Hur vet jag om jag har en SSD?

Permalänk
Medlem

Hur vet jag om jag har en SSD?

Ja som sagt hur vet jag om jag har en SSD installerat?

Permalänk
Avstängd

Jag hittar det i "systen information->lagring" sen så står det namn på ssd, finns säkert någon som vet ett bättre sett men så gör jag allafall

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mannoa:

Ja som sagt hur vet jag om jag har en SSD installerat?

om du inte orkar öppna upp datorn så kan du ladda ner crystaldiskinfo, där står det både modellnamn och om det är SSD/HDD.

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av aj123:

Jag hittar det i "systen information->lagring" sen så står det namn på ssd, finns säkert någon som vet ett bättre sett men så gör jag allafall

Ah okej så kollade lite snabbt bara här och är ADATA SP 900 SATA DISK DEVICE min SSD?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mannoa:

Ah okej så kollade lite snabbt bara här och är ADATA SP 900 SATA DISK DEVICE min SSD?

yeps, det är det.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1223083

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av morxy49:

Ah tackar

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mannoa:

Ah okej så kollade lite snabbt bara här och är ADATA SP 900 SATA DISK DEVICE min SSD?

Stämmer bra

Permalänk
Medlem

Den här datorn --> högerklicka på C: --> trycker på fliken maskinvara.. Där står dina hårddiskar.

Permalänk
Medlem

annars kan man ju lista ut det på utrymmet också.

en modern dator har ju mekaniska diskar på åtminstånne en TB styck om inte mer.
är datorn så gammal att den har mekaniska diskar på mindre, tja.. då lär den vara konstruerad innan ssd's var tillgängliga, alternativt att priset lämnade ett sådant märke i plånboken så att du vet om du har en ssd eller ej

har du nån disk på 0-300 GB så är det troligtvis en ssd alltså.

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |