Permalänk

Spotify. How to?

Skaffade nyligen. Dock utan att veta hur det fungerar. Alla tips emottages.
Fråga ett. Går det på något sätt göra att man kör bara typ Svensktoppen?
Eller måste jag söka varenda låt manuellt?

Permalänk

Du kan söka efter album: http://open.spotify.com/album/0TMdmYdEtYglN0L40OKhf4
Eller spellistor som andra har gjort: http://open.spotify.com/user/maria_tyreso/playlist/7s5OTLzuQ2...

Du kan också kopiera någon annans spellista och klistra in låtarna i den egna spellista för att kunna lägga till och ta bort de låtar som gillar/integillar.

Visa signatur

Livet är som ett avloppsrör, långt och fullt med skit.

Citera om du vill ha svar!

Permalänk
Visa signatur

Chassi: Corsair 350D ljuddämpad Moderkort: MSI Z87M Gaming Processor: i7 4770k @4.5 Ghz Processorkylare: Be Quiet Dark Rock Pro 3. Grafikkort: Asus 780 DCII Minnen: Corsair 1600Mhz 8GB. SSD: Samsung Evo 256GB Lagringsenhet: Seagate Barracuda 7200rpm 1TB Nätagg: Corsair AX860 Tangentbord: Ducky Shine 3 TKL MX RED Högtalare: Argon 7450A Hörlurar: Dt 770 pro 80Ω + Fiio e10 Mikrofon: Modmic 4.0 Mus: Qpad 5k

Permalänk
Medlem

synd att du skaffade det nu när den nya uppdateringen har förstört gränssnittet totalt

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Skrivet av morxy49:

synd att du skaffade det nu när den nya uppdateringen har förstört gränssnittet totalt

Håller med. Den nya uppdateringen bidrog inte med någon förbättring, bara tvärtom..

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50

Permalänk
Proffsmobbare

Om du har premium, glöm inte bocka i High Quality streaming eller liknande i settings.

Permalänk
Medlem
Skrivet av morxy49:

synd att du skaffade det nu när den nya uppdateringen har förstört gränssnittet totalt

Vad gjorde updt.?

Visa signatur

Båtbyggare med mera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skylar7s:

Vad gjorde updt.?

ändrade gränssnittet när man är inne i album/artister så att det buggar/laggar och är fullständigt oanvändbart. det lustiga är att dom bara gjorde en "halv uppdatering". när man är inne i spellistor är det nämligen som vanligt.

tur att mitt gratisår snart är borta så jag kan hålla mig till foobar2000 istället. använder bara spotify just nu för att jag fick det gratis (och så är det skönt till telefonen också)

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laine:

Om du har premium, glöm inte bocka i High Quality streaming eller liknande i settings.

Du menar att man inte har 320? kbit/s med premium utan att bocka i den? Vafan säger dem inte det för -_- Har haft spotify i två år och premium i ett halvår nu, aldrig vetat om det där valet... Här har jag trott jag haft bättre kvalite utan att ha det? Jäkla placeboeffekt. Ska testa detta på söndag då jag kommer hem... facepalm.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk

Går det att kopiera listor i mobilen?(Android) Eller måste i datorn?
/// Har premium.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kamilenski:

Går det att kopiera listor i mobilen?(Android) Eller måste i datorn?
/// Har premium.

Du kan göra listorna i datorn och de ploppar upp i mobilen, dock kan du inte lyssna offline förräns du "laddat" ner låtarna.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kamilenski:

Går det att kopiera listor i mobilen?(Android) Eller måste i datorn?
/// Har premium.

fniss*
tror du spotify är så dumma så att dom låter dig kopiera låtarna till mp3 filer?
nejdu, vill du ta musik från spotify och lägga in en mp3 så finns det tyvärr bara olagliga alternativ (jag tror iaf att det är olagligt?)

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Skrivet av morxy49:

ändrade gränssnittet när man är inne i album/artister så att det buggar/laggar och är fullständigt oanvändbart. det lustiga är att dom bara gjorde en "halv uppdatering". när man är inne i spellistor är det nämligen som vanligt.

tur att mitt gratisår snart är borta så jag kan hålla mig till foobar2000 istället. använder bara spotify just nu för att jag fick det gratis (och så är det skönt till telefonen också)

Och dessutom kan man inte söka efter låtar av någon artist längre med Ctrl + F... Dessutom är det fulare och passar inte in med resten av gränssnittet tycker jag.

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50

Permalänk
Skrivet av morxy49:

fniss*
tror du spotify är så dumma så att dom låter dig kopiera låtarna till mp3 filer?
nejdu, vill du ta musik från spotify och lägga in en mp3 så finns det tyvärr bara olagliga alternativ (jag tror iaf att det är olagligt?)

Du har missuppfattat mig. Eller så uttrycker jag mig dumt som vanligt!
Jag har Internet i mina mobiler utan begränsning.
För mig kopiera listor betyder kopiera titlar som jag sen kan streama.

Går det?

Fråga 2. Går det att ändra något så att den djävla appen presenteras i landscape???

Permalänk
Medlem

Förstår inte riktigt vad du menar, men försöker mig på ett svar ändå Har du premium är det bara att ladda ner Spotify appen till din telefon, sen kan du spela, ta bort, streama och offlinespara låtar och listor precis som du vill.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kamilenski:

Du har missuppfattat mig. Eller så uttrycker jag mig dumt som vanligt!
Jag har Internet i mina mobiler utan begränsning.
För mig kopiera listor betyder kopiera titlar som jag sen kan streama.

Går det?

Fråga 2. Går det att ändra något så att den djävla appen presenteras i landscape???

ladda ner spotifyappen till din telefon. därifrån kan du spela all musik och även logga in på ditt konto så du kan se dina spellistor.

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av kamilenski:

Du har missuppfattat mig. Eller så uttrycker jag mig dumt som vanligt!
Jag har Internet i mina mobiler utan begränsning.
För mig kopiera listor betyder kopiera titlar som jag sen kan streama.

Går det?

Fråga 2. Går det att ändra något så att den djävla appen presenteras i landscape???

Ladda ner appen till din telefon och Synca din spellista till den, sen kan du köra din spellista offline med mobiltelefonen!

En sak jag stör mig på nu med den nya uppdateringen är att jag alltid haft mina senaste tillagda låtar högst upp och nu lägger sig den nyaste låten längst ner på listan, varje gång jag loggar in på spotify måste jag sortera efter datum.. är det någon som vet en lösning på detta?

Permalänk

Spotify är väldigt jobbigt nu efter den nya uppdateringen, ja. Gränssnittet är konstigt hos artister, fattar inte varför de förstörde det såhär.

Har du premium? Annars tipsar jag om att ladda ner musiken (läs köpa) och spela lokala filer i Spotify, det gör jag. Har det bara för man så lätt kan hitta ny musik där! Bara klicka på relaterade artister.

Permalänk
Medlem

Om du vill dela konto med någon men vill också kunna lyssna samtidigt så går det om man sparar sina spellistor offline, nackdelen är då att det tar utrymme istället.

Jag och sambon delar konto, jag kör offline på telefonen och hon online på datorn. Så jäkla irriterande när man lyssnar så pausas musiken helatiden

Visa signatur

Phanteks Enthoo EVOLV ATX GLASS | EVGA SuperNOVA 750 G3, 750 W | MSI Z390 MPG GAMING EDGE AC | G.Skill Trident Z RGB 3200 MHz DDR4 16 GB | Samsung 970 EVO 250 GB M.2 | Samsung 860 EVO 1 TB | Intel Core i7-9700K @ 5 GHz | be quiet! Dark Rock 4 | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB GAMING OC @ 2100 / 7000 MHz

Permalänk
Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk

Går det att låna eller Gud vet vad det kallas en lista från någon som har samma smak?
Gillar Mando Diao, Adele, Robbie Wiliams -

Hur kan jag hitta något i den stilen utan att behöva bygga egen lista?

Permalänk
Medlem
Skrivet av kamilenski:

Går det att låna eller Gud vet vad det kallas en lista från någon som har samma smak?
Gillar Mando Diao, Adele, Robbie Wiliams -

Hur kan jag hitta något i den stilen utan att behöva bygga egen lista?

Då får du leta upp någon annan med liknande smak och se ifall de har en lista, när du väl hittar en lista klickar du in på den och längst upp på spotify så klickar du prenumerera. Då får du upp listan bland fina spellistor, dock kan inte du lägga till eller t bort enstaka låtar då. :/ rekommenderar att du tar tid och gör en egen så kan du lägga till och ta bort efter hand.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Skrivet av kamilenski:

Går det att låna eller Gud vet vad det kallas en lista från någon som har samma smak?
Gillar Mando Diao, Adele, Robbie Wiliams -

Hur kan jag hitta något i den stilen utan att behöva bygga egen lista?

eventuellt med någon av apparna på spotify, eller om du har någon kompis med "bra" musiksmak kan du följa dennes listor

Permalänk
Skrivet av kamilenski:

Går det att låna eller Gud vet vad det kallas en lista från någon som har samma smak?
Gillar Mando Diao, Adele, Robbie Wiliams -

Hur kan jag hitta något i den stilen utan att behöva bygga egen lista?

http://www.spotifymusik.se/
http://sharemyplaylists.com/
http://spotifyplaylists.com/se

Källa: google

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Skrivet av kamilenski:

Går det att låna eller Gud vet vad det kallas en lista från någon som har samma smak?
Gillar Mando Diao, Adele, Robbie Wiliams -

Hur kan jag hitta något i den stilen utan att behöva bygga egen lista?

Finns ett radioalternativ om du går in på en artist du gillar. Den kommer spela musik liknande den artisten du var inne på. Vet inte om det funkar bra, då jag aldrig har provat den.

Permalänk
Skrivet av Bassefrom:

Finns ett radioalternativ om du går in på en artist du gillar. Den kommer spela musik liknande den artisten du var inne på. Vet inte om det funkar bra, då jag aldrig har provat den.

Det hade varit bra! Någon som vet?

Permalänk

Underbart! Tack!!!

Permalänk
Skrivet av kamilenski:

Det hade varit bra! Någon som vet?

Du kan ju alltid prova?

Permalänk
Skrivet av Bassefrom:

Du kan ju alltid prova?

Ska ske
Men det var många värdefulla tips.

Edit.
Lyckades skapa en "egen" lista med Svensktoppen. Det var bara att kopiera det som man finner längst nere till höger och klistra i min lista (ifall något annan tomte har samma problem och önskemål som jag hade).

http://www.spotifymusik.se/sverigetopplistan.php?list=9429&PI...

Nu har jag 60 låtar att lyssna på

Permalänk
Medlem
Skrivet av kamilenski:

Går det att låna eller Gud vet vad det kallas en lista från någon som har samma smak?
Gillar Mando Diao, Adele, Robbie Wiliams -

Hur kan jag hitta något i den stilen utan att behöva bygga egen lista?

Du kan även använda Radiofunktionen. Starta en låt du gillar och tryck på Radio, då väljer spotify själv liknande låtar/artister.