Permalänk
Medlem
Skrivet av Mansonite:

Jag förstår inget.
Hur sitter grafikkort och moderkort ihop? vad tusan håller minnena på med?

Vill ha svar på detta med alltså!

Visa signatur

i5 4670K, 16GB ram, 1070GTX

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mansonite:

Jag förstår inget.
Hur sitter grafikkort och moderkort ihop? vad tusan håller minnena på med?

Skrivet av Xeter:

Vill ha svar på detta med alltså!

Där ser ni att det sitter en PCI-extender som går ner till grafikkortet på undersidan. (Den svarta bandkabeln som sedan blir grå på undersidan)

Visa signatur

Intel i7 860 @ 2,8 Ghz - Msi P55-GD65 - Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 8 GB - 2 St XFX Radeon HD 5770 1GB - 2 St Crucial C300 64 Gb SSD - Fractal Design XL Black - Corsair TX 650W
Hp ProBook 4530s
iMac 20 tum från 2008
iPhone 3G 16 GB - iPhone 4 32 GB - iPhone 5 32 GB

Permalänk
Medlem

Tack!

Visa signatur

i5 4670K, 16GB ram, 1070GTX

Permalänk
Medlem

Otroligt snyggt bygge, men oj vad värdelöst namn.

Permalänk
Medlem

Ser ut som något från 50-talet, denna hade min morsa gillat.

Permalänk
Medlem

Bästa någonsin !

Permalänk

Grymt ful. Som en murrig, sunkig sjuttitalsmöbel man bara vill hiva i containern. Btw, vad ligger tempsen i toppen på växthuset? 120 grader?

Permalänk

Otroligt snygg design, definitivt en 5/5 av mig! Well done!

Visa signatur

Corsair 450D |MSI P67A-C45 B3 | Windows 10 |Intel i5 2500K @ 4.5GHz ( Noctua NH-C12P SE14) |RAM:Kingston Fury 16gb | MSI R9 390 Gaming | SSD: Samsung Evo 850 250gb

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Mr.Azum:

Fick bara en känsla av "Jag har sett det här förut" när jag började kolla i ditt galleri. vet inte riktigt vad det va som gjorde det men det va bara en känsla jag fick. tänkte du ville ha kritik.

Kritik är alltid välkommen!

Skrivet av Mansonite:

Jag förstår inget.
Hur sitter grafikkort och moderkort ihop? vad tusan håller minnena på med?

Vad minnena håller på med?

Skrivet av zerozam:

Grymt ful. Som en murrig, sunkig sjuttitalsmöbel man bara vill hiva i containern. Btw, vad ligger tempsen i toppen på växthuset? 120 grader?

Vissa tittar framåt, andra bakåt... Man får tycka vad man vill. Tempen under bubblan ligger lite över 30 grader, så jag klagar inte. Det är ett experimentellt konceptbygge, inget för någon marknad.

Visa signatur

Byggen:
Shrine, Tempel

Följ mig gärna på facebook: https://www.facebook.com/lovehultenau

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av zerozam:

Grymt ful. Som en murrig, sunkig sjuttitalsmöbel man bara vill hiva i containern. Btw, vad ligger tempsen i toppen på växthuset? 120 grader?

hahaha

tycker ändå den var lite charmig

Permalänk
Medlem
Skrivet av zerozam:

Grymt ful. Som en murrig, sunkig sjuttitalsmöbel man bara vill hiva i containern. Btw, vad ligger tempsen i toppen på växthuset? 120 grader?

Du missad biten med vattenkylning? Tittade inte på bilderna eller såg fel?

Själv tycker jag den är ascool. Får heltklart Fallout-vibbar. 50-tals SciFi. Snyggt jobbat.

Visa signatur

Silverstone FT-02 Silver | Seasonic Platinum 1200W | Ryzen 9 5900X | MSI X570 Tomahawk | G.Skill Trident Z Neo RGB 32GB @ 3600/16/16/16/36 | ASUS TUF 3080 OC V2 | 1TB SSD WD SN850 | Noctua NH-D14 | Win 11 Professional | QPad MK-95 Pro | Logitech G903 | Acer X34P | Asus Xonar Essence STX | Beyerdynamic A1 | QPad QH-1339 | Beyerdynamic T1 | Fanatec CSWv2 + CSP | Thrustmaster Warthog | MFG Crosswind v3 | Xbox 360 | Xbox One | PS3 | PS4 | PS VITA | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

Grymt! 5/5. Men en länk till byggloggen (om det inte finns någon som jag missat) i första posten hade varit fint.

Permalänk
Medlem

Tekniskt imponerande bygge, dock inget som tilltalade mig rent estetiskt.

Visa signatur

WS: MSI B350M Mortar | AMD Ryzen 7 1700 | PH-TC14PE | 32GB DDR4 3000MHz | 1TB Kingston NV2 | Intel Arc A750 8GB | 2*BenQ G2420HDB
Router: Gigabyte GA-870-UD3 | AMD Phenom II x6 1055t @ 2600MHz, 1.25V | 12GB DDR3 | 2*250GB HDD @ RAID1 | 4TB HDD
Laptop: Thinkpad X220 4291-QF6

Permalänk

Sjukt, du borde öppna shop och sälja dina byggen!

Visa signatur

Silverstone Sugo SG08 | Asus PZ77-I Deluxe | Intel Core i5 3570k | XFX Radeon 7970 Dual Fan Ghz Editon | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE LP | Samsung SSD Basic 840-Series 250GB | Phanteks PH-TC14CS Blå

Permalänk
Medlem

Även om det inte är något jag själv skulle släppa in i huset så kan jag ju säga att jag riktigt imponerad! Riktigt cool design, detaljerna är verkligen grädden på moset!

Kudos!

Visa signatur

Dator: ASUS Prime 470x PRO - AMD 5800X3D - MSI RTX 2070 ARMOR OC - EVGA SuperNova G3 650W - Fractal Design Define R5 - Noctua NH-D15 - ASUS Xonar DGX. Kringutrustning: Corsair M65 Pro - Qpad MK-90 - Sennheiser 350 SE. ASUS MG279Q.

Permalänk
Medlem

Kom direkt att tänka lite på mätningsinstrumentet i filmen Twister
7/5p!

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk

Fantastiskt! Bra jobbat!

Visa signatur

<<Dator: Asus MiniPC PN50 / AMD Ryzen 5 4500U>>
<<Högtalare: Bang Olufsen A1 Gen 2>>
<<TV: LG Oled GX>>
<<Lur: Iphone 12 Pro>>
<<TV-Spel: Playstation 5>>

Permalänk
Medlem

Kom och tänka på några saker nu när chocken lagt sig, skulle den klara sig utomhus, den mycket vacker ut när den står i naturen

Permalänk
Inaktiv

Grymt häftigt!

Det här med design är som alltid en smaksak så bry dig inte om vad vissa säger!

Och, ni som inte gillar utssendet kan kanske vara artiga nog att inte nämna detta utan i stället fokusera på de saker ni tycker är fräcka, snyggt eller smart utförda? Lite vanlig artighet skadar aldrig ...?

Permalänk
Medlem

WoW - Bland det grymmaste jag sett !!!

/DaC

Permalänk

Tycker just detta bygge får lite för högt betyg just pågrund av att det är alternativt. Rent estetiskt så tycker jag att själva foten inte alls passar in och ger ett löjligt utseende även om det säkerligen är praktiskt. Att skippa räfflat trä kanske även det, skulle ge ett bättre helhetsintryck.

Å andra sidan är jag själv oerhört osmaklig och okunnig inom ämnet...

Tre mopsar av fem möjliga är mitt betyg.

Permalänk
Skrivet av quizz_kid:

Vissa tittar framåt, andra bakåt... Man får tycka vad man vill. Tempen under bubblan ligger lite över 30 grader, så jag klagar inte. Det är ett experimentellt konceptbygge, inget för någon marknad.

No offense - tycker du har lagt ner ett grymt arbete men skapelsen var bara verkligen inte i min smak.

Permalänk

Kul idé! Även om den inte skulle passa in hemma hos mig... så ser den jävligt bra ut Spännande att invänta nästa projekt!

Permalänk
Medlem

Übersnyggt! Gillar verkligen de kopparfärgade delarna.

Visa signatur

Intel i7 3770K@4,5GHz | EK-Supremacy | ASUS P8Z68-V| Samsung 30nm 1600 CL11@1866 CL9 4x4GB | Geforce GTX780 Ti | EK-FC Titan Plexi | Enermax Platimax 1500W | Ubuntu 20.04 & Windows 10

Permalänk
Skrivet av zerozam:

No offense - tycker du har lagt ner ett grymt arbete men skapelsen var bara verkligen inte i min smak.

Nähe.

Permalänk
Medlem

Coolt

Visa signatur

Ryzen 5 5600, Geforce 1080

Permalänk
Medlem
Skrivet av zerozam:

Grymt ful. Som en murrig, sunkig sjuttitalsmöbel man bara vill hiva i containern. Btw, vad ligger tempsen i toppen på växthuset? 120 grader?

Skrivet av zerozam:

No offense - tycker du har lagt ner ett grymt arbete men skapelsen var bara verkligen inte i min smak.

Kan ju även handla om frånvaro av smak - (No offense men det är min åsikt). Ett Corsair Obsidian 800D är definitivt fulare.

Grymt snygg bygge! Du kanske skulle överväga en rund fot för att behålla formspråket genom hela designen eller 4 mycket lägre "tassar" för att inte ta alltför mycket fokus från övriga kabinettet. Men annars är det ju bara hatten av som gäller!

Permalänk
Medlem

Ball James Bond inspirerad design, bara nervgasen som fattas!

(Nergas podsen i Moonraker)

Permalänk

Sånthär gillar jag!

Visa signatur

Asus rog strix z690-a gaming, i7 12700K, 32gb RAM, PNY RTX 3080, RM1000i, 4x NVME SSD

Permalänk

Galet snyggt, 5/5p utan tvekan.