Missa inte! Fyndchans i Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Gtx 680 vill inte funka

Gigabyte siniper 3 och mitt evga gtx 680 oc fungerar inte ihop? Men min interagerade grafik funkar...om man tar ut grafikkortet.
När grafikkortet är inkopplat får jag black screen(kommer inte ens in i bios)

Permalänk
Medlem

Hur långt är ett rep?

Nä men som man tyvärr får säga för många gånger här på SWEC, Vi behöver mer information!

Du ställer en fråga utan något underlag alls, hur ska vi kunna besvara?

Permalänk
Medlem

Sry

Jag råkade trycka enter... men jag editade nu!

Permalänk
Medlem
Skrivet av zacke2:

Gigabyte siniper 3 och mitt evga gtx 680 oc fungerar inte ihop? Men min interagerade grafik funkar...om man tar ut grafikkortet.
När grafikkortet är inkopplat får jag black screen(kommer inte ens in i bios)

Tanka ner och installera senaste BIOS till att börja med.

Permalänk
Medlem

Ska göra det nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zacke2:

Gigabyte siniper 3 och mitt evga gtx 680 oc fungerar inte ihop? Men min interagerade grafik funkar...om man tar ut grafikkortet.
När grafikkortet är inkopplat får jag black screen(kommer inte ens in i bios)

Har du skärmsladden i grafikkortet eller där du hade integrerade grafiken?

Permalänk
Medlem

Jag har haft sladden i båda och testat ... när man sätter i grafikkortet försvinner grafiken på både integrerade och den på grafikkortet(vi kör windows 8 och kommer inte ens in i biosen så länge kortet är i), även om kortet är i fast sladden går till intergrerade.

Permalänk
Medlem

lite tilll

Använder hdmi till tv

Permalänk
Medlem
Skrivet av zacke2:

Använder hdmi till tv

Kan vara det som är problemet, ibland är TV's lite jävliga med användandet av dator.
Prova med en datorskärm om du har?

Permalänk
Medlem

Har du kopplat in all strömtillförsel till grafikkortet?

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Skrivet av zacke2:

Använder hdmi till tv

Har du testat genom dvi utgången på grafikkortet? När man annvänder hdmi utgången första gången så måste man aktivera den på nvidia kontrollpanel.

Visa signatur

Lite härlig psy trance?
https://youtu.be/5vHuLa-AC9Y

Permalänk

Pröva att köra med en dvi kabel och kolla om du får bild.

Visa signatur

Chassi: Corsair 350D ljuddämpad Moderkort: MSI Z87M Gaming Processor: i7 4770k @4.5 Ghz Processorkylare: Be Quiet Dark Rock Pro 3. Grafikkort: Asus 780 DCII Minnen: Corsair 1600Mhz 8GB. SSD: Samsung Evo 256GB Lagringsenhet: Seagate Barracuda 7200rpm 1TB Nätagg: Corsair AX860 Tangentbord: Ducky Shine 3 TKL MX RED Högtalare: Argon 7450A Hörlurar: Dt 770 pro 80Ω + Fiio e10 Mikrofon: Modmic 4.0 Mus: Qpad 5k

Permalänk
Medlem

Har Corsair HX1050W som nätaggregat. Skall man installera NVIDIAs kontrollpanel innan man installerar HWn? För planen var ju annars att installera HW och sedan stoppa i den medföljande CDn med divers etc... Skall man annars aktivera HDMI innan man stoppar i GTX680 i burken? Eller skall man göra det via DVI som jag inte.provat?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

En till sak är det så att den integrerade HDMI och VGA porten på MB stängs av då man installerat ett GTX 680?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av zacke2:

En till sak är det så att den integrerade HDMI och VGA porten på MB stängs av då man installerat ett GTX 680?

Skickades från m.sweclockers.com

Den intregerade behöver du inte tänka på när du väl har stoppat in den externa då allt de sköts automatiskt.
Är grafikkortet nytt så brukar hdmi porten vara inaktiv o då måste du använda dvi o sedan ändra i kontroll panelen. De har jag varit med om 3 gånger förr med nvidia kort,vet inte varför det är så. Men förmodligen så är det problemet

Visa signatur

Lite härlig psy trance?
https://youtu.be/5vHuLa-AC9Y

Permalänk
Medlem

Analog

Analogen är även inaktiverat.

Permalänk
Medlem

Ja det funkar med dvi...men jag får bara låna denna slad ett tag. Så hur och var sätter man på hdmi från ? Steg för steg tack. Från nvidas konntrolpanel?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av zacke2:

Ja det funkar med dvi...men jag får bara låna denna slad ett tag. Så hur och var sätter man på hdmi från ? Steg för steg tack. Från nvidas konntrolpanel?

Skickades från m.sweclockers.com

Koppla in hdmi kabeln från grafikkortet samtidigt som du har dvi kabeln inkopplad så kan du se båda skärmar på nvidia kontrollpanelen, sätt tvn som primär bildskärm.
Hoppas det löser sig.

Visa signatur

Lite härlig psy trance?
https://youtu.be/5vHuLa-AC9Y

Permalänk
Medlem

Wimdows 8 identifierar inte skärmen

Skickades från m.sweclockers.com