Permalänk

Nytt headset

Nu är det så att mina siberia v2 har gått sönder, så jag har letar runt lite men känner att jag behöver lite hjälp.
Har kollat lite extra på sennheiser pc350 och 360. Men eftersom jag använder mig av det inbyggda ljudkortet så kanske det inte är värt att lägga så mycket pengar på ett headset?

Om så är fallet, hjälp gärna till med lite andra alternativ. Det blir en hel del spelande med polare så en bra mic är ett måste. Blir även lite musik/film så ljudet får gärna vara hyffsat. Men vad jag hört om siberia v2 så borde väl vilket byte som helst bli bättre?

Permalänk

Hej, har ett pc 350 som jag kör på det inbyggda ljudkortet. (planerar att köpa ett ordentligt) Vad jag har märkt så fungerar det med det inbyggda ljudkortet. Lurarna visar kanske inte sin fulla potential men ändå. Det ända jag har märkt är att musik i dålig kvalite låter skit och att det blir ljud problem när jag har vissa effekter igång

Permalänk
Hedersmedlem
Permalänk
Medlem

Jag letade också efter ett nytt headset och efter att läst massa trådar o sånt på diverse forum så verkade det bästa
alternativet vara att köpa ett ljudkort + ett par riktigt hörlurar och extern mic.

Drog därför iväg en beställning igår på ett Creative Soundblaster Zx ljudkort samt ett par Creative Aurvana Live! lurar.
Ska även ta och beställa en modmic

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meenaze:

Jag letade också efter ett nytt headset och efter att läst massa trådar o sånt på diverse forum så verkade det bästa
alternativet vara att köpa ett ljudkort + ett par riktigt hörlurar och extern mic.

Drog därför iväg en beställning igår på ett Creative Soundblaster Zx ljudkort samt ett par Creative Aurvana Live! lurar.
Ska även ta och beställa en modmic

Har också funderat på dem där lurarna så skulle vara nice om du kunde säga hur dem är när du har fått dem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av unstoppable:

Nu är det så att mina siberia v2 har gått sönder, så jag har letar runt lite men känner att jag behöver lite hjälp.
Har kollat lite extra på sennheiser pc350 och 360. Men eftersom jag använder mig av det inbyggda ljudkortet så kanske det inte är värt att lägga så mycket pengar på ett headset?

Om så är fallet, hjälp gärna till med lite andra alternativ. Det blir en hel del spelande med polare så en bra mic är ett måste. Blir även lite musik/film så ljudet får gärna vara hyffsat. Men vad jag hört om siberia v2 så borde väl vilket byte som helst bli bättre?

Vill du ha bra ljud och har pengar så köp sennheiser pc360. Vill du ha bra ljud och har lite mindre pengar så köp Qpad QH-90

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av PangarN:

Har också funderat på dem där lurarna så skulle vara nice om du kunde säga hur dem är när du har fått dem.

Kan jag absolut göra! Hoppas bara på att jag får hem dom innan helgen

Permalänk
Medlem
Skrivet av unstoppable:

Nu är det så att mina siberia v2 har gått sönder, så jag har letar runt lite men känner att jag behöver lite hjälp.
Har kollat lite extra på sennheiser pc350 och 360. Men eftersom jag använder mig av det inbyggda ljudkortet så kanske det inte är värt att lägga så mycket pengar på ett headset?

Om så är fallet, hjälp gärna till med lite andra alternativ. Det blir en hel del spelande med polare så en bra mic är ett måste. Blir även lite musik/film så ljudet får gärna vara hyffsat. Men vad jag hört om siberia v2 så borde väl vilket byte som helst bli bättre?

Mina seberia gick också sönder för inte så längesen, köpte plantronics 780 pga reccomendationer, väldigt billig med grymmt hög kvalitie på både mic och ljud. Ingen justerbar mic dock, bara nerfällbar. Annars om man har budjett för ett headset för runt 1000kr så är ju logitech g35 en extrem favourite för många, kvalite och "mediaknappar" och sånt. Gillar man razer är ju Orca (mic lös) en av dom mest prisvärda lurarna som finns, charcarias är väldigt bekväma om man gillar det mer

Permalänk

tack för alla tips:)

Har väl bestämt mig för antingen ett sennheiser pc350 + ljudkort (Asus Xonar DX) då headsetet verkar tungdrivet. Eller för ett QPAD QH-90 med eller utan ljudkort.
Får ta och fundera lite under helgen sen dra beställningen på måndag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av unstoppable:

tack för alla tips:)

Har väl bestämt mig för antingen ett sennheiser pc350 + ljudkort (Asus Xonar DX) då headsetet verkar tungdrivet. Eller för ett QPAD QH-90 med eller utan ljudkort.
Får ta och fundera lite under helgen sen dra beställningen på måndag.

Själv funderat på Sennheiser PC 360, kanske nu i helgen, med inbyggt ljudkort. Så, kör på det.

Permalänk
Medlem

Kan starkt rekommendera PC350 för de som gillar stängda headset och PC360 för de med öppna. Men Sennheiser har släppt senare vers av dessa i PC350SE och PC363D men de säljs inte ännu i Sverige.

Permalänk

Logitech g930 wireless, bättre bas och programvara än g35, + du kan ställa in det om du måste, 10hour battery time ifall du inte vill ha kabel :P, en av dom bästa micsen ute på marknaden, KNÄPPT TYST

Visa signatur

Case: Fractal Design Define R5 CPU: Intel Core i7 6700K MB: ASUS Z170 PRO GAMING GPU: ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming SSD:Samsung 850-Series EVO 500GB Memory: Corsair 32GB DDR4 2133MHz PSU: EVGA Supernova P2 850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sneaky_rhino:

Logitech g930 wireless, bättre bas och programvara än g35, + du kan ställa in det om du måste, 10hour battery time ifall du inte vill ha kabel :P, en av dom bästa micsen ute på marknaden, KNÄPPT TYST

W00T!? Det är la för sjuttsingen samma headset fast det ena är trådlöst? Mjukvaran är den samma funktionerna är dem samma, allt är lika förutom att G35 är trådlösa? Om inte det är så vill jag gärna se vart ifrån du har fått denna informationen.

On topic.
jag körde G930 förut vilket jag tyckte va helt okej, det va et brus i dem vid högre volym, vilket iofs inte märktes så fort man har ljud i lurarna men när det blev tyst så hördes de.

Så jag sålde faktiskt de och skaffade mig ett par PC350, och är så nöjd så jag vet inte vad. Sjuktligt jäkla bra lurar, micen med. Kommer aldrig att gå till nått i nån annan prisklass än dem igen.

Visa signatur

CPU: Ryzen 3700X | CPU-Kyl: Alpenföhn Black Ridge + NF-A9x14 | GPU: ASUS Nvidia 1080 Ti 11GB | RAM: Corsair LPX 3000MHz 2x16GB | MB: MSI B450I | Chassi: Sliger SM560 | SSD: Samsung 970 EVO 1TB | PSU: Corsair SF 600W

Permalänk
Skrivet av Linkus:

W00T!? Det är la för sjuttsingen samma headset fast det ena är trådlöst? Mjukvaran är den samma funktionerna är dem samma, allt är lika förutom att G35 är trådlösa? Om inte det är så vill jag gärna se vart ifrån du har fått denna informationen.

On topic.
jag körde G930 förut vilket jag tyckte va helt okej, det va et brus i dem vid högre volym, vilket iofs inte märktes så fort man har ljud i lurarna men när det blev tyst så hördes de.

Så jag sålde faktiskt de och skaffade mig ett par PC350, och är så nöjd så jag vet inte vad. Sjuktligt jäkla bra lurar, micen med. Kommer aldrig att gå till nått i nån annan prisklass än dem igen.

det är G930 som är trådlöst inte g35*

bruset var nog troligen från störningar/brus från dit ljudkort(?) mina är knäppt tysta på 100% om jagi nte har ljud på, dock så är standard windows ljudet 50, sen har man equalizer man ställer in rätt.

Micen i g930 är en av dom bästa på marknaden, googla det.

köp dig ett par siberia v2 för du förstår dig inte på ljud

Visa signatur

Case: Fractal Design Define R5 CPU: Intel Core i7 6700K MB: ASUS Z170 PRO GAMING GPU: ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming SSD:Samsung 850-Series EVO 500GB Memory: Corsair 32GB DDR4 2133MHz PSU: EVGA Supernova P2 850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sneaky_rhino:

bruset var nog troligen från störningar/brus från dit ljudkort(?) mina är knäppt tysta på 100% om jagi nte har ljud på, dock så är standard windows ljudet 50, sen har man equalizer man ställer in rätt.

ljudkort?
både g930 och g35 körs via USB på inbyggt ljudkort i lurarna, dvs datorns eventuella ljudkort används inte

jag har precis bytt från ett par g35or och jag kan säga direkt att basen slår över på dom hela tiden...
Helikopter scenen i Hitman: Absolution - Basen knastra så dant att jag va tvungen att ta av mig g35orna och spela utan ljud
Tomb Raider (nya): genom hela spelet så slår basen över, varje gång du skjuter shotgun så knastrar det t.ex

Det går att motverka detta genom att sänka basen till -7 decibel ELLER -5 decibel samt sänka LFE kanalen i surround inställningar till typ 8-9
Båda dessa metoder gör att ljudet låter förjävligt, men basen knastrar inte iaf...

TL;DR Logitech's jävla lurar är svindåliga

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sneaky_rhino:

det är G930 som är trådlöst inte g35*

bruset var nog troligen från störningar/brus från dit ljudkort(?) mina är knäppt tysta på 100% om jagi nte har ljud på, dock så är standard windows ljudet 50, sen har man equalizer man ställer in rätt.

Micen i g930 är en av dom bästa på marknaden, googla det.

köp dig ett par siberia v2 för du förstår dig inte på ljud

Öh ta de lite lugnt nu va, man kan skriva fel jag menar självklart att det är G930 som är trådlösa, och bruset i dem är pga att dem ÄR trådlösa, G930 jobbar inte emot varken det inbyggda ljudkortet eller om du skulle haft ett annat ljudkort, G930's ljudkort är den lilla USB donglen som du pluggar in i datorn, och jag tycker inte för mitt LIV att de headsetet är bättre än mitt Creative Sound Blaster X-Fi Titanium ljudkort med ett par Sennheiser PC350. Men du kan juh få lyssna på över processat ljud med fejkad 7.1 system och brus i lurarna.

Du har även inte på hög volym då hör man självklart inte störningarna i de trådlösa signalerna.

Tänker inte ta någon skit från dig och köpa ett par kassa jävla v2 när jag vet att jag har ett par som är så många gånger bättre på alla sätt. Angående micen. Kan jag delvis hålla med dig, G930 har en sjukt bra och klar mic, men tycker fortfarande att jag får bättre ljud och bättre noise-cancelation i mina PC350.

Visa signatur

CPU: Ryzen 3700X | CPU-Kyl: Alpenföhn Black Ridge + NF-A9x14 | GPU: ASUS Nvidia 1080 Ti 11GB | RAM: Corsair LPX 3000MHz 2x16GB | MB: MSI B450I | Chassi: Sliger SM560 | SSD: Samsung 970 EVO 1TB | PSU: Corsair SF 600W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meenaze:

Kan jag absolut göra! Hoppas bara på att jag får hem dom innan helgen

Har du fått dem än?:)

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag är extremt nöjd med mina Corsair Vengeance 2000, kan rekemenderar dom starkt.Väldigt bra ljud, och micen är bra oxå, sitter extremt skönt på skallen och så lätta att man glömmer bort att man har dom på sig efter ett tag.

Visa signatur

CachyOs. MSI MPG Z490 GAMING PLUS// Intel Core i5-10600K@4800Mhz// Radeon rx 6800 16gb // Corsair VENGEANCE LPX 32GB.