Permalänk
Medlem
Skrivet av inet.se:

Godmorgon allihopa! Det är fredag idag och tänkte att vi firar det med att tipsa om den här kampanjen..

Vi har dessvärre inte någon prisgaranti i den bemärkelsen att det är en garanti utan vi försöker alltid att ha bra priser och är det så att vi ligger fel i pris på en produkt så gör vi vad vi kan för att matcha. Vid speciella kampanjer eller produkter så är det tyvärr inte alltid möjligt men vi gör vad vi kan.

Vad är det för grafikkort du har tittat på mer specifikt så kan vi kolla på det!

Det var inget grafikkort specifikt utan mer ett exempel. Kan ta ett exempel som jag hittade när jag skulle bygga dator:

Hos Inet.se:

Intel Core i5 3570K 3,4Ghz
1 899 kr

2TB Seagate Barracuda 7200rpm SATA 6Gbit/s
756 kr

SSD 120GB Intel 330 Reseller 2.5
949 kr

Hos CDON.com:
Intel Core i5-3570K 3.4GHz
1748 kr

2TB Seagate Barracuda 7200rpm SATA 6Gbit/s
748 kr

SSD 120GB Intel 330 Reseller 2.5
934 kr

Skillnaden sammanlagt blir 174kr, vilket inte är mycket pengar i sammanhanget. Nu vill jag inte låta som en snål "jävel", jag beställer alltid datorkomponenter av Inet.se då eran support och tillgänglighet är oslagbar. Och så klart kan ni inte va billigast på allt, då majoriteten av era produkten faktiskt är billigare än era konkurrenter.

Se detta mer som information än kritik!

Mvh En nöjd kund!

Visa signatur

"De som fattar, fattar."

Permalänk
Snusfri

Ni har inga planer på att ta in mITX moderkort med integrerad Intel CPU, tex ASUS C8HM70-I/HDMI eller Gigabyte GA-C847N?

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Inet
Skrivet av running_wild:

Det var inget grafikkort specifikt utan mer ett exempel. Kan ta ett exempel som jag hittade när jag skulle bygga dator:

Hos Inet.se:

Intel Core i5 3570K 3,4Ghz
1 899 kr

2TB Seagate Barracuda 7200rpm SATA 6Gbit/s
756 kr

SSD 120GB Intel 330 Reseller 2.5
949 kr

Hos CDON.com:
Intel Core i5-3570K 3.4GHz
1748 kr

2TB Seagate Barracuda 7200rpm SATA 6Gbit/s
748 kr

SSD 120GB Intel 330 Reseller 2.5
934 kr

Skillnaden sammanlagt blir 174kr, vilket inte är mycket pengar i sammanhanget. Nu vill jag inte låta som en snål "jävel", jag beställer alltid datorkomponenter av Inet.se då eran support och tillgänglighet är oslagbar. Och så klart kan ni inte va billigast på allt, då majoriteten av era produkten faktiskt är billigare än era konkurrenter.

Se detta mer som information än kritik!

Mvh En nöjd kund!

Tack, vi tar väldigt gärna emot information och vårt mål är att alltid ha konkurrenskraftiga priser samtidig som att vi fortsätter hålla vår höga nivå på service och kundtjänst. Det betyder som du skriver att vi inte riktigt kan vara billigast på allt och för att t ex ta processorn så är den riktigt prispressad och väldigt svårt att göra något på priset på utan att vi ska förlora pengar.

Tips till nästa köp är att du skickar ett mail till oss innan du lägger din order så kan vi som sagt kolla på vad vi kan göra åt dig.

Skrivet av THB:

Ni har inga planer på att ta in mITX moderkort med integrerad Intel CPU, tex ASUS C8HM70-I/HDMI eller Gigabyte GA-C847N?

ASUS har vi faktiskt redan upplagt!

http://www.inet.se/produkt/1902343/asus-c8hm70-i-hdmi

Gigabytes version är tyvärr inget som är aktuellt för oss att ta in i dagsläget.

Skrivet av Schackmannen:

varför har ni inga 7950/7970 vapor-x?

Fick precis reda på att vi faktiskt tar in ett begränsat parti av 7970 Vapor-X just på grund att det är så hög efterfrågan på det.

http://www.inet.se/produkt/5410019/sapphire-radeon-hd-7970-3g...

Landar prel. om ca 2 veckor!

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av inet.se:

Tack, vi tar väldigt gärna emot information och vårt mål är att alltid ha konkurrenskraftiga priser samtidig som att vi fortsätter hålla vår höga nivå på service och kundtjänst. Det betyder som du skriver att vi inte riktigt kan vara billigast på allt och för att t ex ta processorn så är den riktigt prispressad och väldigt svårt att göra något på priset på utan att vi ska förlora pengar.

Tips till nästa köp är att du skickar ett mail till oss innan du lägger din order så kan vi som sagt kolla på vad vi kan göra åt dig.

ASUS har vi faktiskt redan upplagt!

http://www.inet.se/produkt/1902343/asus-c8hm70-i-hdmi

Gigabytes version är tyvärr inget som är aktuellt för oss att ta in i dagsläget.

Fick precis reda på att vi faktiskt tar in ett begränsat parti av 7970 Vapor-X just på grund att det är så hög efterfrågan på det.

http://www.inet.se/produkt/5410019/sapphire-radeon-hd-7970-3g...

Landar prel. om ca 2 veckor!

Snacka om att ni sätter kunderna i första hand! Alldeles för få företag som lyssnar och anpassar sig efter sina kundet på det sätt ni gör

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Snusfri
Skrivet av inet.se:

ASUS har vi faktiskt redan upplagt!

http://www.inet.se/produkt/1902343/asus-c8hm70-i-hdmi

Gigabytes version är tyvärr inget som är aktuellt för oss att ta in i dagsläget.

Oj, trevligt, kollade för några dagar sedan och hittade det inte då, men då får det bli att beställa från Er istället för netonnet

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Hej!

Hade tänkt och köpa Sony Xperia Z hos. Men jag vill ha klarhet i en sak innan.
Det skall tydligen finnas två olika skärmar till xperia Z, en SHARP och en JCD.

Jag är ute efter modellen med Sharp display då JCD har dåliga betraktningsvinklar och utvattnade färger, har tittat på den och de ser för tråkigt ut för jag ska vara intresserad av telefonen med JCD skärmen.
Vad jag lyckas luska ut finns det två sätt att ta reda på vilken display som sitter på telefonen-
1. Man måste roota telefonen och sedan köra ett maskinvaruprogram där man kan se skärmodellen
2. På skärmen sitter ett splitterskydd, om man tar av detta splitterskydd och SONY märket följer med splitterskyddet (dvs det sitter på splitterskyddet och inte skärmen) så är det en SHARP skärm.

Inget utav dessa "tester" kan jag göra utan att köpa telefonen och det vill jag inte innan jag vet vilken skärm man får.
Så till min fråga, kan ni kolla upp med tillverkaren vilka skärmar som sitter på era telefoner eller om ni har något annat knep kanske?

Förstår det är lite knepigt att kolla men är väldigt tacksam för svar.
Trevlig helg

Permalänk

Inet finns endast ner över i landet. Och det tycker jag är väldigt tråkigt. Så nu tycker ja ni ska försöka satsa på att öppna en här uppe i umeå eller liknande.

Visa signatur

¤ BitFenix Prodigy ¤ Samsung 840 Series 120GB ¤ Gigabyte GA-B75N ¤ Corsair Vengeance 8GB ¤ Intel Core i5-3570K 3.6GHz ¤ OCZ 750W Fatal1ty Series ¤ BitFenix Spectre Fan White LED 230mm ¤ MSI R7950 3GB ¤ 1.5TB Western Caviar Green ¤ Corsair Hydro H80i

| CITERA FÖR SVAR |

Permalänk
Medlem

Hej Inet!

Hur många av dessa http://www.inet.se/produkt/6101844/corsair-vengeance-k70-mech... kommer ni få in den 2013-04-19 samt är det många som redan är bokade?

EDIT:
Och där ändrades leveranstiden till Obekräftad, skit också!

Visa signatur

| 3700X | B450 Mortar Max | 2070 Super | AX860 | GL850 & UL650 |

Permalänk
Medlem

Såg att ni har lagt till ett VaporX-kort i ert sortiment:
http://www.inet.se/produkt/5410019/sapphire-radeon-hd-7970-3gb-ghz-editon-vapor-x

Är detta en trevlig engånshändelse, eller betyder det att ni kommer börja ta in fler Sapphire-kort i framtiden?

Visa signatur

PC: 970A-G46 | FX-6300 | Hyper 212 EVO | Define XL R2 | HD 7850 | 1600MHz 16GB | 750W | 60GB SSD | 4TB HDD
Kringrustning: L2245wg x2 | Vengeance K95 | Mamba | Flight Stick X | ATH-M50

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ostpai:

Såg att ni har lagt till ett VaporX-kort i ert sortiment:
http://www.inet.se/produkt/5410019/sapphire-radeon-hd-7970-3gb-ghz-editon-vapor-x

Är detta en trevlig engånshändelse, eller betyder det att ni kommer börja ta in fler Sapphire-kort i framtiden?

Tror det är en engångsföreteelse, Fick precis reda på att vi faktiskt tar in ett begränsat parti av 7970 Vapor-X just på grund att det är så hög efterfrågan på det.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Avstängd

Hej, köpte för snart ett år sedan en hårddisk på Inet.

Denna: https://www.inet.se/produkt/4304006/2tb-seagate-barracuda-720... Men då kostade den strax över tusen kronor.

Köpte den just på Inet för att vid den tidpunkten då jag köpte den så stod det att den hade 3 års garanti och många andra hade bara 1 år. Men nu står det att det är 1 års garanti på disken.

Jag har väl fortfarande 3 års garanti eftersom att det stod det vid den tidpunkten jag köpte den, ångrade lite att jag inte tog en printscreen. Då måste det väl vara det som gäller eller? Eller faller det under i något i avtalet att det är en felskrivning?

Visa signatur

Jag tycker att konsoler är en bättre spelplattform än PC. Deal with it.

Permalänk
Medlem

Tjena Inet.

Skulle ni bara kunna knuffa till David på supporten.
Drog ett mail till han ang ett ärende vi höll på med för lite över 1år sen,vore fint om man kunde få respons under morgondagen så jag vet hur jag ska göra inom kort.

Ha det fin fint!

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Jäklar vad snabba ni var beställde lurar igår ca 18:30 fick mejl 18.52 med paketnummer.
Bra tänkte jag då har jag dom på onsdag men hur förvånnad blev jag när jag fick paketet idag
5+ På den snabba frakten.

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
Inet
Skrivet av Batman:

Snacka om att ni sätter kunderna i första hand! Alldeles för få företag som lyssnar och anpassar sig efter sina kundet på det sätt ni gör

Skickades från m.sweclockers.com

Tack Vi har filosofin att det gynnar både oss och våra kunder om vi faktiskt har det som efterfrågas och som vi sagt innan så uppskattar vi tips och feedback på vårt sortiment otroligt mycket även om vi inte alltid kan få tag på eller ta in det..

Skrivet av THB:

Oj, trevligt, kollade för några dagar sedan och hittade det inte då, men då får det bli att beställa från Er istället för netonnet

Lysande!

Skrivet av thexps:

Hej!

Hade tänkt och köpa Sony Xperia Z hos. Men jag vill ha klarhet i en sak innan.
Det skall tydligen finnas två olika skärmar till xperia Z, en SHARP och en JCD.

Jag är ute efter modellen med Sharp display då JCD har dåliga betraktningsvinklar och utvattnade färger, har tittat på den och de ser för tråkigt ut för jag ska vara intresserad av telefonen med JCD skärmen.
Vad jag lyckas luska ut finns det två sätt att ta reda på vilken display som sitter på telefonen-
1. Man måste roota telefonen och sedan köra ett maskinvaruprogram där man kan se skärmodellen
2. På skärmen sitter ett splitterskydd, om man tar av detta splitterskydd och SONY märket följer med splitterskyddet (dvs det sitter på splitterskyddet och inte skärmen) så är det en SHARP skärm.

Inget utav dessa "tester" kan jag göra utan att köpa telefonen och det vill jag inte innan jag vet vilken skärm man får.
Så till min fråga, kan ni kolla upp med tillverkaren vilka skärmar som sitter på era telefoner eller om ni har något annat knep kanske?

Förstår det är lite knepigt att kolla men är väldigt tacksam för svar.
Trevlig helg

Har undersök det här närmare och tyvärr finns det inga andra knep eller sätt att se det på t ex serienummer.

Ett alternativ skulle vara om du åkte till vår fyndhörna i Göteborg och där kan du testa och inspektera telefonen innan köp och möjligtvis då kunna se vilken skärm som kommer med.

Vi har i skrivande stund 2st kvar av svarta modellen:
http://www.inet.se/fyndhornan

Skrivet av racefactory:

Inet finns endast ner över i landet. Och det tycker jag är väldigt tråkigt. Så nu tycker ja ni ska försöka satsa på att öppna en här uppe i umeå eller liknande.

Har tyvärr inga konkreta planer på att öppna butiker norrut i dagsläget men vi har helt klart planer på att expandera och inte omöjligt att det blir en butik i Umeå i framtiden!

Skrivet av Molo:

Hej Inet!

Hur många av dessa http://www.inet.se/produkt/6101844/corsair-vengeance-k70-mech... kommer ni få in den 2013-04-19 samt är det många som redan är bokade?

EDIT:
Och där ändrades leveranstiden till Obekräftad, skit också!

Väntar på besked från distributör - återkommer till dig så fort vi vet mer!

Skrivet av Ostpai:

Såg att ni har lagt till ett VaporX-kort i ert sortiment:
http://www.inet.se/produkt/5410019/sapphire-radeon-hd-7970-3gb-ghz-editon-vapor-x

Är detta en trevlig engånshändelse, eller betyder det att ni kommer börja ta in fler Sapphire-kort i framtiden?

Skrivet av Batman:

Tror det är en engångsföreteelse, Fick precis reda på att vi faktiskt tar in ett begränsat parti av 7970 Vapor-X just på grund att det är så hög efterfrågan på det.

Stämmer som Batman skriver - endast ett begränsat parti den här gången. Inte omöjligt att vi tar in fler kort i framtiden men inget som är bestämt i dagsläget och kommer som sagt att fokusera på våra märken vi har idag för att kunna erbjuda god tillgång och attraktiva priser.

Skrivet av Jyhan:

Hej, köpte för snart ett år sedan en hårddisk på Inet.

Denna: https://www.inet.se/produkt/4304006/2tb-seagate-barracuda-720... Men då kostade den strax över tusen kronor.

Köpte den just på Inet för att vid den tidpunkten då jag köpte den så stod det att den hade 3 års garanti och många andra hade bara 1 år. Men nu står det att det är 1 års garanti på disken.

Jag har väl fortfarande 3 års garanti eftersom att det stod det vid den tidpunkten jag köpte den, ångrade lite att jag inte tog en printscreen. Då måste det väl vara det som gäller eller? Eller faller det under i något i avtalet att det är en felskrivning?

Vi lämnar alltid 1 års garanti på alla våra produkter sen har ofta tillverkarna längre garantier och kommer då vara enkelt att se genom serienumret på produkten. Är det så att det har stått fel på hemsidan så gör vi så gott vi kan med att få den utbytt men kan tyvärr inte lova något här.

Du borde själv kunna se hur lång garanti du har kvar på hårddisken genom att mata in serienumret här: http://support.seagate.com/customer/en-US/warranty_validation...

Eller så kan du felanmäla den hos oss så kan vi hjälpa dig: https://www.inet.se/support/OrderList

Skrivet av Toivo83:

Tjena Inet.

Skulle ni bara kunna knuffa till David på supporten.
Drog ett mail till han ang ett ärende vi höll på med för lite över 1år sen,vore fint om man kunde få respons under morgondagen så jag vet hur jag ska göra inom kort.

Ha det fin fint!

Absolut! Ska kolla upp med honom och vi återkommer till dig via mail.

Uppskattar om du i framtiden skickar såna här inlägg direkt till oss eller i ett PM.

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Avstängd
Skrivet av inet.se:

Vi lämnar alltid 1 års garanti på alla våra produkter sen har ofta tillverkarna längre garantier och kommer då vara enkelt att se genom serienumret på produkten. Är det så att det har stått fel på hemsidan så gör vi så gott vi kan med att få den utbytt men kan tyvärr inte lova något här.

Du borde själv kunna se hur lång garanti du har kvar på hårddisken genom att mata in serienumret här: http://support.seagate.com/customer/en-US/warranty_validation...

Eller så kan du felanmäla den hos oss så kan vi hjälpa dig: https://www.inet.se/support/OrderList

Det stod 13 maj 2013. Men det stod 3 års garanti på er hemsida. Stod det vid tillfället så är det givetvis vad som ska gälla. Ångrar bara att jag inte tog en printscreen.

Hårddisk är inte trasig än men varför jag undrar är att min Samsung F3 som är strax över tre år gammal börjar att ge upp då den gav ifrån sig kraftiga klickljud då jag skulle starta datorn en gång och sedan stod det att hälsostatusen är kritisk i CrystalDiskInfo och det var till och med någon gång så vägrade moderkortet att starta med disken ikopplad då S.M.A.R.T. statusen var kritisk. Har kopplat ur disken och ska beställa en WD Red disk då jag inte har plats på Seagaten att flytta över allt ifrån F3an.

Är så less på elektronik som går sönder strax efter tre år, strax efter reklamationsrätten har gått ut. Är helt övertygad om att tillverkare bygger elektronik med flit så att dem är uträknade hur länge sakerna ska hålla. Finns oändligt med fall där personer har köpt vitvaror, tv apparater m.m. och så har sakerna gått sönder efter 3-4 år, var till och med något fall på plus. Tycker det borde vara 3 års lagstadgad garanti för elektronik och ännu längre om det är dyrare saker för då skulle tillverkarna vara tvungna att tillverka saker som håller som de gjorde förr i tiden.

Nu undviker jag produkter så gått det går med bara 1 års garanti. Valde Seasonic för att deras nätagg har 5 års garanti och Red för dem har 3 år och har även fungerat på andra hårddiskserier som har 5 års garanti. Och när jag köper en ny tv så blir det ifrån Hemmabiobutiken som har 3 års garanti på nästan alla sina produkter förutom vissa undantag.

Visa signatur

Jag tycker att konsoler är en bättre spelplattform än PC. Deal with it.

Permalänk
Medlem

Hej, vela bara säga att ni på Inet är underbara att handla hos, har köpt nästan alla mina saker till datorn utav er och fler kommer det bli!
Så en stor kram på er från mig!

Visa signatur

NZXT H440 | MSI Z77A-S01 |EVGA Supernova G2 1000W | Intel Core i5 3570K @4.2GHz | Cooler Master V8 | G.Skill Ripjaws Gaming 16GB CL9 @1600MHz | MSI GTX 1070 Gaming X

Fraktfritt Inet
Dagens fynd-tråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jyhan:

Det stod 13 maj 2013. Men det stod 3 års garanti på er hemsida. Stod det vid tillfället så är det givetvis vad som ska gälla. Ångrar bara att jag inte tog en printscreen.

Hårddisk är inte trasig än men varför jag undrar är att min Samsung F3 som är strax över tre år gammal börjar att ge upp då den gav ifrån sig kraftiga klickljud då jag skulle starta datorn en gång och sedan stod det att hälsostatusen är kritisk i CrystalDiskInfo och det var till och med någon gång så vägrade moderkortet att starta med disken ikopplad då S.M.A.R.T. statusen var kritisk. Har kopplat ur disken och ska beställa en WD Red disk då jag inte har plats på Seagaten att flytta över allt ifrån F3an.

Är så less på elektronik som går sönder strax efter tre år, strax efter reklamationsrätten har gått ut. Är helt övertygad om att tillverkare bygger elektronik med flit så att dem är uträknade hur länge sakerna ska hålla. Finns oändligt med fall där personer har köpt vitvaror, tv apparater m.m. och så har sakerna gått sönder efter 3-4 år, var till och med något fall på plus. Tycker det borde vara 3 års lagstadgad garanti för elektronik och ännu längre om det är dyrare saker för då skulle tillverkarna vara tvungna att tillverka saker som håller som de gjorde förr i tiden.

Nu undviker jag produkter så gått det går med bara 1 års garanti. Valde Seasonic för att deras nätagg har 5 års garanti och Red för dem har 3 år och har även fungerat på andra hårddiskserier som har 5 års garanti. Och när jag köper en ny tv så blir det ifrån Hemmabiobutiken som har 3 års garanti på nästan alla sina produkter förutom vissa undantag.

Shit, det är bara att gilla läget.

Vet inte någon butik som lämnar mer än 1 års garanti. Sen om tillverkaren lämnar längre så är det ju dessa man skall kontakta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dales:

Shit, det är bara att gilla läget.

Vet inte någon butik som lämnar mer än 1 års garanti. Sen om tillverkaren lämnar längre så är det ju dessa man skall kontakta.

Då kan jag upplysa om att jag har fått HDD utbytta efter både 3 och fyra år på garanti av säljaren. (så länge det finns fabriksgaranti)

Permalänk
Medlem

Har ni möjligheten att ta in något mekaniskt tagentbord med engelsk layout?

Visa signatur

| Ryzen 1700 @ 4.0 ghz | Asus PRIME X370-PRO | 32 GB Corsair Vengeance LP 3000 mHz | Gigabyte GTX 770 2-way SLI | BenQ XL2410T, 5x AOC e2460SDA | Fractal design R5 | https://i.imgur.com/rjO3bLw.jpg

Software developer

Permalänk
Medlem

Tjosan i trosan inet.
Fick fronten idag, riktigt rikigt bra fixat!

T.om snabbt , 2 dagar från Holland till dörren.
Och hälsa David att det gick nästan smärtfritt att fixa, och super stort tack för hjälpen.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Inet
Skrivet av Toivo83:

Tjosan i trosan inet.
Fick fronten idag, riktigt rikigt bra fixat!

T.om snabbt , 2 dagar från Holland till dörren.
Och hälsa David att det gick nästan smärtfritt att fixa, och super stort tack för hjälpen.

Härligt att höra! Har hälsat

Skrivet av makkesk8:

Har ni möjligheten att ta in något mekaniskt tagentbord med engelsk layout?

Det är möjligt att vi kan göra en specialbeställning - kontakta oss direkt så kollar vi på det!

Skrivet av Jyhan:

Det stod 13 maj 2013. Men det stod 3 års garanti på er hemsida. Stod det vid tillfället så är det givetvis vad som ska gälla. Ångrar bara att jag inte tog en printscreen.

Hårddisk är inte trasig än men varför jag undrar är att min Samsung F3 som är strax över tre år gammal börjar att ge upp då den gav ifrån sig kraftiga klickljud då jag skulle starta datorn en gång och sedan stod det att hälsostatusen är kritisk i CrystalDiskInfo och det var till och med någon gång så vägrade moderkortet att starta med disken ikopplad då S.M.A.R.T. statusen var kritisk. Har kopplat ur disken och ska beställa en WD Red disk då jag inte har plats på Seagaten att flytta över allt ifrån F3an.

Är så less på elektronik som går sönder strax efter tre år, strax efter reklamationsrätten har gått ut. Är helt övertygad om att tillverkare bygger elektronik med flit så att dem är uträknade hur länge sakerna ska hålla. Finns oändligt med fall där personer har köpt vitvaror, tv apparater m.m. och så har sakerna gått sönder efter 3-4 år, var till och med något fall på plus. Tycker det borde vara 3 års lagstadgad garanti för elektronik och ännu längre om det är dyrare saker för då skulle tillverkarna vara tvungna att tillverka saker som håller som de gjorde förr i tiden.

Nu undviker jag produkter så gått det går med bara 1 års garanti. Valde Seasonic för att deras nätagg har 5 års garanti och Red för dem har 3 år och har även fungerat på andra hårddiskserier som har 5 års garanti. Och när jag köper en ny tv så blir det ifrån Hemmabiobutiken som har 3 års garanti på nästan alla sina produkter förutom vissa undantag.

Får du problem med hårddisken inom 3 år så är det bara att höra av dig till oss så får vi kolla på det helt enkelt.

Skulle inte säga att tillverkare med flit gör brister i sina produkter men med tanke på den otroliga prispressen som finns så blir det naturligt att dom tvingas göra kompromisser vilket i slutändan resulterar att dom tvingas korta ner garantitider för att fortfarande kunna gå runt.

Det finns nästan alltid bättre alternativ, t ex WD Red som du nämner och andra hårddiskar med högre MTBF och som också kommer med mycket längre garantier - men då kostar det mer också och som marknaden ser ut i dagsläget så är flesta kunder inte riktigt beredda att betala det.

Skrivet av Icepeak:

Hej, vela bara säga att ni på Inet är underbara att handla hos, har köpt nästan alla mina saker till datorn utav er och fler kommer det bli!
Så en stor kram på er från mig!

Grymt! Kram på dig med

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem

Tjo Inet!

Nu väcktes konspirationsteoretikern i mig;

Ni har flera olika modeller av 7970, men inget i lager eller hos leverantör? Vet ni nåt som inte jag/vi vet?

(Ska ta o lägga mig snart, inte nyttigt att vara vaken för länge )

Mvh

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Inet
Skrivet av azmodan:

Tjo Inet!

Nu väcktes konspirationsteoretikern i mig;

Ni har flera olika modeller av 7970, men inget i lager eller hos leverantör? Vet ni nåt som inte jag/vi vet?

(Ska ta o lägga mig snart, inte nyttigt att vara vaken för länge )

Mvh

Det tror vi inte att vi gör? Tillfälligt lite svårt att få tag på kort bara. Vi jobbar på att få in i lager igen!

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem

Om jag köper en projektor hos er, och sedan inser att den inte fungerar bra i mitt vardagsrum, har jag ångerrätt då? Eller finns det något som kan göra att den inte gäller för projektorer i och med deras lampor som är förbrukningsvara? Kommer ju knappast ta mig 200 lamptimmar att lista ut om jag är nöjd eller inte.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av inet.se:

Får du problem med hårddisken inom 3 år så är det bara att höra av dig till oss så får vi kolla på det helt enkelt.

Skulle inte säga att tillverkare med flit gör brister i sina produkter men med tanke på den otroliga prispressen som finns så blir det naturligt att dom tvingas göra kompromisser vilket i slutändan resulterar att dom tvingas korta ner garantitider för att fortfarande kunna gå runt.

Det finns nästan alltid bättre alternativ, t ex WD Red som du nämner och andra hårddiskar med högre MTBF och som också kommer med mycket längre garantier - men då kostar det mer också och som marknaden ser ut i dagsläget så är flesta kunder inte riktigt beredda att betala det.

Okej, det låter bra det Valde just er butik om än priset var något högre så valde jag er pga. garantin

Skrivet av inet.se:

som marknaden ser ut i dagsläget så är flesta kunder inte riktigt beredda att betala det.

Jag är beredd att betala för det När det gäller i stort sett all elektronik så betalar jag gärna mer om än det kan vara det dubbla nästan för att få bättre kvalitet och längre batteritider men tyvärr så är det som du säger att dem flesta är inte beredd att betala extra för kvalitet tyvärr.

Visa signatur

Jag tycker att konsoler är en bättre spelplattform än PC. Deal with it.

Permalänk
Medlem

Kan jag änvända mina vouchers även fast jag skickat in mitt gfx på rep?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator : GPU: Asus RTX3090 ROG Strix |CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D |
| RAM: Kingston Fury 32GB 6000MHz | Hifiman HE-500 | Musical Fidelity M1HPAP |

Permalänk
Inet
Skrivet av HaBBarN:

Kan jag änvända mina vouchers även fast jag skickat in mitt gfx på rep?

Skickades från m.sweclockers.com

Det ska inte vara några konstigheter vad vi vet om.

Skrivet av Jyhan:

Okej, det låter bra det Valde just er butik om än priset var något högre så valde jag er pga. garantin

Jag är beredd att betala för det När det gäller i stort sett all elektronik så betalar jag gärna mer om än det kan vara det dubbla nästan för att få bättre kvalitet och längre batteritider men tyvärr så är det som du säger att dem flesta är inte beredd att betala extra för kvalitet tyvärr.

Kan säga som en liten rolig notis att vi fick ett mail i veckan av en kund som köpte en dator för 10 år sedan där grafikkortet nu hade börjat strula. Han hade varit nöjd med sitt köp skrev han, heh.

Visserligen var det lite andra priser men det VAR bättre förr

Skrivet av Aleshi:

Om jag köper en projektor hos er, och sedan inser att den inte fungerar bra i mitt vardagsrum, har jag ångerrätt då? Eller finns det något som kan göra att den inte gäller för projektorer i och med deras lampor som är förbrukningsvara? Kommer ju knappast ta mig 200 lamptimmar att lista ut om jag är nöjd eller inte.

Hm, är tyvärr inte helt insatt i vad som gäller med förbrukningsvaror. Ska kolla upp detta och återkommer till dig!

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk

Jag fick ingen pingvinstång sist jag beställde

Visa signatur

WS1: | Gigabyte X670 G AX | Ryzen 9 7950x3D | 32GB G.Skill Trident Z5 NeoRGB | Sapphire RX 7800XT Pure | Corsair RM650i | FD North XL | EK Nucleus CR360 | WS2: | Asus RoG Strix X470-F | Ryzen 7 5600x | 16gb G.skill Trident Z Neo 3600mhz | Asus RoG Strix 3070 | Lian-Li Lancool 205 | ESX Srvr1 | MSI B450-A Pro Max | Ryzen 7 3700x | 64GB Corsair Vengence | Jonsbo UMX4 | Srvr2 MacMini | ClearOS

Permalänk
Hedersmedlem

Stämmer det att ni inte kommer skicka någonting idag? Tänker givetvis på alla som har förhandsbokad Galaxy S4:an......

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Skrivet av Kent:

Stämmer det att ni inte kommer skicka någonting idag? Tänker givetvis på alla som har förhandsbokad Galaxy S4:an......

Dom skickar inget idag pga inventering på deras centrallager. Dock så hade det förmodligen inte spelat någon roll då det ser ut som att även S4 är försenad till många distar.

Visa signatur

7700k | MSI Z170A Gaming Pro Carbon | EVGA 980ti | Corsair RMX 750W | 2*256gb Samsung RAID0 | NZXT H440 Vit | 16GB (2x8GB) DDR4 3000