Två bildskärmar (DVI) och TV (HDMI), samtidigt?

Permalänk
Medlem

Två bildskärmar (DVI) och TV (HDMI), samtidigt?

Hej!

Min fråga är om det går att ha två LCD skärmar (via DVI) och en TV (via HDMI) påkopplade samtidigt? Alla är inkopplade på samma grafikkort, men så fort jag kopplar in HDMI:n så försvinner åtminstone en utav skärmarna. Är detta obotligt eller finns det en lösning i och med att få alla "uppkopplade" samtidigt?

Jag har Catalyst Control Center installerat.

Alla tips mottages tacksamt

Permalänk
Medlem

jag kör min dator med dvi och tvn brevid via hdmi, funkar helt utmärkt.

Permalänk
Medlem

har du ställt in att du ska ha fler skärmar i Catalyst control center?

Permalänk
Medlem
Skrivet av hagenius:

jag kör min dator med dvi och tvn brevid via hdmi, funkar helt utmärkt.

Jag har två stycken skärmar via DVI + en TV (via HDMI). En skärm + TV fungerar hur lätt som helst, men det är tre jag är intresserad av att få igång - om det ens går.

Skrivet av hagenius:

har du ställt in att du ska ha fler skärmar i Catalyst control center?

Hur gör man detta? Har pillat runt lite men förstår inte hur jag får igång mer än två skärmar samtidigt?

Permalänk
Medlem

oj sorry läste ej att du hade en tredje skärm också, antar att du måste sätta upp eye infinity, vet ej hur man gör då jag nu använder nvidia kort.

Permalänk
Medlem

EXAKT vad du har för grafikkort?

NEJ det går INTE (på de vanliga versionerna) för HDMI bruka dela/sitta ihop med ena DVI porten. 3:e skärmen/TV måste kopplas via displayport och det måste vara en AKTIV adapter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swe.Stars:

Jag har två stycken skärmar via DVI + en TV (via HDMI). En skärm + TV fungerar hur lätt som helst, men det är tre jag är intresserad av att få igång - om det ens går.

Hur gör man detta? Har pillat runt lite men förstår inte hur jag får igång mer än två skärmar samtidigt?

Öppna Catalyst Control Center koppla in TV tryck sedan Windows Key + Shift + Höger eller vänster pilarna om du inte får upp CCC tabba en gång och testa igen. Välj sedan den skärm som slocknar, och sätt den på klona.

Visa signatur

Core i5 9600K | Fractal Design Define Mini C | 16GB Corsair Vengeance | Asus Prime Z390M-Plus | Asus RTX2060 6GB | M.2 970 EVO 500GB | SSD 840 EVO 250GB | Seasonic Focus 650 FX | Corsair H100x

Dell Latitude E7440 | Samsung S10

Epson EH-TW6700 | Kingpin 90" | Canton GLE 496 5.1 | Yamaha RX-V773 | Audio-Technica ATH-M50x | Qpad QH-90

Permalänk
Medlem
Skrivet av panpo98:

EXAKT vad du har för grafikkort?

NEJ det går INTE (på de vanliga versionerna) för HDMI bruka dela/sitta ihop med ena DVI porten. 3:e skärmen/TV måste kopplas via displayport och det måste vara en AKTIV adapter.

XFX Radeon HD7970 3GB.
Finns det DisplayPort i ena änden och HDMI i den andra (eftersom jag tror min TV inte har DisplayPort-ingång).

Skrivet av Tauri:

Öppna Catalyst Control Center koppla in TV tryck sedan Windows Key + Shift + Höger eller vänster pilarna om du inte får upp CCC tabba en gång och testa igen. Välj sedan den skärm som slocknar, och sätt den på klona.

Fungerar detta fastän jag inte använder DisplayPort som panpo98 nämner ovan?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swe.Stars:

XFX Radeon HD7970 3GB.
Finns det DisplayPort i ena änden och HDMI i den andra (eftersom jag tror min TV inte har DisplayPort-ingång).

Det hjälper inte dig för dom jag sett är passiva=värdelös för dig som vill köra 3 skärmar. Dom passiva är för dom med Mac datorer eller bara vill köra med 2 skärmar.

Du verka ha Mini DisplayPort. Dom vanligaste aktiva adaptrarna har DVI i andra änden så det är bättre att köpa en sån och flytta en av dina DVI kablar till den.

Låt HDMI kabeln sitta där den sitter så får du ljud ut till TV via HDMI kabeln de gånger du känner för det och slipper spendera mer pengar än nödvändigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av panpo98:

Det hjälper inte dig för dom jag sett är passiva=värdelös för dig som vill köra 3 skärmar. Dom passiva är för dom med Mac datorer eller bara vill köra med 2 skärmar.

Du verka ha Mini DisplayPort. Dom vanligaste aktiva adaptrarna har DVI i andra änden så det är bättre att köpa en sån och flytta en av dina DVI kablar till den.

Låt HDMI kabeln sitta där den sitter så får du ljud ut till TV via HDMI kabeln de gånger du känner för det och slipper spendera mer pengar än nödvändigt.

Tack för tipset panp98! Kan du dock.. förenkla det i klartext? Har du exempel på en produkt jag kan titta på?

Permalänk
Medlem

https://www.xcore.se/product.html/xfx-minidisplayport-to-dvi-...
https://www.xcore.se/product.html/powercolor-minidisplayport-...

Jag har den från XFX. Samma som har gjort ditt grafikkort. Föredrar du andra butiker så kollar du bara efter dom och orden AKTIV och/eller eyefinity i rubriken och/eller beskrivningen.