Permalänk
Medlem

Hur skaffa guld?

Nyss börjat D3 igen och har en lite halv taskig gearad Monk. Kör mest lite act 3 runs (the breached keep & heart of sin).
Har man tur och hittar man något legendary/set så är det värdelöst. Hur bär man egentligen sig åt för att tjäna lite guld för att köpa grejer?
Vist man får ok grejer för 100k till 1m, men nästa steg?
Är det bara att nöta på tills man kan köra lite högre MP och levla upp paragon och så vidare?

Permalänk
Medlem

För mig gick det rätt trögt tills jag kom upp i 2-5 mil, sen kunde jag börja köpa items på AH som jag visste var värda mer än vad dom såldes för, 1 månad sen hade jag kring 100M med farming inräknat. Nu har dock folk börjat förstå vad items är värda. Men håll utkik efter dom som säljer speciellt rare items ! Där kan man tjäna en hel del.

Lycka till !

Permalänk
Quizmästare Malmö 2022

Du kan sälja unika items oidentifierade för typ 1m. De blir ändå kassa, så kvittar typ. Mellan 1-10 % att de blir bra så.
Har tjänat några mille på det istället för att identifiera dem själva. Och de har blivit dåliga varje gång.

Annars är det bara farma snabbt på mp0 och plocka upp de större guldhögarna.

Permalänk
Medlem

Verkar vara många som börjar med Diablo igen. Kul!

Till mestadels så farmar jag bara för att tjäna guld.
Sen brukar jag göra som Xiqt sa. Köpa grejer som jag vet är värda mer, sen säljer jag dem för dyrare än vad jag köpte för.

Men för mig funkar det bäst att farma.

Permalänk
Inaktiv

Ett tag hade jag så mycket guld att jag inte visste var jag skulle göra av det. När man fortfarande kunde få lite pengar för att sälja sitt guld på RMAH sålde jag ungefär 600 mil guld. Resten gav jag bort innan jag slutade. Det är bara att sälja gems och , rares och legendarys som du lootar istället för att slänga dem hos NPC Vendor.

Permalänk
Medlem

Borde det itne vara dags för en add-on snart? Börjar bli sugen att spela det igen fast lite nytt innehåll hade varit trevligt isf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Borde det itne vara dags för en add-on snart? Börjar bli sugen att spela det igen fast lite nytt innehåll hade varit trevligt isf.

Kör HC utan tillgång till AH så blir det mycket roligare. Har börjat lira igen och gör just det.
Är nu på lvl 53 och det är fan spännande hela tiden!

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Borde det itne vara dags för en add-on snart? Börjar bli sugen att spela det igen fast lite nytt innehåll hade varit trevligt isf.

Ja... det lär ju komma men när? Rent storymässigt så

smiter Adria iväg i slutet av akt 3 så jag gissar att man ska jaga henne och att hon har något nytt sätt att återuppväcka Diablo

Dold text

så det skulle de kunna bygga något av. Sen blev Diablo III en så stor succé att de bara måste göra en expansion. Men de har ju inte utannonserat någon ännu men jag gissar att de sitter och arbetar på det.

Visa signatur

Fractal Design R5, i5 6600k, MSI Z170A XPOWER GAMING TITANIUM EDITION, MSI GTX 980, 8GB Minne @ 2400MHz, BeQuiet Kraft 700W

Permalänk

Det kommer en relativt stor patch inom ett par veckor som kommer att förändra spelet ganska omfattande enligt min mening.

http://eu.battle.net/d3/en/blog/7988046/public-test-realm-pat...

Bland annat så kommer de öka mob density i de andra acterna så att act 3 inte längre är bästa farming stället, vilket innebär att de som är trötta på att köra act 3 om och om igen kan skatta sig glada i den uppkommande patchen så läggs mycket fokus på multiplayer också som ska göra så att man tjänar på att spela i grupp

Ledsen om jag gick ifrån ämnet, men som andra redan sagt, vill man tjäna mycket pengar så är det bäst att lära sig köpa billiga saker på ah och sälja vidare.

Permalänk

Lär dig spela AHn, När jag skulle ha pengar så satt jag med Diablo 3 i windowed mode på min andra skärm med AHn uppe och spelade något annat. Jag lärde mig priserna på items för att sedan kunna "snipa" items och köpa billigare items och flippa dem .

Permalänk
Medlem

Farma ihop lite guld, lära sig känna igen vissa grejer som säljer bra på AH som folk råkar lägga ut till lägre pris.
Vad man nu ska med guld till i ett spel som har "broken economy" och som känts döende senaste ~10 månaderna.
Får du bara lite paragonlvl + orkar ta upp guld + säljer rare/magic så får du ihop rätt bra med guld per timme.

I övrigt ett rätt tråkigt spel (även fast jag lagt ner allt för många timmar). Det som fortfarande patchas är ju egentligen sådant som borde funnits från början.
Förutom att de gör det ännu lättare att lvla paragon, dels så borde de haft med paragon eller liknande ifrån början (a la lvl 99 i D2) men nu så förstör de ännu mer genom att göra det ännu LÄTTARE patch efter patch.

Är själv bara plvl 54 som högst men beror mer på att jag inte har intresse och inte pga "svårighet".

Edit: men om du varit borta ett längre tag och din gubbe är väldigt ouppdaterad så kan du nog finna nöje i detta spel ett tag. Så länge man ser gröna siffror på de flesta föremål.
Du får extremt mycket för billig peng (mot för i somras tex), men samtidigt så har ytterligare en (minst) decimal lagts till angående din chans att få ett säljbart föremål. Så när man förut hittade 99,9% skit så hittar man numera 99,99% skit

Visa signatur

Snälla, kan SweC sluta låtsas vara en Youtube-kanal och återgå till en riktig hårdvaru- sida/forum där man får ordentlig information i text.

Permalänk
Medlem

Farma och hoppas på att hitta nåt bra att sälja, kör gärna högre MP sen och mycket gold find, det droppas rätt så bra då.
En Sin Heart-vända brukar kunna ge mycket. Nu ska ju mob density ökas på övriga akter så nu slipper man farma Act 3 hela tiden

I mina ögon, ett fortfarande roligt spel.

Permalänk
Medlem

Drog in 1m~/h av att bara loota guld, visst blir ju tufft att köpa nå item för 2B på AH men vafan =D
Detta var före paragon och just efter det kom (tror jag slutade kring paragon 20).

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Plastslev:

Lär dig spela AHn, När jag skulle ha pengar så satt jag med Diablo 3 i windowed mode på min andra skärm med AHn uppe och spelade något annat. Jag lärde mig priserna på items för att sedan kunna "snipa" items och köpa billigare items och flippa dem .

Är det inte bättre då att daytradea? Då tjänar man ju riktiga pengar. Färdigväxlade för riktiga livet dessutom :).
Spela Diablo genom att sitta och glo i tabeller med avvikande värden dagarna i ända är inget för mig iaf. Aktiemarknaden verkar mer lockande

Vill man ändå lira lite dibbe av allt tabellpill så kan man ju använda en liten del av aktievinsten att köpa gear för.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Skrivet av SunQ:

Kör HC utan tillgång till AH så blir det mycket roligare. Har börjat lira igen och gör just det.
Är nu på lvl 53 och det är fan spännande hela tiden!

Jag körde också HC innan och kom upp i typ din lvl sen fick jag uppkopplingsproblem och blev utslängd från servern, när jag sen loggade in så var min karaktär död.. så aldrig mer HC för min del och kan tyvärr inte rekomendera det till någon fastän det är väldigt spännande.

Visa signatur

AMD Ryzen 3700X | ASUS Rog Strix X570-F | WD Black SN850 1TB | 32Gb | 3060Ti | Fractal Design Meshify C TG | Windows 11
LG 48GQ900 | Qpad 8K | Varmilo VA88M