Windows 7 använder mycket ram under spelande.

Permalänk
Medlem

Windows 7 använder mycket ram under spelande.

,

Permalänk
Medlem

4gb är i minsta laget, men har du kanske stängt av växlingsfilen eller nått sånt?

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem
Skrivet av ErkaaanZ:

Hejsan, jag har köpt en SSD (samsung 840 basic 120gb) och när jag spelar t.ex League of Legends, Minecraft. Så kommer det upp "Stäng program för att förhindra förlust av information. Datorn har lite ledigt minne. Spara dina filer och stäng dessa program: t.ex Java"
Före jag hade SSD:n så hände detta aldrig, nu händer det alltid.
Jag har 4GB RAM.

//Erkaaanz

Det står i din sign att du har 8... men har du nu bara 4 så är det väl dags att stoppa in lite mer

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk
Medlem

Om du lyckats stänga av växlings filen när du bytte SSD så kan det ha fått felmeddelandet att börja. Men har du nu 4GB så bör du öka till 8GB.

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av KTL:

Om du lyckats stänga av växlings filen när du bytte SSD så kan det ha fått felmeddelandet att börja. Men har du nu 4GB så bör du öka till 8GB.

Jo, jag har tänkt köpa 8-16gb väldigt snart.
Men undrar bara varför det började hända när jag skaffade SSD.

Hur slår man på den igen då?

Permalänk
Medlem

Nu blir det här på engelska då jag själv kör mitt Windows 8 på det sättet (ska vara samma i Windows 7), hur som helst, högerklicka på Computer, välj Properties, klicka på Advanced system settings, under Advanced-fliken under Performance klickar du på Settings, under Advanced-fliken i nästa ruta letar du upp Virtual memory och klickar Change. Välj den/de hårddiskar som du vill använda som virtuellt minne, välj sedan antingen Custom size eller System managed size beroende på om du vill ange storleken själv eller om du vill låta Windows sköta det. Klart.

Har du både en vanlig HDD och en SSD och vill ha så bra prestanda som möjligt så bör du använda just SSD:n för det virtuella minnet (duh).

Permalänk
Medlem
Skrivet av ErkaaanZ:

Jo, jag har tänkt köpa 8-16gb väldigt snart.
Men undrar bara varför det började hända när jag skaffade SSD.

Hur slår man på den igen då?

Jag kan inte ge ett bra svar på varför. Men se suzieqs svar, det borde stämma.

Skrivet av suzieq:

Nu blir det här på engelska då jag själv kör mitt Windows 8 på det sättet (ska vara samma i Windows 7), hur som helst, högerklicka på Computer, välj Properties, klicka på Advanced system settings, under Advanced-fliken under Performance klickar du på Settings, under Advanced-fliken i nästa ruta letar du upp Virtual memory och klickar Change. Välj den/de hårddiskar som du vill använda som virtuellt minne, välj sedan antingen Custom size eller System managed size beroende på om du vill ange storleken själv eller om du vill låta Windows sköta det. Klart.

Har du både en vanlig HDD och en SSD och vill ha så bra prestanda som möjligt så bör du använda just SSD:n för det virtuella minnet (duh).

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av suzieq:

Nu blir det här på engelska då jag själv kör mitt Windows 8 på det sättet (ska vara samma i Windows 7), hur som helst, högerklicka på Computer, välj Properties, klicka på Advanced system settings, under Advanced-fliken under Performance klickar du på Settings, under Advanced-fliken i nästa ruta letar du upp Virtual memory och klickar Change. Välj den/de hårddiskar som du vill använda som virtuellt minne, välj sedan antingen Custom size eller System managed size beroende på om du vill ange storleken själv eller om du vill låta Windows sköta det. Klart.

Har du både en vanlig HDD och en SSD och vill ha så bra prestanda som möjligt så bör du använda just SSD:n för det virtuella minnet (duh).

Tack så mycket!
Jag ställde in på att windows får sköta det och det funkar nu
tack!

//Erkaaanz

Permalänk
Medlem
Skrivet av ErkaaanZ:

Tack så mycket!
Jag ställde in på att windows får sköta det och det funkar nu
tack!

//Erkaaanz

Nemas problemas

Permalänk
Medlem
Skrivet av ErkaaanZ:

Tack så mycket!
Jag ställde in på att windows får sköta det och det funkar nu
tack!

//Erkaaanz

Bra att du fick igång det, men man kan ju undra hur du lyckades stänga av det till att börja med om du inte ens visste var man gör de inställningarna, för att inte tala om varför du stängt av det när du endast har 4GB?
För det är absolut inget som händer av sig självt.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Skrivet av TiasE:

Bra att du fick igång det, men man kan ju undra hur du lyckades stänga av det till att börja med om du inte ens visste var man gör de inställningarna, för att inte tala om varför du stängt av det när du endast har 4GB?
För det är absolut inget som händer av sig självt.

Säkert en datorkompis som varit där å pillat.
*stirs up trouble*

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|