ubisoft att köra utan DRM det gick ju sådär. Mer människor som laddade ner än tidigare. Så nog är vi pirater allt.

DRM är nog något man måste leva med. Även om de borde fungera bättre än Sim city lol. Sen tycker jag inte alltid DLC är dåligt jag älskade ME3 senaste Citadel exempelvis.

Permalänk
Medlem

Glöm ej bort att EA knappast kommer att ändras speciellt mycket även om de byter VD, men det går ju alltid att hoppas på det bättre. Jag köpte mitt sista EA-spel när jag införskaffade BF3. Med tanke på hur det spelet hanterades angående uppdateringar etc så har jag helt tappat förtroende för EA och Origin, som för övrigt knappast fanns mycket av i från första början.

Jag hade tänkt att köpa Sim City för det är en spelserie jag verkligen gillat genom tiderna, men med tanke på att det måste spelas online ihop med Origin orkar jag verkligen inte göra mig besväret, Origin kommer helt enkelt aldrig mer in på min dator.

http://www.youtube.com/watch?v=ZR6-u8OIJTE&feature=player_emb...

Visa signatur

Data Data

Permalänk
Skrivet av phz:

Som avgångsvederlag får Riccitiello välja på en av följande titlar:

  • Battlefield 3 (Standard Edition)

  • [/*][/*]

  • Bejeweled 3

  • [/*][/*]

  • Dead Space 3 (Standard Edition)

  • [/*][/*]

  • Mass Effect 3 (Standard Edition)

  • [/*][/*]

  • Medal of Honor Warfighter (Standard Edition)

  • [/*][/*]

  • Need For Speed Most Wanted (Standard Edition)

  • [/*][/*]

  • Plants vs. Zombies

  • [/*][/*]

  • SimCity 4 Deluxe Edition

  • [/*][/*]

…om han kan bestämma sig innan 2013–03–30.

LOL! Weltklasse på den..

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

EA har en otroligt lång väg att vandra, först måste de få ordning på Origin som i dagsläget fungerar som en RBMK-anläggning med alla säkerhetssystem frånkopplade, samt de borde ta sig en funderar över användningen av DRM...

De senaste spelet jag köpte av dem hette NHL98 och det var helt ok...men det var ett tag sedan!

Visa signatur

Dator 1. MSI Z370 GAMING PRO CARBON, Intel Core i7 8700K 3.7 GHz 12MB, Gigabyte AORUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB, Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance, passivt vattenkyld.

Dator 2. MK MSI X79A-GD45, Intel i7-3820 @ 4,0 GHz, EVGA 980Ti med vattenblock, 16 Gig DDR3, vattenkyld

Specialskärm: ~124 tum 3840 X 1080, 178° FOV (2 x BenQ 1070+)

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som tänker "maffia!" så fort jag ser en vd med italienskt efternamn?

Trevligt att kräket försvinner. Alltid något.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

konstigt att ingen har lag ut hans citat om microtransactions:
Från EA VD:
"When you are six hours into playing Battlefield and you run out of ammo in your clip, and we ask you for a dollar to reload, you are really not very price sensitive at that point in time"

http://www.youtube.com/watch?v=ZR6-u8OIJTE

Visa signatur

Jag har ingen TV, video, tv-box, radio, läsplatta eller dator. Jag har en gammal telefon som bara går att ringa och skicka SMS.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av pellaeon:

Har inga problem med EA de gör va de kan för att överleva bättre de än att de försvinner. Förövrigt så testade Ubisoft att köra utan DRM det gick ju sådär. Mer människor som laddade ner än tidigare. Så nog är vi pirater allt.

DRM är nog något man måste leva med. Även om de borde fungera bättre än Sim city lol. Sen tycker jag inte alltid DLC är dåligt jag älskade ME3 senaste Citadel exempelvis.

Behandla sina kunder som tjuvar och släppa spel där de som kör pirat får bättre upplevelse än de som betalar är göra vad de måste? Hoppas att du får bra betalt för att försöka spinna deras skit till "akta dig för pirater!!!".

Även om man måste ha DRM så går det göra det betydligt mindre irriterande för betalande kunder (kolla de flesta steam spel). Vem fan orkar piratisera spel när man kan enkelt ladda ner där och det finns offline läge då man reser och inte har alltid bra internet. Visst de som inte har pengar kommer göra det men det spelar ingen roll. De har oftast inte råd hur som helst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jummarn:

Glöm ej bort att EA knappast kommer att ändras speciellt mycket även om de byter VD, men det går ju alltid att hoppas på det bättre. Jag köpte mitt sista EA-spel när jag införskaffade BF3. Med tanke på hur det spelet hanterades angående uppdateringar etc så har jag helt tappat förtroende för EA och Origin, som för övrigt knappast fanns mycket av i från första början.

Jag hade tänkt att köpa Sim City för det är en spelserie jag verkligen gillat genom tiderna, men med tanke på att det måste spelas online ihop med Origin orkar jag verkligen inte göra mig besväret, Origin kommer helt enkelt aldrig mer in på min dator.

http://www.youtube.com/watch?v=ZR6-u8OIJTE&feature=player_emb...

Skrivet av endnoy:

konstigt att ingen har lag ut hans citat om microtransactions:
Från EA VD:
"When you are six hours into playing Battlefield and you run out of ammo in your clip, and we ask you for a dollar to reload, you are really not very price sensitive at that point in time"

http://www.youtube.com/watch?v=ZR6-u8OIJTE

Konstigt att ingen läser tråden innan de postar :I

Visa signatur

Data Data

Permalänk
Medlem
Skrivet av pellaeon:

Har inga problem med EA de gör va de kan för att överleva bättre de än att de försvinner. Förövrigt så testade Ubisoft att köra utan DRM det gick ju sådär. Mer människor som laddade ner än tidigare. Så nog är vi pirater allt..

Ja men undra varför det gick dåligt för Ubisoft och folk tankade hem spelet istället, de släppte förmodligen inget demo på spelet så man kan testa det innan man lägger runt över 300 på det och om då spelet är dåligt och ospelbart är det inte värt de pengarna eftersom det med större sannolikhet finns spel för det priset som är betydligt bättre och stabilare.

Sen om det är så de förlorar pengar på ett demo för att de tror att folk kommer kanske tröttna på spelet under demo tiden, ja då har de förmodligen inte gjort rätt bedömning av markanden vill ha eller gjort demot jävligt dåligt. Sen kan de ju alltid sätta en tids begränsning på 1 timme som man får spela det och då lär man ju knappast tröttna på det.

Sen kommer det förmodligen att finnas ohederligt folk ändå, men vem fan vill kastar ut pengarna på att halvfärdigt jobb.

Permalänk
Snusfri

DRM är totalt värdelöst och pengar som företagen (framförallt EA) lägger på det kunde ha använts till att göra spelen betydligt bättre.

DRM försämrar i 99% av fallen för de som köper spelen medans "piraterna" får en oftast bättre produkt då all DRM kan knäckas.

Istället för att försöka få in så mycket pengar som möjligt genom att släppa en icke färdig produkt som gör att kunderna känner sig lurade och som gör att de undviker företaget i fråga så släpp en produkt som faktiskt fungerar som utlovat och få nöjda kunder som återkommer.

Ett dåligt rykte är lätt att få, det är desto svårare att bygga upp ett bra igen.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

De får skylle sig själva... i alla fall EA.

Permalänk
Hjälpsam

Förstår inte hur ni kan glädjas så, på bilden ser ju killen ut vara en riktigt trevlig snubbe.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk

Som jag tolkar det så kommer det ju inte förändras mycket. Bakom varje VD står tjocka svettiga män med för lite hår på huvudet och väntar på att få sina pengar tillbaka mångdubbelt. Och jag är ganska säker på att de tjocka svettiga männen finns kvar även om en VD byts ut.

Permalänk
Skrivet av Heinkel92:

Sim *host* city

Snarare sim shitty!

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Visa signatur

W10 Pro N | i7 6700K @ 4.7 GHz | NH-D15 | GTX 980 Ti HOF | ASUS Z170 Pro Gaming | 16GB 3000Mhz CL15 | Samsung 850 EVO 500GB | 3x HDD ~8TB | Define S | EVGA 750W G2 | Logitech g502 | Corsair K70 Red | Beyerdynamic DT 770 Pro 250Ω | Sound Blaster Z | BenQ XL2430T 144Hz + GW2250HM 60Hz
» Youtube: https://www.youtube.com/c/Phreec

Permalänk
Medlem

Jag har svårt att se hur detta kommer leda till något konkret bättre eller sämre. EA är ett gigantiskt paraplyföretag med över 4 miljarder dollar i omsättning - sådana aktiebolag har i regel inte passionerade "gamerz" i ekonomiskt avgörande nyckelpositioner. Man har folk som vet hur man gör affärer och förvaltar gigantiska företag. Det enda som i sin tur finns i deras värld är krav från aktieägarna som skall uppfyllas på ett eller annat sätt.

Problem kommer alltid uppstå om man ber en affärsmän leda ett företag vars kunder är så pass specifika och kvalitetskritiska som t.ex. datorspelare. Jämför Valve med EA - bägge företag har som mål att tjäna pengar genom att sälja spel. Men Valve leds och styrs av spelfolk som varit med själva och vet vad deras kunder vill ha. EA's enda räddning är om deras nya VD förstår detta. Men jag kan sätta en guldtia på att deras nästa VD kommer ha liknande CV som Riccitello.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jummarn:

Konstigt att ingen läser tråden innan de postar :I

Att inte ha följt en JU-tub länk är väl ändå inte att betrakta att inte ha läst tråden?

Framför allt med tanke på att du ingenstans själv hänvisar till vad den kan tänkas innehålla....

Mer OT - jag har nu med jobbet blivit uppköpt två gånger av större och större amerikanska bolag och min erfarenhet är att VD/CEO kan sätta en ganska rejäl kursändring om hon/han vill. Vi kan bara hoppas att den nye får i uppdrag att tjäna pengar genom nöjda kunder....

Visa signatur

Fractal Define R4 / MSI B550 MPG Gaming+ / Ryzen 5 5600G / 32 GB DDR4 @3600MHz / Crucial RealSSD C300 128 GB / MSI 6800 XT 16 GB@2560x1440 / CM Silent Pro M850W / Lurar: Roccat Elo Air / Mus: Roccat Kone / HTC Vive

Permalänk
Medlem

Vänta nu, de når inte sina egna mål trots att allt de gör är att satsa allt på att krama, vrida och mjölka varenda krona de kan oavsett hur uruselt resultatet blir!?

Jag sätter en femma på att de inte kommer fatta hinten av detta.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Avstängd

Yes! Skadeglädje är den bästa glädjen! Nu fattas bara att EA konkar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av endnoy:

konstigt att ingen har lag ut hans citat om microtransactions:
Från EA VD:
"When you are six hours into playing Battlefield and you run out of ammo in your clip, and we ask you for a dollar to reload, you are really not very price sensitive at that point in time"

http://www.youtube.com/watch?v=ZR6-u8OIJTE

Tycker det var en ganska bra ide! Tänk om man blir ägd av jets och choppas ute på firestorm och så poppar det upp ett meddelande:

[B]" Pay 5 dollar for Patriot battery + 100 spare missiles? Y/N[/B]

Jag hade inte tvekat!

Visa signatur

The individual is handicapped by coming face-to-face with a conspiracy so monstrous he cannot believe it exists.

-- J Edgar Hoover

Permalänk
Avstängd

Om EAs VD måste avgå för han inte var girig nog kommer förmodligen nästa inte bli så mycket bättre för er konsumenter

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Med andra ord:
Han har plockat på sig tillräckligt med pengar för att kunna leva utan att jobba mer.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

Om jag skulle bli VD för EA hade jag gjort följande:

1. Skrotat origin
2. Startat samarbete med steam och integrerat alla ea spel där.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

q9550@3,4Ghz, GTX275, 4GB DDR2 Corsair XMS2//HTPC AmdX2 4600+ passivt kyld med scythe ninja mini, Antec NSK 2480

Fractal design arc midi r2// core i7 4770k@ 4,4ghz :)
// corsair h100i // corsair hx 850m// asus maximus VI hero//
Corsair vengeance pro 2400mhz// intel ssd 335 180gb// gigabyte gtx 780 OC@1200mhz Core//win 8.1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asteroid:

Om jag skulle bli VD för EA hade jag gjort följande:

1. Skrotat origin
2. Startat samarbete med steam och integrerat alla ea spel där.

Skickades från m.sweclockers.com

Låter inte så smart. EA tjänar massor på Origin. Personligen har jag inget emot Origin. Det är samma sak som STEAM.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliver91:

Han blev VD ungefär samtidigt som EA började mjölka ut varje titel så hoppas att det var han som orsakade der!

Nya IPs 2000-2007
American McGee's Alice, SSX, Harry Potter, The Sims, Burnout, Battlefield

Nya IPs efter 2007
Crysis, Rock Band, Skate, Warhammer Online, Spore, Army of Two, Dead Space, Mirror's Edge, Dragon Age, Dante's Inferno, Star Wars: The Old Republic

Visa signatur

Damn it feels good to be a gubbe.