Permalänk
Medlem
Skrivet av Kemichal:

Kom ihåg att ta poeex med en STOR nypa salt. Det finns inga klara värden för currency i spelet, finns för många faktorer såsom tillgång/efterfrågan och vad ett item är värd för just dig.

Tex om jag måste skaffa en ny armor s åkan en alch och ett par chaos vara mycker mer värdefult för mig än en GCP. Men å andra sidan kanske den där GCPn är mycket mer värdefull för någon annan som har just den armor du vill ha.

Detta är både sant och inte sant.

Efter 100-tals byten har jag aldrig någonsin haft problem att få ut poeex värdet när jag bytt fram och tillbaka mellan exalts, divine, cgp, chaos ,alch, fusing.

Alla dessa används för mycket för att någonsin tappa sitt värde. Byter du med någon som spelat ett tag så inser man att poeex är baserat på dropchans vilket leder till att om du inte behöver ha t.ex chaos inom 2minuter kan du alltid få tag i det till dessa priser.

Allt under alchemy/fusing/scouring så är det en annan histora dock. Chromatics varierar nog mest av alla orbs av den enkla anledningen att om någon behöver rätt 6L så kan det behövas 200-300st

Permalänk
Medlem

Någon som fastnat rejält för detta fantastiska lir?

Visa signatur

Besök Instagram för en mix av halvtaskiga bilder på pizza, biceps, och transfetter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fetakniven:

Någon som fastnat rejält för detta fantastiska lir?

Yes, försöker spela ett par timmar varje dag, lite mindre nu senaste dagarna pga HotS.

Permalänk
Medlem

har en fråga

hur höga elemental stats på en tri ele ticket båge ilev 73 kan man ha?????
fått
fire 20-39
cold 28-47
lightning 5-50

frågan e skall man försöka re rolla dom me divine orbs eller vara nöjd????

Visa signatur

ORD POLISER O FOLK SOM STÖR SEJ PÅ SÄTTET JAG SKRIVER HITTA ER EN VETTIG MENING ME LIVET IST FÖR SOM I MITT FALL HACKA PÅ EN MED ETT HANDIKAP. FÖR DE E BARA TRÖTTSAMT

Permalänk
Medlem

Du har dessa Prefix på bågen:
Scorching ilvl42 (18-24)-(36-42) (ok Scorching roll)
Polar ilvl63 (23-31)-(46-54) (Kass Polar roll)
Crackling ilvl31 (2-5)-(48-50) (Perfekt crackling roll)

I bästa fall kan du få med en divine:
24-42 fire
31-54 cold
5-50 lightning

I sämsta fall:
18-36 ire
23-46 cold
2-48 lightning

Total dmg (addera allt)
bästa dmg=206(9% bättre än nu)
nuvarande dmg=189
sämsta dmg=173 (8.5% sämre än nu)

Du ligger lite över mitten i rolls, så ungefär 50% att det blir bättre, 50% att det blir sämre med en divine orb.

Dom bästa prefixen du kan få på din båge är:
Blasting ilvl62 (26-34)-(52-61)
Polar ilvl63 (23-31)-(46-54)
Discharging ilvl63 (5-10)-(93-98)

Permalänk
Medlem

Tänkte prova en freezing pulse build och undrar vilken klass av templar/witch som är att rekommendera.
Vad tycker ni?
Detta gäller hardcore.

Permalänk
Medlem
Skrivet av raxion:

Tänkte prova en freezing pulse build och undrar vilken klass av templar/witch som är att rekommendera.
Vad tycker ni?
Detta gäller hardcore.

För hardcore skulle jag välja templar för bättre tillgång till hp-noder i startområdet.

Permalänk
Medlem

Någon som spelar softcore och behöver en spelare till ett maplag?
83 duelist archer.

Permalänk
Medlem

Folk som spelar fortfarande hoppas jag! Håller på med en rejäl flytt över landet afk och således är det inte många timmar kärlek PoE får, men fick för några veckor sedan suget att testa Hardcore, underbart är det! Usch.

Inte kommit långt, Act 3 med min nuvarande, en Ranger "med" Rain of Arrows (Älskar ljudet och känslan av att man kan träffa VAD man vill) ELLER 6% Q Lightning Arrow. Dog med min första karaktär, en lv 46 Marauder Cruel Act 2, gjorde direkt den nya. Med tanke på de få speltimmarna blir det spännande att få testa maps om nått år antagligen!

Visa signatur

i7 960 TRUE(2*120mm ScytheGT) @ 3.85GHz|ROG Rampage III Formula x58|FD Define R4 Titanium(5*140mm)|XFX CE850W|6x4GB DDR3|RTX3060|Intel X25-M 160GB+Crucial m4 512GB+PNY 1TB+HDD 500GB+HDD 1,5TB+2TB|Externa: 2*WD 2TB|Fåner:Mi Mix 2S|Galaxy S22|Moto G5|Galaxy S5|Galaxy S4

Permalänk
Medlem

Självklart, Path är vad diablo skulle varit.
Oändligt med builds tack vare skillträdet, nya gems gör att nya builds blir möjliga osv.

Man når inte maxlevel på 1 dag som i loliablo.

Hardcore är härlig, har flera highlevel på hardcore och ser ingen anledning att sluta, fortfarande skitkul spel.

Softcore skulle jag aldrig spela däremot, ingen spänning

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Självklart, Path är vad diablo skulle varit.
Oändligt med builds tack vare skillträdet, nya gems gör att nya builds blir möjliga osv.

Man når inte maxlevel på 1 dag som i loliablo.

Hardcore är härlig, har flera highlevel på hardcore och ser ingen anledning att sluta, fortfarande skitkul spel.

Softcore skulle jag aldrig spela däremot, ingen spänning

Jag tycker inte PoE's HC är speciellt spännande med tanke på att man bara hamnar i normal om man skulle dö, då är det bra mycket mer spännande i t.ex Diablo där man faktiskt blir av med sin karaktär men annars är PoE bättre och som du säger, det som skulle varit D3. (:

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av kr0owe:

Tycker inte PoE's HC är speciellt spännande med tanke på att man bara hamnar i normal om man skulle dö, då är det bra mycket mer spännande i t.ex Diablo där man faktiskt blir av med sin karaktär.

Kvittar om man aldrig spelar normal
Deletar gubbarna om dom hamnar i SC

SC currency är alltid så sämst, Diablo currency ex är ju så löjligt åt väggarna så de finns inte Biljoner guld, vad 80% bottar på AH osv.
Bättre i HC diablo dock, men tycker inte HC diablo lockade så mycket som Path gör, då det är bra mycket svårare och har mer variation.¨

Det sagt så gillar jag diablo forfarande på det grafiska osv. Hade varit underbart att blanda paths system med diablo grafik.

Permalänk
Avstängd

Jadå jag lirar. Dingade 60 förut. Har dock ingen polare i den leveln så jag får sitta och köra själv och det är så där.

Visa signatur

Cyrix 686 - 166MHz, ASUS P5S-VM, 64MB ram, Matrox Mystique 4mb + Orchid Righteous Voodoo 2 3DFx 12MB 2x SLI, Quantum Fireball 1.28Gb, Quantum Bigfoot 6GB, Creative Soundblaster AWE32 8mb, 3Com 3C509B-TPC 10Mbit, Mitsumi CD-ROM 6x.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kr0owe:

Jag tycker inte PoE's HC är speciellt spännande med tanke på att man bara hamnar i normal om man skulle dö, då är det bra mycket mer spännande i t.ex Diablo där man faktiskt blir av med sin karaktär men annars är PoE bättre och som du säger, det som skulle varit D3. (:

Path of Elixe är så mycket bättre än D3, och har du lirat HC så vill du INTE spela normal igen. Dvs dör du så är det nästan alltid instant delete. Kanske man spara nån enstaka gubbe för att vissa items / builds / lvl kanske. Men aldrig att man faktiskt lirar på den, så den blir död i det avseendet.

För övrigt vill jag bara rekommendera detta till ALLA! Till skillnad från D3 är detta underhållande i längden och graits!
Fast HC är jobbigt i avsendet att när man dör flyttas gubben till normal så är det SÅÅÅÅÅ mycket roligare än normal. Man lär sig av sina misstag och spänningen att inte få dö gör att man alltid är på spänn.

Permalänk
Medlem

Någon som har en hum om när detta spel släpps?
Orkar inte spela ett spel i beta fasen, tröttnar bara då tills det går live.

Citera mig gärna så jag hittar tillbaka till svar:)

Visa signatur

Corsair 800D | i7 2600K | Asus P8P67 DELUXE | 8 Gb 1333MHz | XFX 7970 | Corsair SSD 120GB | AX 850W 80+ G| Vattenkylt

Permalänk
Medlem
Skrivet av imo:

Path of Elixe är så mycket bättre än D3, och har du lirat HC så vill du INTE spela normal igen. Dvs dör du så är det nästan alltid instant delete. Kanske man spara nån enstaka gubbe för att vissa items / builds / lvl kanske. Men aldrig att man faktiskt lirar på den, så den blir död i det avseendet.

För övrigt vill jag bara rekommendera detta till ALLA! Till skillnad från D3 är detta underhållande i längden och graits!
Fast HC är jobbigt i avsendet att när man dör flyttas gubben till normal så är det SÅÅÅÅÅ mycket roligare än normal. Man lär sig av sina misstag och spänningen att inte få dö gör att man alltid är på spänn.

Jo men just att karaktären faktiskt inte dör är det som jag stör mig på för jag har inget emot att köra SC och därför så blir det att jag struntar i att börja om och kör istället vidare. Dör karaktären som i D3 så har jag liksom inget annat val än att börja om. (:

Skrivet av Nedfryst:

Någon som har en hum om när detta spel släpps?
Orkar inte spela ett spel i beta fasen, tröttnar bara då tills det går live.

Citera mig gärna så jag hittar tillbaka till svar:)

Det är släppt...

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nedfryst:

Någon som har en hum om när detta spel släpps?
Orkar inte spela ett spel i beta fasen, tröttnar bara då tills det går live.

Citera mig gärna så jag hittar tillbaka till svar:)

Skrivet av kr0owe:

Jo men just att karaktären faktiskt inte dör är det som jag stör mig på för jag har inget emot att köra SC och därför så blir det att jag struntar i att börja om och kör istället vidare. Dör karaktären som i D3 så har jag liksom inget annat val än att börja om. (:

Det är släppt...

Nja, officiellt är det väll fortfarande beta. Men det är bara en liten etikett så utvecklarna ska ha något att skylla på. I praktiken är det mer putsat än de flesta releaseade spel. Samt att de har sedan länge börjat med micro transactioner i spelet, något som jag inte tycker hör hemma i en beta..

Visa signatur

He who hasn't hacked assembly language as a youth has no heart. He who does so as an adult has no brain.
~John Moore

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nedfryst:

Någon som har en hum om när detta spel släpps?
Orkar inte spela ett spel i beta fasen, tröttnar bara då tills det går live.

Citera mig gärna så jag hittar tillbaka till svar:)

Till höstern har de väl snackat om att Act3 skall bli klar och spelet ska "släppas".
Dock är betan väldigt polerad och det kommer inte vara några character wipes när spelet släpps så all progress och alla chars du skapar kommer finnas kvar även senare.

Personligen måste jag ju säga att jag tycker att D3 är ett bättre spel även om POE har sina stunder, har t.ex inte orkat ta någon char över level 70 då jag oftast tröttnar på mina chars innan dess till skillnad mot i D3 eller D2 för den delen.
Många blir avskräckta av det stora skillträdet men när man väl satt sig in i det så märker man att det inte är så krångligt, fast å andra sidan så gör det gigantiska trädet att klasser blir snudd på meningslösa då alla klasser kan göra allt, det är egentligen bara i början som de skiljer sig åt då de startar på olika ställen i trädet och vissa har kortare väg att gå för vissa noder.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Konsolgrävare

Börjat spela PoE igen, fan vad nice det har blivit! tröttnade på Diablo 3 så ville testa PoE igen!
Senaste gången jag spelade var i Closed Beta. satan vad mycket som har hänt sedan dess!

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anaii:

Nja, officiellt är det väll fortfarande beta. Men det är bara en liten etikett så utvecklarna ska ha något att skylla på. I praktiken är det mer putsat än de flesta releaseade spel. Samt att de har sedan länge börjat med micro transactioner i spelet, något som jag inte tycker hör hemma i en beta..

Som du skrev är open beta rätt vanligt och kommer bli mer och mer.

Neverwinter, Path, Dota2 osv är ju alla betor med micro transactions bland många fler.
Tror det är framtiden ärligt talat. Open beta f2p med microtransactions.

I mina ögon iaf så gör det inget, tycker bara det är bra att man kan stödja dom bra spelen "tidigare"

Permalänk
Medlem

Ska ta upp PoE igen då jag ledsnat på D3... Någon som vill lira lite ihop?

Kanske man kan få lite tips och trix. För det var läääängesen man spelade PoE sist

Permalänk
Medlem

1.Hur pass mycket P2W är det i detta spel?
( menar inte kosmetika utan där man kan köpa boost/Items etc)

2. Skill tree är gigantiskt hur fasen ska man lista ut vart man ska gå som newbie och jag antar att det INTE finns någon större form av respec där av så måste man göra en ny karaktär och då antar jag att detta inte är nått man casual spelar utan man måste lägga ner X antal timmar på planera sin gubbe för den skall vara någorlunda duglig?

Tycker för övrigt att spel estetiken ser bra utt men sjävla spel mekaniken är det som håller mig borta fråan att ens testa verkar svårt att komma in i.

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av _tekken_:

1.Hur pass mycket P2W är det i detta spel?
( menar inte kosmetika utan där man kan köpa boost/Items etc)

2. Skill tree är gigantiskt hur fasen ska man lista ut vart man ska gå som newbie och jag antar att det INTE finns någon större form av respec där av så måste man göra en ny karaktär och då antar jag att detta inte är nått man casual spelar utan man måste lägga ner X antal timmar på planera sin gubbe för den skall vara någorlunda duglig?

Tycker för övrigt att spel estetiken ser bra utt men sjävla spel mekaniken är det som håller mig borta fråan att ens testa verkar svårt att komma in i.

1. Inte alls, det enda pengar kan köpa dig är större stash samt kosmetiska förändringar.

2. Trial and error eller följa nån guide på nätet. Respec points får du från quests samt så finns det items som ger respec points men de är inte direkt överflödiga så vill man speca om från start så är det lättare att bara göra ny gubbe.

Spelet är bra men personligen tröttnade jag på det och gick tillbaka till D3 istället

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av _tekken_:

2. Skill tree är gigantiskt hur fasen ska man lista ut vart man ska gå som newbie och jag antar att det INTE finns någon större form av respec där av så måste man göra en ny karaktär och då antar jag att detta inte är nått man casual spelar utan man måste lägga ner X antal timmar på planera sin gubbe för den skall vara någorlunda duglig?

Skulle rekommendera forumet på spelets hemsida: http://www.pathofexile.com/forum

Längst ner finns det ett forum för varje klass, där man kan diskutera olika builds etc. Där finns även länkar till skill trees, som man kan följa så man inte behöver känna sig så förvirrad. Titta till exempel under första spoilern i den här tråden.

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av anon158432:

Skulle rekommendera forumet på spelets hemsida: http://www.pathofexile.com/forum

Längst ner finns det ett forum för varje klass, där man kan diskutera olika builds etc. Där finns även länkar till skill trees, som man kan följa så man inte behöver känna sig så förvirrad. Titta till exempel under första spoilern i den här tråden.

just den guiden jag följer! Riktigt bra, rekommenderas!

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

Kommer någon av er spela lite nya leagues över sommaren?

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av mallow:

Kommer någon av er spela lite nya leagues över sommaren?

OJA!

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Konsolgrävare

Path of Exile har släppt massor med nyheter som kommer i nästa veckas patch!
Path of Exile 0.11.0

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

Ska bli kul med nya leaguesen, HC all the way såklart.

Permalänk
Medlem

Open beta supporter packs! Någon som kommer köpa?

I natt är det onslaught som gäller