Nokia Lumia 920, 4.5-tums display & PureView

Permalänk

Är det ingen som har fått uppdateringen via OTA ännu?

Visa signatur

l CPU: X3 440 @ 3.6GHZ l Grafikkort: XFX 5850 1GB l Ram-minne: Corsair XMS3 4gb 1600MHZ DDR3 l Ljudkort: Creative X-Fi Xtreme Gamer l Moderkort: Gigabyte 880GA-UD3H l Bildskärm: 21,5'' LG FLATRON IPS226 l Ljudsystem: Proson Event 6+ JVC SP-EI + Sherwood förstärkare l Mobil: LG Optimus 7 + Nokia Lumia 920 l Spelkonsoler: l PS1 l NES-WII U l

Permalänk
Skrivet av geforcevsati:

Är det ingen som har fått uppdateringen via OTA ännu?

Läste på WP Central att de tillfälligt har stoppat utrullningen av 1308-uppdateringen i USA för det var så många som fick problem med datatrafiken. Kan ju mycket väl vara så att den inte kommer ut här heller innan de fixat till den.

Permalänk
Skrivet av nVIDIA:

jaha, trodde 3G vart uppemot 8 Mbit,efter det gällde Hspa o sträckte sig runt 20mbit, är inte insatt i ämnet..

Skickades från m.sweclockers.com

HSPA klarar upp till 14,4 Mbit nedströms. HSPA evolution, även kallat HSPA+ klarar mer än så. Idag är 42 Mbit/s implementerat i de svenska näten, men det finns både 82 och 164.

Frågan är om de någonsin kommer att implementeras eftersom vi har LTE nu.

Permalänk
Medlem

Smartphone Madness 2013 Finals: Nokia Lumia 920 vs. BlackBerry Z10

Permalänk
Medlem

Tappade min skönhet i asfalt under högskoleprovet idag, fick ett par märken på nederkanten. Har någon något tips för att förminska synligheten och kanske till och med få det att se bra ut? Kanske fint sandpapper och vax? Klarar inte av att gå runt med en missbildad telefon i ett år till.

Visa signatur

i7 2600k | Asus P8P67 PRO | 4x4 Vengeance 1600MHz LP | ASUS 7970 DirectCUII

O2+ODAC->Ultrasone PRO 900

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mellberg:

Tappade min skönhet i asfalt under högskoleprovet idag, fick ett par märken på nederkanten. Har någon något tips för att förminska synligheten och kanske till och med få det att se bra ut? Kanske fint sandpapper och vax? Klarar inte av att gå runt med en missbildad telefon i ett år till.

Skaffa ett officiellt fodral från Nokia? Ser riktigt bra ut hade ett sånt när jag hade en 920.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jeddan:

Skaffa ett officiellt fodral från Nokia? Ser riktigt bra ut hade ett sånt när jag hade en 920.

Skickades från m.sweclockers.com

Har du tips på någon affär som har de inne, eller är det på nätet som gäller?

Visa signatur

i7 2600k | Asus P8P67 PRO | 4x4 Vengeance 1600MHz LP | ASUS 7970 DirectCUII

O2+ODAC->Ultrasone PRO 900

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mellberg:

Har du tips på någon affär som har de inne, eller är det på nätet som gäller?

http://www.dustinhome.se/product/5010659203/nokia-protective-cover-cc-1043-lumia-920-black/#intcmp=searchProvider_SiteSeeker

DustinHome har alla olika färger i lager.

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

hmm, har en serie mp4-videos som hör ihop, kan man verkligen inte skapa en playlist med dessa? testade men telefonen verkar då tro att det är musikfiler och vägrar spela upp...

måste de ligga lösa bland andra videos huller om buller? är det nån som kommit på ett bra sätt att admin videoklipp

Permalänk
Skrivet av Alexis_A:

hmm, har en serie mp4-videos som hör ihop, kan man verkligen inte skapa en playlist med dessa? testade men telefonen verkar då tro att det är musikfiler och vägrar spela upp...

måste de ligga lösa bland andra videos huller om buller? är det nån som kommit på ett bra sätt att admin videoklipp

Videofilerna sorteras ju iaf alfabetiskt så huller om buller behöver de ju inte vara. Alltid då jag tankar över flera avsnitt av en serie så döper jag om filerna så det är en siffra först i filnamnet (01, 02, 03.. osv) så sorteras de fint på telefonen sedan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dadulka:

Juste! Finns inte för nedladdning än, men då vet jag vad som komma skall iallafall.

Mvh. Mansion

Visa signatur

NCASE M1
CPU 5800X w/ NH-U9S MB ROG STRIX B550-I GAMING
GPU RTX 3070 VENTUS 3X OC M.2 2TB Samsung 970 EVO Plus
RAM Corsair 32GB 3200MHz PSU Corsair SF750 750W 80+ Platinum
LJUD ATH-AD1000X w/ Pro-Ject Head Box S BILD Acer XB271HU @ 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dravond:

Fick just ett problem och en snabb googling senare visar att jag inte är ensam och funderar på vad jag ska göra...

Min blixt och led lampa har slutat att fungera helt...
Verkar som en om flashing ska kunna lösa problemet men funderar då på om det är värt det eller om problemet kommer tillbaka... Eller om jag ska lämna in den på service vilket brukar ta ett tag...

Någon ide?

Liknande har hänt mig med, ibland funkar den bara inte.

Problemet uppkom första gången då jag använde lampan under lång tid då jag pillade i datorn.

Det jag sedan märkt är att varje gång detta problem uppstått har blixten/lampan alltid varit dyng-varm. Sist gång det hände lät jag mobilen ligga på fönsterblecket med öppet fönster i 5min och direkt efter jag känt att den blivit sval fungerade den utmärkt igen så det är inte omöjligt att det handlar om någon form av överhettning. Tyvärr vet jag inte hur man skall kunna förebygga ett sådant överhettningsproblem...

Mvh. Mansion

Visa signatur

NCASE M1
CPU 5800X w/ NH-U9S MB ROG STRIX B550-I GAMING
GPU RTX 3070 VENTUS 3X OC M.2 2TB Samsung 970 EVO Plus
RAM Corsair 32GB 3200MHz PSU Corsair SF750 750W 80+ Platinum
LJUD ATH-AD1000X w/ Pro-Ject Head Box S BILD Acer XB271HU @ 165Hz

Permalänk
Permalänk
Visa signatur

Spelburk: Fractal Design R4 * AMD Ryzen 1600X kyld av H80i V1 * ASUS GTX770 DCII * Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 2666MHz * ASUS PRIME B350-PLUS * EVGA Supernova G2 750W * 1TB HDD * Samsung EVO 250GB SSD
Tillbehör: Steelseries Rival 300 * SweC Qpad Musmatta * BenQ XL2411T 144hz * BenQ 24" * Qpad MK-50 * Hyper X Cloud *

Permalänk
Medlem

Äntligen!! ;D

http://www.wpcentral.com/prominent-swedish-blogger-blondinbel...

(men man måste nog se det som ett litet erkännande för det finns ingen app till android tydligen...)

Visa signatur

AMD 2700X, ASUS x470-F GAMING, 32 GB Ballistix 3000Mhz, Gigabyte RTX 3080 Gaming OC, 1 TB M.2 SSD, 14 TB HDD 7200 rpm
Intel i7-4770K, ASUS z87-PRO, 16 GB-1866 RAM, GeForce 970 Strix 8 GB, 128 GB SSD, 5 TB HDD, LG Bluray-burner
Intel i5-4670K, MSI Z87-G43, 8 GB-1866 RAM, GeForce 550 X2 SLi 120 GB SSD, 3 TB LG V30

Permalänk
Skrivet av mrvision:

http://www.wpcentral.com/prominent-swedish-blogger-blondinbel...

(men man måste nog se det som ett litet erkännande för det finns ingen app till android tydligen...)

Nu är mitt liv komplett!

Fast hon lär ju ha någon sponsoreringsdeal med Nokia med tanke på hur vissa blogginlägg är formulerade. Hon blev ju tom. anmäld för smygreklam läste jag någonstans. Börjar se ett mönster: Jessica Alba, Blondinbella... Nokia verkar satsa på snygga inflytelserika tjejer.

Permalänk
Medlem

någon som vet om man kan pusha spotify på sin lumia 920 till airplay högtalare? (libratone i mitt fall)?

har laddat ner nokias dlna applikation men det verkar som den bara vill spela upp musik som finns lagrat på telefonen och får inget alternativ att spela spotify..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brallan:

någon som vet om man kan pusha spotify på sin lumia 920 till airplay högtalare? (libratone i mitt fall)?

har laddat ner nokias dlna applikation men det verkar som den bara vill spela upp musik som finns lagrat på telefonen och får inget alternativ att spela spotify..

Om du menar att kunna spela låtarna i luren trådlöst så går det. Antingen via NFC eller BT. Men det kanske inte var det du undrade?

Permalänk
Medlem

Är det någon som vet om det är svårt att byta till ett rött skal på Lumian samt vart man i så fall kan beställa ett rött skal till lägst pris?
Har en svart Lumia ångrar att jag inte köpte den röda =(

Permalänk
Skrivet av Robroy77:

Är det någon som vet om det är svårt att byta till ett rött skal på Lumian samt vart man i så fall kan beställa ett rött skal till lägst pris?
Har en svart Lumia ångrar att jag inte köpte den röda =(

Här har du hela processen steg för steg: http://www.youtube.com/watch?v=cKd8tCAH-eY

Om det känns riskfyllt att byta själv kan du ju alltid lägga upp en bytesannons på Blocket. Kanske det finns någon med en röd som vill ha en svart istället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robroy77:

Är det någon som vet om det är svårt att byta till ett rött skal på Lumian samt vart man i så fall kan beställa ett rött skal till lägst pris?
Har en svart Lumia ångrar att jag inte köpte den röda =(

Köp ett silikonskal istället, man ser inte att det är på och det är kul att kunna variera färg.

Permalänk
Medlem

Är riktigt sugen på att ta en Lumia 920 när mit abb går ut men funderar på om det kanske inte kommer en ny från Nokia i år? vad tror ni? Det enda jag hittat är 928 men verkar inte bli nån ny hårdvara

Visa signatur

- ASUS Zenbook UX32VD -

Permalänk
Medlem

928 är bara amerikanska Verizons modell på 920. Under eller innan sommaren väntas det 2 high end mobiler, "catwalk" som är tunn, lätt, aluminium telefon med 8mp Pureview kamera och "EOS" som ska vara efterföljaren till 808 Pureview men med Windows Phone och 41mp kamera.

Permalänk

Någon som använt Iphone 5 och jämfört med L920?

Har börjat fundera på om jag kanske ska byta min L920 mot en Iphone 5 istället!
Tycker att L920 är otroligt obekväm att ha i fickan och tycker apparna till WP8 suger!!

Annars är jag nöjd med allt annat med L920 faktiskt.. förutom den integrerade ljudvolymen och spolningen i mediaspelaren!

Gillar ju min sjukt snygga L920 annars så är rädd att jag ska byta till Iphone 5 för att sedan ångra mig igen :S Vad göra??

Permalänk

Om jag förstått det rätt så kommer dessa "snabbsökningsbokstäver" fram i applistan om man har 45 eller fler appar. Dessa irriterande bokstäver dök upp en dag efter att jag installerade en app trots att totala antalet var under 45, nu har jag dessutom raderat appar så jag har under 40 men de är fortfarande kvar.

Vet någon hur man blir av med dem? Blir sjukt irriterad på detta.

Permalänk
Skrivet av concorde11:

Någon som använt Iphone 5 och jämfört med L920?

Har börjat fundera på om jag kanske ska byta min L920 mot en Iphone 5 istället!
Tycker att L920 är otroligt obekväm att ha i fickan och tycker apparna till WP8 suger!!

Annars är jag nöjd med allt annat med L920 faktiskt.. förutom den integrerade ljudvolymen och spolningen i mediaspelaren!

Gillar ju min sjukt snygga L920 annars så är rädd att jag ska byta till Iphone 5 för att sedan ångra mig igen :S Vad göra??

Ja apple har ju alla appar så det är ju positivt, men operativsystemet är ju dock ganska hemskt i jämförelse med WP8 och Android.
Varför vill du inte gå över till Android istället?

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D
Ram: Kingston 32GB DDR5 6000MHz
GPU: XFX Radeon RX 6800 XT MERC 319
Operativsystem: Windows 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av PeterMagnuss0n:

Ja apple har ju alla appar så det är ju positivt, men operativsystemet är ju dock ganska hemskt i jämförelse med WP8 och Android.
Varför vill du inte gå över till Android istället?

om man inte har testat Android innan kan det blir mer diss än hiss jämfört med iphone 5(om man bara har haft iphone innan), har för mig att Concorde hade iphone innan lumian(???) vilket kan vara jobbigt om man inte har råd byta ännu en gång.

givetvis menar jag inte att en Android baserad mobil är dålig generellt men jag föredrar hellre Ios före Android när det gäller appar och användarvänlighet. Men nu är jag fast hos WP vilket jag också är ruskigt nöjd med. Har bara en bugg kvar på min lumia, å det sitter nu OS:et själv (4G buggen). )))))

så skönt att slippa alla problem nu !! Har inte laddat batteriet på 24tim å har 20%+ kvar.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nick BF5/2042 - Osterlindh

Permalänk
Medlem

Gud vad jag längtar tills jag får ny telefon.

Här är några av mina åsikter/problem.
- Tappar nätet, normalt sett någon gång per dag. (Hjälper ibland att starta om, annars bara hoppas)
- Kan inte lägga på samtal eller få fram knappsats när ett samtal pågår.
- Kan inte scrolla ordentligt om laddaren är i.
- Blir för varm.
- Samtalslistan buggar, alla jag ringer eller som ringer mig kommer med flera gånger.
- Man kan bara sänka och höja ljudet på ett ställe. Så lyssnar jag på musik lågt när jag lägger mig behöver jag inte vara orolig att bli väckt på morgonen.
+ Den hanterar Exchangemail riktigt bra!

Har ni någon lösning på något får ni gärna meddela.
De lösningar som ev. redan finns i tråden ber jag om ursäkt för att ha missat.
Ville mest skriva av mig

Visa signatur

Detta är min tjusiga signatur. <<<<<<<

Permalänk
Skrivet av Mellberg:

Tappade min skönhet i asfalt under högskoleprovet idag, fick ett par märken på nederkanten. Har någon något tips för att förminska synligheten och kanske till och med få det att se bra ut? Kanske fint sandpapper och vax? Klarar inte av att gå runt med en missbildad telefon i ett år till.

om man känner sig pillig och hittar rätt färg så borde väl plastic padding/Gelcoatspackel funka? percis som man reparerar repor i plastbåtar.

Visa signatur

|Obsidian 800D|Corsair Force 120gb|Samsung SP F3 1TB|Seagate Barracuda 2TB|Asus Z97-A| Intel i7 4790K|Noctua NH-D15|ASUS HD 7970 DCII 1125/6300 MHz|DDR 3 16gb 1600mhz|Corsair hx 850W|Nokia Lumia 930|Sony Vaio Pro 13|

Permalänk
Skrivet av Robroy77:

Är det någon som vet om det är svårt att byta till ett rött skal på Lumian samt vart man i så fall kan beställa ett rött skal till lägst pris?
Har en svart Lumia ångrar att jag inte köpte den röda =(

T.ex. härifrån!

http://www.ebay.com/itm/New-Housing-Battery-Back-Cover-Door-B...

Det finns originalskal också, men de kostar betydligt mer. Kinserna brukar vara duktiga på att kopiera så jag hade satsat på pirat ^^

http://www.ebay.com/itm/GENUINE-Nokia-Lumia-920-body-housing-...