Permalänk

Förlängning Corsair Hydro?

Hej,

Jag har en cooler master silencio 550 som har två 120mm fläktfästen fram, och jag undrar då om man skulle kunna köpa en: http://www.inet.se/produkt/5321872/corsair-hydro-h100 och fästa den fram i lådan och om det alltså går att förlänga dessa "slutna system"?

Tack på förhand!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Moderator
Brons i quiz

köp en H100i istället för att pumpen är bättre och tystare och den är nog billigare än H100. och hur menar du "förlänga" det "slutna systemet"? menar du att du monterar längre slangar eller hur menar du?

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nopanicky:

Hej,

Jag har en cooler master silencio 550 som har två 120mm fläktfästen fram, och jag undrar då om man skulle kunna köpa en: http://www.inet.se/produkt/5321872/corsair-hydro-h100 och fästa den fram i lådan och om det alltså går att förlänga dessa "slutna system"?

Tack på förhand!

Skickades från m.sweclockers.com

allting går men jag tycker inte du ska göra det så det förstör garantin, och dessutom är det nog bra om radiatorn ligger på högre höjd än CPUn då det inte kommer like mycket luft bubblor då i pumpen då.
Köp en H80i och sätt där bak i chassit, eller bygg ditt eget "coustom" system istället om du vill ha det på det viset. då kan du även ha en res som är över pumpen.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Skrivet av EvilWord:

köp en H100i istället för att pumpen är bättre och tystare och den är nog billigare än H100. och hur menar du "förlänga" det "slutna systemet"? menar du att du monterar längre slangar eller hur menar du?

Ja precis, förlänga slangarna, vilket jag insett kanske inte ens går. Som sagt är det kanske bättre att pumpen sitter högre upp för mindre luftbubblor. Får leta vidare helt enkelt. Tack för svar!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av simon253:

allting går men jag tycker inte du ska göra det så det förstör garantin, och dessutom är det nog bra om radiatorn ligger på högre höjd än CPUn då det inte kommer like mycket luft bubblor då i pumpen då.
Köp en H80i och sätt där bak i chassit, eller bygg ditt eget "coustom" system istället om du vill ha det på det viset. då kan du även ha en res som är över pumpen.

Bra att du sa det, det tänkte jag inte ens på... Tack!

Men jag har hört att det är mycket "konstiga ljud" på produkter från Corsair så vet inte hur jag ska lösa detta.

Har tänkt klocka en AMD FX-8350 4.0ghz processor så kan tänka mig att jag borde lägga ner en del på kylning.

Du vet inte något prisvärt samt tyst för en rimlig peng?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nopanicky:

Bra att du sa det, det tänkte jag inte ens på... Tack!

Men jag har hört att det är mycket "konstiga ljud" på produkter från Corsair så vet inte hur jag ska lösa detta.

Har tänkt klocka en AMD FX-8350 4.0ghz processor så kan tänka mig att jag borde lägga ner en del på kylning.

Du vet inte något prisvärt samt tyst för en rimlig peng?

Skickades från m.sweclockers.com

denna https://www.inet.se/produkt/5322277/corsair-hydro-h80i och låter stock fläktarna för mycket så kan du köpa nån av dessa: https://www.inet.se/produkt/5322111/corsair-air-series-sp120-... eller dessa som jag blev rekommenderad precis av "EvilWord" hehe https://www.inet.se/produkt/5321907/cougar-vortex-cf-v12s

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Moderator
Brons i quiz
Skrivet av Nopanicky:

Ja precis, förlänga slangarna, vilket jag insett kanske inte ens går. Som sagt är det kanske bättre att pumpen sitter högre upp för mindre luftbubblor. Får leta vidare helt enkelt. Tack för svar!

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av Nopanicky:

Bra att du sa det, det tänkte jag inte ens på... Tack!

Men jag har hört att det är mycket "konstiga ljud" på produkter från Corsair så vet inte hur jag ska lösa detta.

Har tänkt klocka en AMD FX-8350 4.0ghz processor så kan tänka mig att jag borde lägga ner en del på kylning.

Du vet inte något prisvärt samt tyst för en rimlig peng?

Skickades från m.sweclockers.com

allt går att göra. jag har faktiskt sett en person här på forumet byta slangarna på en H100 men det kan bli lite jobbigt.

sen har H100 och H80 fått mycket kritik för att ha en högljud pump. jag har haft en H100 och den lät ganska mycket. och nu har jag en H100i och den är mycket tystare.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nopanicky:

Bra att du sa det, det tänkte jag inte ens på... Tack!

Men jag har hört att det är mycket "konstiga ljud" på produkter från Corsair så vet inte hur jag ska lösa detta.

Har tänkt klocka en AMD FX-8350 4.0ghz processor så kan tänka mig att jag borde lägga ner en del på kylning.

Du vet inte något prisvärt samt tyst för en rimlig peng?

Skickades från m.sweclockers.com

ditt chassie är inte brett nog för vissa cpu kylare (154 mm max om du nu inte kan köra utan ena chassiesidan.)
om du nu ska behålla nuvarande chassie så kan du köra med någon vattenkylning eller en freezer 13 ifrån inet https://www.inet.se/produkt/5321761/arctic-freezer-13
den är smal nog och du ska nog kunna klocka en bit med den även om den är 13 cm hög bara

har själv freezer 13 pro större modellen av freezer 13 och den kyler då på bra men hör ibland ett susande ifrån den vid spelande (oundvilkigt men inte direkt störande då jag endast hör det när jag är ensam är jag på lan är min burk tystast heh ^^.) (kör med headset oftast så det är inte så hörbart men lite jobbigt ibland men det får man ta heh

Har ju grafikkort som vispar runt luften också. (140 mm fläkt på mitt xfx hd 6870 dual fan (ghettomoddat lite smått med stripes och såklart 140 mm fläkten då jag tröttnade på coilwhine när fläktar drevs av mitt grafikkort samt fläktarnas wssssshhhhh så fort man spelade med originalfläktarna på (detta märkte man så fort man drog igång någonting trots att man gjort egen fläktkurva i msi afterburner )
(så det håller sig svalt och tyst som få nu ^^) och cpu kylaren Freezer 13 pro sitter monterad med fläkten ner mot grafikkortet för att skicka upp luften genom toppen där jag har 140 mm utblås och två 120 mm fläktar in en i framsidan och 1 i botten.) kan dock köra med endast 140 mm fläkten i taket och låta den jobba på också men det blir inte så mkt tystare heh.

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb