Oculus Rift dissekeras av Ifixit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dajms:

Jo visst kan man ha en lägre belysning om man är så pass nära den och "instängd", men funderar fortfarande på skärmens verkningsgrad. Jag som har linser lär ju få problem om det blir varmt där inne + dålig ventilation. Får helt enkelt se hur det fungerar i praktiken. Det här är bara mina hypoteser x)

Jag pesronligen kommer inte behöva linser eller glasögon på det avståndet

Visa signatur

Rota3: Ryzen 5600 - 32GB - Radeon RX 7600 - Kingston NV200 2TB - Fractal Design R3 - EVGA Supernova 750W

Permalänk
Medlem
Skrivet av nick-li:

Jag pesronligen kommer inte behöva linser eller glasögon på det avståndet

Jao, sånt får man nog avgöra när väl konsumentversionen kommer. Jag har -3,5, så får se. Men om man har tur ser man på det avståndet, och då har man ett bekymmer mindre att tänka på x)

Permalänk
Skrivet av Dajms:

Men om man har tur ser man på det avståndet, och då har man ett bekymmer mindre att tänka på x)

Det borde vara enkelt att korrigera synfel genom utbyteslinser/tillsättslinser vid den lins som i alla fall sitter framför skärmen. Det blir förstås en extra kostnad, men riften är ju gjord för att lätt kunna byta lins och har man inte t.ex. astigmatism utan bara är när- eller lång-synt borde en lämplig lins inte behöva kosta många kronor mer (se där, en gratis affärsidé för er entreprenörer).

Visa signatur

~: När du vill skriva "dem", skriv "de" eller "dom" istället :~

Permalänk