Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Överklockning av i7-950 söker lite hjälp!

Permalänk
Medlem

Överklockning av i7-950 söker lite hjälp!

Tja!

Jag ska precis börja klocka min processor ( i7-950 @ 3.07 Ghz ) och söker lite hjälp och råd. B.l.a

Hur mycket klarar original kylaren av?

Mallioo

Visa signatur

i7 950 @ 4.0 Ghz | GeForce Gtx 780 OC | MSi X58-GD65 | 12GB DDR3 1600Mhz

Permalänk
Medlem

Den klarar väl så länge temps är ok men jag rekommenderar inte att ens försöka..

Visa signatur

Båtbyggare med mera.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Mallioo:

Tja!

Jag ska precis börja klocka min processor ( i7-950 @ 3.07 Ghz ) och söker lite hjälp och råd. B.l.a

Hur mycket klarar original kylaren av?

Mallioo

Köp ny kylare, inte värt att klocka med stockkylaren.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kent:

Köp ny kylare, inte värt att klocka med stockkylaren.

Jag har köpt en ny kylare nu, det blev en Corsair Hydro H60!

En fråga, när jag går in i bios så ser jag att nästan alla inställningar står på Auto, ska man ställa in allting manuellt eller kan man låta det vara kvar på auto?

Visa signatur

i7 950 @ 4.0 Ghz | GeForce Gtx 780 OC | MSi X58-GD65 | 12GB DDR3 1600Mhz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mallioo:

Jag har köpt en ny kylare nu, det blev en Corsair Hydro H60!

En fråga, när jag går in i bios så ser jag att nästan alla inställningar står på Auto, ska man ställa in allting manuellt eller kan man låta det vara kvar på auto?

Beror på vad för något det är du ändrar på men http://www.overclock.net/t/538439/guide-to-overclocking-the-c...
är ifs för 920/930 men det är mer eller mindre samma sak

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elghinnarisa:

Beror på vad för något det är du ändrar på men http://www.overclock.net/t/538439/guide-to-overclocking-the-c...
är ifs för 920/930 men det är mer eller mindre samma sak

Jag tänker på CPU voltage, DRAM voltage, anpassar dom sig automatiskt när när dom står på auto och man höjer baseclock frekvensen?

Är det något man ska ändra på för att kunna ställa in dom manuellt? Just nu verkar dom vara låsta på auto.

Visa signatur

i7 950 @ 4.0 Ghz | GeForce Gtx 780 OC | MSi X58-GD65 | 12GB DDR3 1600Mhz