Permalänk
Medlem

Hjälp med överklockning

Tjena!
Jag vill överklocka min i5 3570k!
Mitt moderkort är ett Asus Sabertooth Z77!

Kollat igenom den stora överklocknings tråden men jag förstår inte ett dugg , så skulle vilja ha en förenklad guide .
Min processorkylare är en h80i!

/ Johan

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

PC | ASUS Sabertooth Z77 | Core i5 3570k + H80i | 8GB RAM 1866Mhz | Asus R9 290 | Samsung 830 120 GB | 2TB WD | bequiet! 630W
Kringutrustning | Steelseries Rival | Ducky Shine 4 Röda brytare | Steelseries Qck+ | QPAD QH-90 | Logitech Z523

Don't forget to quote!

Permalänk
Medlem

Läs igen, lättare guide finns inte!
Det är mycket text, men om du inte vill riskera att grilla din cpu så rekommenderar jag dig att läsa igenom den ordentligt.

Men pröva att höj CPU multipliern i bios med ett par steg, blir datorn ostabil i prime95 så höjer du vcoren LITE

Visa signatur

CPU: Intel I7-6700K SKYLAKE @ 5200Mhz RAM: 4x 8GB Corsair Vengeance 2133MHZ DDR5
GPU: Asus GTX 980Ti Tripple SLI SSD: 500GB Samsung 850 Pro
HDD: 25TB WD RED PSU: Corsair AX860i
Chassi: Fractal Design R2 XL Mus: Microsoft 3.0
Tagantbord: QPAD MK-85 Pro mekaniskt Högtalare: Dali Mentor 6 frontar XTZ-bas

Permalänk
Medlem

Så du vill ha något avancerat inom datorer lättare förklarat än den guiden som förklara typ bäst och lättast av alla jag har läst? får man påminna om att det finns en anledning bara folk som tycker det är roligt överclockar. för om man tycker det är roligt är det oftast lättare.

Läs igen och försök lägga sakerna på minnet, sen läser du igen och då verkar det inte så svårt.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Entusiast

Förstår du inte den guiden så vet jag inte om du ska överklocka över huvud taget... Be någon annan göra det

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈