MSI släpper "allt i ett"-dator för gamers

Permalänk
Melding Plague

MSI släpper "allt i ett"-dator för gamers

Datortillverkaren MSI har siktet inställt på gamers med nya Wind Top AG2712, som med Intel Core i7 och Geforce GTX 670MX även ska göra AIO till ett alternativ för datorspel.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

"MX" klingar ju inte direkt gaming för en gamling som mig själv.. men det verkar ju vara rätt juste prestanda ändå, knappast för den inbitne gamern dock.

Visa signatur

- R5 5600X | 32GB RAM | GTX 1080 | ASUS ROG STRIX B550-I | NZXT H1 -

Permalänk
Medlem

Varför gör de fortfarande de där knepiga lutande datorerna.
Smartare och snyggare "fot" (lr vad det nu blir när den är amputerad o ersatt med kryckor).

Visa signatur

Regn är snö på sommarn.

Permalänk
Medlem

1080p på 27 tum :/ Men samtidigt skulle väl grafikkortet få svettas lite väl mycket på 2560x1440 el liknande. Tråkigt. Kanske blir det något kul till nästa revision.

Visa signatur

i7-2700K 5GHz | 16GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene | GTX 980

Permalänk
Medlem

Vill jag ha en allt-i-ett dator för gaming så köper jag en bärbar istället. Skulle jag välja mellan den, bärbar och icke-allt-i-ett stationär så blir det en icke-allt-i-ett stationär... för spel.
Så nej tack, MSI.

Visa signatur

AMD 5800X3D | PowerColor 7900 XT MBA | 32 GB DDR4 2666 MHz | Windows 10 Pro (64-bit)

Permalänk
Medlem

Varför skulle man vilja välja bort kraften hos stationära komponenter och smidigheten hos laptops? Känns som att man tagit de sämsta från båda sidor och tryckt ihop i ett dåligt försök till en ny marknad.

Visa signatur

Corsair Obsidian 350D | ASUS Maximus V Gene | i5-3570k
Palit RTX3060 Dual OC | 4x4GB 1600Mhz Vengeance LP | 2x256GB SSB | TX950W | W10
Ducky Shine3 MX (Red Switches) | Mionix Naos 8200 | DT990+Schiit Modi2/Magni2

Permalänk
99:e percentilen

3 GB minne på ett 670MX?

Låter som en dator för Elgiganten.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

Skulle nog köpt denna om jag var riktigt rik, allt i ett datorer är inte helt fel, man får inte prestanda, men skrivbordet blir renare

Visa signatur

RTX 3070 || Ryzen 5600X || 32GB 3600MHz || PCIe SSD goes BRRRRR

Permalänk
Medlem

Jag får vibben av att fläktarna i den där kommer väsnas Oo

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk

Om jag ska ha en AIO så ska den vara snygg och smidig, den ska kunna hängas på väggen och den ska absolut kunna användas till i stort sett allt. Kan inte släppa tanken på att det enda alternativet fortfarande är Apple.

Visa signatur

NES.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Teddis:

1080p på 27 tum :/ Men samtidigt skulle väl grafikkortet få svettas lite väl mycket på 2560x1440 el liknande. Tråkigt. Kanske blir det något kul till nästa revision.

Det är ju ett mobilt grafikkort så det får nog svettas så det räcker redan i 1080p.

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem

Hm, känns lite som en nedbantad version av Apples iMac 27" som har 675MX (alt. 680MX som sägs vara nära den stationära modellen i prestanda, no source)

Skall bli intressant att se prissättningen och jämföra.

Permalänk
Föredetting

670MX är inte speciellt slö i 1080P, utan det fungerar faktiskt att spela det mesta mer än hjälpligt. Det är inte en produkt tänkt att ersätta våra heliga spelmaskiner byggda av lösa komponenter, utan är någonting för den som vill ha en smidigare förpackning och kanske vill spela när andan faller på.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ayrin:

Hm, känns lite som en nedbantad version av Apples iMac 27" som har 675MX (alt. 680MX som sägs vara nära den stationära modellen i prestanda, no source)

Skall bli intressant att se prissättningen och jämföra.

"MSI släpper "allt i ett"-dator för gamers"
Sålänge man tänkt att spela flera spel på datorn så är valet ganska enkelt och priset är förmodligen en hel del lägre också antar jag...

Permalänk
Medlem

För gamers...hmm, känns klen.
Tror jag håller mig till en rejäl stationär när jag ska spela.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pertanbus:

Varför skulle man vilja välja bort kraften hos stationära komponenter och smidigheten hos laptops? Känns som att man tagit de sämsta från båda sidor och tryckt ihop i ett dåligt försök till en ny marknad.

Tacka Apple... *suck*

Permalänk
Medlem
Skrivet av leafbranch:

"MSI släpper "allt i ett"-dator för gamers"
Sålänge man tänkt att spela flera spel på datorn så är valet ganska enkelt och priset är förmodligen en hel del lägre också antar jag...

Jag håller med dig om att antagligen landar MSIs modell betydligt lägre prismässigt än Apples (det brukar vara så) men att man vill spela flera spel på datorn ser jag inte vad det har för betydelse.. o.O

Permalänk
Medlem

Förstår inte riktigt grejen med dessa all-in-one-datorer, det är prestandan av en bärbar dator, men den är stationär.. Det blir bara enklare att flytta på den, är det värt det?

Visa signatur

CITERA MIG SÅ ATT JAG HITTAR TILLBAKA!
| MSI B550 Gaming Plus | Ryzen 5 5600x | Strix RTX 4080 | 32GB Corsair Vengeance | EVGA Supernova G2 850W | ROG Chakram (liten joystick ju!!) | L33T Muninn Headphones | KeyChron K3 | Predator X34 |

Permalänk
Medlem

Varför skulle man välja denna istället för en av deras bärbara datorer? Sure, du kan hänga den på väggen, men vem fan vill stå mot en vägg och spela spel? Och ska du koppla den till en tv så kan du likaväl ha en liten stationär dator, alternativt en bärbar som ligger bredvid tvn. Eller sure, du kanske vill hänga upp den precis innanför dörren och styra hela hemmet från den, men då behöver man knappast en gaming-dator för att tända alla lampor i lägenheten. Bara jag som verkligen inte kan se någon som helst mening med denna? Det är ju t.ex. betydligt otympligare att släpa med sig denna + tangentbord och mus istället för bara en ihopfällbar laptop.

Permalänk

Vem efterfrågar egentligen denna?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ayrin:

Jag håller med dig om att antagligen landar MSIs modell betydligt lägre prismässigt än Apples (det brukar vara så) men att man vill spela flera spel på datorn ser jag inte vad det har för betydelse.. o.O

Jag menar det finns inte så många spel att spela på en Mac, OSX. Eller fall inte när det kommer till lite mer krävande spel så är stödet obefintligt i princip.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Itchy Trojan:

Vem efterfrågar egentligen denna?

Skickades från m.sweclockers.com

Nyrika kineser?

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

Kom med en uppgraderingsbar all in one med Stationära komponenter (helt ok om det är T-Suffix (låg energiförbrukning/värmeutveckling).

Där har vi saker som kan vara attraktiva.

OBS! Måste vara ordentligt grafikkort!

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Fattar inte varför dom ska vara så fula! Gör en ordentlig fot så det ser ut som en skärm iallafall.

Visa signatur

Kan starkt rekommendera Honeygain. Dela din internetuppkoppling och få betalt. Används inte för något konstigt utan saker som SEO, Ad verification och App testing.
Använd gärna min länk så får du $5 att starta med :)
https://r.honeygain.me/PONTU9D128

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mansonite:

Förstår inte riktigt grejen med dessa all-in-one-datorer, det är prestandan av en bärbar dator, men den är stationär.. Det blir bara enklare att flytta på den, är det värt det?

Du slipper ha ett chassi på skrivbordet. Skulle kunna tänka mig en sådan som komplement om den var lite tjockare och kraftigare, dock skulle den inte kunna ersätta en stationär.

Visa signatur

Processor: AMD FX-8350 Grafikkort: AMD Radeon 290 Primärminne: 16 GB Corsair Vengeance Sekundärminne: 1x1TB WD Black 7200RPM, 4x2TB WD Green 5400 RPM

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Pertanbus:

Varför skulle man vilja välja bort kraften hos stationära komponenter och smidigheten hos laptops? Känns som att man tagit de sämsta från båda sidor och tryckt ihop i ett dåligt försök till en ny marknad.

Jupps! HP körde väl också något liknande för ett par år sedan? Fast då med touchskärm. Har ingen koll på försäljningssiffror men måste ju ha gått dåligt.

Frågan är om man kan uppgradera i efterhand eller om man är låst till ursprungskonfigurationen. Att inte kunna byta graffekort som "gamer" är ju ingen höjdare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon4992:

Jupps! HP körde väl också något liknande för ett par år sedan? Fast då med touchskärm. Har ingen koll på försäljningssiffror men måste ju ha gått dåligt.

Z1 var (och är) urläcker! Priset är lika fascinerande som reklamvideon så särskilt många ägare kan det inte finnas .....

http://www.youtube.com/watch?v=7OAji8R-_jQ

Visa signatur

The individual is handicapped by coming face-to-face with a conspiracy so monstrous he cannot believe it exists.

-- J Edgar Hoover

Permalänk

Tror inte att konceptet funkar på "gamermarknaden"... när den pajar efter två år på grund av hög värmeutveckling så är det extremt dyrt att laga eller så har moderkortet/grafikkortet gått EOL... det är så det ser ut....

Man lurar sig själv om man köper dessa maskiner...

Visa signatur
Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Distant Worlds:

Z1 var (och är) urläcker! Priset är lika fascinerande som reklamvideon så särskilt många ägare kan det inte finnas .....

http://www.youtube.com/watch?v=7OAji8R-_jQ

Inte den modellen jag tänkte på, detta var nog mer 2004-2006. Inbyggda högtalare, var nog mer som någon form av dåligt multimediacenter med plastiga högtalare, skrek HP konsumentkvalité.

Läcker reklamfilm dock, riktigt fint.

Permalänk
Skrivet av leafbranch:

Jag menar det finns inte så många spel att spela på en Mac, OSX. Eller fall inte när det kommer till lite mer krävande spel så är stödet obefintligt i princip.

Imac:en är ju inte bunden till OS X. Det är bara att lägga in Windows också för de spel man vill köra.

Men håller med om att det både Imac och denna dator från MSI känns lite som ett märkligt val om det i huvudsak är spel man är ute efter. Men om man nu tvunget vill ha en alti-i-ett-dator så är det väl inte finns det kanske inte så mycket att göra.

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma