Varför gnälls det över Win8?

Permalänk
Medlem

metro tappar ju all sin mening om man inte har pekplatta. En otroligt liten detalj som hade kunnat underlätta hade ju vart att man bara kunnat boota i klassiskt läget och haft pekplatteläget som tillval. Då tror jag många av klagomålen hade dött av.

Jag har bara testat windows 8 i någon vecka men då jag inte hittade något som direkt gjorde livet enklare så har jag gått tillbaks till windows 7. Men det är ju inte hemskt så länge man skippar metro läget. Kan omöjligen öka produktiviteten med mus/tangentbord som interface.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Avstängd
Skrivet av DevilsDad:

Det är väll ändå inte operativsystemet i sig det gnälls på utan dess user interface?

Vilket för mig som är teknikintresserad är oerhört ointresserad av. Jag bryr mig mest om skruvarna och bultarna i systemet, själva "hjärtat i hårddisken" istället för det grafiska.

www.modermodemet.com

Sitter mest och lirar i skrivbordet precis som förut så jag märker knappt av det alla gnäller så förbaskat mycket om.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem
Skrivet av hazzemannen:

Hej, varför detta eviga gnällande på Windows 8? är det en fanboi grej?
jag uppgraderade från Win7 Enterprise till Windows 8 Pro vid release och har aldrig haft en enda anledning att klaga, förutom att startmenyn saknades men det löste jag snabbt via ett freeware program.
Jag anser inte att Windows 7 är sämre, utan anser dem vara mer eller mindre identiska men då Windows 8 känns fräschare i sin framtoning samt är otroligt mycket snabbare vid bootup så valde jag att inte återvända till 7an. Min Asus Zenbook med 2 SSD i Raid når login menyn på ca 3 sekunder från kallstart.

Så vad är det som gör så alla sitter och total dissar det? Jag själv är övertygad att det är en bandwagon av whiners precis som med allt annat inom IT världen.
Det hör liksom till att klaga på Apple/Windows m.m och hålla på the little guy.

Men överbevisa gärna.

/H

Jag tror, och för min egen del, att det är enorma mängder frustration över utebliven förbättring. Med det oligopol vi har på OS marknaden är Windows 8 ett skratt i ansiktet på oss som hoppades på att äntligen få lite bättring. Jag tror alla vi som kan lite mer är trötta på konstiga fel, idiotproblem, kompatibilitetsproblem, segheten, virus, hackers, toolbars. Rysk roulette med alla uppdateringar för alla program, och att mjukvarutillverkare inte behöver garantera att program fungerar eller ge support, och alla här kan göra denna lista lång på saker vi måste tampas med åt oss själva och dem vi hjälper. Många av problemen är så stora att man väntade sig åtminstone EN radikal förändring för att göra det bättre. Och vad får vi.... tada. Metro UI. De har inte ens flyttat hela kontrollpanelen dit, utan några enstaka delar bara.

Man kan ju helt enkelt inte bry sig, för med Classic Shell är det som Win 7 men med några förbättringar under huven. Men någonting kan man väl ändå göra för sina trogna powerusers.

Visa signatur

Whales are nice!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av kyre:

Jag tror alla vi som kan lite mer är trötta på konstiga fel, idiotproblem, kompatibilitetsproblem, segheten, virus, hackers, toolbars. Rysk roulette med alla uppdateringar för alla program

Jag skulle vilja påstå att vi som kan lite mer vet att Windows 8 glänser på just områden som stabilitet, säkerhet, kompatibilitet, snabbhet, undertrycka stödet för plugins (toolbars) och en lösning från Microsoft på rysk roulette med uppdateringar från tredjepartsprogram kallad Windows Store.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thomaseron:

En jämförelse:
Alla biltillverkare börjar bygga bilar som startar snabbare, och kanske går snabbare också.
Men istället för ratt och pedaler, som alla är vana vid, så ska bilen styras med knappar.
Smart? knappast...

Ungefär så...
Och till dom som tror att deras laptop kallstartar på typ 3 sek så vill jag bara säja att det är som att lämna bilen på tomgång i garaget över natten.
Till sist en liten funderare. Vad är det som är ett "skin" i W8? Modern UI eller skrivbordet? Bara undrar...

Visa signatur

| Corsair Graphite Series 760T Arctic White | Corsair HX1200i | Gigabyte GA-AX370 Gaming K7 | AMD Ryzen 7 2700X | Corsair Hydro H110i | Corsair Vengeance White LED 3200MHz 32GB | Asus Radeon RX Vega 64 Strix Gaming OC | Corsair ML140 Pro White LED (X5) | Asus BW-16D1HT (X2) | Samsung 960 Evo 500GB M.2 SSD | Samsung 850 Evo 1TB Sata SSD | Seagate Firecuda 2,5" 2TB Sata SSHD (X2) |

Permalänk
Medlem

Fuck it even mac os x beats it . Nöjd linux användare dock

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Jag skulle vilja påstå att vi som kan lite mer vet att Windows 8 glänser på just områden som stabilitet, säkerhet, kompatibilitet, snabbhet, undertrycka stödet för plugins (toolbars) och en lösning från Microsoft på rysk roulette med uppdateringar från tredjepartsprogram kallad Windows Store.

Nu jämför du ju med dagens utbud av linux och os x. Men du kommer ju fortfarande få hjälpa alla dina vänner med problem i alla ovanstående kategorier.

Visa signatur

Whales are nice!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av kyre:

Nu jämför du ju med dagens utbud av linux och os x. Men du kommer ju fortfarande få hjälpa alla dina vänner med problem i alla ovanstående kategorier.

Jasså gör jag det? Nä jag jämför med tidigare versioner av Windows. Jag har som du säger installerat Windows 8 åt flera av mina vänner, det har rullat på nu i ett halvår utan att jag behövt hjälpa till.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Jasså gör jag det? Nä jag jämför med tidigare versioner av Windows. Jag har som du säger installerat Windows 8 åt flera av mina vänner, det har rullat på nu i ett halvår utan att jag behövt hjälpa till.

Jag installerade Windows 7 åt flera av mina vänner ungefär samtidigt och det har rullat på nu i ett halvår utan att jag behövt hjälpa till. Jag lovar att problemen kommer, Windows har alltid fungerat bra i början, men efter lite installeringar, uppdateringar, nedladdningar och magi så börjar det. Kolla, du kan det här, du vet ju vad jag menar.

Visa signatur

Whales are nice!

Permalänk
Medlem
Skrivet av kyre:

Jag installerade Windows 7 åt flera av mina vänner ungefär samtidigt och det har rullat på nu i ett halvår utan att jag behövt hjälpa till. Jag lovar att problemen kommer, Windows har alltid fungerat bra i början, men efter lite installeringar, uppdateringar, nedladdningar och magi så börjar det. Kolla, du kan det här, du vet ju vad jag menar.

Nja, Windows 7 har inte strulat varken för mig eller mina vänner ens flera år efter installation Enda anledningen till att jag installerade om mitt Windows 7 efter 2 år var för att jag bytte massa hårdvara i burken och nu har den installationen rullat i snart 2 år den också.
Och min burk rullar 24/7 och har minst en månad men oftast längre mellan omstarterna.

Personligen så har jag inte ens testat Windows 8 då jag inte ser någon som helst anledning till att byta, Windows 7 funkar utmärkt, är snabbt och riktigt stabilt för att vara Windows.
Den nya aktivitetshanteraren ser bra ut, men hur ofta använder man den helt ärligt? Jag kanske går in i den nån gång i veckan för att döda en process (oftast webläsaren som hänger sig när den tuggat i sig 5-6GB ram) och då klarar jag mig utmärkt med den som finns i Win7.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Avstängd

Skulle jag vilja ha en pekskärmsstyrd skrivbordsdator, så funkar det utmärkt med Win7, eller varför inte WinXP.
På samma sätt, kan man styra vilken Linux dist som helst, med en Pekskärm.

Det finns till och med, satser för att göra vilken datorskärm som helst till pekskärm.

Att Win8 skulle ha, något revolutionerande för pekskärmar (förutom att att nedgradera datorers användbarhet till smartphone nivå) är vad en svensk kallar sk-tsnack.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Windows 8 + Start8 funkar utmärkt. ModernUI är inte skapt för desktop-datorer och är bara i vägen - hade det funnits en W8 version helt utan det hade nog W8 sålt och uppskattats mer.

Visa signatur

“Always be wary of any helpful item that weighs less than its operating manual.”
― Terry Pratchett, Jingo

Permalänk
Medlem
Skrivet av TiasE:

Nja, Windows 7 har inte strulat varken för mig eller mina vänner ens flera år efter installation Enda anledningen till att jag installerade om mitt Windows 7 efter 2 år var för att jag bytte massa hårdvara i burken och nu har den installationen rullat i snart 2 år den också.
Och min burk rullar 24/7 och har minst en månad men oftast längre mellan omstarterna.

Personligen så har jag inte ens testat Windows 8 då jag inte ser någon som helst anledning till att byta, Windows 7 funkar utmärkt, är snabbt och riktigt stabilt för att vara Windows.
Den nya aktivitetshanteraren ser bra ut, men hur ofta använder man den helt ärligt? Jag kanske går in i den nån gång i veckan för att döda en process (oftast webläsaren som hänger sig när den tuggat i sig 5-6GB ram) och då klarar jag mig utmärkt med den som finns i Win7.

Suck, jag då hade jag fel. Både Win 7 och 8 är felfritt enligt experterna.

Visa signatur

Whales are nice!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Behind900:

Fuck it even mac os x beats it . Nöjd linux användare dock

Japp. För mig som kör både Mountain Lion och Windows 8 är det uppenbart att Apple är långt före nu. Har inte känts så sedan Vista.

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Vilket för mig som är teknikintresserad är oerhört ointresserad av. Jag bryr mig mest om skruvarna och bultarna i systemet, själva "hjärtat i hårddisken" istället för det grafiska.

www.modermodemet.com

Sitter mest och lirar i skrivbordet precis som förut så jag märker knappt av det alla gnäller så förbaskat mycket om.

Hur kan du påstå att operativsystemets user interface är ointressant? Det är väll självklart att datorn man använder dagligen och är beroende av för många saker måste fungera smidigt. Sen kan jag ju hålla med om att det går att fixa, har själv en W8 installation på ena hårddisken som jag använde väldigt mycket. Men var ju tvungen att ta bort allt som hade med metro att göra innan den va användbar på en desktop.

Oavsett så känner jag att de ska inte behövas i ett operativsystem som kostar såpass mycket, och ska rikta sig mot "vanliga" användare. Krävs det att man själv moddar det och installerar diverse tredje parts mjukvara för att fungera bra kan man ju lika gärna köra linux. (vilket jag började göra pga W8)

Permalänk
Skrivet av strejf:

Varför gnälls det på Windows 8 på ett teknikintresserat forum? Tja, jag vet inte... okunskap förmodligen. Man känner inte till allt som är förbättrat rent tekniskt helt enkelt.

Så du menar att om man kände till alla detaljer som är förbättrade - då spelade upplevelsen ingen roll?

Jag personligen anser att kunskaper om vad som är gjort är helt ointressant - upplevelsen är allt! Gilar du inte det du ser, det du använder, då spelar det ingen roll hur många loopar Microsoft har snabbat upp.

Permalänk
Medlem

Ja det är absolut bandwagon/fanboys (fast båda är microsoft så vet inte hur du tänker där direkt)

Och det är därför Microsoft kommer erbjuda direktboot till desktop, och kanske nu senast startmeny igen. För det dom hade var så fruktansvärt bra.

Faktum är att W8 inte har varit en hit som dom hoppades på, och ja det var ett STORT misstag att plocka bort saker bara sådär.
Det ska vara valfritt, användaren ska kunna VÄLJA hur den vill ha det, inte tvingas till nya saker som för många är helt värdelösa.

Finns många nackdelar med windows 8, något microsoft ser och jobbar på att göra bättre inför blue, så inte direkt svårt att se att fel finns i nuläget.

Ang interface är det smaksak, vissa föredrar Aero, vissa modernui. Inget av stilarna är bättre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Ja det är absolut bandwagon/fanboys (fast båda är microsoft så vet inte hur du tänker där direkt)

Och det är därför Microsoft kommer erbjuda direktboot till desktop, och kanske nu senast startmeny igen. För det dom hade var så fruktansvärt bra.

Faktum är att W8 inte har varit en hit som dom hoppades på, och ja det var ett STORT misstag att plocka bort saker bara sådär.
Det ska vara valfritt, användaren ska kunna VÄLJA hur den vill ha det, inte tvingas till nya saker som för många är helt värdelösa.

Finns många nackdelar med windows 8, något microsoft ser och jobbar på att göra bättre inför blue, så inte direkt svårt att se att fel finns i nuläget.

Ang interface är det smaksak, vissa föredrar Aero, vissa modernui. Inget av stilarna är bättre.

Jag håller inte med. Att hoppa på en bandwagon innebär väl främst att man gör något för att "alla andra" gör det, vilket jag tycker verkar stämma mycket dåligt på hur det ser ut här i alla fall. De som ogillar det/gillar det verkar göra det för att de noggrant har testat och utvärderat och har en egen uppfattning om det.

Angående fanboyismen är det svårare. Jag tror inte att någon "fanboy" av Microsoft sitter och hyllar Windows 8 bara för att de gillar Microsoft, eller tvärt om. Man gör det alderles för enkelt för sig om man tror att anledningen är fanboyism och bandwagons. Det är helt enkelt olika uppfattningar och Windows 8 har beskrivits som ett extremt polariserande operativsystem. Förändringarna är så pass stora att det är svårt att inte bry sig, oavsett om man älskar eller hatar dem.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Det är svårt att köpa bärbara och färdigbyggda datorer fria från skiten. Det är väl det absolut största problemet med det som jag ser det. Ren och skär idioti är vad det är.

Visa signatur

Gentoo Desktop: Ryzen 3600X | 32 GB
Server: Intel G7400T
Commodore 64C + 1541u2

Permalänk
Medlem
Skrivet av trolliban:

Vad har bios-inställningar för att boota från usb att göra med vilken Windows-version du kör?

Det är väl rätt uppenbart? Det var ett exempel på en sak som borde vara lätt-tillgänglig men som har "gömts" i interfacet. Det är flera sådana skillnader mellan W7 och W8, saker och ting ligger inte på logiska ställen och sättet man kommer åt de på är osmidigt.

Visa signatur

RX 6950 XT Merc | 5800x3D w/ Peerless Assassin 120 SE | G.Skill 2x16GB CL16 3600@3733MHz | Aorus B550 Elite V2 | Seasonic Focus GX 850w | Fractal Design R4 | AOC CU34G2X 1440p Ultrawide @ 144MHz FreeSync

Permalänk
Medlem
Skrivet av morxy49:

jag skrev ju det. det är så extremt många omvägar till allting. det som tar 2 musklick i win7 tar 5 musklick i win8.

Skitsnack, Inprincip allt fungerar likadant inställningar mm. ENDA SKILLNADEN som är "värd" att notera är start menyn men det tog ju 30min att vänja sig vid och måste man prompt ha startmeny så går de fixa. Finns INGEN anledning att välja 7an före 8an.

Apparna är knappast nåt motargument heller. Ingen tvingar er att använda skiten. Bara ta bort alla medföljande skit appar och köra vanliga program.

Visa signatur

Meshilicious, Amd 7950X3D, Asus X670E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX4090 FE, Crucial 4TB Pcie5 m.2 / Corsiar Pcie4 4TB, Samsung 57" G9

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Palme_570:

Skitsnack, Inprincip allt fungerar likadant inställningar mm. ENDA SKILLNADEN som är "värd" att notera är start menyn men det tog ju 30min att vänja sig vid och måste man prompt ha startmeny så går de fixa. Finns INGEN anledning att välja 7an före 8an.

Apparna är knappast nåt motargument heller. Ingen tvingar er att använda skiten. Bara ta bort alla medföljande skit appar och köra vanliga program.

Jag tror som palme.Man måste testa för att veta och har man inte gjort det så ska man hålla truten.Jag köpte win 8 billigt för 250 spänn som uppgradering och kommer testa det senare nån helg,sen efter det kan jag börja gnälla/hylla det till skyarna:)

Visa signatur

FD refine S Msi x99s sli plus 5930k@4400mhz NH-D14 Asus GTX 980 Strix SLI 16gb gskill ripjaws ddr4 3ghz Os Samsung 950 pro 512gb NVME Spel samsung 840/850 evo/pro Win 10 Pro Corsair Ax850 Gold Asus PG278Q Rog Swift

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kilgam:

Det är väl rätt uppenbart? Det var ett exempel på en sak som borde vara lätt-tillgänglig men som har "gömts" i interfacet. Det är flera sådana skillnader mellan W7 och W8, saker och ting ligger inte på logiska ställen och sättet man kommer åt de på är osmidigt.

vad dillar du om? bios-inställningar hittar man i biosen, inte i windows.
huruvida du kör windows 95, windows 7 eller windows 8 spelar ingen roll.

Visa signatur

Hur jävla svårt kan det vara att inte särskriva?!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thomaseron:

En jämförelse:
Alla biltillverkare börjar bygga bilar som startar snabbare, och kanske går snabbare också.
Men istället för ratt och pedaler, som alla är vana vid, så ska bilen styras med knappar.
Smart? knappast...

Nu är det ju så att maskinerna fortfarande styrs med någon form av tangentbord och mus eller ett annat inmatningsverktyg.
Istället för manuella reglage för radio, värme etc uppdateras till "bilarna" till en datorenhet.

Visa signatur

- Det är inte lätt när det är svårt...
- Jag har alla stall inne hos hästarna!
- Stenar är hårda men när man tar på dem så spänner de sig.

Permalänk

Gjorde som många andra när jag skaffade Win8 och installerade en startmenyersättare. Men för några dagar sedan så insåg jag att jag aldrig använde den ändå, så nu är den väck! Win8 är stabilare, snabbare och dessutom är utforskaren grymt mycket bättre än den i Win7! Jag kan verkligen rekommendera att man uppgraderar. Det kommer definitivt kännas ovant i början, men nu skulle jag aldrig kunna gå tillbaka.

Permalänk
Medlem

För min personliga del så kör Jag W7enterprise på en burk. 8.0 På plattan och 8.1 på en testmaskin.

jobbmässigt så håller jag på med utrullningar och dylikt åt ett antal företag och organisationer och där handlar det till 99.9% om pengar.
Avsaknaden av startmeny gör att man måste byta arbetssätt och bryta användarbettenden. Några av mina kunder har beteendevetare osv internt så de har gjort lite studier på det hela och kommit fram till att kostnaden för bytet W7-W8 hamnar på ca 3 tim ökad support första året.
De pengarna har de inte sett någon som helst möjlighet att tjäna igen med W8 och därmed så blir slutsatsen. Rätt trevligt och när det finns en startmeny så är vi intreserade men fram tills dess -nej tack.
Tredjepartsmenyer vill de inte ha då det då är deras eget ansvar att se till att den funkar framöver

Visa signatur

Arbetsdator: HFX Mini. Ryzen 3600, GTX1650. Skärmar: Dell 2415

Permalänk
Medlem

Därför att windows 8 är sämre än windows 7. Jag har kompatibilitetsproblem med olika program i 8:an som jag aldrig hade i 7:an, samt att windows 7 var bättre uppbyggt med menyer och liknande. Windows 8 är mer lämpligt för läsplattor och skulle aldrig fått lanserats till vanliga datorer. Bara det sätter det öppnas en bild i windows 8 är så efterblivet att jag vill riva håret av mig. Ta bort metro det kommer inte bli bra, det är inte bra och ingen tycker det är bättre än windows 7.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av JDM:

Därför att windows 8 är sämre än windows 7. Jag har kompatibilitetsproblem med olika program i 8:an som jag aldrig hade i 7:an, samt att windows 7 var bättre uppbyggt med menyer och liknande. Windows 8 är mer lämpligt för läsplattor och skulle aldrig fått lanserats till vanliga datorer. Bara det sätter det öppnas en bild i windows 8 är så efterblivet att jag vill riva håret av mig. Ta bort metro det kommer inte bli bra, det är inte bra och ingen tycker det är bättre än windows 7.

Vilka program är det du har kompatibilitetsproblem med i 8:an?

På vilket sätt öppnas bilder efterblivet i Windows 8? Om du menar att den bara öppnar en bild i taget och att det inte går att växla direkt till nästa så tror jag att det är löst i 8.1. Annars kan du ju enkelt associera bildfiler med vilken annan bildvisare som helst. Exempelvis Windows fotovisare, då fungerar det exakt likadant som i Windows 7.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av strejf:

Vilka program är det du har kompatibilitetsproblem med i 8:an?

På vilket sätt öppnas bilder efterblivet i Windows 8? Om du menar att den bara öppnar en bild i taget och att det inte går att växla direkt till nästa så tror jag att det är löst i 8.1. Annars kan du ju enkelt associera bildfiler med vilken annan bildvisare som helst. Exempelvis Windows fotovisare, då fungerar det exakt likadant som i Windows 7.

En oerhört irriterande sak är att man inte kan döda den förvalda bildvisaren med tex esc, att behöva svepa ner appar är extremt dumt när man kör på en dator.

Men det går att bläddra mellan bilder i åtminstonde i samma mapp i bildvisaren i 8.1
Den borde hursomhelst inte vara förvald i desktopläge för den är för usel ändå och den bildvisare som fanns i XP är fortfarande den bästa MS har skeppat.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mrqaffe:

En oerhört irriterande sak är att man inte kan döda den förvalda bildvisaren med tex esc, att behöva svepa ner appar är extremt dumt när man kör på en dator.

Men det går att bläddra mellan bilder i åtminstonde i samma mapp i bildvisaren i 8.1
Den borde hursomhelst inte vara förvald i desktopläge för den är för usel ändå och den bildvisare som fanns i XP är fortfarande den bästa MS har skeppat.

Med Alt-F4 kan du väl döda den, om du vill göra det med tangentbordet.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...