dealextreme vill ha information

Permalänk

dealextreme vill ha information

Undrar om det är någon som köpt på http://dx.com/ , de levererar från hong kong? jag har dock köpt en projektor härifrån och det gick bra och de tog emot pengarna på 2000 kronor, men dagen efter så vill de har screenshot på info om paypal konto och kvittot på paypal, de vill också ha bild på id och bank kortet man köpte med (självklart få man möjligheten att sudda ut information som siffror på bank kortet, de vill har 6 första och 4 sista siffror på bank kortet). men det känns ändå lite skumt och att de frågar detta efter att pengarna har förts över till dem. Kan man lita på dem eller är det någon som har varit med samma sak?

Permalänk
Medlem

De vill säkert ha det eftersom att många använder hackade paypalkonton för att köpa saker med, sedan när personen som äger paypalkontot märker det så drar denne tillbaka betalningen och så står dx.com där utan pengar för sina skickade varor. Paypal är osäkert för säljare, tyvärr. Har inte själv beställt från dx.com men skulle gissa på att de bara gör såna här kontroller när det gäller dyrare varor, då förlusten blir mycket större än en laserpekare för 10kr.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk
Medlem

Jag har beställt från DX många gånger men aldrig för mer än runt 300 spänn så jag vet inte om de gör såna kontroller.
Så länge du är säker på att informationen går till dem borde det inte vara några problem dock, de är seriösa.

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 2070 8GB + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk

Jag fick göra samma sak med dangerden och chiiledpc.co.uk.

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem

Jag har också beställt 5-6 gånger.. dock inte för sånna summor. Alltid fungerat bra, så jag litar på dom.

Visa signatur

Intel i7 2700k@4.3 | Gigabyte Z68X-UD3H-B3 | Gigabyte R9 280X | Fractal Design Define R3 |
Corsair 8GB 1600MHz VENGEANCE | Corsair SSD 120GB Force GT | Templarius Imperator 850W | Corsair Hydro H60 |
BenQ XL2410T | BenQ GL2450 | SteelSeries Siberia v2 | Razer BlackWidow | Zowie EC1

Permalänk

har lirrat runt lite på internet och ser att det är vanligt för många men jag tycker ändå det låter konstigt att de vill ha sån här info efter att jag har betalat.

Permalänk
Sötast

Detta fenomenet blir allt vanligare på nätet och det är som sagt för att skydda försäljaren från att bli scammad.

Se till att du suddar ut all information som kan identifiera dig personligen, efter det kan du skicka iväg det med gott samvete!

Permalänk

så tycker ni jag ska genomföra det här? (kommer inte kasta skulden på er om det händer något )

Permalänk
Medlem
Skrivet av endosavenros:

så tycker ni jag ska genomföra det här? (kommer inte kasta skulden på er om det händer något )

Om du är helt säker på att det är dx.com som ber om uppgifterna och att det verkligen är dx.com de skickas till dem så självklart!

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Rekordmedlem

E-kort är annars ett bra alternativ för nätköp, då lagras inga saker som säljföretaget inte har nått med att göra som kortnummer och de får betalt direkt.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Avstängd

ärd et en fullsize projektor eller någon liten historia ?

Om det är en stor så kommer den med 120% säkerhet fastna i tullen.

Permalänk

Den är som tur är en mini projektor

Permalänk
Medlem

Råkade ut för samma sak förra veckan.

Bara att skicka in det de begär. Som sagt, sudda ut känslig info och ge dem bara det de frågar efter.

Visa signatur

Citera för svar..

Permalänk
Medlem

Gör som de vill. Vad jag har läst om dom är det ett seriöst företag även om jag har läst om folk som fått vänta månader på sina paket Dealextreme har även en rätt omfattande tråd på Flashback.

Skickades från m.sweclockers.com