Geforce GTX Titan - Partnertillverkarnas egna kreationer.

Permalänk
Medlem

Geforce GTX Titan - Partnertillverkarnas egna kreationer.

Hej allihopa!
Det här en tråd där vi alla kan kommentera och berätta om kommande kort från Partnertillverkarna.
Så hittar ni info på webben om ett kommande kort så dela gärna med er av den infon här också!

Senaste kortet är från Gigabyte.
Kylaren är beskrivs som enorm och den skiljer sig lite från dom andra Windforce3 kylarna då heat pipesen ligger under den mittersta fläkten istället för på sidorna.
http://videocardz.com/40806/gigabyte-preparing-geforce-gtx-ti...

Även om kylaren inte är av samma kvalitet så räkna med att den kommer kyla bättre en ett referens kort.
Till priset av några db men hallå. När man sitter och lirar BF3 på 1 eller 3 skärmar så lär man inte höra fläktarna genom alla explosioner ändå.
*BORT AV MODERATOR*
Har ju sett en del personer som grinar i trådarna över att åå åå 3 fläktar osv osv. Vafan så länge det går kallt..

Ska bli kul att se hur detta kort överklockar med fläktarna på 100%
Hoppas detta kort blir billigare än Nvidias egna design då den kylaren som dom valde att bygga INTE är billig med allt lull lull.

Tog bort olämplig mening
Visa signatur

GPU 2080Ti Moderkort ROG Crosshair VIII Formula x570
CPU 5900x Minne Corsair 32GB 3600Mhz Nätagg Corsair AX 1200i
Chassi Lian-Li PC-O7S
Skärm C49RG9x 120Hz Hårddisk Corsair MP600 Kylning husradiator, EK Blocks

Permalänk
Permalänk
Medlem

Lightning kortet ska bli kul att se. Då Lightning korten burkar ha upplåst justering av volt.

Visa signatur

GPU 2080Ti Moderkort ROG Crosshair VIII Formula x570
CPU 5900x Minne Corsair 32GB 3600Mhz Nätagg Corsair AX 1200i
Chassi Lian-Li PC-O7S
Skärm C49RG9x 120Hz Hårddisk Corsair MP600 Kylning husradiator, EK Blocks

Permalänk
Medlem

Jag är ganska säker på att det där rörde sig om en feltolkning. Den ursprungliga texten lyder:

Citat:

You can also see MSI's latest GeForce TITAN graphics card as well as MSI's renowned line of record breaking Lightning graphics cards[....]

- http://www.techpowerup.com/180699/MSI-Teases-Gaming-Series-Motherboards-Graphics-Cards-and-All-in-One-Desktops.html

Men hoppas går ju alltid

Visa signatur

MSI MPG B550 Gaming Edge WiFi | Ryzen 7 5800x | MSI RTX 3080 SUPRIM X | be Quiet! Straight Power 11 850W | Corsair 32 GB (2x16) DDR4 Vengeance RGB Pro 3200MHz CL16 | NZXT Kraken Z73 | Fractal Design Meshify 2 XL | Qpad QH-1339 | Asus Xonar Essence STX | Steelseries Apex Pro | Acer 27" Predator XB273UGS QHD IPS 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Windir87:

Jag är ganska säker på att det där rörde sig om en feltolkning. Den ursprungliga texten lyder:

- http://www.techpowerup.com/180699/MSI-Teases-Gaming-Series-Motherboards-Graphics-Cards-and-All-in-One-Desktops.html

Men hoppas går ju alltid

Det talar för att det kommer en lightning version då Msi ännu inte gjort en referensmodell än. Men säkert är det ju inte.
Hakade också upp mig på hur dem hade formulerat meningen i skvaller artikeln. Men jag skulle inte lägga så stor vikt vid den artikeln då den släpptes innan första titan kortet ens visades. Ursäkta om det är svårläst. Jag skriver från mobilen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

GPU 2080Ti Moderkort ROG Crosshair VIII Formula x570
CPU 5900x Minne Corsair 32GB 3600Mhz Nätagg Corsair AX 1200i
Chassi Lian-Li PC-O7S
Skärm C49RG9x 120Hz Hårddisk Corsair MP600 Kylning husradiator, EK Blocks

Permalänk
Skrivet av Tobbbe__:

Det talar för att det kommer en lightning version då Msi ännu inte gjort en referensmodell än.

Gjort och gjort, men här här det i vart fall.

http://www.msi.com/product/vga/NTITAN-6GD5.html

Visa signatur

NES.

Permalänk
Medlem

Precis som med 690 tillåter inte nvidia utsvävningar i form av custom PCB på Titan, OM det skulle finnas ett Lightning så skulle det visats på CES förra månaden och som alla vet var det dödstysp på denna fronten och varken EVGA eller MSI har yppat att dom har specialkort i pipen. Till saken hör att just dessa två har blivit tagna med handen i kakburken på utsvävningar på Kepler, EVGA med sitt riktiga Classified med EVBotkontakt som klarade av att boosta till 1500Mhz med grov övervoltning i EVBot och MSI med sitt 660Ti Poweredition som övervoltats en bit över specen som nvidia tillåter och dessa har nu dragits tillbaka sedan en tid så både MSI660Ti PE och EVGA Classified 680 är numer normal kort inom specen.
Men som dom flesta vet var det en grov egentolkning av att MSI visade upp den äldre floran av Lightningkort OCH det nya referens Titan så det är bara sluta drömma då det inte blir nåt Lightning eller Classified variant denna gången då Titan är som 690 en referenshistoria rakt igenom med undantaget Titan LE och kylarna.
Det enda kort med custom PCB blir Titan LE som stypts till 320-bit och 5GB Vram för att hitta prisnivån 7000-7500kr.

I övrigt är det kylare som kommer vara skillnaden mellan kort A och kort B.
Borde vara nackskott på att kasta på gräddvispar på Titan, mycket tveksam OM det ens blir bättre temp än original som är mycket mycket bra. Tänkvärt är också att kortet är designat att hålla 80 grader celisus under load också, lägre temp så arbetar kortet sämre och meningslös ström slösas på fläktarna samt LED loggan. Winforceköpare kommer bli varse om 265W gränsen och vad den gör tidigare än köpare av referensmodellen utan att få ett svalare kort.
Att kasta på annan kylare än vattenblock är meningslöst då referenskylaren tillhör toppskicket av kylare till skillnad från äldre serier där man kastat på billigt skräp med plasthölje har man metallhölje på Titan.

Sen är det välkänt att i stort sett alla Titan klockar likvärdigt samt styrs hårt av SLI om man har flera kort då kortena är begränsade av volten samt hur mycket dom får dra och det är inget du kan ändra i BIOS utan kräver hårdvarumod för at komma över 1.215V vilket är Keplers maximum dom designats för.
Dessutom är titan inte det kort som gillar att grillas med mycket volt då det kan få fotsatt effekt.
Bara för en känd överklockare krossat att motstånd med 1-4 Titan snurrandes i 1700MHz på LN2 och voltmoddat betyder det inte att 1200MHz är uppnåligt för dom flesta i siliconlotteriet där 1100-1175MHz är normalt med 1200Mhz med lite know how och tur.

Kort och gott kan man med lite sunt förnuft säga att det INTE finns NÅGOT tecken på att det ens kommer något Lighning eller Classified då det dels inte är tillåtet och både EVGA och MSI kommer akta sig att trampa över igen då Nvidia INTE kommer se mellan fingrarna igen lika mycket utan då åker dom ut från familjen vilket dom givetvis inte vill göra.

Permalänk
Medlem

Och där dog denna tråd..

Visa signatur

GPU 2080Ti Moderkort ROG Crosshair VIII Formula x570
CPU 5900x Minne Corsair 32GB 3600Mhz Nätagg Corsair AX 1200i
Chassi Lian-Li PC-O7S
Skärm C49RG9x 120Hz Hårddisk Corsair MP600 Kylning husradiator, EK Blocks

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobbbe__:

Och där dog denna tråd..

Nvidia har alltid varit glädjedödare

Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64

Permalänk
Hedersmedlem

Har redigerat originalinlägget då det fanns en mening som inte var speciellt lämplig.

Skrivet av Tobbbe__:

Och där dog denna tråd..

Notera att det här betraktas som bumpning och är inte tillåtet.

Citat:

§ 4
Bumpning
Det är inte tillåtet att skriva inlägg som endast är till för att flytta tråden högre upp i trådlistningen (så kallad bumpning).

MVH
Moderator Shimonu

Permalänk
Avstängd

Jag hoppas på windforce, tänker köpa mig 2st isf och en haswell 4770k

Visa signatur

• • Gigabyte GA-Z97X SOC Force • Intel i7 4790K Haswell @ 5.0GHz • EK Supremacy Cpu Block • Alphacool NexXxoS Monsta 480mm *2 / EK Vardar 1450rpm *16 • EVGA GeForce GTX Titan X @ 1550mhz • G.Skill Trident X 16GB 2900MHz • Samsung SSD 850 Pro 1Tb *3 i Raid 0 • Corsair AX 1200W 80+ Gold PSU • Asus 27" SWIFT PG278Q 144Hz G-Sync • Phanteks Enthoo Primo Black • Windows 10 x64 Pro • Bahnhof 1000/1000mbit • •

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweCarl:

Jag hoppas på windforce, tänker köpa mig 2st isf och en haswell 4770k

Blir att hålla tummarna för att det blir längre prissättning på windforce då den kylaren är billigare än referens modellens. Jag har windforce kylare på mina gigabyte kort och är hemskt nöjd med dom. Kyler riktigt bra!

Visa signatur

GPU 2080Ti Moderkort ROG Crosshair VIII Formula x570
CPU 5900x Minne Corsair 32GB 3600Mhz Nätagg Corsair AX 1200i
Chassi Lian-Li PC-O7S
Skärm C49RG9x 120Hz Hårddisk Corsair MP600 Kylning husradiator, EK Blocks

Permalänk
Medlem

Blir knappast billigare då windforcemodeller av nvidiakort är dyrare oavsett hur bra/dåligt dom kyler. Inte värt att jaga enstaka hundralapp det kan handla om OM det blir billigare för att få kort som kyler sämre än referens då referenskylaren tillhör toppskicket av kylare, inte mellan/bottenskicket som på övriga serier.
Titan är designat att hålla ca 80 grader under belastning vid luftkylning, varken mer eller mindre så på luft vinner man mycket lite/om något på att hålla kortet svalare, snarare tvärt om då fläkten tar av dom 265W kortet har att disponera och referenskylaren är byggd att vara effektiv utan att fläkten snurrar på högvarv vilket det är på äldre serier.

Permalänk
Avstängd

Priset spelar inte så stor roll för mig, jag kyler mina 2st 680 kort med vatten (blocken ifrån EK) men jag tror att nästa dator jag bygger så kommer jag inte köra med vattenkylning, eller ja..jag kommer väl köra med en sådan där corsair i100 "vattenkylning" och luftkylning på titan korten.

Om nu orginal kylningen är så bra som Gamers säger på titan korten så är det kanske ingen vits att köra på Windforce korten ? för enda anledningen jag har till det är att få titan korten svalare samt tystare än orginal. Gtx 680 fläkten förde ett jäkla oljud när man spelade så där var vattenkylning nästan enda alternativet för att slippa sitta och lyssna på dem båda skrikande fläktarna.

Visa signatur

• • Gigabyte GA-Z97X SOC Force • Intel i7 4790K Haswell @ 5.0GHz • EK Supremacy Cpu Block • Alphacool NexXxoS Monsta 480mm *2 / EK Vardar 1450rpm *16 • EVGA GeForce GTX Titan X @ 1550mhz • G.Skill Trident X 16GB 2900MHz • Samsung SSD 850 Pro 1Tb *3 i Raid 0 • Corsair AX 1200W 80+ Gold PSU • Asus 27" SWIFT PG278Q 144Hz G-Sync • Phanteks Enthoo Primo Black • Windows 10 x64 Pro • Bahnhof 1000/1000mbit • •

Permalänk
Medlem

Ser inte ut som att någon har postat dessa länkar

http://videocardz.com/40932/inno3d-working-on-geforce-gtx-tit...

http://videocardz.com/40806/gigabyte-preparing-geforce-gtx-ti...'