Komplett Gamer i25 - Crazy Edition

Permalänk
Medlem

Komplett Gamer i25 - Crazy Edition

Det här måste vara rätt prisvärt för en dator för lite drygt 11000.

Komplett Gamer i25 - Crazy Edition

Artikelnummer:772994
CyberLink PowerDVD 10 OEM CD
Stötsäker kartong
SteelSeries QcK musmatta
Fractal Design Define R4 Black Pearl
XFX ProSeries Core Edition 650W PSU
Intel® Core i5-3570K Processor
ASUS P8Z77-V LX, Socket-1155
Kingston DDR3 HyperX blu 1600MHz 16GB
XFX Radeon HD 7970 3GB GDDR5
Kingston HyperX 3K SSD 120GB 2.5"
Seagate Barracuda® 2TB
Samsung DVD Writer, SH-224BB
MS ROYALTY Win 8 Nordic
MS COA Win 8 32-bit/x64 Nordic
Garanti 3 års inskicksgaranti

Permalänk
Medlem

http://www.inet.se/kundvagn/visa/2894595/2013-01-25

12 450 kr för i princip motsvarande dator på Inet. Ta bort 300 kr då det är ett sämre grafikkort i din dator, alltså 12 150 kr. 11 350 kr om du bygger den själv.

Fördelen med att bygga datorn själv/låta Inet bygga den blir framförallt att du kan få en tystare dator. Grafikkortskylaren och kylaren som följer med till processorn är båda två kända för att vara ganska högljudda.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Perplupp:

http://www.inet.se/kundvagn/visa/2894595/2013-01-25

12 450 kr för i princip motsvarande dator på Inet. Ta bort 300 kr då det är ett sämre grafikkort i din dator, alltså 12 150 kr. 11 350 kr om du bygger den själv.

Fördelen med att bygga datorn själv/låta Inet bygga den blir framförallt att du kan få en tystare dator. Grafikkortskylaren och kylaren som följer med till processorn är båda två kända för att vara ganska högljudda.

Fast r4 chassit ska vara rätt tyst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Metalboy:

Fast r4 chassit ska vara rätt tyst.

R4 chassit är ljuddämpat, dock inte till den nivå att du kan slänga in högljudda fläktar och tro att du får en tyst dator. Att chassit är ljuddämpat är långt ifrån avgörande när det gäller att bygga en tyst dator, du måste fortfarande ha tysta fläktar. Se ljuddämpningen som en liten bonus istället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Perplupp:

R4 chassit är ljuddämpat, dock inte till den nivå att du kan slänga in högljudda fläktar och tro att du får en tyst dator. Att chassit är ljuddämpat är långt ifrån avgörande när det gäller att bygga en tyst dator, du måste fortfarande ha tysta fläktar. Se ljuddämpningen som en liten bonus istället.

Bara den inte låter allt för mycket så är det okej.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Metalboy:

Bara den inte låter allt för mycket så är det okej.

Om du är lite teknisk kan du köpa en kylare och montera själv efteråt, vet dock inte om du bryter någon garanti då. Kom annars på att jag plockade ihop ett bra alternativ för någon dag sedan: http://www.inet.se/kundvagn/visa/2894394/2013-01-25

Mindre (!) dator (25x21x37), tystare, bättre grafikkort och bättre processor. Mindre ram (räcker och bli över om du bara ska spela).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Perplupp:

Om du är lite teknisk kan du köpa en kylare och montera själv efteråt, vet dock inte om du bryter någon garanti då. Kom annars på att jag plockade ihop ett bra alternativ för någon dag sedan: http://www.inet.se/kundvagn/visa/2894394/2013-01-25

Mindre (!) dator (25x21x37), tystare, bättre grafikkort och bättre processor. Mindre ram (räcker och bli över om du bara ska spela).

Tack för hjälpen men det blir lite för dyrt. Tror jag går på komplett datorn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Metalboy:

Tack för hjälpen men det blir lite för dyrt. Tror jag går på komplett datorn.

Du har blivit varnad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Perplupp:

Du har blivit varnad.

Undrar om det är nån mening å lägga till en Corsair H40/H60 Hydro Series CPU Kylare? för 549kr/599.

Kan inte så mycket om kylning.

Permalänk

Köpte nyss en väldigt lik dator fast med h40 och gtx 660ti istället. Min fråga är om komplett bryter garantin om jag skruvar ditt fläkten som komplett skruvade bort för att få plats med h40 fläkten. (installerar orginal fläkten som ut fläkt på ett anat ställe (på toppen?)) Min fråga är om jag har någon garanti kvar om jag gör så?

Permalänk
Medlem
Skrivet av david_i_nabben:

Köpte nyss en väldigt lik dator fast med h40 och gtx 660ti istället. Min fråga är om komplett bryter garantin om jag skruvar ditt fläkten som komplett skruvade bort för att få plats med h40 fläkten. (installerar självklart orginal fläkten som ut fläkt på ett anat ställe (på toppen?)) Min fråga är om jag har någon garanti kvar om jag gör så?

Fråga komplett?

Visa signatur

Dator: Taurus eSport GTX680 CPU:Intel i7-3770K GPU:EVGA GTX 680 2048 MB Moderkort: ASRock Z77 RAM: Corsair Vengeance LP 2x8192 MB 1600Mhz CHASSI: Silverstone Sugo SG08B 600W SSD: Samsung 840 250 GB HDD: 3TB 7200RPM

Permalänk
Skrivet av antzzo:

Fråga komplett?

Jag gjorde det man fick göra det, så nu vet man det. däremot är det nog alltid bäst att fråga. Kan rekommendera komplett.