EVGA 660 TI vs. ASUS 660 TI

Permalänk
Medlem

EVGA 660 TI vs. ASUS 660 TI

Skall nu köpa nytt g-kort. Och har cirka 2600 i budget. Har låst in mig på EVGA eller ASUS. Frågan är då bara, vilket av dessa är "bäst"?

Har dessa att välja mellan: http://www.inet.se/jamfor?compare=5409606&compare=5405143&com...

Visa signatur

Fractal Design Define R4 - Gigabyte Z-68X-UD3H-B3 Rev 1.3 - i5 2500k 4,1Ghz - Fractal Design Smart Modular 650W - ASUS GTX 660 TI 2GB - Intel 320 80GB SSD - Corsair Vengeance 1600Mhz 2x4GB

Permalänk
Medlem

Jag skulle helt klart rekomendera ASUS kortet eftersom det har en DC2 kylare. DC2 kylaren är både tystare och svalare än EVGA kortens referenskylare. ASUS kortet kommer också vara betydligt mera övercloknings vänligt tack vare den betydligt bättre kylaren.

Visa signatur

Intel i5 3570K, Radeon HD 6970 artic cooling Accelero Twin Turbo II, 8gb 1600mhz, Fractal Design Define R4, msi Z77-S03, Coler Master GX 750w 80+ brons.

Permalänk
Avstängd

Spara 300 och köpa 7970

Permalänk
Permalänk
Medlem

evga kordet är mkt snyggare imo! :p. annars som ovan, köp amd och få mer för pengarna!

Permalänk
Medlem
Skrivet av oouhdawg:

Spara 300 och köpa 7970

Skrivet av kex:

evga kordet är mkt snyggare imo! :p. annars som ovan, köp amd och få mer för pengarna!

Kommer aldrig mer köpa någon amd-skit. Krångel och fruktansvärt dålig programvara (Catalyst)

nVidia ftw

Och om jag frågar vilket av dom här korten som är bäst, då är det väl antagligen något av dem jag vill ha? Alltid är det någon som säger att man ska köpa amd när man frågar efter nVidia.

Visa signatur

Fractal Design Define R4 - Gigabyte Z-68X-UD3H-B3 Rev 1.3 - i5 2500k 4,1Ghz - Fractal Design Smart Modular 650W - ASUS GTX 660 TI 2GB - Intel 320 80GB SSD - Corsair Vengeance 1600Mhz 2x4GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av fri0xz:

Kommer aldrig mer köpa någon amd-skit. Krångel och fruktansvärt dålig programvara (Catalyst)

nVidia ftw

Och om jag frågar vilket av dom här korten som är bäst, då är det väl antagligen något av dem jag vill ha? Alltid är det någon som säger att man ska köpa amd när man frågar efter nVidia.

Det är dock ett förslag på goda grunder, i rå prestanda slår 7970 ett 660Ti. Men som du säger att drivrutinerna inte lika roliga att handskas med.

Av de två korten så skulle jag säga Asus enbart p.g.a. en bättre kylare.

Permalänk
Avstängd

Eftersom 7970 presterar jämnt med 680 som äre bättre än 670 som är bättre än 660. SIngel AMD har verkligen inga problem. Knappt att xfire har det i denna generation av kort och drivisar. Upp till dig om du vill ha 100 i prestanda eller 70.

Och du som inte vill ha krångel antar jag inte kommer att hålla på med överklockande osv? Vad spelar det då för roll vilket du väljer. Inga 660 ti har problem med kylning och ljudnivåer i stort sett.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oouhdawg:

Eftersom 7970 presterar jämnt med 680 som äre bättre än 670 som är bättre än 660. SIngel AMD har verkligen inga problem. Knappt att xfire har det i denna generation av kort och drivisar. Upp till dig om du vill ha 100 i prestanda eller 70.

Och du som inte vill ha krångel antar jag inte kommer att hålla på med överklockande osv? Vad spelar det då för roll vilket du väljer. Inga 660 ti har problem med kylning och ljudnivåer i stort sett.

Alltså, överklockning har jag inget problem med. Det är just AMD-kort. Riktig skrot enligt mig.

Visa signatur

Fractal Design Define R4 - Gigabyte Z-68X-UD3H-B3 Rev 1.3 - i5 2500k 4,1Ghz - Fractal Design Smart Modular 650W - ASUS GTX 660 TI 2GB - Intel 320 80GB SSD - Corsair Vengeance 1600Mhz 2x4GB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av fri0xz:

Alltså, överklockning har jag inget problem med. Det är just AMD-kort. Riktig skrot enligt mig.

Hellre BMW's bästa bil istället för ferraris sämsta Men ok, du verkar ha riktat in dig rätt hårt på nvidia.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oouhdawg:

Hellre BMW's bästa bil istället för ferraris sämsta Men ok, du verkar ha riktat in dig rätt hårt på nvidia.

I princip alla mina kompisar inkl. mig har eller har haft AMD-kort. Alla har varit så fruktansvärt besvikna på dem. Och de som skaffat nVidia kort senare (nu också inkl. mig) har varit otroligt nöjda. Så vet inte om vi haft otur och fått måndags exemplar hela bunten eller om alla AMD-kort är skit.

Visa signatur

Fractal Design Define R4 - Gigabyte Z-68X-UD3H-B3 Rev 1.3 - i5 2500k 4,1Ghz - Fractal Design Smart Modular 650W - ASUS GTX 660 TI 2GB - Intel 320 80GB SSD - Corsair Vengeance 1600Mhz 2x4GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av fri0xz:

I princip alla mina kompisar inkl. mig har eller har haft AMD-kort. Alla har varit så fruktansvärt besvikna på dem. Och de som skaffat nVidia kort senare (nu också inkl. mig) har varit otroligt nöjda. Så vet inte om vi haft otur och fått måndags exemplar hela bunten eller om alla AMD-kort är skit.

För mig är det tvärt om. Jag och många av mina vänner har kört på AMD kort och inga problem här inte, dock har jag haft problem med min brors Nvida kort och även Nvidia kortet i min HTPC.

Visa signatur

Cpu: AMD Ryzen 5 5600x @4.8Ghz
Gpu: Powercolor Radeon RX 5700 (5700XT VBIOS) @ C:2000Mhz M:1800Mhz
Ram: Kingston Fury 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz
Lagring: WD Green SN350 2TB M.2 SSD
Psu: Seasonic 750W Gold

Permalänk

Du säger först att programvaran är skit sen säger du att själva korten är dåliga? Hänger inte riktigt med...

Men Asuskortet skulle jag ta pga kylare. Men ska man köra referens är veta bäst pga garantin enligt mig.:)

Visa signatur

Citera Så Hittar Jag Tillbaka!

Permalänk
Medlem

DC2 är mitt val, jag skulle inte kunna stå ut med en vanlig kylare i dagens spel. Även om dom har blivit bättre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fri0xz:

Och om jag frågar vilket av dom här korten som är bäst, då är det väl antagligen något av dem jag vill ha? Alltid är det någon som säger att man ska köpa amd när man frågar efter nVidia.

Han vet ju inte hur mycket du kan. Du skulle ju kunna var 11 år och hört någon säga att 660 TI är det bästa som har hänt sen smågodis. I vilket fall som helst så skrev han nog för att hjälpa till och inte för att vara elak.

Visa signatur

Intel Core i5 4690k | ASUS Z97I-PLUS mITX | PowerColor Radeon HD 7970 3GB OC | Corsair Vengeance LP 8 GB 1600MHz | Corsair Force GT 120GB | Crucial v4 256GB | Corsair CX 600W v2 | Fractal Design Node 304 Svart

Permalänk
Medlem

Amd kort är skrot... Håller inte med. -.-
Ta dc2 då, nvidia Fanboy.

Visa signatur

RABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLE